Nieuwe Centraal Stations

Praat hier over het openbaar vervoer en haar infrastructuur (spoorlijnen, metrolijnen, tram- en busbanen.

Moderator: Moderatoren

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Nieuwe Centraal Stations

Bericht door jelger » wo 27 sep 2017, 21:20

.. foetsie! ...
Laatst gewijzigd door jelger op di 09 mar 2021, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Floris
dorpsstraat
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 08 feb 2016, 16:43

Re: Nieuwe Centraal Stations

Bericht door Floris » wo 27 sep 2017, 23:49

Coen Tunnel schreef:Zwolle-Zuid is ook goed per bus verbonden met Wijhe, Olst en Deventer. De trein zou wel sneller zijn, maar de vervoersvraag zal wellicht niet heel groot zijn.
Nou heb ik misschien een ander idee van een goede busverbinding, maar lijn 161 rijdt alleen door de weeks, 1 keer per uur en dan ook nog maar tot een uur of zeven 's avonds.

Klaasje
dorpsstraat
Berichten: 223
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 14:32

Re: Nieuwe Centraal Stations

Bericht door Klaasje » do 28 sep 2017, 12:22

De vraag is ook welke vervoerstroom je zou bedienen met een station Zwolle Zuid. Zo heel groot is de relatie tussen Zwolle en Deventer en verder nou ook weer niet. Tevens ben je vanuit het grootste deel van Zwolle zuid best vlot met een fiets op het centrale station van Zwolle.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Nieuwe Centraal Stations

Bericht door Palance » zo 18 feb 2018, 16:47

Station Rotterdam Centraal is sinds kort vereeuwigd in Google Streetview. Ook het metrostation is daarbij meegenomen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: Nieuwe Centraal Stations

Bericht door kees » za 20 apr 2019, 12:18

Okee, we hebben het niet over een nieuw station, maar in 's-Hertogenbosch gaat er toch veel gebeuren de komende jaren.
Uitgangspunt is dat de reizigersaantallen met 30 tot 40 procent zullen gaan stijgen, en het is nu al erg behelpen in de passerelle over de sporen heen.
Het belangrijkste pijnpunt ligt niet aan de centrumkant,maar aan de kant van het Paleiskwartier. De áchteruitgang' is totaal niet berekend op de reizgersstromen naar o.a. de Onderwijsboulevard, waar tienduizenden studenten dagelijks naar toe trekken. Ook het feit dat er aan die kant geen ondergrondse fietsenstalling is, zoals die wel aan de voorkant is, begint te nijpen.
En dan hebben we het daar nog net eens over de verkeersafwikkeling aldaar, die erg lastig is.
Als start heeft de gemeente in de voorjaarsnota al 12 miljoen euro gereserveerd. Het is dan ook niet ondenkbaar, lees, realistisch, dat er gedacht wordt aan een tunnel voor het autoverkeer langs het spoor ter hoogte van het station.
https://www.bd.nl/den-bosch-vught/stati ... ~a50476db/
Let wel, het geplaatste artikel is een column, geen nieuwsbericht.

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: Nieuwe Centraal Stations

Bericht door verfmeer95 » za 20 apr 2019, 21:35

Een autotunnel lijkt mij hier een slecht idee. Omdat de sporen op maaiveld liggen moeten de reizigers sowieso de trap omhoog nemen. Dan kan je die voetgangersbrug net zo makkelijk over de Magistratenlaan heen laten liggen. Het belangrijkste lijkt mij dat de brug verbreedt wordt en de fietsenstalling aan de spoorzijde van de parallelweg wordt vervangen door een ondergrondse stalling onder het Da Vinciplein. Daarmee creëer je op een veel goedkopere manier een ongelijkvloerse kruising van verkeersstromen.

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: Nieuwe Centraal Stations

Bericht door kees » zo 21 apr 2019, 1:13

^^
Een autotunnel lijkt me daar een must. Ik vermoed namelijk dat ze aan het nadenken zijn of de weg mogelijk 2x2 zou moeten worden, iets waar bovengronds geen ruimte voor is.
Je moet namelijk weten dat er plannen zijn om de Onderwijsboulevard helemaal autovrij te maken. Het verkeer moet dan in plaats daarvan over de Magistratenlaan langs het spoor worden geleid. Daarnaast wordt aan de andere kant van het spoor de doorgaande weg tussen Wilhelminaplein en Brugplein een onderdeel van de binnenstadsring waar een max van 30 km/u gaat gelden. Om mensen op te halen, is het nu al een drama aan de voorkant en wijk ik al uit naar de achterkant. Bij toenemende reizigersstromen wordt de druk op de ophaalpunten daar steeds groter. En dat terwijl de weg er niet fijn is aangelegd.
Enne, die fietsenstalling. Tja, ik denk dat de parkeergarage van Van Lanschot daar ook onder het Da Vinciplein ligt. Aan de voorkant hebben ze idd vele parkeerplaatsen van een parkeergarage opgeofferd voor het stallen van fietsen, maar of Van Lanschot daar aan de achterkant ook in meegaat, is de vraag.
Daarnaast zijn ze druk bezig met het ontwikkelen van de spoorzone aan de achterkant, wat ook extra verkeer aantrekt.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20523
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Nieuwe Centraal Stations

Bericht door waldo79 » ma 01 jul 2019, 19:35

Even wat stof afblazen, die Magistratenlaan is ontzettend populair, maar die Kiss and Ride onder het station is een recept voor blikschade. Erg krap opgezet en je loopt het risico op aanrijdingen met voetgangers en openslaande deuren.

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Nieuwe Centraal Stations

Bericht door jelger » ma 01 jul 2019, 19:59

.. foetsie! ...
Laatst gewijzigd door jelger op di 09 mar 2021, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15215
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: Nieuwe Centraal Stations

Bericht door Via » zo 25 aug 2019, 9:24

kees schreef: zo 21 apr 2019, 1:13 ^^
Een autotunnel lijkt me daar een must. Ik vermoed namelijk dat ze aan het nadenken zijn of de weg mogelijk 2x2 zou moeten worden, iets waar bovengronds geen ruimte voor is.
Je moet namelijk weten dat er plannen zijn om de Onderwijsboulevard helemaal autovrij te maken. Het verkeer moet dan in plaats daarvan over de Magistratenlaan langs het spoor worden geleid. Daarnaast wordt aan de andere kant van het spoor de doorgaande weg tussen Wilhelminaplein en Brugplein een onderdeel van de binnenstadsring waar een max van 30 km/u gaat gelden. Om mensen op te halen, is het nu al een drama aan de voorkant en wijk ik al uit naar de achterkant. Bij toenemende reizigersstromen wordt de druk op de ophaalpunten daar steeds groter. En dat terwijl de weg er niet fijn is aangelegd.
Enne, die fietsenstalling. Tja, ik denk dat de parkeergarage van Van Lanschot daar ook onder het Da Vinciplein ligt. Aan de voorkant hebben ze idd vele parkeerplaatsen van een parkeergarage opgeofferd voor het stallen van fietsen, maar of Van Lanschot daar aan de achterkant ook in meegaat, is de vraag.
Daarnaast zijn ze druk bezig met het ontwikkelen van de spoorzone aan de achterkant, wat ook extra verkeer aantrekt.
Zowel die binnenstadsring als autovrij maken van de Onderwijsboulevard zijn compleet idioot. Bij de Onderwijsboulevard resteert na school- en kantoortijd een doodse straat terwijl alle bussen juist naar die binnenstadsring zijn gelegd. En waar zouden al die studenten nou eigenlijk uit de bus willen stappen? :roll:

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20523
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Nieuwe Centraal Stations

Bericht door waldo79 » ma 26 aug 2019, 18:09

Als er geen bushalte meer ligt aan de Onderwijsboulevard kun je beter gaan lopen van het station. Iets wat ook massaal gebeurt.

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: Nieuwe Centraal Stations

Bericht door kees » zo 01 sep 2019, 15:09

Enkele maanden geleden heb ik een bericht geplaatst over de problematiek rond station 's-Hertogenbosch.
In een rapport, met de gemeente 's-Hertogenbosch als opdrachtgever, zijn de problematiek, de ambities en de oplossingsrichtingen helder uiteen gezet. https://s-hertogenbosch.groenlinks.nl/s ... 202019.pdf
Het is van de Groenlinks-site afgehaald, omdat die op dit moment de mening van gebruikers van het station aan het ophalen zijn.

De problematiek valt in verschillende aspecten uiteen, waarbij vooral de achterkant een aandachtspunt is vanwege de grote reizigersstromen, waar de huidige infrastructuur niet op berekend is. Dat geldt zowel voor de looproutes naar Onderwijsboulevard, bioscoop en Brabanthallen als het parkeren van fietsers en het ophalen en afhalen van mensen wat aan de achterkant een veel hogere vlucht heeft genomen dan gedacht, mede omdat de plek aan de voorkant als onveilig beschouwd wordt.

Het is logistiek een ontzettend ingewikkelde knoop. Een van de problemen is ook dat de gemeente graag een extra voetgangers- en fietserstunnel wil, maar dat Prorail daar voorlopig weinig in ziet.

Hoewel het station pas ruim 20 jaar oud is, moet er nu al stevig ingegrepen worden.

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Nieuwe Centraal Stations

Bericht door jelger » zo 01 sep 2019, 15:41

.. foetsie! ...
Laatst gewijzigd door jelger op di 09 mar 2021, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20523
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Nieuwe Centraal Stations

Bericht door waldo79 » ma 02 sep 2019, 8:27

Met achterzijde bedoel je het Paleiskwartier? Mijn indruk is dat het wel meevalt qua drukte, maar het is maar net hoe je je vraagstelling inricht?

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: Nieuwe Centraal Stations

Bericht door kees » ma 02 sep 2019, 12:26

waldo79 schreef: ma 02 sep 2019, 8:27 Met achterzijde bedoel je het Paleiskwartier? Mijn indruk is dat het wel meevalt qua drukte, maar het is maar net hoe je je vraagstelling inricht?
Met de achterkant van het station bedoel ik idd het Paleiskwartier.
In het rapport staat dat de drukteverdeling over voor- en achterkant was berekend op 80/20 %, maar dat die door met name de ontwikkelingen in het Paleiskwartier op 50/50 % liggen. Dat komt voor een groot deel door de onderwijsinstellingen die aan de Onderwijsboulevard langs het Paleiskwartier liggen. En die onderwijsinstellingen zijn ook nog eens een groot succes, zodat de hoeveelheid studenten dan ook erg groot is, wat zorgt voor een veel grotere concentratie dan begin jaren 90, bij het ontwerp van het station voorzien kon worden.
Daarnaast hebben de Brabanthallen zich enorm ontwikkeld als evenementenlocatie, wat ook een extra druk op de achterkant geeft.
Ik ervaar de passerelle wel vaak als erg druk, en in het rapport staat ook dat die eigenlijk te klein is vooor de hoeveelheid reizigers. Al er weer eens werkzaamheden aan het spoor zijn, staat er soms wel een enorm lange rij in de passerelle voor de bussen bij Spoor 1.
Ik denk dat jij de drukte anders ervaart omdat jij erg vroeg vertrekt naar je werk. Veel studenten hebben juist 's-Hertogenbosch als bestemming en de druk op de trappen bij het Paleiskwartier zal dan later beginnen, denk ik dan. September is de drukste maand voor de NS, dus ik benieuwd wat je mening aan het eind van de maand is.
Ik kan je trouwens wel vertellen dat de stoptrein Oss-'s-Hertogenbosch in de ochtend de drukste van het land is.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20523
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Nieuwe Centraal Stations

Bericht door waldo79 » ma 02 sep 2019, 17:37

Nu ik erover nadenk, op de dagen dat ik overdag in de wijk ben merk ik wel veel loopbewegingen van en naar het station. De capaciteit aan de westkant kan dan opstoppingen veroorzaken.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20523
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Nieuwe Centraal Stations

Bericht door waldo79 » za 14 sep 2019, 19:25

Via schreef: zo 25 aug 2019, 9:24
kees schreef: zo 21 apr 2019, 1:13 ^^
Een autotunnel lijkt me daar een must. Ik vermoed namelijk dat ze aan het nadenken zijn of de weg mogelijk 2x2 zou moeten worden, iets waar bovengronds geen ruimte voor is.
Je moet namelijk weten dat er plannen zijn om de Onderwijsboulevard helemaal autovrij te maken. Het verkeer moet dan in plaats daarvan over de Magistratenlaan langs het spoor worden geleid. Daarnaast wordt aan de andere kant van het spoor de doorgaande weg tussen Wilhelminaplein en Brugplein een onderdeel van de binnenstadsring waar een max van 30 km/u gaat gelden. Om mensen op te halen, is het nu al een drama aan de voorkant en wijk ik al uit naar de achterkant. Bij toenemende reizigersstromen wordt de druk op de ophaalpunten daar steeds groter. En dat terwijl de weg er niet fijn is aangelegd.
Enne, die fietsenstalling. Tja, ik denk dat de parkeergarage van Van Lanschot daar ook onder het Da Vinciplein ligt. Aan de voorkant hebben ze idd vele parkeerplaatsen van een parkeergarage opgeofferd voor het stallen van fietsen, maar of Van Lanschot daar aan de achterkant ook in meegaat, is de vraag.
Daarnaast zijn ze druk bezig met het ontwikkelen van de spoorzone aan de achterkant, wat ook extra verkeer aantrekt.
Zowel die binnenstadsring als autovrij maken van de Onderwijsboulevard zijn compleet idioot. Bij de Onderwijsboulevard resteert na school- en kantoortijd een doodse straat terwijl alle bussen juist naar die binnenstadsring zijn gelegd. En waar zouden al die studenten nou eigenlijk uit de bus willen stappen? :roll:
Even hierop terugkomen: de gemeente organiseert op 26 september een informatieavond, want de plannen om de straat verkeersluw te maken zijn reëel.

Men heeft beelden van een experiment voor zich: een soort verkeerslab waarin gedurende enige tijd verschillende situaties worden getest (hopelijk niet direct op straat). Ik ga me ertegen verzetten als men daadwerkelijk de verkeersfunctie wil beperken. Het is overdag te druk om er een soort parkway van te maken.

Vooral omdat de Magistratenlaan al dient als overlap omdat de centrumzijde van het station ook al verkeersluw wordt :facepalm:

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: Nieuwe Centraal Stations

Bericht door Durashift » zo 15 sep 2019, 4:28

kees schreef: ma 02 sep 2019, 12:26 (..)
In het rapport staat dat de drukteverdeling over voor- en achterkant was berekend op 80/20 %, maar dat die door met name de ontwikkelingen in het Paleiskwartier op 50/50 % liggen. Dat komt voor een groot deel door de onderwijsinstellingen die aan de Onderwijsboulevard langs het Paleiskwartier liggen. En die onderwijsinstellingen zijn ook nog eens een groot succes, zodat de hoeveelheid studenten dan ook erg groot is, wat zorgt voor een veel grotere concentratie dan begin jaren 90, bij het ontwerp van het station voorzien kon worden.
(..)
Ik weet nooit zo goed wat ik van dat 'niet voorzien kon worden' moet vinden..

Was in de jaren 90 dan al niet bekend dat het gebied ten oosten van het station ontwikkeld zou worden tot een onderwijsclontering?
Andersom.. was bij de ontwikkeling van die onderwijsboulevard al niet bekend dat die westelijke kant van het station slechts gebouwd is op 20% capaciteit?

Had men misschien een schoolgebouw minder moeten neerzetten.. beetje groene kavels in de wijk houden.. ;)

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: Nieuwe Centraal Stations

Bericht door kees » do 30 mar 2023, 19:05

Even dit optic afstoffen.
En daar is reden toe.
Was 's-Hertogenbosch eerst nog van plan voor enkele tientallen miljoenen de niet-centrumkant van het station grondig onderhanden te nemen, nu is het plan om het hele station en omgeving onder handen te nemen. Het voorlopige prijskaartje: 186,5 miljoen, waarvan 130 miljoen van het Rijk komt.Niet alleen zal het station zeer grondig aangepakt worden (waarbij ook de gebouwen aan de centrumkant (halverwege jaren 90, bij de vorige vernieuwing van het station gebouwd) roodgekleurd zijn, als zijnde projectgebied, maar ook de Van Lanschottoren uit 1992 behoort tot het projectgebied. Ook zal de omgeving vergroenen. De Stationsweg behoort ook tot het projectgenbied, dus ik ben benieuwd of in het midden van de Stationsweg een voetgangersallee de stad in zal gaan leiden, met het verkeer bijvoorbeeld naar kant van de straat.
Of de passerelle over de sporen heen uitgebreid, vernieuwd of in een tunnel gestopt wordt, is nog niet bekend.
Er komt een extra perron en het station zal 's-Hertogenbosch Centraal gaan heten.
https://www.bd.nl/den-bosch/den-bosch-g ... ~a6af1c6d/

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20523
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Nieuwe Centraal Stations

Bericht door waldo79 » do 30 mar 2023, 19:37

Ambitieus en uitdagend, laat ik het daar op houden. Passerelle vervangen door een tunnel lijkt me zo goed als onmogelijk en zie ik niet gebeuren met het huidige budget.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5066
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: Nieuwe Centraal Stations

Bericht door Rogier » do 30 mar 2023, 19:58

Uitbreiding ok, maar vervangen of grootschalige verbouwing slaat nergens op. De boel is nog geen 30 jaar geleden stevig verbouwd.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Nieuwe Centraal Stations

Bericht door Kaaiman » do 30 mar 2023, 20:04

Hoezo 'Centraal' met maar 1 ander station? Dan kan Barneveld met 3 stations ook wel een 'Centraal' krijgen. Zelfs Breda met maar één ander station heeft meer 'recht' op 'Centraal' vanwege de ligging aan de HSL-lijn met de stop van de IC Direct. :roll:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: Nieuwe Centraal Stations

Bericht door kees » do 30 mar 2023, 20:38

Kaaiman schreef: do 30 mar 2023, 20:04 Hoezo 'Centraal' met maar 1 ander station? Dan kan Barneveld met 3 stations ook wel een 'Centraal' krijgen. Zelfs Breda met maar één ander station heeft meer 'recht' op 'Centraal' vanwege de ligging aan de HSL-lijn met de stop van de IC Direct. :roll:
De redenatie is dat het station Rosmalen ook op Bosch grondgebied ligt en dat ze derhalve voldoen aan het criterium van twee nevenstations.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10195
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Nieuwe Centraal Stations

Bericht door Rein » do 30 mar 2023, 20:42

^^ aangezien er vier stations in mijn gemeente liggen, stem ik in dat geval voor Hoofddorp Centraal. :rofl2:

Zonder dollen: het kan mij echt niet bommen of Den Bosch of Breda een centraal station hebben of niet. Lekker belangrijk.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Nieuwe Centraal Stations

Bericht door Chris » do 30 mar 2023, 21:01

Kaaiman schreef: do 30 mar 2023, 20:04 Hoezo 'Centraal' met maar 1 ander station? Dan kan Barneveld met 3 stations ook wel een 'Centraal' krijgen. Zelfs Breda met maar één ander station heeft meer 'recht' op 'Centraal' vanwege de ligging aan de HSL-lijn met de stop van de IC Direct. :roll:
Lelystad Centrum is het enige station van Lelystad. :p

PeterSchoeber
autoweg
Berichten: 1311
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 20:11

Re: Nieuwe Centraal Stations

Bericht door PeterSchoeber » do 30 mar 2023, 21:23

^^ En daarom heet Lelystad dus Centrum en niet Centraal.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Nieuwe Centraal Stations

Bericht door Chris » do 30 mar 2023, 21:45

Het had dus net zo goed Lelystad kunnen heten.

Maar omdat er ooit een Lelystad Zuid in ruwbouw is gebouwd, heeft men het Lelystad Centrum genoemd.

Al heb ik plannen gezien dat Lelystad Zuid uiteindelijk verder naar het zuiden gebouwd zou moeten worden. Het ruwbouw station is met een perronlengte van 80 meter ook veel te kort.

PeterSchoeber
autoweg
Berichten: 1311
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 20:11

Re: Nieuwe Centraal Stations

Bericht door PeterSchoeber » do 30 mar 2023, 22:58

Lelystad Zuid kan inderdaad korter zijn dan toen ter tijd standaard voor toekomstige nieuwe stations. Mogelijk dat dat toen ter tijd al kwam omdat de verwachtingen voor Lelystad Zuid niet echt hoog gespannen waren.

Dit in tegenstelling tot Almere V die wel op grotere lengte is aangelegd.
Afbeelding08424317-8675 Almere V 18 augustus 1991
by peter_schoeber, on Flickr

Foto gemaakt tijdens een vunzig foto ritje met een viertal af te voeren 2400'n
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

RikB
stadsweg
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 04 sep 2017, 9:19

Re: Nieuwe Centraal Stations

Bericht door RikB » vr 31 mar 2023, 13:30

Die paarse, is dat een 2400 met dakopbouw?

Gebruikersavatar
Vahalis
autoweg
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 11 jun 2012, 10:10
Locatie: 030

Re: Nieuwe Centraal Stations

Bericht door Vahalis » vr 31 mar 2023, 13:45

^^ Is de NS 2530. Rijdt nu bij de VSM trouwens.

Plaats reactie