Skyscrapercity Highways & Autobahns forum

Opmerkingen over Autosnelwegen.nl, .eu en Autosnelwegen.net
(en eventueel over andere wegensites van forumdeelnemers)

Moderator: Moderatoren

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Skyscrapercity Highways & Autobahns forum

Bericht door waldo79 » wo 23 jul 2014, 21:55

Das inderdaad beroerd :)

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: Skyscrapercity Highways & Autobahns forum

Bericht door Ds79m » wo 23 jul 2014, 22:35

Ach, het zal wel goed bedoeld zijn.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: Skyscrapercity Highways & Autobahns forum

Bericht door Alfa » wo 23 jul 2014, 23:10

Ik zeg altijd 'een foto is beter dan geen foto'. Zo slecht zijn de foto's nu ook weer niet behalve dat er nog delen van binnen de auto zichtbaar zijn.

Het vervelende lijkt me meer dat die foto's in elke draad opduiken. Dat begint dan meer op spamming te lijken, hoewel goed bedoeld.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Skyscrapercity Highways & Autobahns forum

Bericht door keokiracer » do 24 jul 2014, 16:04

Alfa schreef:Het vervelende lijkt me meer dat die foto's in elke draad opduiken. Dat begint dan meer op spamming te lijken, hoewel goed bedoeld.
Je kunt het zien als spammen, maar de gebruiker plaatst gewoon de foto's per land in het topic van het land. Zo zit het nu eenmaal bij SSC, daar heb je vrijwel alleen landentopics en geen projectentopics of speciale fototopics e.d.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Skyscrapercity Highways & Autobahns forum

Bericht door Chris » do 24 jul 2014, 16:11

De foto's zouden al een stuk beter zijn als ze bewerkt zijn, zoals het interieur weg te croppen. Dat is niet heel moeilijk, maar kost wat extra tijd.

Waar SSC ook last van heeft zijn dit soort threads; http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1740095

random foto's van allerlei formaten en wisselende kwaliteit, zonder enige achtergrond informatie. Praktisch hetzelfde als een Google image search. Er zitten mooie foto's bij, maar wat het nut is?

Ander probleem op SSC is het aantal foto's overall. Op sommige pagina's staan honderden foto's waardoor de discussie geheel wegvalt. Met name het Portugese en Braziliaanse thread is daardoor berucht. Photo-flooding. Er is al eens over geklaagd.

Nog een probleem is het cross-posten van foto's van wegenprojecten. Men is daarbij lui, gewoon de hele post quoten en posten. Gevolg is een hele zooi foto's van grondwerken met een detailniveau dat alleen een localo zal interesseren. Het is beter om de essentiële foto's te posten, maar dan moet je meerdere keren kopiëren en plakken, en dat is natuurlijk teveel werk.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Skyscrapercity Highways & Autobahns forum

Bericht door Palance » do 24 jul 2014, 17:28

Ligt daar niet een taak voor moderatoren en beheerders?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Skyscrapercity Highways & Autobahns forum

Bericht door Chris » do 24 jul 2014, 18:18

Je kunt het moeilijk gaan deleten, zeker als mensen daar veel tijd in hebben gestoken. Er zijn wel ongeschreven regels van 10 foto's per post, maar als je 20 posts met 10 foto's van 1600px hebt, dan is het nog veel, er waren pagina's met 80 MB aan foto's. Bovendien kan je dat niet goed gaan handhaven, het blijft maatwerk, zo is een keer 20 foto's van 800px geen probleem als de thread verder niet vol foto's staat.

Je ziet wel in de Portugese en Braziliaanse threads dat veel discussies gesmoord worden door de vele foto's. Er zit zo'n gast in het Brazilië-topic die dat per se elke dag wil aanvullen met nieuwe foto's. Eigenlijk is het spam, maar het zijn wel vrij goede foto's over het algemeen.

Maar dat is ook een beetje inherent aan Skyscrapercity, om je eigen land te promoten.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Skyscrapercity Highways & Autobahns forum

Bericht door Palance » do 24 jul 2014, 19:26

Een spoiler-optie zou geen onwelkome aanpassing zijn.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: Skyscrapercity Highways & Autobahns forum

Bericht door Via » za 05 sep 2015, 12:31

Ik heb mezelf ook bij Skyscrapercity aangemeld vandaag om mijn interesse op gebied van architectuur en stedenbouw kwijt te kunnen. Die is laatste tijd nogal toegenomen namelijk. ;)

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Skyscrapercity Highways & Autobahns forum

Bericht door mavas » za 05 sep 2015, 12:47

^^Dat je interesse is toegenomen lijkt me geen zonde of iets geks ;) We veranderen allemaal langzaam maar zeker.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Skyscrapercity Highways & Autobahns forum

Bericht door Chris » za 17 okt 2015, 21:14

Op SSC kan je ook zien wie de meeste likes heeft gegeven en ontvangen (dit systeem bestaat nog maar 1,5 jaar).

http://www.skyscrapercity.com/thanks.php?do=statistics

Er is dus echt iemand die meer dan 300.000 keer op 'like' heeft geklikt. En dit kost relatief veel tijd, want je moet 15 seconden ofzo wachten voor het geven van de volgende 'like'.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Skyscrapercity Highways & Autobahns forum

Bericht door keokiracer » za 17 okt 2015, 22:03

Highcliff heeft zijn 250k binnen een half jaar gehaald geloof ik. Maar hij is sinds Juli van het forum verdwenen. De nummer 1 is trouwens in januari lid geworden. Uitgaande van de 15 seconden (die er inderdaad als limiet is) betekent dat dat hij al minstens 53 dagen non-stop posts geliked heeft :nahzeg:

Nummer 1 en 3 kijken heel vaak in de DLM (Skybar, zeg maar het Wegrestaurant) waar heel erg veel gepost wordt op een dag. Ik ontvang ook continu likes van die 2.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
jdb2
verkeersader
Berichten: 998
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 0:25
Locatie: BE

Re: Skyscrapercity Highways & Autobahns forum

Bericht door jdb2 » di 08 mar 2016, 21:13

...
Laatst gewijzigd door jdb2 op za 11 sep 2021, 20:04, 4 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Skyscrapercity Highways & Autobahns forum

Bericht door captain007 » di 08 mar 2016, 21:59

Er zit natuurlijk ook een compleet ander publiek dan hier. Dan worden er al gauw hardere discussies gevoerd. Ik heb het idee dat die felheid op de internationale fora iets minder is. Ik lees daar enkel af en toe mee. Heb er namelijk geen account en heb daar ook geen behoefte aan op dit moment.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Skyscrapercity Highways & Autobahns forum

Bericht door Chris » di 08 mar 2016, 22:04

Skyscrapercity heeft inderdaad een wat andere invalshoek en als je tegen de dominante stroming in post is de lol er vaak snel vanaf. Maar dat zal op zich ook wel gelden als je met een radicaal afwijkende mening op het Wegenforum gaat posten. Ik kan me van de beginjaren nog herinneren dat er iemand op zat die erg anti-wegen was.

Op het internationale deel (Highways & Autobahns) heb je dat probleem nauwelijks, maar met zoveel verschillende nationaliteiten willen sommigen nog eens makkelijk 'offended' raken over dingen die nogal onbelangrijk lijken voor een ander.

Gebruikersavatar
jdb2
verkeersader
Berichten: 998
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 0:25
Locatie: BE

Re: Skyscrapercity Highways & Autobahns forum

Bericht door jdb2 » di 08 mar 2016, 22:25

...
Laatst gewijzigd door jdb2 op wo 09 aug 2017, 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Skyscrapercity Highways & Autobahns forum

Bericht door Chris » ma 19 dec 2016, 20:32

De app van Skyscrapercity is helemaal opnieuw ontworpen. Het is een stuk gebruiksvriendelijker geworden vind ik, de voormalige versie van de app gebruikte ik al tijden niet meer.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Skyscrapercity Highways & Autobahns forum

Bericht door Chris » vr 02 feb 2018, 16:55

Het beheer van Skyscrapercity is veranderd: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=2057723

De oorspronkelijke beheerder Jan doet dat al 15 jaar, maar zo'n mega groot forum beheren is bijna onbegonnen werk en meer dan een full-time baan. Skyscrapercity heeft 1 miljoen leden en 104 miljoen posts.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Skyscrapercity Highways & Autobahns forum

Bericht door Chris » za 23 mar 2019, 10:26

Het technisch beheer van het forum is nu een jaar overgenomen, maar nog niet echt positief. De bereikbaarheid is een voortdurend probleem, met heel veel database errors. Dit lijkt helaas maar niet beter te worden. Maar er zijn wel tal van nieuwe features geïntroduceerd.

Alain
expressweg
Berichten: 3481
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 18:09
Contacteer:

Re: Skyscrapercity Highways & Autobahns forum

Bericht door Alain » di 26 mar 2019, 21:02

Nou! Alleen zo jammer dat je ze nauwelijks kunt gebruiken. Vooral de laatste weken is het kommer en kwel. En de communicatie is inderdaad om te huilen.

Heb jij als moddereter meer zicht op wat er achter de schermen allemaal loos is, of houden ze jullie ook in het donker? Ik kan me zo voorstellen dat Jan ook not amused is. Of heeft die zijn handen er vanaf getrokken?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Skyscrapercity Highways & Autobahns forum

Bericht door Chris » di 26 mar 2019, 21:04

Ik weet eigenlijk ook niet veel meer dan dat men er mee bezig is. Veel resultaat lijkt het echter niet te hebben vooralsnog.

Alain
expressweg
Berichten: 3481
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 18:09
Contacteer:

Re: Skyscrapercity Highways & Autobahns forum

Bericht door Alain » di 26 mar 2019, 21:16

Volgens mij hebben we gewoon heel veel geluk gehad met DaiTengu, die het spul tot ver voorbij de ontwerplimieten wist op te rekken. SSC is zó groot dat de achterliggende architectuur hier eigenlijk niet voor geschikt is. Dat zag je jaren geleden al, waar traagheid en database errors eerder de norm waren. Hoe vaak het forum er in de eerste jaren dat ik erop zat (05-09) wel niet uitlag...

Precies die problemen lijken met de overgang naar VS terug te zijn gekeerd. Nu weet ik niet hoe VS het precies regelt, maar het lijkt een soort clouddienst. Die meer fora host. En ik kan me zo voorstellen dat men resources indeelt op basis van gebruik - en wat ervoor betaald wordt.

Ik vermoed dan ook dat deze issues nog wel even zullen aanhouden. Nou ja, ik kijk het nog wel even aan. Maar het HHF lijkt de laatste tijd stukken rustiger te zijn geworden...

Alain
expressweg
Berichten: 3481
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 18:09
Contacteer:

Re: Skyscrapercity Highways & Autobahns forum

Bericht door Alain » ma 23 mar 2020, 9:45

Wat is er met Skyscrapercity aan de hand? Ik post er zelf niet meer, maar lees nog wel mee. En het valt me op dat er sinds gisteren geen enkel bericht meer bij is gekomen. Of ligt dat aan mijn niet-lid-status?

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Skyscrapercity Highways & Autobahns forum

Bericht door Palance » ma 23 mar 2020, 9:57

Er is een grote migratie ophanden/aan de gang.

Zie https://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=2254260
Due to the size of the site, the read-only status could be as long as 2 ½ days, as long as no unexpected complications arise.
March 22nd is the tentative date when the site will go down. Looking forward to the future of a better browsing experience!
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Skyscrapercity Highways & Autobahns forum

Bericht door Chris » ma 23 mar 2020, 10:20

Chris schreef: za 17 okt 2015, 21:14 Op SSC kan je ook zien wie de meeste likes heeft gegeven en ontvangen (dit systeem bestaat nog maar 1,5 jaar).

http://www.skyscrapercity.com/thanks.php?do=statistics

Er is dus echt iemand die meer dan 300.000 keer op 'like' heeft geklikt. En dit kost relatief veel tijd, want je moet 15 seconden ofzo wachten voor het geven van de volgende 'like'.
Ondertussen is er iemand die al bijna 2 miljoen keer op like heeft geklikt. Ik vraag mij af of daar een script achter zit of zo...

Afbeelding

Overigens zie ik hier wel hoe groot Skyscrapercity eigenlijk is. Het gros van die top 50 namen zegt mij niks en ik zit al bijna 15 jaar op dat forum.

Alain
expressweg
Berichten: 3481
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 18:09
Contacteer:

Re: Skyscrapercity Highways & Autobahns forum

Bericht door Alain » ma 23 mar 2020, 10:23

Wauw, bijna 2 miljoen likes. Als ik het me goed herinner, zit er een minimumtijd van 15 seconden tussen likes. Dat betekent dus dat deze persoon bijna een jaar lang onafgebroken iedere 15 seconden likes moet hebben zitten geven. Dat doet bijna een script vermoeden. Of een heel, heel, heel eenzaam bestaan.

Jeff
expressweg
Berichten: 3014
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: Skyscrapercity Highways & Autobahns forum

Bericht door Jeff » di 24 mar 2020, 14:02

@Chris: Ik zie een paar Polen in het lijstje staan. (Luki_SL & Beton Brut bijv.) -- Hun bijdrages zijn erg nuttig en geven mij veel achtergrond info OF een trigger om op zoek te gaan.
---

Verder ben ik benieuwd naar het nieuwe resultaat. Ik had de laatste 2 maanden serieus last dat posts voor mij niet zichtbaar waren (Last view gaf meer posts dan page nummers), hopelijk is dat ook opgelost.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Skyscrapercity Highways & Autobahns forum

Bericht door keokiracer » do 26 mar 2020, 22:18

Wat is deze nieuwe layout? Ik kan letterlijk niks meer vinden :shutup: B(
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Skyscrapercity Highways & Autobahns forum

Bericht door Chris » do 26 mar 2020, 22:22

Hier wil je zijn denk ik: https://www.skyscrapercity.com/forums/h ... bahns.813/

Er is een startpagina en een complete forumlijst: https://www.skyscrapercity.com/forums/

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Skyscrapercity Highways & Autobahns forum

Bericht door keokiracer » do 26 mar 2020, 22:30

Danku :top:
Ik kan het bovenste deel van de pagina niet gebruiken, alles wat onder het grijze logobalkje zit kan ik niet op kikken, en dat is een permanente balk en dus kan ik niet bij de forumstructuur komen :|
Afbeelding

Eens even gaan graven naar een feedback-thread om the kijken of dat bekend is
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Plaats reactie