Rechtsgeldigheid haltepalen

Praat hier over het openbaar vervoer en haar infrastructuur (spoorlijnen, metrolijnen, tram- en busbanen.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Haltepalen Veolia in Limburg ongeldig

Bericht door Vinny » za 28 mar 2009, 10:49

Het antwoord is 'nee'. De gemiddelde buschauffeur vindt zichzelf een formule-1 coureur... :shutup:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

simon
autoweg
Berichten: 1935
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 15:46
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Haltepalen Veolia in Limburg ongeldig

Bericht door simon » di 07 apr 2009, 11:31

duikgek89 schreef:
simon schreef:
duikgek89 schreef:En in Arnhem dan? Daar zijn ze blauw? Maar de indeling en de vorm komt wel overeen.
Blauw?

Afbeeldingen
Of ik vergis me en heb ze ergens anders gezien, of het is veranderd. Ik meen dat ik ze bij station Presikhaaf in het blauw gezien heb?
In Opheusden (nabij Arnhem) heb ik zondag RVV-halteborden in het Arriva-blauwgroen gesignaleerd. Wellicht dat je die hebt gezien.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Haltepalen Veolia in Limburg ongeldig

Bericht door duikgek89 » di 07 apr 2009, 12:18

^^
Ik meen dat ik ze in Arnhem zelf ergens gezien had. Maar ik zal me wel vergissen. Maar het was inderdaad zo'n bordje in dat blauw.
Vinny schreef:Het antwoord is 'nee'. De gemiddelde buschauffeur vindt zichzelf een formule-1 coureur... :shutup:
De gemiddelde busschauffeur voelt zich nog beter als een formule 1 coureur en ze menen ook dat ze alles mogen.
Tot je ze bij een wisseling van rijstrook er niet tussen laat, dan zijn ze boos. :dyn_hyp: :puh2:

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Haltepalen Veolia in Limburg ongeldig

Bericht door Peter » wo 08 apr 2009, 8:10

duikgek89 schreef:
Vinny schreef:Het antwoord is 'nee'. De gemiddelde buschauffeur vindt zichzelf een formule-1 coureur... :shutup:
De gemiddelde busschauffeur voelt zich nog beter als een formule 1 coureur en ze menen ook dat ze alles mogen.
Lijkt mij sterk overtrokken. Natuurlijk zal men wel eens voorrang nemen als het niet gevaarlijk lijkt (de auto of fietser die voorrang heeft kan nog tijdig stoppen), maar dat geldt voor zoveel weggebruikers. Zoals auto's vaak voorrang nemen bij zebra's (of bushaltes Bibeko) of vrachtwagens bij invoegen op de snelweg.

De Formule 1 rijders vind je eerder bij de koeriers, die met transporterbusjes (die een auto Vmax hebben) veel (ook persoonlijk) baat bij snelheid hebben.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Haltepalen Veolia in Limburg ongeldig

Bericht door Palance » wo 08 apr 2009, 8:32

Niet eens zozeer met koeriers, alswel met busjes vol werknemers, voetballers of ander vulmateriaal.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

hugovisser
zandpaadje
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 01 okt 2006, 20:00

Re: Haltepalen Veolia in Limburg ongeldig

Bericht door hugovisser » wo 08 apr 2009, 14:01

Rene schreef:Ach, het zal me eigenlijk worst zijn welk bord er staat, zolang het uitgangspunt geldt dat een niet-RVV model er automatisch toe leidt dat een wegrijdende bus dan geen recht meer op voorrang heeft. Dan is het aan de busmaatschappij of ze dat een belangrijk genoeg aspect vinden om er geld in te steken. Zo ja, dan graag uit eigen middelen en niet op kosten van de belastingbetaler. Zo nee, stop dan ook onmiddelijk met alle busprioriteiten bij VRI's.
Als een bus bij een halte halteert kan je als bestuurder daarachter in veel gevallen niet eens zien wat voor soort haltebord er hangt. Het wel of niet aanwezig zijn van een rechtsgeldig haltebord doet er dus niet zo veel toe, je weet immers nooit (ook niet als je de dag ervoor nog langs bent gereden) wat voor soort bord daar staat en of je voorrang zou moeten geven. Beter zou het dus zijn om de voorrangsmaatregel op andere aspecten te baseren.

En de regel 'bus die wegrijdt heeft voorrang' zit zo ingebakken in de Nederlandse cultuur dat je dat er niet simpel uit krijgt en/of voor onduidelijheid kan gaan zorgen wanneer de geldigheid van die voorrangsregel per streek verschilt.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Haltepalen Veolia in Limburg ongeldig

Bericht door Palance » wo 08 apr 2009, 14:03

Je kan het niet zien, nee, maar bij een eventuele aanrijding kan het wel degelijk van belang zijn waar de schuldvraag ligt en wie er dus de portemonnee mag gaan trekken.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Haltepalen Veolia in Limburg ongeldig

Bericht door Rene » wo 08 apr 2009, 14:08

Het gaat bij de zichtbaarheid van het haltebord ook om de buschauffeur. Als die voorrang neemt in de situatie dat er geen juist haltebord staat, dan is de schuldvraag overduidelijk beantwoord.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Haltepalen Veolia in Limburg ongeldig

Bericht door Peter » wo 08 apr 2009, 16:54

Bij een aanrijding gaat het om een civiele zaak. Daar telt ook redelijke verwachting in mee. Had de buschauffeur moeten weten dat hij weegreed van een niet geldige halte (bibeko) ? Wie had hem dat moeten vertellen ? Is de vervoersmaatschappij verantwoordelijk voor het verkeerde bord of een overheid (denk ook aan gedeelde haltes tussen verschillende vervoersmaatschappijen) ?

Had de automobilist kunnen verwachten dat het geen halte betrof en daarop mogen anticiperen ?

Als de omstandigheid geen duidelijke schuld oplevert kan ook de schade over de partijen verdeeld worden.

Schade verhalen op een overheid of vervoersmaatschappij wordt lastig, zeker daar er nog geen vaste jurisprudentie is.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Haltepalen Veolia in Limburg ongeldig

Bericht door Jeroen » wo 08 apr 2009, 17:02

Peter schreef:De Formule 1 rijders vind je eerder bij de koeriers, die met transporterbusjes (die een auto Vmax hebben) veel (ook persoonlijk) baat bij snelheid hebben.
Een buschauffeur kan daar natuurlijk ook net zo goed persoonlijk baat bij hebben, al was het maar omdat de koffie lonkt. Kan Vinny volgens mij alles over vertellen. :puh2:

En nee, ik zie de meeste koeriers niet als coureurs. Vind ik vaker van toepassing op één of andere hogere miep met een dikke Audi/Volvo (name it) onder de kont die nog net in dat laatste gaatje voor je probeert in te voegen omdat ie och arm een minuutje te laat is voor zijn vergadering.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Haltepalen Veolia in Limburg ongeldig

Bericht door duikgek89 » do 09 apr 2009, 0:07

Peter schreef:Lijkt mij sterk overtrokken. Natuurlijk zal men wel eens voorrang nemen als het niet gevaarlijk lijkt (de auto of fietser die voorrang heeft kan nog tijdig stoppen), maar dat geldt voor zoveel weggebruikers. Zoals auto's vaak voorrang nemen bij zebra's (of bushaltes Bibeko) of vrachtwagens bij invoegen op de snelweg.

De Formule 1 rijders vind je eerder bij de koeriers, die met transporterbusjes (die een auto Vmax hebben) veel (ook persoonlijk) baat bij snelheid hebben.
Een vrachtwagen met invoegen dat is nou eenmaal niet anders. Stil gaan staan is zeer zeker geen optie.
Overigens hebben bus chauffeurs wel degelijk voordeel bij gas geven. In de spits om te zorgen dat je geen 30minuten maar slechts 29,5 minuten te laat komt. Buiten de spits om te zorgen dat je te vroeg bij de halte bent waar je vervolgens zo voorbij rijd omdat er nog niemand staat. Dan hoef je tenminste niet te stoppen.

Palance schreef:Niet eens zozeer met koeriers, alswel met busjes vol werknemers, voetballers of ander vulmateriaal.
Alle keren dat ik in de bus heb gezeten voelde ik me bijzonder ongemakkelijk door het nogal lompe rijgedrag van meneer de bus piloot. Tot keren aan toe dat je denkt dat hij/zij zo een vrachtwagen binnen rijd en echt tot het laatste moment op de rem gaat staan.
Jeroen schreef:Vind ik vaker van toepassing op één of andere hogere miep met een dikke Audi/Volvo (name it) onder de kont die nog net in dat laatste gaatje voor je probeert in te voegen omdat ie och arm een minuutje te laat is voor zijn vergadering.
Des te leuker om dat gaatje mooi dicht te houden. :oops: Ik heb zo'n hekel aan die figuren dat ik ze gewoon klem zet. In Nederland win ik dat overigens zo goed als altijd.
Het lijkt soms wel of ze menen dat ze de koning zijn. En als zo'n figuur die denkt dat hij kan duwen (dat kunnen ze in Nederland doorgaans niet heel erg goed) dat gaat proberen dan zoekt hij/zij het maar lekker uit.
Overigens, voordat ik als grote asociaal bestempeld wordt, ik heb er geen enkele moeite mee om iemand eens voor te laten als deze zich in de richting vergist, of als het stil staat en deze wil invoegen, een vrachtwagen die wil inhalen een keer voor laten doe ik ook nog weleens. Geen probleem. Maar het moet van twee kanten komen, en als je meent dat je de koning bent dan zoek je het maar mooi uit.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Haltepalen Veolia in Limburg ongeldig

Bericht door Palance » do 09 apr 2009, 7:40

Ik rij geen gaatjes dicht. Ik vind dat treiteren. Als ik zie dat iemand me voorbij wil schieten en daarna een gat dicht wil rijden laat ik hem of haar lekker gaan. Dit soort aso's zie je dagelijks op de weg, maar ze komen zichzelf wel een keer tegen met hun gedrag. Bijvoorbeeld in een boom of lantaarnpaal. Ik heb geen zin om te gaan stressen en te proberen een gat dicht te houden. Ze zoeken het maar uit.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Haltepalen Veolia in Limburg ongeldig

Bericht door duikgek89 » do 09 apr 2009, 13:28

:shutup: Ik vind het zeker in de file een leuker tijdverdrijf als constant naar de bumper van de voorganger zitten te staren. :oops:
Overigens zal je mij er niet op betrappen dat ik mensen dicht zet die zich normaal gedragen. Daar heb ik geen enkele moeite mee. Maar als men zich als koning gedraagt en meent dat de hele wereld ondergeschikt is dan bekijkt men het maar.

Tenzij er een mooi grietje naast rijd natuurlijk, dan blijf je daar gewoon naast rijden zodat je die eens goed kunt bewonderen :puh2:

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Haltepalen Veolia in Limburg ongeldig

Bericht door Vinny » do 09 apr 2009, 17:46

Als je in de auto zit en je hebt haast, dan kan asociaal weggedrag wel de druppel zijn om eens wat mede automobilisten naar de andere wereld te wensen. Echter, als je in een touringcar zit met een paar melige collega's die turven hoeveel kansloze idioten er eigenlijk op de weg zitten, dan is asociaal weggedrag best te verteren. "Ik zit hier hoog en droog" denk ik dan altijd :P
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Haltepalen Veolia in Limburg ongeldig

Bericht door Jeroen » vr 10 apr 2009, 18:45

duikgek89 schreef:Des te leuker om dat gaatje mooi dicht te houden. :oops: Ik heb zo'n hekel aan die figuren dat ik ze gewoon klem zet. In Nederland win ik dat overigens zo goed als altijd.
Het lijkt soms wel of ze menen dat ze de koning zijn. En als zo'n figuur die denkt dat hij kan duwen (dat kunnen ze in Nederland doorgaans niet heel erg goed) dat gaat proberen dan zoekt hij/zij het maar lekker uit.
Overigens, voordat ik als grote asociaal bestempeld wordt, ik heb er geen enkele moeite mee om iemand eens voor te laten als deze zich in de richting vergist, of als het stil staat en deze wil invoegen, een vrachtwagen die wil inhalen een keer voor laten doe ik ook nog weleens. Geen probleem. Maar het moet van twee kanten komen, en als je meent dat je de koning bent dan zoek je het maar mooi uit.
Voor mensen die het begrip 'ritsen' niet kennen wil ik ook nog wel eens gaatje dicht rijden. Voor de rest: ach ja, het zegt meer over die persoon zelf dan over zijn/haar rijgedrag.

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4100
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: Haltepalen Veolia in Limburg ongeldig

Bericht door paolie » vr 15 mei 2009, 11:19

Terug On Topic:

Dagblad De Limburger meldt vandaag (15-05-2009)
Oude gele haltebord keert terug

Het oude rechthoekige gele bushaltebord keert terug in het Limburgse straatbeeld. Het bord komt bovenop alle 3500 Veolia-haltezuilen te staan. Dat stelt Veolia-directeur René de Beer in een reactie op een brief van staatssecretaris Tineke Huizinga. De fabrikant van de Veolia-zuilen krijgt de rekening van de operatie.
Venlo
Van onze verslaggever

Huizinga stelt in een antwoord op Kamervragen van het PvdA-Kamerlid Lia Roefs dat de huidige Veolia-zuilen niet aan de wettelijke eisen voldoen. Dat betekent dat auto's legaal op bushaltes kunnen parkeren en dat wegrijdende bussen binnen de bebouwde kom geen voorrang hebben. Onlangs kwam de Roermondse kantonrechter tot dezelfde conclusie. Hij verscheurde de boete van een automobilist die op een bushalte had geparkeerd.
De oplossing die Veolia nu kiest, wordt ook door de staatssecretaris gesuggereerd. Huizinga schrijft dat zij in ieder geval niet van plan is om de Veolia-zuil te legaliseren. Volgens haar is het van belang dat bushaltes in het hele land dezelfde uitstraling hebben, zodat er geen twijfel ontstaat over verkeersregels.
Veolia heeft volgens De Beer recent nog met de fabrikant van de haltepalen gesproken. "Het contract is zo helder als water. De fabrikant zou zorgen dat de palen rechtsgeldig worden. Wij gaan ze nu dus aansprakelijk stellen, zodat er 3500 borden 'oude stijl' bovenop onze zuilen worden geplaatst."
Bij fabrikant OFN was niemand beschikbaar voor een reactie.

hugovisser
zandpaadje
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 01 okt 2006, 20:00

Re: Haltepalen Veolia in Limburg ongeldig

Bericht door hugovisser » vr 15 mei 2009, 13:21

De oplossing die Veolia nu kiest, wordt ook door de staatssecretaris gesuggereerd. Huizinga schrijft dat zij in ieder geval niet van plan is om de Veolia-zuil te legaliseren. Volgens haar is het van belang dat bushaltes in het hele land dezelfde uitstraling hebben, zodat er geen twijfel ontstaat over verkeersregels.
HTM mag haar borst nat maken?

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Haltepalen Veolia in Limburg ongeldig

Bericht door Palance » vr 15 mei 2009, 13:46

Die van de HTM vallen best nog wel mee. DIe lijken nog heel erg sterk op die landelijke bushaltes, in tegenstelling tot die Veolia-zuilen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Haltepalen Veolia in Limburg ongeldig

Bericht door Willem » vr 15 mei 2009, 14:32

Het enige wat de HTM moet aanpassen is het wijzigen van de tekst tram-/bushaltes op de borden in het bekende symbooltje van een tram of bus.

Dick
stadsweg
Berichten: 289
Lid geworden op: do 13 nov 2008, 12:16

Re: Haltepalen Veolia in Limburg ongeldig

Bericht door Dick » do 28 mei 2009, 13:06

tjonge jonge. wat belachelijk allemaal.

waar zijn we nu in vredesnaam mee bezig; dit is echt rvv-letterneuken in de ergste vorm.

in plaats van het limburg verplichten extra borden te plaatsen zou huizinga zich ook eens samen met eurlings kunnen inspannen om het rvv aan te passen

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6382
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: Haltepalen Veolia in Limburg ongeldig

Bericht door Seat Ibiza » do 28 mei 2009, 14:58

^^
Wat wou je dan opnemen in het RVV? "Behalve het bord L3, kan ook een soort lolly of iets anders dat de betreffende vervoerder verzonnen heeft, dienen als aanduiding voor een bushalte"? :shutup:

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Haltepalen Veolia in Limburg ongeldig

Bericht door Coen Tunnel » do 28 mei 2009, 15:28

Onzin natuurlijk. Het RVV moet niet aangepast worden aan de wensen van de vervoerders. Al voordat alle nieuwe palen in Limburg geplaatst werden wist Veolia al dat die palen niet geldig waren als bushaltebord. Het bushaltebord is namelijk uniform en moet duidelijk herkenbaar zijn, want bussen hebben voorrang als ze wegrijden bij een officiële bushalte. Het dient dus tevens als een verkeersbord. Als een bushalte niet conform het RVV is uitgevoerd is dat dus een probleem.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Haltepalen Veolia in Limburg ongeldig

Bericht door boe! » za 20 feb 2010, 19:47

Dick schreef:in plaats van het limburg verplichten extra borden te plaatsen zou huizinga zich ook eens samen met eurlings kunnen inspannen om het rvv aan te passen
Gisteren is bekend geworden dat dat ook gaat gebeuren.
:arrow: Kamerbrief

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Haltepalen Veolia in Limburg ongeldig

Bericht door Vinny » za 20 feb 2010, 19:51

^^ Dat was dus de échte reden van de val van het kabinet... :lol:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Haltepalen Veolia in Limburg ongeldig

Bericht door mavas » do 18 mar 2010, 19:33

[url=http://www.verkeersnet.nl/3026/segway-en-veolia-haltepaal-wettelijk-geregeld/]Verkeersnet.nl schreef:[/url]Segway en Veolia-haltepaal wettelijk geregeld
15 maart 2010

De Veolia-haltepalen worden wettelijk geregeld. Dit blijkt uit een ontwerpbesluit dat door de Minister van Verkeer en Waterstaat is ingediend. De voorstellen moeten nog wel de officiële goedkeuring van de beide Kamers meekrijgen.

Het gaat om wijzigingen van het RVV en de Wegenverkeerswet. Het wijzigingsbesluit vervangt het in het RVV 1990 voor bus- en tramhaltes voorgeschreven verkeersbord door de twee verkeerstekens die zijn voorgeschreven in het Weens Verdrag inzake verkeerstekens. Dat betekent dat bus- en tramhaltes kunnen worden aangegeven door middel van een bord waarop in ieder geval een zwarte autobus of tram wordt weergegeven in een wit vlak, dat zich in een blauw vlak bevindt. In dat geval zijn de wettelijke regels ten aanzien van stopverboden en voorrang voor de bus bij het wegrijden van toepassing. De wetwijziging maakt het gebruik van de kokervormig haltepaal van Veolia mogelijk.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Haltepalen Veolia in Limburg ongeldig

Bericht door Palance » za 20 mar 2010, 11:56

Hm, dat vind ik een slechte ontwikkeling. Nu ligt de weg vrij voor de meest rare kunstzinnige haltepalen en is je eenheid weg.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Bushalten zonder herkenbaar buslogo

Bericht door waldo79 » za 03 apr 2010, 19:31

>De provincie Gelderland ziet gelegenheid eigen modellen halten te plaatsen:

Afbeelding

N342
autoweg
Berichten: 1483
Lid geworden op: za 16 apr 2005, 14:19
Locatie: Twente

Re: Haltepalen Veolia in Limburg ongeldig

Bericht door N342 » za 03 apr 2010, 19:42

Volgens mij had de provincie Gelderland al speciale haltepalen, met de Gelderse driekleur. Overigens was daarin wel het verkeersbord L3 verwerkt. Ik meen vorig jaar dergelijke palen langs het Gelderse deel van de N824 en N740 gezien te hebben.

Over weggegooid geld gesproken
:denk:
*11-08-2017 L.M.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Haltepalen Veolia in Limburg ongeldig

Bericht door Willem » za 03 apr 2010, 20:01

De provincie Gelderland heeft een eigen huisstijl voor bushaltes ontwikkeld, onafhankelijk van de vervoerder. Dit voorkomt een situatie zoals die zich in Limburg mogelijk kan gaan voordoen: Veolia verliest daar zijn concessie en neemt vervolgens alle haltepalen mee, zodat een volgende vervoerder allemaal nieuwe palen kan gaan neerzetten. Doordat Gelderland zijn bushaltes in eigen beheer heeft, is daar zo'n soort scenario niet mogelijk.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Haltepalen Veolia in Limburg ongeldig

Bericht door waldo79 » za 03 apr 2010, 20:04

Voorheen hing de halteaanduiding aan een lantaarn.

Afbeelding
>Hier een combi oud en nieuw.

Deze halte is voorzien van een abri, terwijl het voornamelijk als uitstaphalte functioneert. Als je bij deze halte uitstapt loop je zo het station in, terwijl de buslijn nog een rondje langs het centrum maakt (ca. 4-6 minuten)

Plaats reactie