Digitale camera's

Als geregistreerd forumgebruiker kunt u meedoen en stemmen in de Foto van de Maand! (Photocontest/Bilderwettbewerb)

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Digitale camera's

Bericht door keokiracer » do 01 sep 2011, 15:21

daviedoff schreef:
daviedoff schreef:
SPOILER: TOON

Link
Even mezelf quoten i.v.m. deze video (en ook nog een andere die ik deze week geupload heb die hetzelfde "probleem" heeft)... Als jullie deze video bekijken, is er dan bij jullie muziek te horen? Ik heb daar audioswap opgegooid, en dat zou niet meer "in behandeling" zijn, de muziekgegevens worden ook bij de video vermeldt, maar ik hoor dus niets... Ligt dit aan mijzelf/mijn computer of is het Youtube zelf?
Alle muziek staat er inmiddels weer op :) (Mijn) video is meteen een stuk aangenamer om te bekijken 8-)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

feitelijk
expressweg
Berichten: 4303
Lid geworden op: di 29 mar 2011, 10:17

Re: Digitale camera's

Bericht door feitelijk » do 01 sep 2011, 15:24

Juerd schreef:Mijn camera'tje is bedoeld voor in de auto
Ja, met een beeldhoek van 140 graden en een lichtopbrengst van weinig.
Niet ideaal, al moet ik zeggen dat een DoD GS200 me wel wat lijkt.
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Digitale camera's

Bericht door Wesso » di 06 sep 2011, 17:54

Ik kwam toevallig op het Youtubekanaal van guitigefilmpjes, ook een roadtripfilmer. Hij monteert de camera op een tripodje en zet het geheel dan klem tussen de passagiersstoel (voorover geklapt) en de voorruit. Slim bedacht. Of het ook verstandig is?

feitelijk
expressweg
Berichten: 4303
Lid geworden op: di 29 mar 2011, 10:17

Re: Digitale camera's

Bericht door feitelijk » di 06 sep 2011, 20:04

^^
Mijn cam zit onder de hoofdsteun van de passagiersstoel ook prima klem.
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Digitale camera's

Bericht door keokiracer » di 06 sep 2011, 21:13

^^ dat is niet op dezelfde manier hè ;)

Tussen de hoofdsteun en de stoel en tussen een voorovergeklapte stoel en de voorruit zijn toch echt 2 verschillende manieren :yes:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

feitelijk
expressweg
Berichten: 4303
Lid geworden op: di 29 mar 2011, 10:17

Re: Digitale camera's

Bericht door feitelijk » di 06 sep 2011, 21:33

Snap ik, wat ik niet snap is dat je moeilijk gaat doen met statieven en stoelen. ;)
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Digitale camera's

Bericht door mhkamp » di 06 sep 2011, 21:37

^^ Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

Afbeelding
(Foto van Davidoff)

Heb er zelf ook één, en te verkrijgen bij Boll.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Digitale camera's

Bericht door keokiracer » di 06 sep 2011, 21:44

^^ Ook ik heb dezelfde en heb niets anders dan lof over dit statief :top:.
Ik snap ook niet waarom je persé zo moeilijk moet doen, als je voor een kleine prijs (28 euro) zo'n goed statief kan kopen :?
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

feitelijk
expressweg
Berichten: 4303
Lid geworden op: di 29 mar 2011, 10:17

Re: Digitale camera's

Bericht door feitelijk » di 06 sep 2011, 21:45

Omdat ik een hekel heb aan zaken aan de voorruit. En die mening deelt de wetgever, al zet die er slechts 100 euro op.

Afbeelding
Afbeelding
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: Digitale camera's

Bericht door nederland24 » di 06 sep 2011, 21:53

^^Dus je hebt ook een hekel aan je binnenspiegel. :twisted:

feitelijk
expressweg
Berichten: 4303
Lid geworden op: di 29 mar 2011, 10:17

Re: Digitale camera's

Bericht door feitelijk » di 06 sep 2011, 22:00

Wetgever zegt onnodig, en een binnenspiegel (voor zover je van binnen kunt spreken) is verplicht.

In de Westfield zit ie eigenlijk nog wat teveel in beeld ja.
Afbeelding

Ik heb hem op zijn kop gedraaid zodat hij iets hoger zit.
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Digitale camera's

Bericht door keokiracer » di 06 sep 2011, 22:03

^^ Links naast de stoel zit een camera?
Gave auto 8-)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

feitelijk
expressweg
Berichten: 4303
Lid geworden op: di 29 mar 2011, 10:17

Re: Digitale camera's

Bericht door feitelijk » di 06 sep 2011, 22:08

Nee, dit is een pre-camera foto.

Camera zit rechts voor op het dashboard, geen zuignap nodig:
Afbeelding
En nummer twee zit aan de rollbar rechtsachter.
Afbeelding
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Digitale camera's

Bericht door captain007 » za 10 sep 2011, 17:50

Vandaag een GPS unit voor mijn camera gekocht wat er ongeveer zo uitziet bij het bevestigen op de camera (foto is niet van mijn camera overigens):
Afbeelding

De unit zorgt ervoor dat bij het maken van de foto de GPS coördinaten in de EXIF informatie in de foto wordt opgeslagen. Wanneer ik dan de foto op Flickr upload, dan zal de locatie automatisch op de kaart zichtbaar worden. Nu moet ik dat namelijk nog allemaal handmatig op de kaart zetten wat een tijdrovende klus is bij een grote hoeveelheid foto's.

Edit: Hier een foto met GPS info. De GPS gegevens zijn in de EXIF informatie opgeslagen:
Afbeelding
DSC_0584 by jeroenvanlieshout, on Flickr

simon
autoweg
Berichten: 1935
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 15:46
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Digitale camera's

Bericht door simon » za 10 sep 2011, 20:14

geelhoed schreef:Wetgever zegt onnodig, en een binnenspiegel (voor zover je van binnen kunt spreken) is verplicht.
Volgens mij is een binnenspiegel alleen verplicht als je geen rechterbuitenspiegel hebt.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Digitale camera's

Bericht door Jeroen » za 10 sep 2011, 20:26

Een binnenspiegel is volgens mij nooit verplicht, feitelijk kun je ook prima zonder. Rij maar eens een dag met een caravan of een hoge aanhanger, gaat prima alleen op de buitenspiegels.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Digitale camera's

Bericht door Rene » za 10 sep 2011, 20:28

^^
Ik kan mij herinneren uit mijn jeugd dat alle auto's een achteruitkijkspiegel hadden, en een linkerbuitenspiegel, maar dat vrijwel geen enkele auto een rechterbuitenspiegel had. Ik zetd an ook vraagtekens bij bovenstaande. Volgens mij is links en midden verplicht, en rechtsbuiten optioneel.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Digitale camera's

Bericht door Jeroen » za 10 sep 2011, 20:38

Zonder rechterbuitenspiegel heb je een gigantische grote hoek rechts, zeker als het directe zicht naar rechtsachter deels wordt geblokkeerd (bagage/inzittenden/carrosserie). Zonder binnenspiegel mis je eigenlijk weinig, ook in de linkerspiegel kun je afstanden en snelheden van je achterliggers prima inschatten. Dat het juridisch misschien anders zal zitten geloof ik wel.

feitelijk
expressweg
Berichten: 4303
Lid geworden op: di 29 mar 2011, 10:17

Re: Digitale camera's

Bericht door feitelijk » za 10 sep 2011, 21:10

simon schreef: Volgens mij is een binnenspiegel alleen verplicht als je geen rechterbuitenspiegel hebt.
Nee, binnenspiegel is verplicht. Als je daardoor niet naar buiten kunt kijken hoeft hij niet aanwezig te zijn maar een rechterbuitenspiegel is dan verplicht, als de auto van na 25 januari 2010 is die trouwens altijd verplicht. (Regeling voertuigen 5.2.45)
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Digitale camera's

Bericht door captain007 » zo 11 sep 2011, 14:46

Vandaag maar eens de GPS tracker uitgeprobeerd. De GPS tracker werkt goed, hoewel het soms toch nog ruim een minuut kan duren voordat het signaal is gevonden. Wanneer er echter signaal is, dan werkt het prima en na een warme start (GPS tracker hooguit half uur niet aan geweest) is het signaal ook een stuk sneller gevonden met behulp van de opgeslagen GPS fix.
Echter vind ik de bevestiging op de locatie waar normaal een externe flitser kan worden geplaatst niet echt ideaal. Je moet dit namelijk iedere keer monteren en demonteren als je gaat beginnen met foto's maken en weer de camera wilt opbergen. De volgende keer ga ik het dus met de bevestiging aan de band proberen, zodat ik de GPS unit niet iedere keer hoef te (de)monteren, maar enkel de kabel naar de camera los moet maken. Daarnaast moet je wachten totdat je GPS signaal hebt met foto's maken, dus dat vergt even gewenning.

feitelijk
expressweg
Berichten: 4303
Lid geworden op: di 29 mar 2011, 10:17

Re: Digitale camera's

Bericht door feitelijk » zo 11 sep 2011, 14:56

Ik heb een GPS tracker van de ANWB. Die doet het ook gewoon in de borst- of broekzak. Waarom zou je hem aan je camera willen bevestigen?

Wachten tot je een signaal hebt lijkt me ook niet handig. Waarom laat je hem niet aan?
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Digitale camera's

Bericht door captain007 » zo 11 sep 2011, 15:00

^^ Het is geen stand alone tracker, maar een die altijd verbonden moet zijn met de camera voor de voeding, etc. Hij heeft daarnaast een voet die precies past op de locatie van de flitser, dus vandaar. Er zat ook een clip bij waarmee je de tracker aan de band die je om je nek hangt kan bevestigen, dus dat ga ik eerst nog maar eens uitproberen. Omtrend het aanlaten: De GPS unit trekt wel redelijk wat stroom van de camera dus om de accu te sparen zet ik hem uit. Hij bewaard wel de laatste locatie, waardoor als je de camera weer aanzet de nieuwe locatie in hooguit 10 tot 15 seconden is gevonden.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Digitale camera's

Bericht door mhkamp » wo 14 sep 2011, 22:01

Compleet wat anders en een beetje offtopic:

Uit een ander topic.
geelhoed schreef:
Link
Welk programma kan zo'n inzet maken (en dan heb ik over dat vierkantje die naar achteren kijkt)?
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

feitelijk
expressweg
Berichten: 4303
Lid geworden op: di 29 mar 2011, 10:17

Re: Digitale camera's

Bericht door feitelijk » wo 14 sep 2011, 22:15

That shit is custom Y'all!

Ik gebruik Mplayer voor het spelen van filmpjes. En als ik inzetjes of GPS data wil plakken dan doe ik dat op de afzonderlijke plaatjes met ImageMagick. Daarvan bakt Mencoder dan weer een filmpje. Allemaal gescript natuurlijk zodat ik alleen enkele parameters moet instellen en de rest gaat automatisch

Langer recent voorbeeldje.
Link
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Digitale camera's

Bericht door mhkamp » wo 14 sep 2011, 22:19

Jaja...
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

feitelijk
expressweg
Berichten: 4303
Lid geworden op: di 29 mar 2011, 10:17

Re: Digitale camera's

Bericht door feitelijk » wo 14 sep 2011, 22:28

Er zijn vast ook commerciële pakketten die er geen moeite mee hebben, maar ik ken ze niet. :dontknow:
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

Juerd
expressweg
Berichten: 3362
Lid geworden op: di 25 apr 2006, 11:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Digitale camera's

Bericht door Juerd » do 15 sep 2011, 0:50

Leuk, zo'n picture-in-picture, maar ik heb ook wel eens zoiets gezien met een kaartje in plaats van alleen coördinaten. Misschien dat je zoiets van OpenStreetMaps kunt halen.

feitelijk
expressweg
Berichten: 4303
Lid geworden op: di 29 mar 2011, 10:17

Re: Digitale camera's

Bericht door feitelijk » do 15 sep 2011, 10:34

^^ Doe ik voor mijn GPS tracks, maar dat voegt weinig toe in zo'n video toch? Misschien voor de wegenfilmers wat meer ja.
Laatst gewijzigd door Coen Tunnel op ma 19 sep 2011, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Indien je op het voorgaande bericht reageert is quoten niet nodig. M.v.g., NL-moderator Coen Tunnel
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Digitale camera's

Bericht door keokiracer » do 29 sep 2011, 20:13

Ik zit te denken aan een nieuwe camera, omdat ik meer foto's wil maken en er op mijn huidige camera - door een of andere crash ofzo - maar 80 foto's passen... Iemand aanbevelingen?
Of het een film/foto of alleen foto is maakt me eigenlijk niet uit, maar als het met film is en dat is erg goed neem ik die, dan houd ik één camera over en dat is handiger ;)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Digitale camera's

Bericht door captain007 » do 29 sep 2011, 20:41

^^ Ik denk dat met name budget een grote rol zal spelen bij wat voor camera binnen handbereik ligt. En natuurlijk of je ook van belang vind of je veel moet kunnen zoomen, etc.

Plaats reactie