Maar ja, dan hadden Rotterdam en Schiphol geen rechtstreekse verbinding met Parijs gehad

Moderator: Moderatoren
En wat dacht je van alle infrastructuur? Daarnaast bestaat er ook nog zoiets als inertia of frictie: de bestaande locatie ligt er nou eenmaal dus waarom moet alles anders.Vinny schreef:Kantoorgebouwen zijn in 25 jaar afgeschreven, dat weet iedereen. Kortom als je in 2035 een nieuw volledig Uithofcomplex gereed hebt, kost het je helemaal niets...
Ik kan me vergissen, er zijn zat gebouwen bij de TU die een stuk ouder zijn en voorlopig ook nog niet aan vervanging toe zijn. Jouw idee lijkt me een wel heel erg naieve voorstelling van zaken.Vinny schreef:Kantoorgebouwen zijn in 25 jaar afgeschreven, dat weet iedereen. Kortom als je in 2035 een nieuw volledig Uithofcomplex gereed hebt, kost het je helemaal niets...
woensdag 28 oktober 2009 05:35 uur
Raad buigt zich over Uithof-tram
UTRECHT - De Utrechtse gemeenteraad buigt zich komende maand over de tramlijn tussen Utrecht Centraal en De Uithof. De plannen staan in het zogeheten VERDER-Pakket, waar ook nieuwe P+R-garages en fietstunnels deel van uitmaken.
Als de gemeenteraad akkoord gaat met het pakket, is de financiering rond van een tiental belangrijke projecten om de bereikbaarheid van de stad te verbeteren.
Over de tram 'Om de Zuid' tussen Utrecht Centraal en De Uithof is al jaren veel discussie. Bij elkaar kosten de VERDER-maatregelen 200 miljoen euro.
Het VERDER-Pakket staat op 10 november op de agenda van de raadscomissie Stad en Ruimte en wordt op 19 november in de gemeenteraad besproken.
[url=http://www.cobouw.nl/nieuws/2010/10/04/Spoorlijn-BredaUtrecht-lijkt-definitief-van-de-baa.html]Cobouw[/url] (4-10-2010) schreef:Spoorlijn Breda-Utrecht lijkt definitief van de baan
BREDA - De komst van een nieuwe spoorlijn tussen Utrecht en Breda langs de A27 lijkt definitief van de baan. Minister Eurlings van Verkeer laat weten dat de kans klein is dat het Rijk aan de spoorlijn zal meebetalen. Zelfs voor het 'niet onmogelijk' maken van het miljardenplan van BAM wil hij geen stuiver meer uittrekken. "Op basis van de nieuwe Haagse stukken, ziet het er inderdaad niet best uit", zegt Ben van Schijndel, initiatiefnemer namens BAM Rail. Toch legt hij zich niet bij nieuwe negatieve berekeningen neer. "Het woord is aan de Tweede Kamer."
Aanleiding voor definitief naar de prullenbak verwijzen van de spoorlijn, is een nieuwe maatschappelijke kosten baten analyse (mkba) van adviesbureau Decisio. Die analyse maakt de grond gelijk met eerdere berekeningen van BAM en Goudappel Coffeng. Stellen de initiatiefnemers dat de spoorlijn per euro tussen de 84 en 104 cent oplevert, Decisio meent dat de opbrengst van de lijn per geïnvesteerde euro hooguit vijf cent bedraagt.
En waarom dan wel? Want het is in deze tijd volstrekt onverantwoord om met geld te gaan smijten voor een spoorlijn die nauwelijks iets toevoegt aan het netwerk.Vinny schreef:Ik juich de investering toe,
Ook dat soort gegevens kun je op meerdere manieren opvatten. Reist iemand met het OV aangezien deze persoon geen auto heeft, of heeft iemand geen auto aangezien hij met het OV reist? Als ik naar mezelf kijk: ik heb mijn auto verkocht op het moment dat ik die niet meer nodig had om op mijn werk te komen. Met z'n tweeën kunnen we het prima af met één auto. Onder mijn collega's bevinden zich velen die puur en alleen een tweede auto in het gezin hebben voor woon-werkverkeer.Chris schreef: slechts 3% van de frequente OV-gebruikers is een keuzereiziger (die dus een rijbewijs én auto bezit). (zie ook CBS
Al die investeringen in het wegennet dan, die er hooguit voor zorgen dat mensen een minuut langer hun tandenpoetsen en die ook nauwelijks wat aan het netwerk toevoegen zijn wel zinvolle investeringen van geld dan wou je zeggen?Ds79m schreef:En waarom dan wel? Want het is in deze tijd volstrekt onverantwoord om met geld te gaan smijten voor een spoorlijn die nauwelijks iets toevoegt aan het netwerk.Vinny schreef:Ik juich de investering toe,
De kba lag tussen de € 0,05 en € 1,04 per geinvesteerde euro. Dat is nogal een groot verschil inderdaad. Echter, je kan dat hoogste bedrag al direct als onzinnig wegschrijven, immers, anders zouden er op vergelijkbare lijnen geen belastinggeld bij moeten. Maar om nou het laatste rapport, wat niet bepaald positief is over het project, dan maar af te schrijven als onzin, en dat er dan maar op basis van allerlei uiteenlopende resultaten de spoorlijn er dan maar doorgedrukt moet worden.er zijn meerder onderzoeken gedaan naar deze lijn de laatste jaar en allemaal waren de uitkomsten behoorlijk verschillend. Volgens mij lag de kosten baten analyse tussen de 0.25 en de 1.00. Hoe is dat in vredesnaam mogelijk. Dat betekend dat er bedrijven zijn die bewust de resultaten manipuleren en dat is pas belastinggeld verspilling!! en nu is het laatste rapport een keer negatief en ineens zou dat de juiste uitkomst moeten zijn en neemt men daar het besluit op, belachelijk!!!
Nog even en Almere wil ook op het HSL-net worden aangeslotenAdeBoon schreef:Ook kijkend naar langere trajectmogelijkheden is de lijn Almere Antwerpen mogelijk.