Autosnelwegen.net

Opmerkingen over Autosnelwegen.nl, .eu en Autosnelwegen.net
(en eventueel over andere wegensites van forumdeelnemers)

Moderator: Moderatoren

LennyKravitz
autoweg
Berichten: 1016
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 14:16
Locatie: Rotterdam

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door LennyKravitz » za 19 dec 2015, 22:31

^^
:top: Ah ik had gisteravond gekeken, en zag dat je per de 17e gewijzigd had. Toen miste die nog.

By the way, in je NIEUW gedeelte krijg ik een 404 melding als ik op A4 klik.


Trouwens, is afrit 17a en 17 niet (ook) te beschouwen als een afrit van de A4 in zuidelijke richting?
https://goo.gl/maps/P93Yoaomv792
https://goo.gl/maps/WHbQCnYqK6A2
It aint over 'till it's over...

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door RSK » zo 20 dec 2015, 6:19

^^ Dat laatste is een interessante kwestie. Volgens mij is het toeval dat de afritnummers gelijk lopen, maar het kan ook bewust zo gedaan zijn. Dat lijkt me echter niet waarschijnlijk: als men bij de A15 die moeite had genomen, waarom dan niet op de A20? Zo moeilijk was het daar ook niet geweest: vijf cijfers hoger beginnen en je loopt keurig gelijkop in de nummering van Schiedam-Noord voor A4 en A20. Bij de N11 was het in ieder geval wel een bewuste keuze om de afritnummering af te stemmen op de A4, maar daar is het ook pas recent ingevoerd.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door Mark » zo 20 dec 2015, 12:17

(Dit bericht bestaat vooral aannames, zover ik weet is er geen officiële bron die schrijft over systematiek in afritnummers.)
RSK schreef:^^ Dat laatste is een interessante kwestie. Volgens mij is het toeval dat de afritnummers gelijk lopen, maar het kan ook bewust zo gedaan zijn. Dat lijkt me echter niet waarschijnlijk: als men bij de A15 die moeite had genomen, waarom dan niet op de A20? Zo moeilijk was het daar ook niet geweest: vijf cijfers hoger beginnen en je loopt keurig gelijkop in de nummering van Schiedam-Noord voor A4 en A20.
De A20 lijkt gelijk gesteld aan de A13, die weer doorloopt vanaf de A4 uit Amsterdam. Alleen het stuk A20 tussen Kethelplein en Kleinpolderplein loopt niet mee. Mogelijk komt dat doordat de afritnummers dan oplopen tegen de hectometering in. Normaliter lopen de afritnummers op in dezelfde richting als de hectometering. Maar waarom de A20 dan gelijk gesteld is aan de A13, geen idee. Op het oog lijkt het verder weinig nut lijkt te hebben. Of alles is één groot toeval en men had nog 5 afritten willen proppen tussen Hoek van Holland en Maasdijk maar dat kan ik mij haast niet indenken.

Bij de A15 heeft men erg bewust op de A4 gelet. De nummering die doorloopt tussen Benelux en Vaanplein en verder over de A29 past precies. Na Klaaswaal ga je verder met afrit 23 en komt overeen met de afritten die gepland zijn op de A4 tussen Benelux en Klaaswaal. Dát het past is denk ik verder puur toeval. Voor hetzelfde geld had er een extra afrit gelegen in de A15 en A29 -wegen die ver voor de invoering van afritnummers zijn aangelegd- en dan zou er niks van kloppen. Of men had met XXa nummers moeten werken...
Om weer terug te gaan naar de afrit 17/17a: dat is een discussie die in het verleden wel eens vaker gevoerd is, zie hier bijvoorbeeld. Voordat het Project MaVa er was, waren afrit 17 van de A4 en afrit 17 van de A15 duidelijk twee afzonderlijke constructies. Dat verschil is de laatste jaren verdwenen door allerlei verbouwingen. Zo is de lus die vanaf de A4 liep verplaatst van de Vondelingenweg naar het Gaderingviaduct. Zoals ik in het gelinkte bericht schrijf, ik denk dat men formeel gezien deze afrit nu beschouwen als afrit 17a van de A15 maar dat deze oprit nog formeel afrit 17 van de A4 is. Een wat vergelijkbare situatie heb je bij afrit 12 van de A13, waar nog alleen de oprit van bestaat.

LennyKravitz
autoweg
Berichten: 1016
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 14:16
Locatie: Rotterdam

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door LennyKravitz » zo 20 dec 2015, 13:08

Welke Categorie is de de Ketheltunnel trouwens? de site zegt A, maar elders zie ik C.
It aint over 'till it's over...

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door Wouter N14 » zo 20 dec 2015, 13:46

C.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door harry » zo 20 dec 2015, 18:01

RSK schreef:Volgens mij is het toeval dat de afritnummers gelijk lopen, maar het kan ook bewust zo gedaan zijn. Dat lijkt me echter niet waarschijnlijk: als men bij de A15 die moeite had genomen, waarom dan niet op de A20?
A15 loopt mee met A4 om de mogelijkheid tot omnummering of dubbelnummering A15-A29=A4 mogelijk te maken.
A20 heeft afrit 13 gelijk aan afrit 13 van de A13 omdat dit op wegenkaarten duidelijker is. (Dit is een veronderstelling van mij.)

Ik heb een kaart van Nederland waar alle afritnummers op staan (uit begin jaren 90, toen de nummers geïntroduceerd werden). Op die kaart worden de nummers van de A20 tussen Kethelplein en Kleinpolderplein niet genoemd! In plaats daarvan staan er lege cirkeltjes op de kaart.
Helaas kan ik die kaart al een tijdje niet vinden.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door mhkamp » zo 20 dec 2015, 20:05

Ik blijf het sowieso raar vinden dat de hele afritnummering als een klos garen door elkaar zit. Want zeg nou zelf : Op de A27 37 afritten over 118 kilometer... Dan wordt het aardig druk.

En volgens mij is het beter om in dit topic verder te babbelen over de afritnummering, danwel de betreffende posts te verplaatsen. Dan kan Palance zich weer richten op zijn website.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door harry » zo 04 sep 2016, 23:22

FYI:
De afrit Emmeloord op de A6 (die ene ten zuiden van knooppunt Emmeloord) heet nu Emmeloord-West. Dat zag ik gisteren op de NBA-borden.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door harry » za 07 jan 2017, 17:01

http://www.autosnelwegen.net/a20.html
A20, afrit 6 is voorzien van NBA en heet nu Maasdijk-Oost. Het wegnummer N220 is hier verdwenen (net als op de rest van die weg tussen A20 en N223, N220 staat hier nu alleen nog op hm-bordjes).
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door Wesso » za 07 jan 2017, 17:29

^^ En Maasland lijkt me geen bestemming van afrit 6, zoals op autosnelwegen.net staat. ;)
TOEVOEGING
Hoewel "industrieterrein Maasland" wel op wegwijzers staat volgens Streetview.
Foto van Maasdijk-Oost richting Rotterdam

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door Basjuh1981 » zo 23 apr 2017, 18:27

^^ De Coldenhovenlaan is op grondgebied van Maasland. Dus op zich kan het. Maar Maassluis-West is beter. Dat staat ook op de bebording van de afrit.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door Mark » do 22 jun 2017, 14:04


Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door Palance » do 22 jun 2017, 15:25

:top:

(Jammer dat er geen bronvermelding is, maar goed...)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door harry » do 22 jun 2017, 21:22

^^ Misschien op iedere pagina (bijv. bij de update-datum) ook nog een keer de website vermelden?
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door Palance » vr 23 jun 2017, 6:16

Misschien wel een idee, ja.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Westlander
stadsweg
Berichten: 290
Lid geworden op: do 28 jul 2005, 19:36
Locatie: Gemeente Westland-Naaldwijk

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door Westlander » za 04 nov 2017, 13:48

Basjuh1981 schreef:^^ De Coldenhovenlaan is op grondgebied van Maasland. Dus op zich kan het. Maar Maassluis-West is beter. Dat staat ook op de bebording van de afrit.
Heel dat deel is sinds 2004 grondgebied van de gemeente Westland geworden. Dus beide industriegebieden Coldenhoven en ook het transportcentrum Westland. Voor 2004 was dit inderdaad behorende bij de gemeente Maasland (tegenwoordig gemeente Midden-Delfland).
Rij niet alsof de weg van u is; rij alsof de auto van u is. Sam Ewing.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door Palance » za 28 apr 2018, 20:49

Posting van februari 2014:
Palance schreef: di 25 feb 2014, 13:04 Ik ga de content van mijn site flink decimeren op korte termijn.
Ruim 4 jaar na deze mededeling heeft er de afgelopen dagen nog een flinke decimeerronde plaatsgevonden. De uitgebreide uitleg over de geschiedenis van mijn site, waarom ik dit heb opgezet en waarom ik toen flink heb zitten schrappen in mijn site is nog altijd geldg en is in mijn posting te vinden van februari 2014. Wat er verder speelt is dit:
Palance schreef: di 25 feb 2014, 13:04Wat dan wel uiteraard overblijft zijn routelijsten van de snelwegen in de Benelux
De lijsten van Belgische en Luxemburgse snelwegen zijn nu ook verwijderd, want...
Palance schreef: di 25 feb 2014, 13:04 de hectometrering, de informatie over VZP's, en hetgeen op de wegwijzers staat. Op dat vlak heeft mijn site nog zeker toegevoegde waarde - en ik weet ook dat mijn site mede daarom nog goed gebruikt wordt door bijvoorbeeld hulpdiensten maar ook takelbedrijven. Ik ben dus zeker niet van plan om mijn site op te heffen, maar wel om in afgeslankte vorm door te laten gaan zodat ik me meer daarop kan concentreren
... dat blijft gehandhaafd voor de Nederlandse snelwegen. Maar:
Palance schreef: di 25 feb 2014, 13:04Grote kans dat dat op termijn ook met de Nederlandse niet-snelwegen gaat gebeuren, alleen gaat dat niet als eerste gebeuren.
Dat is dus nu wel gebeurd. Eigenlijk ben ik nu teruggegaan naar de basis van waar de site eigenlijk voor bedoeld was (mede gelet op de naam), namelijk enkel lijsten van (Nederlandse) snelwegen.
Palance schreef: di 25 feb 2014, 13:04 Tot zover deze huishoudelijke mededeling.
Ook deze mededeling is nog geldig :)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door boe! » za 28 apr 2018, 21:46

Een ander kleurstelling op de voorpagina zou ik op prijs stellen. Het is nu een beetje slecht leesbaar.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door Palance » za 28 apr 2018, 22:02

Huh? :?: Dan gaat er iets mis, want ik zie niet wat jij ziet, bij mij zie het er gewoon goed uit. Aan de layout van de hoofdpagina is namelijk vrijwel niks veranderd.

Misschien een gevalletje cache waarbij iets blijft hangen? Ik heb dat ook heel even gehad vlak na upload. Een CTRL-F5 proberen?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Palance op za 28 apr 2018, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door keokiracer » za 28 apr 2018, 22:03

Ik zie hetzelfde wat boe! ziet op de site.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door harry » za 28 apr 2018, 22:16

^^ En ik zie wat Palance ziet.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door keokiracer » za 28 apr 2018, 22:16

Palance schreef: za 28 apr 2018, 22:02Misschien een gevalletje cache waarbij iets blijft hangen? Ik heb dat ook heel even gehad vlak na upload. Een CTRL-F5 proberen?
Gefixt :top:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door boe! » zo 29 apr 2018, 23:44

Ik heb de cache niet hoeven legen, maar ik zie nu ook de voorpagina zoals die bedoeld is.

Plaats reactie