[GRATIS OV] - is niet gratis.

Praat hier over het openbaar vervoer en haar infrastructuur (spoorlijnen, metrolijnen, tram- en busbanen.

Moderator: Moderatoren

R4
expressweg
Berichten: 2975
Lid geworden op: vr 17 jun 2005, 0:21
Locatie: Lochristi

Re: [GRATIS OV] - is niet gratis.

Bericht door R4 » za 01 dec 2007, 1:19

Immers mispakt zich wel wanneer hij het over Vlaanderen heeft: jongeren t.e.m. 12 jaar mogen inderdaad gratis met de bus (dat zijn dus geen studenten). Daarnaast kunnen steden en gemeenten ervoor kiezen om die regel uit te breiden tot een hogere leeftijd of om bijvoorbeeld een specifieke groep gratis openbaar vervoer te geven. Het is dus niet omdat bijvoorbeeld in Leuven studenten gratis met de bus mogen, dat het daarom in gans Vlaanderen het geval is. Die nuancering is wel belangrijk.

Overigens ben ik er ook niet mee akkoord dat studenten gratis mogen. Ik ben wel akkoord met de huidige goedkope tariefformules (Buzzy pass abonnement) voor jongeren.
België, het land van de sympathieke chaos, maar ook van frieten en bier natuurlijk!

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [GRATIS OV] - is niet gratis.

Bericht door Jeroen » zo 02 dec 2007, 13:26

R4 schreef:jongeren t.e.m. 12 jaar mogen inderdaad gratis met de bus (dat zijn dus geen studenten). Daarnaast kunnen steden en gemeenten ervoor kiezen om die regel uit te breiden tot een hogere leeftijd of om bijvoorbeeld een specifieke groep gratis openbaar vervoer te geven.
Vraagje: op welke leeftijd leren Vlaamse kinderen gemiddeld fietsen?

R4
expressweg
Berichten: 2975
Lid geworden op: vr 17 jun 2005, 0:21
Locatie: Lochristi

Re: [GRATIS OV] - is niet gratis.

Bericht door R4 » di 04 dec 2007, 21:22

Fietsen is in Vlaanderen nu niet echt altijd de meest veilige vorm van transport...bovendien is het ook niet interessant voor kinderen die niet in de stad wonen maar wel naar school gaan in de stad.
België, het land van de sympathieke chaos, maar ook van frieten en bier natuurlijk!

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76295
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [GRATIS OV] - is niet gratis.

Bericht door Chris » di 04 dec 2007, 21:44

Ik heb op een school gezeten waar een woon-school afstand met de fiets 20km was enkele reis. Maargoed, als het een beetje heuvelachtig is, is dat al lastiger natuurlijk. En in Nederland zijn de fietsverbindingen altijd uitstekend geregeld. Alhoewel ik 20km wel erg veel vind hoor.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [GRATIS OV] - is niet gratis.

Bericht door Vinny » di 04 dec 2007, 21:59

^^ In Vlaanderen (België) is veel minder een fietscultuur. Bovendien WIL je ook helemaal geen scholieren op belangrijke doorgaande wegen laten fietsen, waar het verkeer met 90 km/h of harder overheen scheurt zonder zich te bekommeren over 'zwakke weggebruikers'. Nee dat is in Nederland toch een stuk beter geregeld... (en het verkeer verwacht hier ook fietsers).
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21918
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [GRATIS OV] - is niet gratis.

Bericht door Wouter N14 » wo 12 dec 2007, 14:43

Mooi, de praktijk staaft de theorie: gratis OV doet het aantal auto's niet afnemen.
[url=http://www.htmfoto.net/]www.htmfoto.nl[/url] ([url=http://www.enschede.tctubantia.nl/enschede/202806/goedkoop_kaartje_helpt_bus_vrijwel_niet?h=kaartje]www.enschede.tctubantia.nl[/url]) op 12 december 2007 schreef: Goedkoop kaartje helpt bus vrijwel niet

ENSCHEDE - De kosten van een buskaartje weerhouden automobilisten er niet van om de auto te laten staan en voor het openbaar vervoer te kiezen. Het gaat om het gemak van het reizen per bus, de frequentie van de buslijnen en de uitstraling. Voor verkeerswethouder J. Goudt komen er in Enschede en in de regio geen experimenten meer met gratis of goedkoper openbaar vervoer. Als de mensen in de bus langs de files op de Zuiderval of de Haaksbergerstraat rijden heeft dat volgens Goudt meer effect dan een goedkoop kaartje. Een proef met goedkoper vervoer per bus op een paar lijnen in de stad heeft volgens onderzoek welgeteld één automobilist naar de bus gelokt. Wel hebben fietsers de bus gepakt en zijn busreizigers vaker gaan reizen. Het onlangs afgesloten experiment in de regio, waarbij personeel dat in de binnenstad van Enschede werkt, een buskaart voor de helft van de prijs kreeg, heeft volgens wethouder Goudt evenmin automobilisten verleidt de bus te pakken. `Het tarief speelt geen grote rol. Kijk naar het succes van het eurokaartje. Het is duurder dan strippen kopen, maar mensen kiezen hier wel voor. Connexxion constateert dat er heel veel van deze gemakskaartjes worden verkocht.` Pleidooien van GroenLinks, SP en in mindere mate PvdA voor gratis of goedkoper openbaar vervoer zijn aan Goudt niet besteed. `Zonde van het geld`, vindt hij dat. Goudt zet liever in op het plan de trein tussen Wierden en Enschede zes keer per uur te laten rijden. Over kosten wordt tussen NS en de regio gesproken. `Door de trein versterk je de bus,` meent Goudt.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [GRATIS OV] - is niet gratis.

Bericht door mavas » wo 12 dec 2007, 17:52

Voor verkeerswethouder J. Goudt komen er in Enschede en in de regio geen experimenten meer met gratis of goedkoper openbaar vervoer.
Verstandig besluit! Eindelijk iemand die de rug recht houdt en eens kijkt naar de uitslagen van de onderzoeken. Hulde voor deze meneer.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [GRATIS OV] - is niet gratis.

Bericht door waldo79 » do 13 dec 2007, 11:06

6 keer per uur tussen Wierden en Enschede. Hoe moet dat dan? Wierden tot IC station promoveren :shutup:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76295
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [GRATIS OV] - is niet gratis.

Bericht door Chris » do 13 dec 2007, 11:33

In Zwolle kun je dus gratis met de bus naar kantorenpark Oosterenk. Moet de files op de N35 bestrijden. Wegens succes wordt de proef verlengd. Lees je wat verder;
Per dag maken 120 reizigers gebruik van het gratis vervoer tussen het station en de Oosterenk en dat aantal blijft elke week stijgen.
Dat komt dus neer op 50 auto's minder per richting per dag. Nou, wat een succes. Scheelt wel 0,2% verkeer. Wel weer €122.000 in de sloot gekieperd.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: [GRATIS OV] - is niet gratis.

Bericht door Ds79m » do 13 dec 2007, 11:43

Jaja, maar dat aantal blijft wel elke week stijgen hè :)

Dat is inderdaad heel bijzonder, dat zodra het weer steeds slechter wordt er steeds meer mensen (fietsers) met een gratis bus gaan.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [GRATIS OV] - is niet gratis.

Bericht door Rene » vr 04 jan 2008, 22:30

[url=http://www.nu.nl/news/1378065/30/Gratis_ov_op_piekuren_in_Purmerend.html]nu.nl[/url] (4-1-2008) schreef:Gratis ov op piekuren in Purmerend

PURMEREND - De gemeente Purmerend biedt in 2008 het hele jaar op de koopavond, zaterdag en de koopzondag gratis openbaar vervoer in de stad aan. Dit maakte de gemeente vrijdag bekend. Volgens een woordvoerder van de gemeente is het project redelijk uniek. "Er is wel eens eerder gratis openbaar vervoer aangeboden, maar op deze schaal, in de piekuren en het hele jaar door, is best bijzonder." De gemeente verwacht dat duizenden mensen gebruik maken van het gratis openbaar vervoer. De totale kosten van het experiment schat de gemeente op 270.000 euro. Met de proef wil de gemeente het ov-vervoer in de stad bevorderen en de bereikbaarheid van het centrum vergroten. De regeling geldt voor alle bussen van Arriva in de stad. Enige voorwaarde is dat de passagiers moeten in- en uitstappen binnen de stadsgrenzen.
Weer 270.000 euro gemeentebelastingen in de Noordzee gesmeten.
En die al 10 jaar beloofde extra parkeergarages, waarvoor de parkeertarieven sinds 1997 vervijfvoudigd zijn, die zijn er nog steeds niet.

Beleid van lik-me-vestje, belastinggeldverspilling.
Ik eis als burger van Purmerend OZB-teruggaaf !

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [GRATIS OV] - is niet gratis.

Bericht door Palance » za 05 jan 2008, 15:47

Je kan natuurlijk ook eens van het OV gebruik maken. Daar wil ik dan wel eens een foto van zien ;)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [GRATIS OV] - is niet gratis.

Bericht door mavas » za 05 jan 2008, 19:29

Rene schreef:Weer 270.000 euro gemeentebelastingen in de Noordzee gesmeten.
Het Ijsselmeer is toch dichterbij? ;)
Ik ben benieuwd hoeveel automobilisten uit de auto stappen en in de bus. Ik gok tussen de 0% en de 3% automobilisten en tussen de 20% - 40% fietsers. Dat zal goed voor de gezondheid zijn van de fietsers... :neenee:
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [GRATIS OV] - is niet gratis.

Bericht door Rene » za 05 jan 2008, 20:58

Palance schreef:Je kan natuurlijk ook eens van het OV gebruik maken.
Nee, dank je.
Ik ga liever gewoon dood ;)

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [GRATIS OV] - is niet gratis.

Bericht door Palance » za 05 jan 2008, 21:24

Ik zou daar nog maar even mee wachten ;)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32135
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [GRATIS OV] - is niet gratis.

Bericht door Coen Tunnel » wo 09 jan 2008, 11:40

waldo79 schreef:6 keer per uur tussen Wierden en Enschede. Hoe moet dat dan? Wierden tot IC station promoveren :shutup:
Past prima in het rijtje Hilversum Sportpark, Etten-Leur en Wijhe.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [GRATIS OV] - is niet gratis.

Bericht door Vinny » wo 09 jan 2008, 11:54

Ik vind Etten-Leur niet in het rijtje thuis horen. Net als dat de stad gewoon een cotrol city hoort te zijn op de A 58 dient het ook gewoon een Intercityhalte te blijven voor IC's Roosendaal <--> Arnhem (en misschien later weer eens: Zwolle) :wijsvinger:

(Het inleggen van een extra stoptrein is niet alleen reizigersonvriendelijk (extra overstappen) maar ook nodeloos duur)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32135
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [GRATIS OV] - is niet gratis.

Bericht door Coen Tunnel » wo 09 jan 2008, 12:05

Voor Etten-Leur hoeft inderdaad niet speciaal een stoptrein te worden ingelegd, maar het geeft maar weer aan dat een stop in een kleine plaats niet zo gek hoeft te zijn. Wierden is dan wel kleiner dan Etten-Leur, dat klopt. Maar gezien de grootte is een IC-stop in Wierden net zo goed te rechtvaardigen als een IC-stop in Vlissingen Souburg, Kruiningen-Yerseke of Steenwijk.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [GRATIS OV] - is niet gratis.

Bericht door Vinny » wo 09 jan 2008, 12:26

Wierden heeft nog het grote nadeel dat het station niet toereikend is voor Internationale treinen Berlijn - Amsterdam en dus zal er weer creatief met treinpaden moeten worden omgesprongen. Een heldere gebruiksvriendelijke dienstregeleling op de lijn Amsterdam/Schiphol - Enschede zit er dan niet meer in.

Waar wel wat voor te zeggen valt is het verlengen van IC 1500 (Amsterdam - Amersfoort (- Deventer)) en deze treinserie ook te laten stoppen in Barneveld-Noord (ipv de Barneveld pendel) en Wierden. Wanneer de Int. trein rijdt kan deze trein tevens gebruikt worden als overstapverbinding -> Enschede.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

simon
autoweg
Berichten: 1935
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 15:46
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [GRATIS OV] - is niet gratis.

Bericht door simon » wo 09 jan 2008, 12:37

dan moet station Barneveld Noord wel eerst worden verplaatst. Het station ligt net na de aftakking van spoorlijn naar Ede.

http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ie=UTF ... &z=16&om=1

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [GRATIS OV] - is niet gratis.

Bericht door Rene » wo 09 jan 2008, 12:43

Het oude station Barneveld-Voorthuizen weer uit de motteballen halen dus.
DOe dan ook maar meteen weer een station Kootwijk - nog een extra stop op de Veluwse pampa kan er dan ook nog wel bij...

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32135
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [GRATIS OV] - is niet gratis.

Bericht door Coen Tunnel » wo 09 jan 2008, 13:07

Vinny schreef:Wierden heeft nog het grote nadeel dat het station niet toereikend is voor Internationale treinen Berlijn - Amsterdam en dus zal er weer creatief met treinpaden moeten worden omgesprongen. Een heldere gebruiksvriendelijke dienstregeleling op de lijn Amsterdam/Schiphol - Enschede zit er dan niet meer in.
Kunnen er geen negen of tien bakken op Wierden staan? Misschien kan het perron dan verlengd worden...

Verplaatsing van Barneveld-Noord en bediening door de treinen Amersfoort-Apeldoorn is al vaker aan de orde geweest. Lijkt me vooral goed voor de relatie Ede/Barneveld-Apeldoorn/Deventer/Twente. Misschien op termijn een idee.

Verder verwacht ik nog wel dat Harderwijk een vaste IC-stop zal worden. Met het verdwijnen van de sneltrein moet er toch een soort tussenvorm worden gevonden tussen Intercity en sneltrein. Dat heeft al geleid tot IC-stops in Gouda en Hilversum, maar naar mijn mening komen er in de toekomst meer stations bij. Ik zou zelf bijvoorbeeld Hoogeveen en Meppel ook graag zien als vast IC-station.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [GRATIS OV] - is niet gratis.

Bericht door Vinny » wo 09 jan 2008, 15:05

Kunnen er geen negen of tien bakken op Wierden staan? Misschien kan het perron dan verlengd worden...
Het lijkt mij dat Eijsden dan eerder in aanmerking komt voor perronverlenging c.q. stationsverplaatsing. Per slot van rekening stopt daar helemaal geen trein meer, sinds de opwaardering van Maastricht - Luik tot IC.
Verder verwacht ik nog wel dat Harderwijk een vaste IC-stop zal worden.
Ik verwacht dat de Harderwijkers de boom in kunnen met hun IC wens. Wel kan er op termijn een extra stoptrein/sprinter Harderwijk - Amersfoort worden ingelegd. Een andere optie is om ofwel de sprinter Amsterdam - Amersfoort Vathorst, danwel de IC Rotterdam - Amersfoort Schothorst door te trekken.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [GRATIS OV] - is niet gratis.

Bericht door Vinny » wo 09 jan 2008, 15:08

Misschien op termijn een idee.
Het lijkt me op korte termijn al een goed idee. Zodoende kun je de zinloze Barneveld-Noord pendel schrappen. Dat bespaart behoorlijk op de exploitatiekosten, terwijl ook de vrijwel lege IC tussen Amersfoort en Deventer (de verlengde IJsselexpress) eens nuttig gebruikt gaat worden, terwijl het transferium Barneveld Noord 4 keer per uur per trein bereikbaar blijft. Kortom alleen maar voordelen dus, tenopzichte van een kleine investering (het leggen van een paar prefab-betonblokken als perron)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

simon
autoweg
Berichten: 1935
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 15:46
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [GRATIS OV] - is niet gratis.

Bericht door simon » wo 09 jan 2008, 15:53

En daarmee komen we in de problemen van de concessies. Connexxion heeft de concessie voor de Valleilijn, onderdeel van de concessie is een pendel tussen het transferium Barneveld en Amersfoort. Een regionale vervoerder mag alleen over het hoofdrailnet rijden als onderdeel van een rit op een gedecentraliseerde spoorlijn. Connexxion mag dus niet tussen Amersfoort en het verplaatste Barneveld Noord rijden, terwijl de concessiehouder (provincie Gelderland) deze verbinding wel heeft aangeboden.

Verleninging van het perron in Wierden moet wel mogelijk zijn. Ik heb wat foto's bekeken, het lijkt erop dat het perron nu zes bakken aankan. Verlenging levert geen problemen op in de zin van overwegen in de buurt. Kostentechnisch moet het dus ook meevallen.

En dan het zorgenkindje Eijsden. Dit is technisch een Belgisch station, daardoor kan NS daar niet komen. ProRail wil van het station af (te weinig reizigers). Overigens vraag ik me af of een perronverlenging en een stop van de intercity niet veel voordeliger is dan het aangeboden alternatief (4 bussen per uur tussen Eijsden en Maastricht, 2 bussen per uur tussen Eijsden en Visé).

R4
expressweg
Berichten: 2975
Lid geworden op: vr 17 jun 2005, 0:21
Locatie: Lochristi

Re: [GRATIS OV] - is niet gratis.

Bericht door R4 » wo 09 jan 2008, 16:20

NS kan daar wel komen, maar dan enkel met een boemeltrein.
België, het land van de sympathieke chaos, maar ook van frieten en bier natuurlijk!

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [GRATIS OV] - is niet gratis.

Bericht door waldo79 » wo 09 jan 2008, 19:38

^Een dieseltrein...

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [GRATIS OV] - is niet gratis.

Bericht door boe! » wo 09 jan 2008, 20:26

Coen Tunnel schreef:Verder verwacht ik nog wel dat Harderwijk een vaste IC-stop zal worden. Met het verdwijnen van de sneltrein moet er toch een soort tussenvorm worden gevonden tussen Intercity en sneltrein.
Als Harderwijk een IC-stop krijgt, gaat Nijkerk (bijna net zo groot) er ook een claimen.
Coen Tunnel schreef:Dat heeft al geleid tot IC-stops in Gouda en Hilversum.
Zowel Hilversum als Gouda hebben hun IC-status teruggekregen. In het verleden waren ze al IC-station.
Vinny schreef:Het lijkt me op korte termijn al een goed idee. Zodoende kun je de zinloze Barneveld-Noord pendel schrappen.
Als het aan ConneXxion had gelegen had deze pendel Barneveld-Zuid als eindbestemming gehad met Barneveld-Centrum en Hoevelaken als extra tussenstops. ProRail werk echter niet mee.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [GRATIS OV] - is niet gratis.

Bericht door Vinny » wo 09 jan 2008, 20:58

Zowel Hilversum als Gouda hebben hun IC-status teruggekregen. In het verleden waren ze al IC-station.
Schiedam wordt een IC station, Delft wordt een volwaardig IC station, in Leiden gaan voortaan alle treinen stoppen en Hoofddorp en Laan van NOI worden gedeeltelijk IC station's. Daarnaast worden Heemstede Aerdenhout, Rotterdam Lombardijen en Rotterdam Blaak waarschijnlijk in naam intercity stations, zonder dat er meer treinseries stoppen dan nu het geval is. In Zeeland zullen geen stoptreinen meer rijden en derhalve worden alle stations min of meer gepromoveerd tot Intercitystops.
Deze herstructurering zal bij het indienst gaan van de HSL-zuid worden gerealiseerd.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32135
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [GRATIS OV] - is niet gratis.

Bericht door Coen Tunnel » do 10 jan 2008, 9:22

boe! schreef:
Coen Tunnel schreef:Verder verwacht ik nog wel dat Harderwijk een vaste IC-stop zal worden. Met het verdwijnen van de sneltrein moet er toch een soort tussenvorm worden gevonden tussen Intercity en sneltrein.
Als Harderwijk een IC-stop krijgt, gaat Nijkerk (bijna net zo groot) er ook een claimen.
Nijkerk heeft nu net als Harderwijk al één IC-stop per dag. En Nijkerk is ook wel groot genog voor een IC-stop.

Plaats reactie