Digitale camera's

Als geregistreerd forumgebruiker kunt u meedoen en stemmen in de Foto van de Maand! (Photocontest/Bilderwettbewerb)

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Digitale camera's

Bericht door captain007 » za 09 nov 2013, 20:44

Ondanks de regen maar even naar buiten geweest. Moet het bij droog weer maar opnieuw proberen, want nu was het te vies weer om even allerlei soorten instellingen (iso, belichtingstijd) te variëren om achter de juiste instellingen te komen.

Afbeelding
DSC_0005.jpg by jeroenvanlieshout, on Flickr

Afbeelding
DSC_0006.jpg by jeroenvanlieshout, on Flickr

Afbeelding
DSC_0008.jpg by jeroenvanlieshout, on Flickr

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Digitale camera's

Bericht door Rene » za 09 nov 2013, 20:48

mooie foto's :top:

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Digitale camera's

Bericht door boe! » za 09 nov 2013, 20:48

Inderdaad. 8-)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Digitale camera's

Bericht door Snelwegfreak » za 09 nov 2013, 20:50

Mooie foto's inderdaad! :top:
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Digitale camera's

Bericht door mhkamp » za 09 nov 2013, 21:35

Rene schreef:Mooie foto's :top:
Niets aan toe te voegen. Ook regen kan je een speciaal effect geven.

Mijn zusje had een Samsung ES55 camera. Op een gegeven moment doet hij het niet meer volgens haar en geeft hem aan mij. Half uur aan de lader en hij is springlevend :mrgreen:

Heb ik hopelijk een mooie opvolger voor mijn Samsung S630 camera. Ik heb hem nog niet echt uit kunnen proberen.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Digitale camera's

Bericht door Wesso » zo 10 nov 2013, 15:20

Voor het maken van dit soort nachtfoto's is jouw camera wel geschikt, captain!

Als je trouwens een auto met LED-lampen tegenkomt (bv. Audi) krijg je dit resultaat.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6388
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Digitale camera's

Bericht door Jeroen » di 02 sep 2014, 23:37

Sinds een week in het bezit van een nieuwe camera: een Panasonic FZ200. Ik was wel langzamerhand toe aan een iets serieuzere camera, al is dit nog steeds geen DSLR. Door de grote beeldsensor en de oneindige mogelijkheden om instellingen naar eigen smaak aan te passen doet het daar echter niet enorm veel meer voor onder en ik vond het prijsverschil met een instapmodel DSLR nog wat te groot. Vooralsnog dik tevreden met de kwaliteit van de foto's. :)

Afbeelding

Juerd
expressweg
Berichten: 3362
Lid geworden op: di 25 apr 2006, 11:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Digitale camera's

Bericht door Juerd » ma 08 sep 2014, 12:53

(Update: oeps, ik heb op een oud bericht gereageerd. Sorry.)
Wesso schreef:Als je trouwens een auto met LED-lampen tegenkomt (bv. Audi) krijg je dit resultaat.
LEDs worden in het algemeen gedimd met een techniek genaamd PWM, pulse width modulation of pulsbreedtemodulatie, wat in feite inhoudt dat een microcontroller de LED zo snel laat knipperen dat ie voor menselijke waarnemers gedimd lijkt, terwijl ie in feite volledig aan en uit gaat op een tempo dat wij niet kunnen bijhouden.

Helaas voor mensen zoals ik, kunnen sommige mensen het geknipper bij een lage frequentie wel zien. Volvo en Audi hebben de irritantste achterlichten, en ik doe des noods moeite om ze in te halen omdat ik het uitermate hinderlijk vind. De meeste mensen zien dit niet, maar wie het wel ziet, zal er ook al snel helemaal gek van worden. De remedie is simpel: laat 'm nog sneller knipperen. Ikzelf maak elektronica op basis van Arduino's (ATMEGA328-microcontroller) en die PWM't standaard op 490 Hz. Niemand die ik ken heeft daar last van. Echter, die autofabrikanten werken met lagere frequenties, zoals 80 of 100 Hz. Dat zie ik niet letterlijk knipperen, maar het geeft wel een erg onrustig beeld. Beweeg je je ogen, dan zou je een strepenpatroon kunnen zien net als op foto's met lange sluitertijd.

Ik neem ze ontzettend kwalijk dat ze de verkeersveiligheid zo op het spel zetten met een besparing van hooguit 1 euro (maar waarschijnlijk 10 cent). Vooral op onverlichte snelwegen (waar ik op zich groot voorstander van ben) kan het zelfs desoriënterend werken.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Digitale camera's

Bericht door Naturist » ma 08 sep 2014, 13:09

^^Over techniek gesproken: Grappig dat jouw avatarvlakje per verversing op een ander kleurtje overspringt.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: Digitale camera's

Bericht door Robbert297 » zo 01 mar 2015, 15:35

Naturist schreef:^^Over techniek gesproken: Grappig dat jouw avatarvlakje per verversing op een ander kleurtje overspringt.
Ik wist het! Ik vond zijn avatar al verdacht. :woop:


Ik vind het trouwens ook mooi om de eerste pagina van dit topic door te lezen. Als je dat leest, gaat die techniek eigenlijk best wel snel... :lol:
Слава Україні

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20523
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Digitale camera's

Bericht door waldo79 » zo 01 mar 2015, 17:26

Deze draad loopt ;) ook alweer 9 jaar. 2006 is zo ongeveer de bronstijd in vergelijking met de huidige camera's

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Digitale camera's

Bericht door RSK » zo 01 mar 2015, 23:59

^^ Mijn eerste digitale camera kreeg ik in de zomer van 2005, een geavanceerdere in mei 2008 en de huidige sinds eind 2011. Er is inderdaad een hoop veranderd. Maar dat geldt eigenlijk voor al het digitale. Ik kan me nog heugen dat mijn eerste PC 'vol' zat. Die had een 4GB harde schijf. Dat is kleiner dan het kleinste kaartje dat nu soms in mijn camera zit. 32GB is nu eigenlijk gemeengoed voor SD. Benieuwd hoe stom dat over 10 jaar klinkt, als er wellicht al terabytes in onze camera's passen.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Digitale camera's

Bericht door Wesso » vr 17 jul 2015, 18:23

Na veel speurwerk over digitale camera's op gerenommeerde websites ben ik uiteindelijk geslaagd met de Canon Powershot SX 60 HS :D

Afbeelding

Ik had nog maar 2 maanden geleden een Fujifilm Finepix S1 aangeschaft, als één van de weinige nieuwe bridgecamera's met 50x optische zoom (en meer). Ik wilde toch eens een stap verder. Mijn Panasonic DMC-FZ38 (18x optische zoom) was met 6 jaar de jongste niet meer en vertoonde wat slijtage. De fotokwaliteit moest na 6 jaar ook verbeterd zijn dacht ik. Ik kwam via de Nikon P600 bij een aantal concurrenten uit, waarvan de Fujifilm toch zeker niet de minste was. Had ik gekeken naar de fotokwaliteit van originele foto's uit die camera, dan had ik hem zeker niet gekocht. Ik kwam er snel achter dat pixels op een lelijke manier werden gecomprimeerd, waardoor het leek alsof ik naar een aquarel zat te kijken. Dat zou te maken hebben met de verouderde te kleine sensor i.c.m. het grote aantal megapixels. Zeker in de groothoekstand was dat kwaliteitsverlies erg storend. Bij macrofoto's viel het nog wel mee. Al met al was ik niet tevreden. Het scherpstellen van dichtbij ging niet erg soepel, de camera kon het object niet vinden. Jammer van het geld. Ik had er toch 349 euro voor betaald.

Nu heb ik dus de Canon. De Panasonic en de Fujifilm heb ik op Marktplaats gezet.
Het kwaliteitsverschil is duidelijk zichtbaar, ook in vergelijking met concurrenten Sony en Panasonic. De zoomlens kan nu zelfs tot 65x inzoomen en daarboven zorgt de digitale zoom zelfs voor goed resultaat. Ik kan gerust zeggen dat ik geen spiegelreflex meer nodig heb (dat wilde ik ook niet, omdat ik niet met dure lenzen en handmatige instellingen wilde tobben). Er zitten ook allerlei leuke snufjes in waar ik blij van word. Wifi, microfoonaansluiting, filmen in miniatuurmodus, high speed filmen, talloze handige instellingen. Ja, dit gaat 'm wel worden denk ik.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Digitale camera's

Bericht door Chris » vr 17 jul 2015, 19:37

Ik heb ook een keer een Fujifilm Finepix S2950 gekocht, en ik had hetzelfde probleem als jij, ik had het idee naar een schilderij te kijken in plaats van een foto. Alleen verkleind naar 1024px ofzo zagen de foto's er nog een beetje uit, maar als je een detail wilde croppen had je een absurd slechte kwaliteit foto. Ik heb dat ding sindsdien ook niet meer gebruikt.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Digitale camera's

Bericht door mavas » vr 17 jul 2015, 21:54

Zo! Dat Canonapparaat is wel een stoer ding zeg!
Ik heb zelf een kleinere Canon, met 20x optische zoom. Past ook nog in mijn broekzak, erg makkelijk om zo mee te nemen dus. Die van jou neem je wat minder makkelijk mee in je broekzak alhoewel he nog meer een alleskunner is.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Digitale camera's

Bericht door Wesso » vr 17 jul 2015, 22:29

Het is een flinke jongen, dat voelt ook een stuk beter in de hand. Toch is ie niet zo groot als de Fujifilm Finepix S1. Het tasje dat ik daarbij kocht is te groot voor de Canon ;)

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Digitale camera's

Bericht door keokiracer » za 18 jul 2015, 22:07

Wesso, als je na een tijdje gebruik je ervaringen wilt delen dan graag, ik zoek namelijk een nieuwe fotocamera en zie degene die jij hebt gekocht wel zitten :)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Digitale camera's

Bericht door Chris » za 18 jul 2015, 22:14

Mijn dagelijkse camera is een Canon Powershot SX150 met 12 x optische zoom. In mijn ervaring is zoveel zoom in de meeste gevallen voldoende.

Het voordeel van de Canon is dat het een pocket camera is, hij past in de broekzak en is tevens goed vast te houden gedurende lange tijd, zoals foto's vanuit de auto. Een dikke bridge camera of DSLR is mooi voor de reguliere fotografie, maar werkt niet zo goed als je lange series vanuit de auto wilt maken. Hij is te groot en te zwaar om comfortabel veel foto's met één hand te maken.

Je ziet overigens wel duidelijk het verschil tussen een pocket camera en een echte DSLR, met name qua scherpte en kleuren.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Digitale camera's

Bericht door Snelwegfreak » za 18 jul 2015, 22:22

Ik vind het überhaupt knap als je tijdens het autorijden goede foto's kunt maken. Ik houd mijn aandacht liever bij het autorijden. Foto's maken doe ik wel als passagier zijnde.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Digitale camera's

Bericht door Chris » za 18 jul 2015, 22:34

Op zich is het niet zo heel moeilijk om tijdens autorijden foto's te maken. Ik zoom standaard 7cm in, zodat ik geen reflectie van het dashboard of het dashboard zelf op de foto krijg. Als je er handigheid in krijgt weet je ook wanneer je moet afdrukken. En anders kun je altijd nog achteraf croppen (ik doe dat veel om een mooie compositie te krijgen). Met een point & shoot camera op de auto stand is het niet zo lastig verder en hoef je er ook niet zoveel aandacht aan te geven. Het leidt minder af dan een frequentie op de radio zoeken, omdat je je ogen toch op het verkeer houdt.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Digitale camera's

Bericht door Naturist » ma 20 jul 2015, 12:40

^^ En schiet jij dan uit de hand of gebruik je standaard een zuignapstatief?
Dat laatste had mijn voorkeur toen ik nog een werkend toestel had. :(
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Digitale camera's

Bericht door Wesso » ma 20 jul 2015, 16:01

keokiracer schreef:Wesso, als je na een tijdje gebruik je ervaringen wilt delen dan graag, ik zoek namelijk een nieuwe fotocamera en zie degene die jij hebt gekocht wel zitten :)
Ik hoop dat ik het niet vergeet...

Zaterdag ga ik met de Fujifilm naar station Veenendaal-De Klomp om hem voor 250 euro aan een man uit Dokkum te overhandigen :D

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Digitale camera's

Bericht door mhkamp » di 21 jul 2015, 21:13

SVP advies:

Mijn huidige compactcamera heb ik van mijn zuster gekregen (Samsung ES55) die dacht dat deze overleden was. Door simpel op te laden was het weer springlevend. De accu is niet al te best meer, en op de lens is eind vorig jaar een lichtzwarte stip zichtbaar, wat niet te verwijderen is, dus ik ga er van uit dat het aan de binnenkant is. De stip wordt dus ook op de foto afgedrukt. Alhoewel hij verder mooie foto's maakt, lijkt het me niet de optie om er nog in te gaan investeren.

Voor mezelf heb ik een lijstje gemaakt waar de compactcamera aan moet gaan voldoen en aangekruist bij Bol.com:

- Laden via USB (Handig voor onderweg)
- WiFi (Ik weet niet wat ik er van verwachten moet, en aangezien ik wel iemand ben die iets nieuws uitproberen moet...)
- Prijs tot ongeveer €200, inclusief verzend.

Alleen al deze drie opties deed maar twee camera's overhouden en beide van Samsung : WB1100 en de WB350F. Voor wat de WB350F betreft heb ik verder gekeken dan Bol.com, maar de camera ligt in de prijsrange van €159,= tot €179,=.

De WB1100 is voor mij ietwat te lomp, zeker als je als je tijdens het rijden ook nog foto's wilt maken. Dus bleef de WB350F over.

Als ik de reviews lees moet het een goede compactcamera zijn voor een schappelijke prijs. Ook kan ik kiezen uit vier kleuren. Helaas moet ik wel een MicroSD kaart er bij aanschaffen.

Ik ben er zo goed als uit wat camera betreft, maar met de MicroSD kaartjes nog niet. Wat is het verschil tussen MicroSD, MicroSDHC, MicroSDXC Class 6?
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Digitale camera's

Bericht door boe! » di 21 jul 2015, 22:03

mhkamp schreef:Wat is het verschil tussen MicroSD, MicroSDHC, MicroSDXC Class 6?
Geen verschil. Ze geven de opslagcapaciteit van de SD-kaart aan. Verder is er geen verschil.
De Micro SD kaart biedt een geheugen aan tot 4GB.

De Micro SDHC kaart staat voor Micro Secure Digital High Capacity, zoals de naam het al zegt is dit een beschermde Micro SDHC kaart de technologie bevat om micro SDHC kaarten te maken van 8GB, 16GB en 32GB.

De Micro SDXC is de nieuwste technologie op SD kaarten gebied. Micro SDXC kaarten kunnen 64GB aan geheugen opslaan.
Als je van plan bent om video's op te nemen dan zou ik wel kiezen voor minstens class 10 (hoge overdrachtsnelheid).

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Digitale camera's

Bericht door Chris » di 21 jul 2015, 22:12

Ik heb zelf voor fotografie een 16 GB geheugenkaart, en dat is in mijn ervaring echt wel voldoende voor alledaags gebruik. Je kan duizenden foto's op het grootste formaat maken.

Ik heb ook een camera gehad waar na verloop van tijd een donkere stip op kwam. Gelukkig ergens onderaan zodat het nog wel uit te croppen was. Maar zoals bij jou is het lastiger. Dan is het inderdaad tijd voor een nieuwe camera.

Voor € 200 kan je overigens heel fatsoenlijke pocket camera's kopen. Ik ben zelf niet bekend met Samsung modellen. De meeste fototoestellen die ik heb gehad waren een Canon.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Digitale camera's

Bericht door Wesso » di 21 jul 2015, 22:50

Je kunt misschien ook geluk hebben met een camera uit een hogere prijsklasse die tweedehands te koop is.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Digitale camera's

Bericht door mhkamp » di 21 jul 2015, 23:09

^^ Dat ben ik niet van plan. Ik kan wel tweedehands kopen, maar als de accu bijvoorbeeld de geest geeft moet je dat weer nieuw kopen. Kost dubbel geld.
boe! schreef:Als je van plan bent om video's op te nemen dan zou ik wel kiezen voor minstens class 10 (hoge overdrachtsnelheid).
Niet van plan. Heb een Full-HD camera.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Digitale camera's

Bericht door Wesso » do 23 jul 2015, 16:46

Hierbij wat testmateriaal van de Canon SX 60 HS.
SPOILER: TOON

Macro:
Afbeelding
https://farm1.staticflickr.com/519/1993 ... e5c1_o.jpg

Groothoek/0x optische zoom:
Afbeelding
https://farm1.staticflickr.com/404/1975 ... b80b_o.jpg

65x optische zoom:
Afbeelding
https://farm1.staticflickr.com/540/1994 ... a2f4_o.jpg
Videotest van het zoombereik. Bij dit soort omstandigheden heeft de camera moeite met (continu) focussen, maar dat lijkt me logisch als er niet echt een voorwerp is om op te focussen ;)
Link
Laatst gewijzigd door Wesso op do 23 jul 2015, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Digitale camera's

Bericht door mhkamp » do 23 jul 2015, 16:52

Zo, aan het begin van de middag is de Samsung WB350F binnengekomen. Hij is leverbaar in 4 kleuren, waaronder mijn favoriete, dus persoonlijker kan ik hem niet hebben.

Tijdens het boodschappen doen heb ik hem meegenomen en even wat plaatjes geschoten, waaronder in het Ddesign topic

De foto's zijn op origineel formaat, open niet wanneer je op een mobiel device met je databundel :!:
SPOILER: TOON

Foto is volledig ingezoomd (42x). De normale zoom gaat tot 21x.
Afbeelding

Foto is volledig uitgezoomd (1x). Zoek de duif, en nee het is niet weggevolgen :p:
Afbeelding
Conclusie : Goede prijs/kwaliteitsverhouding.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Digitale camera's

Bericht door Wesso » do 23 jul 2015, 17:13

^^ Dat valt inderdaad niet tegen. Ik dacht bij Samsung nou niet direct aan uitstekende fotokwaliteit, maar dit overtreft mijn verwachtingen. Geen storende pixels en voor dat geld absoluut een goede koop :top:

Plaats reactie