Algemeen reactie-topic

Als geregistreerd forumgebruiker kunt u meedoen en stemmen in de Foto van de Maand! (Photocontest/Bilderwettbewerb)

Moderator: Moderatoren

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5542
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: Algemeen reactie-topic

Bericht door nederland24 » vr 09 nov 2012, 17:20

Ik weet wel een locatie, maar die verklap ik lekker niet. :PP:

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20583
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Algemeen reactie-topic

Bericht door waldo79 » vr 09 nov 2012, 19:59

Den Ruygen Hoek langs de A4 is ook met het OV bereikbaar ;)

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Algemeen reactie-topic

Bericht door sirdanilot » vr 09 nov 2012, 20:05

Meestal kun je wel in de buurt komen, maar niet óp de VZP zelf. Maar bijvoorbeeld het brugrestaurant aan de A4 heeft zelfs een eigen bushalte, dus het is zeker niet volstrekt onmogelijk (dit omdat ook veel mensen die helemaal niet onderweg zijn speciaal naar dat restaurant gaan, ik ben er ook wel eens geweest).

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31586
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Algemeen reactie-topic

Bericht door Palance » vr 09 nov 2012, 20:44

Ruyven langs de A13 heeft zelfs een fietsenstalling langs de parallelweg, er is dan ook een 'officiele' doorgang voor voetgangers.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8665
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Algemeen reactie-topic

Bericht door keokiracer » vr 09 nov 2012, 20:48

De Wouwse Tol(- Zuid) ook, ook met een parkeerplaats achtig iets voor auto's. :yes: Alleen met te weinig parkeergelegenheid ;)

De bushalte is echter bij de Wouwse Tol-Noord, maar daar heb je het tunneltje op de VZP voor ;)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10215
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Algemeen reactie-topic

Bericht door Rein » vr 09 nov 2012, 20:57

sirdanilot schreef:Meestal kun je wel in de buurt komen, maar niet óp de VZP zelf. Maar bijvoorbeeld het brugrestaurant aan de A4 heeft zelfs een eigen bushalte, dus het is zeker niet volstrekt onmogelijk (dit omdat ook veel mensen die helemaal niet onderweg zijn speciaal naar dat restaurant gaan, ik ben er ook wel eens geweest).
Maar daar kan je ook gewoon per fiets komen hoor! Aan de westzijde van de A4 loopt een fiets- cq voetpad vanaf de Bennebroekerweg. Hieronder het paadje dat even verderop onder de Bennebroekerweg doorgaat en daarna direct langs de A4 richting Den Ruygen Hoek / brugrestaurant gaat.

Afbeelding

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5542
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: Algemeen reactie-topic

Bericht door nederland24 » vr 09 nov 2012, 21:54

Komt er in 2013 geen fotowedstrijd meer?

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Algemeen reactie-topic

Bericht door Naturist » za 10 nov 2012, 0:32

^^Als het aan de deelnemende fotografen ligt,...Zeker wel! :yes:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Algemeen reactie-topic

Bericht door Coen Tunnel » za 10 nov 2012, 1:02

harry schreef:
sirdanilot schreef:Als je geen auto hebt is dit een vrij lastig thema
Diverse parkeerplaatsen zijn per fiets bereikbaar. Bijvoorbeeld A28 Witte Molen, A12 De Forten, A2 Jutphaas, A16 Zuidpunt, A76 Tienbaan.
VZP Haerst is via een smal loopbruggetje met één leuning bereikbaar vanaf het OWN :)

Ook de VZP's bij Hazeldonk zijn gewoon vanaf het OWN bereikbaar en voor de VZP Hendriksbos, en via de voetgangerstunnel onder de A28 ook de aan de andere zijde gelegen VZP Willemsbos, is ook geen auto nodig. Knuvelkes en Patiel aan de A2 bij Eijsden hebben beiden een verbindingsweggetje naar het OWN. Doorgaans afgesloten met een hek, maar voor voetgangers is er een klaphekje naast.

VZP Aalscholver aan de A6 heeft zelfs een eigen fietspad. Ook VZP Lepelaar aan de andere zijde is via een kleine omweg ook over een fietspad bereikbaar. Beide VZP's hebben een wegrestaurant en overnachtingsmogelijkheden.

Kortom, volgens mij zijn er heel wat VZP's die met de fiets of te voet bereikbaar zijn vanaf het OWN. Natuurlijk lang niet alle, maar er zijn genoeg VZP's waarbij er minimaal voor voetgangers wel een legale mogelijkheid is om er te komen, ik gok rond de 30-40%. Er zijn ook VZP's met een enkel vanaf het OWN bereikbare parkeerplaats voor personeel met daarna een doorgang naar de VZP, zoals De Brink aan de A50. VZP Zalkerbroek aan de N50 heeft een verbindingsweg van en naar de N763, maar die verbindingsweg is enkel voor personeel bestemd en heeft ook een slagboom.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Algemeen reactie-topic

Bericht door Naturist » za 10 nov 2012, 20:49

^^ Ga zo door, mijn voorlopige keuze staat er nog niet bij :woop:
Zie tussen jouw suggesties ook nog een nieuw foto-onderwerp: voormalige grensovergang. :top:

Bij deze, voor Januari?
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8665
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Algemeen reactie-topic

Bericht door keokiracer » za 10 nov 2012, 20:56

Naturist schreef:^^ Ga zo door, mijn voorlopige keuze staat er nog niet bij :woop:
Eenmalige gok van mijn kant.
A2 ten zuiden van Boxtel, VZP's Ooiendonk en Velder. Goed te fotograferen vanaf viaduct Oude Rijksweg/Barnerweg.
En, ga ik door voor de koelkast? ;)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Algemeen reactie-topic

Bericht door Coen Tunnel » za 10 nov 2012, 21:12

Naturist schreef:Zie tussen jouw suggesties ook nog een nieuw foto-onderwerp: voormalige grensovergang. :top:

Bij deze, voor Januari?
'Snelweg en grensovergang' was in april 2010 al het thema, zie hier de topic van de wedstrijd destijds.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Algemeen reactie-topic

Bericht door Naturist » za 10 nov 2012, 21:36

Hm. wellicht dat in de Harry-optie (die met wegnummers) alle wedstrijden herhaald kunnen worden?
Lijkt me tot nog toe, de makkelijkste en snelst realiseerbare optie.
Zoeken we alleen nog iemand die de poll wil klaarzetten.

@ Keokiracer,
Ik mag van Ega, een stukje autorijden. :PP:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7942
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Algemeen reactie-topic

Bericht door Wesso » za 10 nov 2012, 23:02

^^ Harry's voorstel is zeker sympathiek, maar een aantal nieuwe thema's is ook wel eens aardig. Er zijn nu thema's geweest die elkaar overlapten en locaties die 3 keer of vaker terugkwamen.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Algemeen reactie-topic

Bericht door Naturist » za 10 nov 2012, 23:25

^^Klopt, maar om voor een eerste jaar de boel snel én goed op rit te krijgen lijkt me dat een goede start.
Dan kunnen we daarna nieuwe thema's toevoegen.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6137
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Algemeen reactie-topic

Bericht door mhkamp » za 10 nov 2012, 23:32

Ik denk dat de meeste thema's voorbij zijn gekomen. Dus een verlenging hoeft van mij per sé niet.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Algemeen reactie-topic

Bericht door Naturist » za 10 nov 2012, 23:42

^^Het gevoel van de kans op het winnen van een wedstrijd is jou zeker vreemd.
Gelukkig mag je hier van mening verschillen.
Weet zeker dat als we dit op rit hebben, jij met plezier iedere maand jouw stem uitbrengt.
Zou zeggen: Doe een keer mee.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22893
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Algemeen reactie-topic

Bericht door harry » zo 11 nov 2012, 0:20

Wesso schreef:een aantal nieuwe thema's is ook wel eens aardig. Er zijn nu thema's geweest die elkaar overlapten en locaties die 3 keer of vaker terugkwamen.
In mijn voorstel zaten sowieso 2 nieuwe dingen: het hoeft niet over snelwegen te gaan én er moet een wegnummer zichtbaar zijn.
Een oud thema per maand lijkt me dan afwisselend genoeg. En nauwelijks overlap: er zijn niet zoveel wedstrijdfoto's geweest met een zichtbaar wegnummer.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Algemeen reactie-topic

Bericht door Naturist » zo 11 nov 2012, 1:21

^^Ah, you mean something like this (Aha, Je bedoeld zoiets als dit) :yesyesyes:
Afbeelding
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6137
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Algemeen reactie-topic

Bericht door mhkamp » zo 11 nov 2012, 9:00

Naturist schreef:^^Het gevoel van de kans op het winnen van een wedstrijd is jou zeker vreemd.

Zou zeggen: Doe een keer mee.
Nee, hoor. Heb al gewonnen, maar dan was ik ook de enige die meedeed ;) Dertien keer meegedaan.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Algemeen reactie-topic

Bericht door sirdanilot » zo 11 nov 2012, 16:06

Bij een nieuwe fotowedstrijd zou ik het liefste zien:

- 1 wedstrijd per maand (zoals nu)
- wisselend een snelweg- en niet-snelweg onderwerp (alleen snelweg vond ik zo eentonig, al had je natuurlijk wel dingen als'hier had een autosnelweg moeten liggen')
- Een leuke mix van nieuwe thema's en 'gauwe ouwe's '
- Vaker toestaan om foto's in het buitenland te maken (maar dat hoeft niet per se elke maand te mogen)

Het idee van verplicht een wegnummer vind ik veel te restrictief en helemaal niet leuk. Dat dat af en toe moet vind ik wel leuk, maar élke maand wordt het echt heel erg eentonig.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31586
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Algemeen reactie-topic

Bericht door Palance » zo 11 nov 2012, 17:00

Speciaal voor jou doen we dan alleen wegnummers uit Groningen :twisted:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Algemeen reactie-topic

Bericht door sirdanilot » zo 11 nov 2012, 17:01

^ En dan alleen op snelwegen, en het móet een drive-by foto zijn zeker? :mrgreen:

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5542
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: Algemeen reactie-topic

Bericht door nederland24 » zo 11 nov 2012, 18:18

Misschien voor volgend jaar een fotowedstrijd per provincie doen. Een jaar heeft twaalf maanden en Nederland heeft ook twaalf provincies. Je kan misschien niet elke maand meedoen, maar zeker wel meerdere keren per jaar.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Algemeen reactie-topic

Bericht door sirdanilot » zo 11 nov 2012, 18:25

Mja, dat is ook wel een optie maar dat vind ik toch wat minder leuk dan gewoon het idee met thema's. Anders krijg je namelijk heel erg vaak foto's van de zelfde locatie ! Zeker in Zeeland of zo, waar je bijvoorbeeld nu eenmaal maar één snelweg hebt (+ een stompje van 3 kilometer)

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5542
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: Algemeen reactie-topic

Bericht door nederland24 » zo 11 nov 2012, 18:28

^^snelwegachtig kan je dan misschien ook toestaan.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Algemeen reactie-topic

Bericht door Rene » di 20 nov 2012, 23:08

Eigenlijk was vandaag de deadline, maar ik geef nog één dagje respijt. Morgenavond 20.00 uur moeten de foto's voor de laatste wedstrijd door mij zijn ontvangen.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Algemeen reactie-topic

Bericht door Naturist » wo 21 nov 2012, 8:56

^^Was leuk geweest als je dit bij de wedstrijd Praatpaal ook gedaan had.
Iedereen heeft toch ruim de kans gehad? Nu kan ik persoonlijk al slecht omgaan met veranderingen, maar om uitgerekend bij de laatste door jou georganiseerde wedstrijd de regels te veranderen. :neenee:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Bart
autoweg
Berichten: 1875
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:27
Locatie: Den Haag

Re: Algemeen reactie-topic

Bericht door Bart » wo 21 nov 2012, 19:11

goed, nog even over de thema's...

Ik heb de laatste maanden niet meegedaan. Na een hele lange reeks wel te hebben meegedaan had ik even geen zin in om allerlei snelwegfoto's, maar... Pas op! Bart is terug!! :duck:

Afijn, een verplichting per wegnummer of per regio vind ik nog een uitdaging. Bijv:
- maak een foto van de A4
- schiet een plaatje van een viaduct in een weg in Limburg

Je kunt niet altijd meedoen, maar ach, met een beetje vooruit plannen kom je een heel eind.

Wat ik wél jammer zou vinden, is als er persé een wegnummer op moet. Ik vind dat vaak lelijke foto's, omdat het standpunt vaak hetzelfde is (laag) en het HM-bord of bewegwijzeringsbord dominant wordt op de foto.

Een thematische aanpak heeft mijn voorkeur. We hebben het zo'n 6 jaar gedaan met een hele trits thema's, dus is het niet erg als een mooi thema terug komt. Ik zal een voorschotje doen voor wat categorieën:
- snelweg waar de afgelopen 5 jaar (of 10 o.i.d.) een verbreding heeft plaatsgevonden
- een rijbaan op een snelweg die er tien jaar geleden nog niet lag (dus een nieuwe weg of een aangelegde parallelbaan o.i.d.)
- mooie inpassingselementen van een snelweg (vul maar in wat je wilt...)
- hier wordt aan de weg gewerkt!
- rare belijning (geel naast wit bijvoorbeeld)
- fotografeer een situatie die er eigenlijk niet had moeten liggen... (vul maar in wat je wilt: een volgens jou verkeerd alternatief, een te krap weefvak, etc. etc.)
- snelweg met ondergaande zon
- snelweg by night (ja, die mag best 1x per jaar: vaak mooie plaatjes!!)
- maak een compilatie met ten minste drie soorten verharding
- knooppunten
- verbindingsbogen/fly-overs
- bruggen (die mag ook best 1 x per jaar / 2 jaar)
- aansluitingen (die hebben we volgens mij nog niet gehad)
- DVM pur sang

Nou, al weer heel wat bedacht...

Maar, nogmaals, een foto waarin verplicht een wegnummer zichtbaar moet zijn, vind ik maar :pukey:
Bart - als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan...

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: Algemeen reactie-topic

Bericht door Davy » wo 21 nov 2012, 19:24

Het is niet dat ik er echt van wakker lig, maar ergens zou ik het wel leuker vinden als in de toekomst ook gewoon Belgische snelwegen zouden mogen meedoen aan een fotowedstrijd, voor de meeste thema's kan dit geen probleem zijn denk ik (hoewel... bij een thema "verbreding" ofzo wordt het misschien al moeilijker :mrgreen: ).

Plaats reactie