borden.plaatsengids.nl (Harry)

Opmerkingen over Autosnelwegen.nl, .eu en Autosnelwegen.net
(en eventueel over andere wegensites van forumdeelnemers)

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door Vinny » wo 24 okt 2018, 20:02

Daar is dit te professioneel voor. Vergeet niet dat het bord precies in het frame past. Ik vermoed dat de gemeente weer eens is gaan knutselen. Wellicht heeft de verkeersclub geroepen dat een niet-officieel bord geen status heeft en dus gewoon geplaatst kan worden. Ik ben zelf niet zo blij met een dergelijke aanpak. Zet er gewoon een officieel wit bord neer.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Kedinger
woonerf
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 27 jun 2011, 20:28
Locatie: Overijssel

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door Kedinger » do 25 okt 2018, 8:53

Vinny schreef: wo 24 okt 2018, 20:02 Daar is dit te professioneel voor. Vergeet niet dat het bord precies in het frame past. Ik vermoed dat de gemeente weer eens is gaan knutselen. Wellicht heeft de verkeersclub geroepen dat een niet-officieel bord geen status heeft en dus gewoon geplaatst kan worden. Ik ben zelf niet zo blij met een dergelijke aanpak. Zet er gewoon een officieel wit bord neer.
Het zou dan wel duidelijk zijn als er een wit bord werd geplaatst met onder de plaatsnaam de gemeentenaam. Omdat Notter tegen de bebouwde kom van Rijssen aanligt zou men kunnen denken dat het een wijk van Rijssen is. Er loopt echter wel een gemeentegrens. Notter valt onder de gemeente Wierden. Het is niet wat het lijkt te zijn: een wijk van Rijssen. Verder heeft de buurtschap Notter ook heel oude papieren. Het kan niet zomaar bij Rijssen gevoegd worden zonder de geschiedenis geweld aan te doen. Ook wat plaatsengids doet kan mijn goedkeuring niet wegdragen. Ik heb zelf jarenlang in Zuna gewoond. Geen haar op mijn hoofd heeft ooit aan een dubbelbuurtchap Notter-Zuna gedacht. Zuna is geen Notter, en Notter is geen Zuna. Het is zo gergroeid, denk ik, door de school en het kulterhus die in Notter staan.

Een vergelijkbare situatie dus als de dubbelbuurtschap Herike-Elsen. Tussen beide buurtschappen kwam een school en een kerk, dat leidde tot het ontstaan van een nieuwe buurtschap Schoolbuurt. Toch is Schoolbuurt in feite gewoon een deel van Elsen. Niet van Herike.
Historisch gezien viel Herike binnen Kedingen onder de Goorse kwartieren, terwijl Elsen onder de Rijssense kwartieren viel. Door de buurtschappen samen te voegen ontstaat iets onnatuurlijks, ofwel de historie wordt geweld aan gedaan. Een Elsenaar zal zich ook niet een Heriker voelen, of andersom. Een Schoolbuurter noemt zich ook geen inwoner van Schoolbuurt, maar van Elsen.

:vlag-nl: Kedinger

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door Peter » do 25 okt 2018, 9:40

Hoe een gemeente zijn wijken, dorpen of buurtschappen wil aangeven is aan de gemeente. Alles Amsterdam of de oude of nieuwe dorpen/centra een aparte naam met gem. X eronder.

Ik vind het niet fraai als de komnaam niet overeenkomt met die op postadressen, maar een wit of blauw bord heeft consequenties voor de Vmax, parkeren op voorrangswegen, parkeren van vrachtwagens en landbouwvoertuigen, regels voor dieren, geluid, etc.

Ik zou overigens wel pleiten voor een vorm als de nieuwe Belgische (en Franse ?) komborden, met ook een pictogram van huizen. Dit om verwarring te voorkomen. Ik moet altijd even nadenken in Duitsland, Oostenrijk, etc wat de kleur van het bord ook al weer betekent als je een gehucht of lintbebouwing binnenrijdt.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door harry » do 25 okt 2018, 13:30

Peter schreef: do 25 okt 2018, 9:40maar een wit of blauw bord heeft consequenties
Blauw wel, wit niet.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door harry » do 25 okt 2018, 13:34

Kedinger schreef: do 25 okt 2018, 8:53Het kan niet zomaar bij Rijssen gevoegd worden zonder de geschiedenis geweld aan te doen. ... Door de buurtschappen samen te voegen ontstaat iets onnatuurlijks, ofwel de historie wordt geweld aan gedaan.
Maar dat gebeurt toch bij iedere wijziging? Waarom zou je het "geweld" noemen als een historische situatie verandert, om welke reden dan ook?
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Kedinger
woonerf
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 27 jun 2011, 20:28
Locatie: Overijssel

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door Kedinger » do 25 okt 2018, 17:21

harry schreef: do 25 okt 2018, 13:34
Kedinger schreef: do 25 okt 2018, 8:53Het kan niet zomaar bij Rijssen gevoegd worden zonder de geschiedenis geweld aan te doen. ... Door de buurtschappen samen te voegen ontstaat iets onnatuurlijks, ofwel de historie wordt geweld aan gedaan.
Maar dat gebeurt toch bij iedere wijziging? Waarom zou je het "geweld" noemen als een historische situatie verandert, om welke reden dan ook?
Dat gebeurt inderdaad. En heel zwaar zal ik er ook niet aan tillen. Ik ben gewoon voor duidelijkheid, eenheid, (gemeenten zouden eenzelfde beleid moeten voeren als het om bebording gaat). Ik vind het een pluspunt als door het vermelden van de gemeentenaam de duidelijkheid wordt vergroot. Historisch zelfstandige plaatsen zouden naar mijn gevoel toch erkend en herkend mogen worden.

Er zouden meer vreemde situaties te noemen zijn, en dan blijf ik even in Overijssel. Ik denk bijvoorbeeld aan Colmschate. Als je van Holten komt rijd je de bebouwde kom van Deventer in, om snel daarna weer een bebouwde-kombord van Colmschate te passeren... en als je even verder rijdt, passeer je opnieuw komborden van Deventer. Hiermee lijkt Colmschate een enclave binnen Deventer.
Hier klopt volgens mij ook iets niet helemaal. Het blinkt in ieder geval uit door duidelijkheid. Als we de eerste bebouwde komborden van Colmschate voorbij rijden bevinden we ons volgens de CBS-begrenzing in "Dorp Colmschate". Daarom zou het naar mijn bescheiden mening beter zijn als op de eerst gepasseerde komborden niet Deventer maar Colmschate vermeld was.

:vlag-nl: Kdngr

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door Wesso » do 25 okt 2018, 17:54

Kedinger schreef: wo 24 okt 2018, 9:30 Zowel plaatsengids.nl als borden.plaatsengids.nl geven nog geen juiste omschrijving van Notter. Beide sites gaan nog uit van een snelheidsbeperking van 60 km/h, en dus geen bebouwde kom. Al geruime tijd is de maximum snelheid teruggebracht van 60 naar 30 km/h. Voor mijn gevoel is er dus geen reden om niet van een bebouwde kom te spreken. Ook al staan elders in het buitengebied nog enkele verdwaalde "komborden" die onmogelijk als zodanig beschouwd kunnen worden. Verder mist het kommetje nog wel een 'einde-kombord'. Wel een einde 30 km/h-bord. Hier lijkt me nalatigheid dan wel achteloosheid in het spel.

Afbeelding

Hier de huidige situatie van Notter, gezien vanaf de weg Rijssen-Wierden.
harry schreef:Omdat dit blauwe Notter-bord er zo uitziet als de andere blauwe Notter-borden bubeko, én omdat er geen enkel einde-kombord te vinden is, beschouw ik deze blauwe borden als foutief uitgevoerde witte borden. :)
Dat laatste klopt niet helemaal, blijkt uit Streetview van afgelopen mei: https://www.google.com/maps/@52.3185006 ... 312!8i6656
Een stukje verderop gaat de 30 km/h-zone (die van de andere kant geen zone blijkt te zijn) over in een 60 km/h-zone: https://www.google.com/maps/@52.3210446 ... 312!8i6656
Is het vanaf daar bubeko? Zeg het maar....

Gebruikersavatar
Kedinger
woonerf
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 27 jun 2011, 20:28
Locatie: Overijssel

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door Kedinger » do 25 okt 2018, 18:42

Aan de achterkant van het 60 km/h bord staat een 30 km/h bord. Hier ontbreekt echter een plaatsnaam.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door Vinny » do 25 okt 2018, 20:17

Verder heeft de buurtschap Notter ook heel oude papieren
Van oorsprong bestaat Nederland voor een groot gedeelte uit autonome buurtschappen, die gedurende de middeleeuwen steeds verder werden overheerst door de adel. Veel rechten zijn in de loop der geschiedenis verloren gegaan. Sinds de Franse revolutie is de laagste bestuurslaag de gemeente, en afgezien van wat experimenteel gedoe met stadsdelen en deelgemeenten is dat nog steeds zo. Op basis van historische vermelding in bijv. oorkondes kun je denk ik uiteindelijk niet erg veel. De wereld ziet er nu gewoon totaal anders uit.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Kedinger
woonerf
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 27 jun 2011, 20:28
Locatie: Overijssel

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door Kedinger » do 25 okt 2018, 21:21

Vinny schreef: do 25 okt 2018, 20:17
Verder heeft de buurtschap Notter ook heel oude papieren
Van oorsprong bestaat Nederland voor een groot gedeelte uit autonome buurtschappen, die gedurende de middeleeuwen steeds verder werden overheerst door de adel. Veel rechten zijn in de loop der geschiedenis verloren gegaan. Sinds de Franse revolutie is de laagste bestuurslaag de gemeente, en afgezien van wat experimenteel gedoe met stadsdelen en deelgemeenten is dat nog steeds zo. Op basis van historische vermelding in bijv. oorkondes kun je denk ik uiteindelijk niet erg veel. De wereld ziet er nu gewoon totaal anders uit.
Gemeenten worden te groot om nog een echte gemeenschap te vormen. Denk aan Fryslân, de gemeente Súdwest-Fryslân heeft bijna de grootte van een halve provincie. Dat voor mijn gevoel te groot om een echte gemeenschap te vormen.
Nederland is op buurtschap-niveau best interessant. De herindelingen van de laatste jaren waren voor mij te grootschalig. Zou het efficiënter zijn, of misschien meer bureaucratisch? In ieder geval staat het bestuur van een gemeente tegenwoordig niet bepaald dichter bij de burger, als we het zouden vergelijken met de jaren '60. Is groter altijd wel beter... vraag ik me af. Als we kijken naar de gemeenten die vanaf 1811 of 1818 zijn opgeheven waren er in de jaren '60 al weinig echt kleine gemeenten meer. Een paar erg kleine in Utrecht die bijna geen woonkern hadden... Ooit waren er meer heel kleine, b.v. Verwolde, Kring van Dorth, en meer erg kleine buurtschappen zelfstandige gemeenten. Vergelijk een klein gebiedje als Verwolde maar eens met Súdwest-Fryslân.

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door kees » do 25 okt 2018, 23:31

Ergens eind vorige eeuw, vermoedelijk in jaren 80 of 90, kwam ik op 1 van mijn fietstochten in het gebied tussen Delft en Schiedam een kombord 'Kethel en Spaland' tegen. Het bord stond langs een klein weggetje, verscholen tussen wat struiken en bomen, vlak bij een spoorwegovergang.
Ik kijk nu op wikipedia en die gemeente blijkt tot 1 augustus 1941 te hebben bestaan.
Ik weet even niet meer of er onder die naam nog stond dat het bij een bepaalde gemeente hoorde. Als aparte plaatsnaam moet het al lang opgehouden zijn te bestaan, want het grondgebied werd toendertijd al helemaal volgebouwd.
Het is fascinerend als je hele oude borden zijn die niet meer de feitelijke situatie weergeven, maar gewoon decennia lang vergeten zijn weg te halen.
Heb je daar ook een verzameling van, Harry?

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door harry » do 25 okt 2018, 23:41

kees schreef: do 25 okt 2018, 23:31Heb je daar ook een verzameling van, Harry?
Zeker. :)

Afbeelding
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door Coen Tunnel » do 25 okt 2018, 23:52

Er staat inmiddels een nieuwer bordje, maar weer met de oude gemeentenaam:

https://www.google.de/maps/@51.9373837, ... 312!8i6656

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door kees » vr 26 okt 2018, 9:08

Harry, je bent een held!
Dat bord bedoelde ik!
Dat bord moet dus blijkbaar van voor WO II zijn.
En Coen Tunnel: :rofl2:
Die moet wel van een humoristische bewoner zijn, aangezien hij in de tun staat. Vermoedelijk een parodie op dat ooit vergeten bord

EDIT: het lijkt erop dat het bord op de foto van Harry geen echt bord is geweest, getuige het artikel in Schiedams Nieuws.
Beide hierboven genoemde borden komen ook in dit artikel terug.
https://www.schiedamsnieuws.nl/buurtsch ... rofileren/

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door Willem » vr 26 okt 2018, 16:03

kees schreef: do 25 okt 2018, 23:31Als aparte plaatsnaam moet het al lang opgehouden zijn te bestaan, want het grondgebied werd toendertijd al helemaal volgebouwd.
Aan de zuidzijde is vanaf de jaren '50 gebouwd. Tot in de jaren '80, toen Woudhoek en Spaland gebouwd werden, lag de oude dorpskern nog redelijk "los" van Schiedam. Nog altijd is de oude dorpskern goed te herkennen.
De tweede kern, Kerkbuurt, is een gehucht langs de spoorbaan en ligt nog steeds vrij van de andere bebouwing. Het is daar en rond Windas een beetje rommelige stadsrand.

In mijn familie hebben we het nog steeds over Kethel, maar dat komt mede doordat een oom in het toen nog dorp is opgegroeid.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door harry » vr 26 okt 2018, 17:09

kees schreef: vr 26 okt 2018, 9:08het lijkt erop dat het bord op de foto van Harry geen echt bord is geweest
Geen officieel kombord inderdaad. Het lettertype, de uitvoering en het volledig uitgeschreven woord "gemeente" duiden daar al op.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door kees » vr 26 okt 2018, 17:48

harry schreef: vr 26 okt 2018, 17:09 ..... het volledig uitgeschreven woord "gemeente" duiden daar al op.
Ah, ja natuurlijk.

Gebruikersavatar
Kedinger
woonerf
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 27 jun 2011, 20:28
Locatie: Overijssel

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door Kedinger » ma 29 okt 2018, 12:47

Een vraagje voor bordologen:
Weet een deskundige wanneer in Nederland de eerste officiële plaatsnaamborden werden geplaatst?
Ik zie op oude foto's blauwe borden van de ANWB en de KNAC. Waren dit de voorgangers van de huidige plaatsnaamborden? En sinds wanneer kwamen er ook witte borden voor buurtschappen?

:vlag-nl: Kedinger

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door harry » do 22 nov 2018, 12:39

Nieuw gehucht na reconstructie van de weg:
Afbeelding
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

woutero
stadsweg
Berichten: 430
Lid geworden op: di 17 mei 2005, 0:28

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door woutero » ma 17 dec 2018, 21:56

Nog een nieuw kombord:
Omdat 6x centrum op de bewegwijzering niet voldoende was, heeft de Gemeente Amsterdam recent ook een kombord "Centrum" geplaatst aan het einde van de S110. Hier dus: https://www.google.nl/maps/@52.3579651, ... 384!8i8192

(excuses voor de slechte foto)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door Vinny » di 18 dec 2018, 6:52

Er had natuurlijk moeten staan: "U bent er. Zoek een parkeerplaats. Die zijn of vol of duur. Jammer joh!"
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door Peter » di 18 dec 2018, 8:11

Je zal maar net in Centrum-Noordzijde moeten zijn. Verder mag Centrum dan wel hernoemd worden naar Centrum-Centrum of Centrum-Midden. Of gewoon maar Altstadt.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door harry » di 18 dec 2018, 13:59

Peter schreef: di 18 dec 2018, 8:11Centrum-Noordzijde
Ik denk dat dat het IJ is. :)
Daar hoeven weinig auto's naartoe.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door Vinny » di 18 dec 2018, 18:42

Ik denk dat dat het IJ is.
Daarom is er op het bord ook veel blauwvlak. Dat symboliseert het water...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

woutero
stadsweg
Berichten: 430
Lid geworden op: di 17 mei 2005, 0:28

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door woutero » wo 19 dec 2018, 17:36

Maar even serieus: dat blauwe kombord "Centrum" (aan de paal boven het vieze-brommer verbod) lijkt me niet helemaal in lijn met richtlijnen, toch? Bovendien rijd je hier het centrum nog niet in. Is dit nieuw beleid? Zijn er andere stadsdeel-komborden gesignaleerd of in aantocht?

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door Vinny » wo 19 dec 2018, 19:32

Nee. Stadsdeelnamen horen in zwart-op-wit op borden te staan, als de gemeente vindt dat ze moeten worden neergezet... :nothanks:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door harry » wo 19 dec 2018, 21:29

woutero schreef: wo 19 dec 2018, 17:36Zijn er andere stadsdeel-komborden gesignaleerd of in aantocht?
Vanmiddag door Amsterdam gereden en erop gelet, maar geen andere borden gezien - ook niet van Centrum.

Wel zijn er jaren geleden borden geplaatst met stadsdeelnamen erop, zoals deze:
Afbeelding
Maar ik weet niet zeker of die er nog staan. (Foto: 2009.)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
BHJ
verkeersader
Berichten: 805
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 15:14
Locatie: Zeeland

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door BHJ » do 20 dec 2018, 8:28

^^ Er staat er nog eentje met Amsterdam-Duivendrecht
Discussieren is de kunst van het weglaten.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door Peter » do 20 dec 2018, 9:22

Wie had ooit gedacht dat Amsterdam zou worden ingelijfd door de gemeente Geuzenveld-Slotermeer. :facepalm:
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door harry » do 20 dec 2018, 20:27

BHJ schreef: do 20 dec 2018, 8:28 Er staat er nog eentje met Amsterdam-Duivendrecht
Nee, dat is in de gemeente Duivendrecht Ouder-Amstel. Dat is dus geen onderdeel van de gemeente Amsterdam.
Laatst gewijzigd door harry op do 20 dec 2018, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gesloten