Autosnelwegen.net

Opmerkingen over Autosnelwegen.nl, .eu en Autosnelwegen.net
(en eventueel over andere wegensites van forumdeelnemers)

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door harry » vr 23 aug 2013, 16:03

harry schreef:Waarom bevat deze pagina http://gallery.autosnelwegen.net/ eigenlijk geen foto's van Zweden en Noorwegen? Volgens mij is de webmaster daar in 2011 geweest.
Palance schreef:De webmaster heeft daar geen snelwegen gezien.
Aha. Alleen snelwegen zijn van belang. :)
Althans bij foto's, want er is genoeg niet-snelweg-info te vinden op de site.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door nederland24 » vr 23 aug 2013, 18:17

^^Waarom gebruik je bij België niet gewoon de E-nummers die worden aangegeven op de borden?

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door captain007 » zo 26 jan 2014, 19:27

Zie dat in je lijst met bretelles in België de B404 nog ontbreekt. Kwam er via Harry's site achter dat de R43a bij Eeklo in 2012 reeds is omgenummerd naar B404.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door Palance » di 25 feb 2014, 13:04

Ik ga de content van mijn site flink decimeren op korte termijn.

Ik ben de site ooit begonnen omdat ik een simpel afrittenlijstje miste van Nederlandse snelwegen. In de loop der jaren is dat verder en verder uitgegroeid, met uitbreiding naar België en Luxemburg en allerhande extra informatie.

Vervolgens ben ik begonnen met routelijsten van Nederlandse niet-snelwegen (de R-, S- en N-routes) en later deels met de Belgische, waarin forumgebruiker Rien veel voor zijn rekening voor heeft genomen (waarvoor dank).

Ondertussen is de wijze van publiceren van die routelijsten op deze manier al lang en breed achterhaald door iets dat toen ik met mijn site begon nog niet bestond, de wiki's, en in het bijzonder de wegenwiki. Naar mijn mening is dat meer het platform om routelijsten op aan te maken.
Bovendien is het onderhouden erg arbeidsintensief, en iets als de wegenwiki is daar meer uitermate geschikt voor. Het is immers veel en veel minder statisch dan mijn eigen website.

Ik ga, om te beginnen, de routelijsten van de Belgische niet-snelwegen op korte termijn verwijderen, evenals andere documenten die over wegnummering gaan. Grote kans dat dat op termijn ook met de Nederlandse niet-snelwegen gaat gebeuren, alleen gaat dat niet als eerste gebeuren.

Wat dan wel uiteraard overblijft zijn routelijsten van de snelwegen in de Benelux, de hectometrering, de informatie over VZP's, en hetgeen op de wegwijzers staat. Op dat vlak heeft mijn site nog zeker toegevoegde waarde - en ik weet ook dat mijn site mede daarom nog goed gebruikt wordt door bijvoorbeeld hulpdiensten maar ook takelbedrijven. Ik ben dus zeker niet van plan om mijn site op te heffen, maar wel om in afgeslankte vorm door te laten gaan zodat ik me meer daarop kan concentreren.

Tot zover deze huishoudelijke mededeling.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door waldo79 » di 25 feb 2014, 14:19

Kortom: je gaat mee met de tijd ;)

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door Palance » di 25 feb 2014, 14:24

Zo kun je het ook uitleggen :)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door Mark » di 25 feb 2014, 17:49

Wellicht is het ook een idee om een mobiele site in te richten? Zeker als de site door mensen op locatie wordt gebruikt kan een op smartphones makkelijk te navigeren site erg handig wezen. Als ik nu bijv naar de site ga kom ik gewoon op de normale pagina terecht. Tegenwoordig zijn dat soort sites erg makkelijk te maken via media queries in CSS :).

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door Palance » di 25 feb 2014, 18:42

Dan moet ik me daar eens goed in gaan verdiepen dan, want het zou een aanwinst kunnen zijn. Laat onverlet dat ik mijn site desalniettemin ga decimeren. ;)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door captain007 » wo 26 feb 2014, 18:07

Op de wiki zullen we dan in ieder geval een hoop linkjes moeten aanpassen. Ik gebruik de routelijsten overigens als ik artikelen maak van Belgische N wegen. Daar ontbreken er nog wel honderden van op de wiki dus wat dat betreft vervangt het momenteel jouw site nog niet. Maar ik snap wel de keuze, omdat de wiki uiteindelijk veel informatiever is dan enkel routelijsten.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door Palance » wo 26 feb 2014, 18:43

De vraag is maar of die lijstjes nog wel actueel zijn omdat ze soms ruim 2 jaar oud zijn. Ontzettend veel zal er wel niet veranderd zijn, maar ik wil graag goede en actuele info op mijn site en dat kan ik nu niet afdoende bieden.

Dat wordt dus veel linkjes aanpassen inderdaad :yes:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door harry » wo 26 feb 2014, 20:27

captain007 schreef:Ik gebruik de routelijsten overigens als ik artikelen maak van Belgische N wegen.
Misschien dat je daarvoor mijn fotosite kunt gebruiken. Ik geloof dat ik ooit aan het begin (van het maken van de website) de meeste route-beschrijvingen van autosnelwegen.net heb gekopieerd.

Bovendien heb ik later uit een andere bron alle kruisende wegnummers op een rij gezet (onder het hoofdje "Traject").

Bijvoorbeeld:
http://wegnummers.autosnelwegen.nl/wege ... e/xn3.html
(De kaartfragmenten beschouw ik als vrije citaten omdat ze door overheden zijn gepubliceerd.)
Laatst gewijzigd door harry op wo 26 feb 2014, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door captain007 » wo 26 feb 2014, 20:31

^^ Die heb ik inderdaad al gebruikt bij R wegen die op autosnelwegen.net niet in detail beschreven waren. In ieder geval zal ik een keer een rondje doen om alle linkjes die er nu staan weg te halen om straks dode links te voorkomen.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door mavas » wo 26 feb 2014, 21:27

^^ alleen bij Rwegen of ook andere wegen?

Ik heb ook op mijn site nhwegen linkjes naar jouw site staan.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door captain007 » wo 26 feb 2014, 21:51

^^ Harry's lijsten heb ik bij andere artikelen niet gebruikt, aangezien autosnelwegen.net daarvoor afdoende was. Bij R wegen ontbrak een routelijst en daar bleek Harry's site bijzonder nuttig. Ik zal dus voortaan Harry's lijstjes gebruiken en die zijn volgens mij accuraat. In combinatie met kaartmateriaal is dat voldoende om een basisartikel te kunnen schrijven denk ik zo.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door harry » do 27 feb 2014, 0:01

captain007 schreef:die zijn volgens mij accuraat.
Misschien wel, maar vertrouw het nooit zomaar! :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door Peter » do 27 feb 2014, 8:32

Hetzelfde geldt voor de WIKI (of je baas of partner of tienerkind): Nooit blindelings vertrouwen en altijd een beetje opletten. ;)
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door Vinny » do 27 feb 2014, 22:40

Om de tieners onder ons een hart onder de riem te steken; geldt ook voor ouders :mrgreen:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door Palance » ma 30 jun 2014, 6:40

Deze draad mag trouwens wat mij betreft wel een 'gewone' status krijgen, en hoeft het niet meer een forummededeling te zijn van dit subforum.

Het decimeren is trouwens zo goed als voltooid.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Erikvd12
polderweggetje
Berichten: 26
Lid geworden op: za 15 nov 2008, 18:41

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door Erikvd12 » ma 28 jul 2014, 17:40

De hectometerpaaltjes zouden nu wel veel beter geupdated kunnen worden dankzij Google Street View. Wel wordt vaak het wegnummer met soms het km-aantal geblurred, maar als je eentje verder gaat is het alweer leesbaar.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door Palance » ma 28 jul 2014, 18:42

Als ze al missen dan is dat voornamelijk bij nieuwe weggedeelten of bv de nieuwe parallelbanen bij Hoofddorp, Leiderdorp, etc. En die staan nog niet op SV.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Erikvd12
polderweggetje
Berichten: 26
Lid geworden op: za 15 nov 2008, 18:41

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door Erikvd12 » ma 25 aug 2014, 13:51

Ik mis ze nog bij de A50 bij Eindhoven.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door harry » wo 30 sep 2015, 21:59

Ik kreeg een e-mail met deze inhoud:
Beste Harry,

Via het contactformulier van de site Autosnelwegen.net kan ik, wegens de veiligheidsinstellingen, geen aanvullingen doorgeven. Kunt u deze voor mij doorgeven? Ik neem aan dat u een direkt contactpunt hebt ;-)

Afrit 20 van de A4 is gesplitst in 3 afzonderlijke afritten:

20 Achêne (aansluiting met de N97 aan de kant van Brussel), 20bis Achêne (aansluiting met de N97 aan de kant van Arlon) en 20ter Achêne Industrie (nieuwe afrit, ter hoogte van hp 81.5).

Dit alles is te zien als je (op Google Streetview) de A4 neemt richting Brussel, er staat een bord 700m vóór de afrit 20ter, aan hp 82.8.

Bij voorbaat dank,

Pieter L
Nationaal Geografisch Instituut
Brussel
Mijn antwoord:
Ik weet dat de auteur van die site op http://www.wegenforum.nl actief is. Ik zal uw tekst daar neerzetten
Bij deze. :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door Kaaiman » di 06 okt 2015, 22:25

Komt er nog weer een update van de site? De A31 loopt bijvoorbeeld als een poosje niet meer over in de N383. Het lijkt me trouwens waardevol om ook de expreswegen die onderdeel zijn van A-nummers, zoals de N7, N31, N32 en N50 met complete informatie op te nemen in de lijsten van de A-wegen.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door Palance » do 08 okt 2015, 13:51

Dank, harry. Vreemd dat men problemen had met het formulier, ik ga er eens naar kijken.
Kaaiman: het is zeker de bedoeling dat er nog gewoon updates komen, al heeft het de laatste tijd wat stil gelegen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door harry » do 08 okt 2015, 16:13

Palance schreef:al heeft het de laatste tijd wat stil gelegen.
Ernstige files op het autosnelwegen.net. :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door Palance » do 08 okt 2015, 16:24

Eerder geen tijd/geld voor Baustellen :)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door Snelwegfreak » zo 25 okt 2015, 20:38

De VID weet de site ook goed te vinden :)
Afbeelding
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door Palance » ma 26 okt 2015, 6:31

Cool :top:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

LennyKravitz
autoweg
Berichten: 1016
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 14:16
Locatie: Rotterdam

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door LennyKravitz » za 19 dec 2015, 15:13

Wel de A4 aangepast - geen Ketheltunnel?? :?:
It aint over 'till it's over...

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.net

Bericht door Palance » za 19 dec 2015, 16:57

:?:

Die heb ik er vanmorgen bijgezet.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Plaats reactie