[VIDEO] wegenvideos

Als geregistreerd forumgebruiker kunt u meedoen en stemmen in de Foto van de Maand! (Photocontest/Bilderwettbewerb)

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

[VIDEO] wegenvideos

Bericht door Chris » wo 14 sep 2011, 13:49

Er zijn steeds meer mensen die wegenvideos maken. Hier een topic over de technieken, cameras, en andere zaken.

Even een overzicht van bekende Youtube videomakers:

* drivemovie videos uit Japan, voornamelijke timelapse
* aboutkorea videos uit Zuid-Korea, timelapse
* 777RSergey videos uit Europees Rusland, timelapse
* ScrewdUPClickV2 videos uit Texas en westelijk Verenigde Staten, timelapse
* CptSchmidt videos uit Atlantic Canada, timelapse
* Freewayjim videos uit oost-Verenigde Staten, timelapse
* eluko79 videos uit noord-Midwesten Verenigde Staten, timelapse
* Freewaybrent videos uit de gehele Verenigde Staten, timelapse
* CAMINOANDALUZ videos uit voornamelijk zuid-Spanje, timelapse
* dalnoboivideo videos uit voornamelijk zuid-Rusland, timelapse
* cat2525jp videos uit Tokyo, timelapse
* CosmoPhotography videos uit zuidoost-Verenigde Staten timelapse
* TaGaMeMNoN1983 videos uit Duitsland, voornamelijk steden, timelapse
* kou6629 videos uit geheel Japan, meest actieve youtuber, real-time
* VaFreeways videos uit voornamelijk de Mid-Atlantic states (USA), timelapse
* wipandco videos uit Parijs, timelapse

En wegenforummers:

* daviedoff1979
* aswchris
* mavasnl
* keokiracerhalsteren
* mhkamp

feitelijk
expressweg
Berichten: 4303
Lid geworden op: di 29 mar 2011, 10:17

Re: [VIDEO] wegenvideos

Bericht door feitelijk » wo 14 sep 2011, 14:04

Ik doe ook wel wat aan filmen maar aan wegenvideos niet echt.

Heb alleen de A256 en A38 in het geheel geupload omdat ze zo lekker kort zijn! :mrgreen:
Link
Link
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14341
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] wegenvideos

Bericht door Attietattie » wo 14 sep 2011, 14:20

geelhoed schreef:Ik doe ook wel wat aan filmen maar aan wegenvideos niet echt.
Same here. Ik up debiel rijgedrag en eventuele filmpjes op aanvraag. Of omdat een bepaalde situatie hier ter sprake komt. Mijn account is dus een warboel van allerlei meuk.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [VIDEO] wegenvideos

Bericht door keokiracer » wo 14 sep 2011, 17:43

Chris schreef:* keokiracerhalsteren
Bedankt dat je mij in het rijtje plaatst :D

Hier een topic op SSC (Skyscrapercity) met wegenvideo's van over de hele wereld:
Laatste pagina van SSC-thread


PS: Vrijdag naar Dongen, en mits het weer goed is betekent dat: video's :woop: ;)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [VIDEO] wegenvideos

Bericht door Davy » wo 14 sep 2011, 18:50

Zoals jullie ongetwijfeld al zullen gemerkt hebben, leg ik me steeds meer en meer toe op wegenvideo's, het heeft een beetje het maken van fotoreportages "verdrongen"... Grootste voordeel aan een video is dat je als kijker de weg meer "beleeft" en voor mijzelf is het minder intensief: je plaatst de camera, druk op het record-knopje en op het einde nog eens op dat knopje en dat is het... Foto's nemen vergt veel meer van je concentratie en kan vind ik alleen in rustige en overzichtelijke omstandigheden.

Ook kijk ik steeds meer wegenvideo's van andere gebruikers, wel vind ik dat het een hoofdzakelijk Amerikaanse zaak nog is, je vind (nog) niet zo heel veel goede Europese wegenvideo's, wat mijn voornaamste interessepunt is. Een ander opmerkelijk feit die ik bij m'n eigen video's vaststel is het aantal views dat soms sterk uiteenloopt, een globale trend is wel dat snelwegvideo's meer kijkers aantrekken dan de video's die over N-wegen gaan, hoewel van mijn recentere video's deze van de R25 ring Aarschot het meeste bekeken is.

Misschien ook interresant: welke camera's gebruiken jullie, en wat zijn de plus- en minpunten?
Bij mij is dat sedert kort de Sanyo Xacti VPC-GH1, pluspunten vind ik de mooie kwaliteit van beeld, handig in gebruik en hij past als gegoten op mijn zuignap-houder (voorruit zit niet in de weg). een belangrijk nadeel is de magere batterijcapaciteit, ik kan momenteel slechts ongeveer een klein uurtje filmen en dat is weinig, daarom heb ik via internet een reserve-batterij besteld met een grotere capaciteit.

Nog even een foto van de camera en de opstelling. Het oogt groot, maar zit absoluut niet in mijn weg terwijl ik rij, de camera hangt boven de middenconsole:
Afbeelding

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [VIDEO] wegenvideos

Bericht door nederland24 » wo 14 sep 2011, 19:02

Omdat dit topic in de thread fotowedstrijd gaat, lijkt het me wel leuk om een keer een wedstrijd te houden over de video's. Eens in de zoveel tijd kiezen we dan de mooiste en leukste wegenvideo uit. :idea:

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14341
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] wegenvideos

Bericht door Attietattie » wo 14 sep 2011, 19:11

Ik heb hetzelfde statief als daviedoff. Ik heb er een universele telefoonhouder op gemonteerd en daar hangt mijn Nokia N95 in. Die heeft nogal wat nadelen: de filmkwaliteit is matig en het beeld is nogal smal. Bovendien zorgt deze opstelling ervoor dat het beeld nogal eens trilt. Voordelen zijn dat het ding goedkoop is, ik kan redelijk veel opnemen en een telefoon kan je onderweg en tijdens het filmen gewoon opladen. De meeste camera's kunnen niet opladen tijdens het filmen. Daarnaast (de)monteer je hem enorm snel wat betekent dat ik nagenoeg alles film wat ik rijd.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [VIDEO] wegenvideos

Bericht door mhkamp » wo 14 sep 2011, 19:22

Ik zie mijn naam er niet tussen staan... :| Of komt het dat ik daarnaast ook nog muziekvideo's heb?
TOEVOEGING
Chris heeft me toegevoegd.
Laatst gewijzigd door mhkamp op wo 14 sep 2011, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [VIDEO] wegenvideos

Bericht door keokiracer » wo 14 sep 2011, 19:47

^^ Ik denk niet dat dat het is, ik heb ook een aantal dingen die niets met wegen te maken hebben op mijn kanaal staan. Als Chris het leest is hij wel zo aardig om je er even bij te plaatsen. :)
nederland24 schreef:Omdat dit topic in de thread fotowedstrijd gaat, lijkt het me wel leuk om een keer een wedstrijd te houden over de video's. Eens in de zoveel tijd kiezen we dan de mooiste en leukste wegenvideo uit.
Lijkt me een goed idee, kan ik ook nog eens wat winnen :mrgreen:
Bij fotowedstrijden heb ik nooit geschikte foto's
daviedoff schreef:Ook kijk ik steeds meer wegenvideo's van andere gebruikers, wel vind ik dat het een hoofdzakelijk Amerikaanse zaak nog is, je vind (nog) niet zo heel veel goede Europese wegenvideo's, wat mijn voornaamste interessepunt is.
Kijk op de link in mijn post een paar posts boven de jouwe, daar staan video's uit Hongarije, Bulgarije, Spanje, Griekenland etc.
daviedoff schreef:Een ander opmerkelijk feit die ik bij m'n eigen video's vaststel is het aantal views dat soms sterk uiteenloopt, een globale trend is wel dat snelwegvideo's meer kijkers aantrekken dan de video's die over N-wegen gaan, hoewel van mijn recentere video's deze van de R25 ring Aarschot het meeste bekeken is.
Ik heb ook grote verschillen: 30 views op de versnelde video van de A9 Raasdorp - Velsen en het meest op dezelfde video, maar dan op originele snelheid: 730 views.
daviedoff schreef:Misschien ook interesasnt: welke camera's gebruiken jullie, en wat zijn de plus- en minpunten?
Bij mij is dat sedert kort de Sanyo Xacti VPC-GH1, pluspunten vind ik de mooie kwaliteit van beeld, handig in gebruik en hij past als gegoten op mijn zuignap-houder (voorruit zit niet in de weg). een belangrijk nadeel is de magere batterijcapaciteit, ik kan momenteel slechts ongeveer een klein uurtje filmen en dat is weinig, daarom heb ik via internet een reserve-batterij besteld met een grotere capaciteit.
Ik heb een Everio GZ-HM335. Voor wegenvideo's erg geschikt, voor foto's minder, omdat je de camera erg lang stabiel moet houden voor een erg duidelijk beeld. Ik kan pakweg 2 uur lang filmen voordat de accu op is. Ook past deze precies op de zuignap-houder (dezelfde als Daviedoff, mhkamp en Attietattie :)) en zit de voorruit, zelfs met de grootte v/d camera, niet in de weg :top:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

JeroenF1
autoweg
Berichten: 1482
Lid geworden op: ma 20 aug 2007, 14:09
Locatie: A7 & A28
Contacteer:

Re: [VIDEO] wegenvideos

Bericht door JeroenF1 » wo 14 sep 2011, 20:08

keokiracer schreef:
nederland24 schreef:Omdat dit topic in de thread fotowedstrijd gaat, lijkt het me wel leuk om een keer een wedstrijd te houden over de video's. Eens in de zoveel tijd kiezen we dan de mooiste en leukste wegenvideo uit.
Lijkt me een goed idee, kan ik ook nog eens wat winnen :mrgreen:
Bij fotowedstrijden heb ik nooit geschikte foto's
Klinkt als een leuk idee, maar aan wat voor criteria moet je denken qua beoordeling? Ik kan me voorstellen dat een zelfgemaakte wegenvideo de A10 spektaculairder is dan de A7 in Oost-Groningen. :)
Sinds maart 2015 tevens achter het stuur gezien.
Nu op http://www.girugten.nl: "Onderhoudsproblemen in Duitsland: de Autobahn op instorten?"
Faculteitsmagazine Ruimtelijke Wetenschappen, Rijksuniversiteit Groningen.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [VIDEO] wegenvideos

Bericht door captain007 » wo 14 sep 2011, 20:14

Ik heb een paar wegenvideo's gemaakt met mijn HTC HD2 op een brodit clip. Echter is dat dus totaal niet geschikt, want hij filmt het halve dashboard mee. Ik ben er dus ook mee gestopt en heb nog hooguit wat archief materiaal wat ik nog wel eens plaats. Daar wordt redelijk naar gekeken gezien de low quality fimpjes (tussen de 100 en de pakweg 250 keer bekeken) Voorlopig heb ik geen plannen om te investeren in een losse camera en bevestigingsmateriaal. Dat komt mede door het feit dat alle wegen die ik vaak rij al lang door andere forumleden gefilmd zijn. Ik houd het voorlopig bij fotografie en dan met name de bouwprojecten, omdat ik het mooi vind om te zien hoe complexe kunstwerken gebouwd worden.

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [VIDEO] wegenvideos

Bericht door nederland24 » wo 14 sep 2011, 20:19

JeroenF1 schreef:
keokiracer schreef:
nederland24 schreef:Omdat dit topic in de thread fotowedstrijd gaat, lijkt het me wel leuk om een keer een wedstrijd te houden over de video's. Eens in de zoveel tijd kiezen we dan de mooiste en leukste wegenvideo uit.
Lijkt me een goed idee, kan ik ook nog eens wat winnen :mrgreen:
Bij fotowedstrijden heb ik nooit geschikte foto's
Klinkt als een leuk idee, maar aan wat voor criteria moet je denken qua beoordeling? Ik kan me voorstellen dat een zelfgemaakte wegenvideo de A10 spektaculairder is dan de A7 in Oost-Groningen. :)
Het was maar een ideetje. Je kan bij elke wedstrijd wel bepaalde criteria uitkiezen. De beste en mooiste wint toch altijd wel, hoe saai de video de misschien is. ;)

Korot
woonerf
Berichten: 60
Lid geworden op: di 04 mei 2010, 17:22
Locatie: Groningen

Re: [VIDEO] wegenvideos

Bericht door Korot » wo 14 sep 2011, 20:22

Ik denk dat voor onderwerpen er ook wel een paar gekozen kunnen worden, die ook voor de fotowedstrijden gelden. Een paar voorbeelden:
- Nederlands winterlandschap met autosnelweg
- Mediteraanse snelweg
- Snelweg en industrie (Video van snelweg door ind. terrein/havens)
- Snelweg in aanleg
- een snelwegvideo, op een bijzondere manier nabewerkt
- etc.

Groet,
Korot

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [VIDEO] wegenvideos

Bericht door Davy » wo 14 sep 2011, 20:28

Een wedstrijd organiseren met wegenvideo's zou je inderdaad wel kunnen doen, maar je zult wel denk ik andere criteria moeten hanteren dan bij de fotowedstrijd, zo denk ik dat je dan wel verder moet kijken dan Nederland alleen (dat zeg ik natuurlijk wel omdat ik hoofdzakelijk Belgische video's maak, maar bijvoorbeeld kan Chris dan ook meedoen met Duitse, Zwitserse,... video's).

feitelijk
expressweg
Berichten: 4303
Lid geworden op: di 29 mar 2011, 10:17

Re: [VIDEO] wegenvideos

Bericht door feitelijk » wo 14 sep 2011, 20:45

daviedoff schreef: Nog even een foto van de camera en de opstelling. Het oogt groot, maar zit absoluut niet in mijn weg terwijl ik rij, de camera hangt boven de middenconsole:
Ik blijf toch mijn twijfels houden, kan je eens een overzichtsfoto posten?
keokiracer schreef: Ik heb een Everio GZ-HM335.
Ik denk aan een JVC GZ HM-30. 720p is wel genoeg voor mij. De lens lijkt vergelijkbaar met die van jou. Alleen lijkt het uit de handleiding alsof hij alleen op 50Hz kan opnemen. Kan jij hem wel op lagere framerates instellen?
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [VIDEO] wegenvideos

Bericht door Wesso » wo 14 sep 2011, 21:12

Ik vind het nu al een leuk topic. Gemiddeld upload ik tot nu toe slechts twee wegenvideo's per jaar vanwege tegenvallende software en apparatuur. Mijn laatste video is gemaakt met een Samsung mini-camcorder, maar ook daar ben ik niet tevreden over (onbestuurbare kleurbalans). Daarnaast vind ik de kwaliteit van de full HD-wegenvideo's van forumleden zo goed dat ik steeds vaker lekker achterover leun om ze te bekijken :top:

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [VIDEO] wegenvideos

Bericht door keokiracer » wo 14 sep 2011, 21:49

geelhoed schreef:
keokiracer schreef: Ik heb een Everio GZ-HM335.
Ik denk aan een JVC GZ HM-30. 720p is wel genoeg voor mij. De lens lijkt vergelijkbaar met die van jou. Alleen lijkt het uit de handleiding alsof hij alleen op 50Hz kan opnemen. Kan jij hem wel op lagere framerates instellen?
Ik ben daar niet zo'n expert in, maar na even rond neuzen in het camera-menu en even op internet gekeken te hebben is mijn antwoord: nee.
Korot schreef:Ik denk dat voor onderwerpen er ook wel een paar gekozen kunnen worden, die ook voor de fotowedstrijden gelden. Een paar voorbeelden:
(...)
- Snelweg in aanleg
(...)
8-)
Maar een wegenvideo van een snelweg in aanleg is wel moeilijk te maken, alhoewel ik - als er meer asfalt e.d. ligt evt met de fiets het terrein op kan en de camera vastmaak aan de fiets :) Als er geen asfalt ligt is het beeld veel te hobbelig...
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14341
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] wegenvideos

Bericht door Attietattie » wo 14 sep 2011, 22:07

^^ Geef me een dag of 2... :PP:
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [VIDEO] wegenvideos

Bericht door mhkamp » wo 14 sep 2011, 22:12

^^ Vanuit een graafmachine rijdend over het bouwterrein? :p
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

feitelijk
expressweg
Berichten: 4303
Lid geworden op: di 29 mar 2011, 10:17

Re: [VIDEO] wegenvideos

Bericht door feitelijk » wo 14 sep 2011, 22:12

keokiracer schreef: Ik ben daar niet zo'n expert in, maar na even rond neuzen in het camera-menu en even op internet gekeken te hebben is mijn antwoord: nee.
Thanks! Volgens de handleiding kan de HM30 LE en LS in 1280x720 maar beide in 50Hz, kwaliteit van de een is wel minder want je kan er langer mee opnemen. Andere compressie misschien?
Verder geen punt want resamplen naar 15 Hz is geen probleem natuurlijk.
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14341
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] wegenvideos

Bericht door Attietattie » do 15 sep 2011, 6:57

mhkamp schreef:^^ Vanuit een graafmachine rijdend over het bouwterrein? :p
Vanuit mijn auto rijdend over een bouwterrein. Gaat prima! ;)
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [VIDEO] wegenvideos

Bericht door keokiracer » do 29 sep 2011, 18:29

Meer youtube-users die wegenvideo's maken: Video's die ze maken zijn versneld, tenzij anders vermeld. Sommige zijn minder professioneel dan de eerder genoemde, maar nog steeds waard om te bekijken :top:

* DSzumaher Polen, Duitsland
* Romanianroads Roemenië
* erka001 (Zuid-)Oost Europa
* agile7 Marokko
* lapusna2008 Bulgarije, Real-time
* bogdymol Heel Europa
* pt640 Hongarije
* hanzi169 Hongarije, Griekenland
* Rusonaldo Polen, voor de geïnteresseerden: deze gebruiker heeft ook veel video's van werkzaamheden in Polen
* lapusna2008 Roemenië
* haljackey Ontario, Canada
* Kuras77Wawa Polen
* dotcubestudio VS, regio Los Angeles
* mef444 Polen
* pietrox Hongarije, Real time; korte video's vanaf de motor
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [VIDEO] wegenvideos

Bericht door Davy » do 29 sep 2011, 22:30

^^ Er zitten wel enkele goeie tussen, Bogdymol bijvoorbeeld heeft al een flinke collectie.

Nu begin je toch te merken waar er interesse in is, en in wat minder, sommigen kijken denk ik op Youtube alleen naar wegenvideo's van opmerkelijke en/of heel bekende wegvakken. Mijn "spitsstrookvideo" van gisteren op de E313-E34 zit nu al rond de 150 hits, en de R9 van Charleroi heeft er bijna 200. Er zijn video's op mijn kanaal die er al een stuk langer opstaan en nog geen 60 hits hebben... Ook leuk voor mezelf dan is dat de laatste tijd kijkers mijn kanaal beginnen te ontdekken, het aantal abonnees groeit gestaag, een bewijs dat er toch een "markt" voor is...

Ik vraag me wel eens af: Is er al eens een wegenvideo van iemand van het forum al eens gebruikt geweest, bijvoorbeeld in een nieuwsbericht over betreffend wegvak...?

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [VIDEO] wegenvideos

Bericht door Rene » do 29 sep 2011, 22:32

Ik heb wel eens een paar stukjes video van Chris voorbij zien komen in een compilatie die binnen RWS gebruikt is voor zo'n typische peptalk-dag.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [VIDEO] wegenvideos

Bericht door Chris » wo 01 aug 2012, 13:42

Die stabilisator van Youtube is ook niet echt geweldig. In plaats van subtiele stabilisatie vliegt het beeld heen en weer in poging om het beeld stabieler te maken.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [VIDEO] wegenvideos

Bericht door keokiracer » wo 01 aug 2012, 13:44

Klopt inderdaad... Na 1 poging heb ik de video gewoon verwijderd en opnieuw geüpload. Wat een slechte functie :down:

Kun je die stabilisatiefunctie eigenlijk weer uitschakelen?
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: [VIDEO] wegenvideos

Bericht door sirdanilot » zo 21 okt 2012, 19:08

Ik heb de stabilisator ook een keertje gebruikt. Het betrof het filmpje over de nieuwe aansluiting moerbeke op de E34. Aangezien ik dit maar eventjes filmde met mn tleefoon in plaats van dat ik een hele dashcamopstelling had gebouwd (dat doe ik wel een keer als ik m'n eigen auto heb...) was het zó schokkerig, dat je er zonder die stabilisatiefunctie gewoon niet naar had kunnen kijken. Dus de functie werkt alleen als het anders écht gewoon niet te doen is. Maar stabiliseren moet je zelf al doen, tijdens het filmen.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [VIDEO] wegenvideos

Bericht door Naturist » di 06 nov 2012, 22:18

mhkamp schreef:Ik zie mijn naam er niet tussen staan... :| Of komt het dat ik daarnaast ook nog muziekvideo's heb?
TOEVOEGING
Chris heeft me toegevoegd.
Ik ook nog niet :cry:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Rik7
zandpaadje
Berichten: 2
Lid geworden op: za 23 jun 2018, 14:11
Locatie: Boston
Contacteer:

Re: [VIDEO] wegenvideos

Bericht door Rik7 » ma 25 jun 2018, 17:29

The funkiest housing in Holland is for low-income, and I think that's very nice.
Train Games Veve

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [VIDEO] wegenvideos

Bericht door Wesso » ma 25 jun 2018, 20:13

^^ Dit lijkt me niet helemaal de bedoeling van dit topic, wat misschien ook beter in een ander subforum past.

Plaats reactie