borden.plaatsengids.nl (Harry)

Opmerkingen over Autosnelwegen.nl, .eu en Autosnelwegen.net
(en eventueel over andere wegensites van forumdeelnemers)

Moderator: Moderatoren

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door RSK » di 04 aug 2015, 8:45

:wijsvinger: 'Bo(w)degr(h)ave' is enkel de uitspraak in het Rijnstreeks dialect. De lokale (uiterst informele) benaming van ons dorp is 'Borft', meer fonetisch 'Borreft'/'Borruft'. Zie bijvoorbeeld de Facebookpagina 'Je bent een Borftenaar als...', waar van tijd tot tijd allerhande lokale weetjes en gebruiken de revue passeren.

Van Reeuwijk is mij geen specifieke uitspraak bekend, als ik het in gedachten zeg zoals ik het hier in de buurt hoor, kan de 'u' wel vervallen. En ja, Reeuwijk-Dorp noemt zichzelf in carnavalstijd Reedeurp, maar die zijn katholiek.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door Kaaiman » di 04 aug 2015, 8:48

Oh ja, Borft... dat heb ik lang niet meer gehoord/gelezen, maar nu je het zegt... ;)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door RSK » di 04 aug 2015, 9:14

'Volleges mijn kommie'ok niej'uit-te buuht van Borreft' ;)

Overigens is de spelling van Borft verre van eenduidig, wat je vooral ziet aan de evenementen. De sloepentocht heet 'Boreft Vaert Ut', net als de hardloopwedstrijd '10 van Boreft' heet. Het café aan de Oud Bodegraafseweg heet dan weer 'Café Oud Borft', dezelfde spelling als bij evenementenverzorger 'BORFTL!VE'. Zo zijn er nog wel wat grotere en kleinere voorbeelden te noemen; ik geef zelf de voorkeur aan de spelling 'Borft'.

Het is wel grappig om te horen hoe de evenementen de uitspraak beïnvloeden. Waar je 10 jaar geleden fonetisch voornamelijk 'Borruft' hoorde, heeft de spelling 'Boreft' er toe geleid dat een groeiende groep inwoners (vooral 'import', de lokale benaming voor mensen die vanuit andere plaatsen hierheen verhuizen) tegenwoordig 'Bóhreft' zegt. De klemtoon schuift bij hen dus van de tweede naar de eerste lettergreep. Wat natuurlijk kan bij een niet formeel vastgelegde benaming.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door RSK » do 13 aug 2015, 10:15

Speciaal voor Harry alvast een voorproefje, bij hoge uitzondering per fiets vastgelegd. Deze nieuwe komborden staan wel 700 meter ten oosten van de N458. Ofwel 750 meter ten oosten van de komgrens zoals die tot enkele weken terug nog was. De N458 valt dan weer wel buiten de kom, zodat je vanaf de rotonde met de Dammekant aan twee kanten komborden hebt.
Afbeelding
Afbeelding

Stukje beeldspraak: de bordenmaker heeft hier kennelijk aan willen geven dat Zwammerdam een uithoek is. :)
Afbeelding
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Kedinger
woonerf
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 27 jun 2011, 20:28
Locatie: Overijssel

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door Kedinger » vr 18 sep 2015, 11:01

TOEVALLIGE ONTDEKKING

KEDINGEN - Tijdens een weekje buitenshuis deden we een ontdekking van Nationaal Belang!
We waren voor een paar dagen op vakantie in Ons Eigen Buitenlandje, genaamd Limburg.
Daar kwamen we (toevallig) door een plaats die we in feite nog niet echt kenden.
Nu staat ie echt op de kaart bij ons, de plaats dus: De naam luidt HANIK, en valt postaal
onder Lomm, gelegen in de gemeente Venlo.
Sinds kort blijken er dus witte plaatsnaamborden te staan, Althans... aan één kant.
Bij het verlaten van het "dorp" staat al wel een portaal waar (nog) geen bord aan bevestigd is.
Wellicht hadden de gemeentearbeiders de klus net voor de vakantie niet afgekregen, en zullen de
immer nijvere gemeentearbeiders het einde-Hanik bord na een welverdiende rust spoedig plaatsen...

Afbeelding


:vlag-nl: Kedinger

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door boe! » di 06 okt 2015, 14:20

Ik heb deze week een nieuwe 'plaatsnaam' ontdekt: Arkelbroek (zie foto's in de spoiler).

Ik woon mijn hele leven al in Amersfoort en Leusden en ik had nog nooit van Arkelbroek gehoord. Bij het googelen op Arkelbroek kom ik ook slechts één vermelding tegen: een artikel in het plaatselijke suffertje. Dat artikel is overigens niet meer te vinden op internet omdat de betreffende krant twee weken geleden een nieuwe website in gebruik heeft genomen. De plaatsnaamborden zijn van lokale makelij en zijn ergens in de afgelopen 12 maanden geplaatst.

Naar de herkomst van de naam moet ik gissen. De toevoeging broek wordt wel vaker gebruikt voor een natte grondsoort (in dit geval de omgeving van de Barneveldsche Beek). Arkel kan verwijzen naar Jan van Arkel, bisschop van Utrecht in de 14e eeuw en ook naamgever van de weg waaraan Arkelbroek ligt.

Arkelbroek ligt tussen Achterveld en Terschuur in de gemeente Barneveld en omvat delen van de Stoutenburgerweg en de Jan van Arkelweg.
SPOILER: TOON

Locatie: Stoutenburgerweg/Vinselaarseweg
Afbeelding

Locatie: Jan van Arkelweg tussen kombord Achterveld en Klettersteeg/Emelaarseweg
Afbeelding

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door harry » di 13 okt 2015, 22:54

^^ Ik heb inmiddels zowel Hanik als Arkelbroek bezocht. Ik heb nu mijn eigen foto's op de site staan, maar de mijn dank blijft uiteraard aan de tipgevers!
SPOILER: TOON

Afbeelding

Afbeelding
"Bij het verlaten van het "dorp" staat al wel een portaal waar (nog) geen bord aan bevestigd is.
Wellicht hadden de gemeentearbeiders de klus net voor de vakantie niet afgekregen, en zullen de
immer nijvere gemeentearbeiders het einde-Hanik bord na een welverdiende rust spoedig plaatsen..."

Afbeelding

Afbeelding
Terschuur, gem. Barneveld

Afbeelding
Achterveld, gem. Leusden
Verder werd ik nog getipt over De Stapel (tussen De Wijk en Veeningen). Daar moet ik zelf nog een keer naartoe:
Afbeelding
Foto: W. Reijnders

Tenslotte: ik blijf dorps- en stadsgezichten toevoegen:

Afbeelding
Bleskensgraaf

Afbeelding
Achter de velden ligt Velden

Afbeelding
Midwolda, museumboerderij
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Frankplaatsengidsnl
dorpsstraat
Berichten: 188
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 21:18
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door Frankplaatsengidsnl » wo 14 okt 2015, 1:11

- Beetje jammer dat ze bij de definitieve borden gem. Bodegraven-Reeuwijk het koppelteken zijn vergeten. Dat is óók onderdeel van de naam... Op de tijdelijks stickers stond het wél goed...

Edit: ik denk ff spieken op de site van de gemeente: wellicht heb ik iets gemist en is inmiddels de gemeentenaam formeel van spelling veranderd. Zou zo maar kunnen, immers bij Súdwest-Fryslân is (weliswaar het omgekeerde) ook het koppelteken er later pas bij gekomen. Wat blijkt: in de naam-met-logo staat het ook op de gemeentesite zonder koppelteken! http://www.bodegraven-reeuwijk.nl/ Terwijl in alle tekstuele uitingen eronder nog altijd sprake is van Bodegraven-Reeuwijk. Zucht. Dus geen foutje bordenmaker kennelijk. Artistieke vrijheid logo-ontwerper dan kennelijk? Dat kun je als gemeente toch niet goedkeuren? :wall:

Maar ja van die gemeente kun je alles verwachten, als ze ook ineens besluiten dat Nieuwerbrug 'Nieuwerbrug aan den Rijn' moet gaan heten https://www.postcode.nl/zoek/2415 , terwijl verder niemand dat hanteert of gehanteerd heeft (nota bene ook op hun eigen site niet...) en zij in een reactie naar mij stellen dat dat wél de meest gangbare naamgeving zou zijn en ze het daarom veranderd hebben... (wat ongetwijfeld centjes heeft gekost, terwijl er ook vanwege verwarring geen reden is, want het bijna gelijknamige dorpje in Fryslân heet Nieuwebrug)... :facepalm:

Edit: mailtje gestuurd aan de gemeente of ze licht kunnen verschaffen in deze koppeltekenduisternis.

- Leuk de nieuwe bordjes Hanik en De Stapel! Zo worden geleidelijk steeds meer buurtschappen ter plekke expliciet herkenbaar, zowel voor toeristen als voor de inwoners, dat je ook bordmatig kunt zien dat je in plaats X woont (bijv. in Hanik, ondanks dat de PTT je op je poststukken probeert wijs te maken dat je in Lomm woont).

Leuk ook die theorie van Kedinger dat de Gemeentewerken-werkers wellicht net aan vakantie toe waren en geen tijd meer hadden om het 2e Hanik-portaal ook van een bord te voorzien, en dat men daar na hun vakantie mee verder gaat.

- Arkelbroek: mysterie... Idd op het hele internet 0,niets over te vinden. Het ziet er toch niet uit of het voor tijdelijk even in elkaar is geflanst. Kennelijk beschouwt men zich ter plekke als buurtschap met die naam. Maar dan verwacht je toch een stukje in de lokale krant / op internet, de borden zullen toch allicht feestelijk door een lokale hotemetoot zijn 'geopend' middels het doorknippen van een lintje of wat dan ook, wellicht ook nog opgeluisterd door de lokale midwinterhoornblazers zoals ze dat in Oud Veele bij de onthulling van de bordjes hebben gedaan: https://picasaweb.google.com/1084472388 ... Io5E7a2DXg (kennelijk net als Abeltjeshuis zo'n klein gat dat je er ter hoogte van de plaatsnaambordenpaal in gaat en er gelijk weer uit gaat...)

Beetje Baarle-Nassau-achtig buurtje trouwens ook nog: deels vallend onder dorp Achterveld gem. Leusden prov. UT, deels onder dorp Achterveld gem. Barneveld prov. GL, deels onder dorp Terschuur gem. Barneveld prov. GL. Mocht iemand meer te weten komen over wanneer en vooral ook waarom deze borden zijn geplaatst, houd ik me aanbevolen, dan schrijf ík er wel het enige stukje over op het internet. :write:
Laatst gewijzigd door Frankplaatsengidsnl op do 15 okt 2015, 2:37, 1 keer totaal gewijzigd.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door RSK » wo 14 okt 2015, 8:22

Frankplaatsengidsnl schreef:Beetje jammer dat ze bij de definitieve borden gem. Bodegraven-Reeuwijk het koppelteken zijn vergeten.

Maar ja van die gemeente kun je alles verwachten, als ze ook ineens besluiten dat Nieuwerbrug 'Nieuwerbrug aan den Rijn' moet gaan heten
Een tijdje terug heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat de ambtenaren uit de gemeente Bodegraven en de ambtenaren uit de gemeente Reeuwijk drukker bezig zijn om elkaar naar het leven te staan, dan om hun werk fatsoenlijk uit te voeren. In het vecht- en onderhandelingsspel is de naam Bodegraven-Reeuwijk dan ook één van de compromissen die er uit gerold is. Dat terwijl de meeste mensen 'Bodegraven' (de grootste kern) wel een prima naam vonden, is daarbij genegeerd. En hoe je het schrijft, daar zal op het gemeentehuis ook niemand van wakker liggen.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Vahalis
autoweg
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 11 jun 2012, 10:10
Locatie: 030

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door Vahalis » wo 14 okt 2015, 9:00

Frankplaatsengidsnl schreef:ondanks dat de PTT je op je poststukken probeert wijs te maken dat je in Lomm woont)
Vandaar dat de post zo lang onderweg is :hap:

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door harry » wo 14 okt 2015, 13:50

RSK schreef:En hoe je het schrijft, daar zal op het gemeentehuis ook niemand van wakker liggen.
Helaas ligt een groot deel van de rest van Nederland daar ook niet wakker van...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Frankplaatsengidsnl
dorpsstraat
Berichten: 188
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 21:18
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door Frankplaatsengidsnl » do 15 okt 2015, 2:46

Reactie gemeente Bodegraven-Reeuwijk:
"Bedankt voor uw e-mail. De officiële schrijfwijze is Bodegraven-Reeuwijk, dus met het koppelteken. Het antwoord op de vraag waarom het koppelteken niet in ons logo is verwerkt, moet ik u helaas schuldig blijven. Ik heb het voor u nagevraagd, maar geen van mijn collega’s weet waarom het koppelteken niet in het logo staat. Hopelijk heb ik u zo voldoende geïnformeerd. Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben, dan hoor ik het graag."

Tja... Niet echt voldoende geïnformeerd nee. Mijn vraag blijft waarom de gemeente geaccepteerd heeft dat de ontwerper van het logo de gemeentenaam verkeerd heeft gespeld. Onbewust, omdat hij het niet wist en maar heeft gegokt (hoewel je op de gemeentesite gelijk de goede spelling in tal van nieuwsberichten kunt zien), hetzij bewust omdat ie het wel wist maar de naam bewust verkeerd heeft gespeld omdat ie dat om kunstzinnige redenen mooier vond. Eén van deze twee mogelijke oorzaken moet hier toch aan ten grondslag liggen zou je denken. In beide gevallen zou ik dat als gemeente als opdrachtgever zijnde toch gecorrigeerd hebben. Het ziet er toch niet uit nu. Het logo bovenaan de site zonder koppelteken en alle nieuwsberichten eronder mét. Maar ja kennelijk kan het ze niet schelen, en indien alsnog wél dan is het al overal doorgevoerd op de plaatsnaamborden en briefpapier en zal men het uit kostenoverwegingen wel niet willen veranderen. Ach we begrijpen toch wat er bedoeld wordt zegt men dan tegenwoordig...

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door Vinny » do 15 okt 2015, 20:31

Het zijn details die niet iedereen opvalt. Mij ontgaat zulks ook altijd. Het punt is natuurlijk dat je in je organisatie iemand moet hebben die er op let. Maar gemeenten hebben allemaal andere zaken die ze ook moeten regelen, dit is uiteindelijk niet belangrijk en ook niet gevoelig. Ik heb liever dat de gemeente als wegbeheerder wegen beheert die volgens de richtlijn worden ontworpen en onderhouden dan dat ze fouten maken in logo's of andere dingen waar niemand last van kan hebben.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door RSK » vr 16 okt 2015, 1:22

Vinny schreef:Ik heb liever dat de gemeente als wegbeheerder wegen beheert die volgens de richtlijn worden ontworpen en onderhouden dan dat ze fouten maken in logo's of andere dingen waar niemand last van kan hebben.
Als ik hem mag omdraaien: wanneer je als gemeente kennelijk al niet in staat bent je eigen naam correct te schrijven, dan trek ik de capaciteiten voor ingewikkeldere aangelegenheden ook al snel in twijfel. En dat lijkt, gelet op de vele fouten in bebording en het selectief winkelen in richtlijnen om vrij willekeurige besluiten te verdedigen, ook helemaal niet onterecht te zijn.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door Wesso » vr 16 okt 2015, 18:39

^^ Soms verlang ik wel eens naar een verkeerskundige dictatuur...

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door Vinny » vr 16 okt 2015, 20:09

Sarcasmemodus aan: MBO-typemiepen zijn zo lekker goedkoop... :(
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door Via » do 22 okt 2015, 17:40

Ik zag dat komende vanaf Tilburg onderaan afrit 2 bij Berkel-Enschot de nog niet zo oude redesign-borden waren vervangen door Ddesign. Heel opvallend daaraan was dat 'Heukelom' zwart-op-wit werd aangegeven. Die plaats heeft nog nooit op de bewegwijzering gestaan. Er staan wel blauw-op-witte komborden.

Frankplaatsengidsnl
dorpsstraat
Berichten: 188
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 21:18
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door Frankplaatsengidsnl » zo 29 nov 2015, 17:59

Mooi dat het nu staat aangegeven. Het is uiteindelijk (ik dacht pas sinds de herindeling) ook een formele woonplaats in het postcodeboek. Alleen beetje jammer dat zwart op wit: dat hoort alleen bij een wijk of bedrijventerrein. Heukelom is een buurtschap en dus woonplaats en hoort dus wit op blauw.

Dennal
stadsweg
Berichten: 434
Lid geworden op: zo 16 nov 2008, 11:05
Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant
Contacteer:

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door Dennal » za 09 jan 2016, 18:37

Na een voorstel aan de gemeente van mij samen met de VVD Eindhoven, heeft de stad de vervanging/onderhoud van de groene stadsdeelborden opgenomen in hun beleid :top:

Het rechtse bord Stratum is na x aantal jaar weer terug op zijn oude plek. Alleen waar hij geplaatst moet worden op het kombord blijft iets aparts, bij de een in het midden bij de ander helemaal boven en bij weer een ander onderin!
Afbeelding
As ge nie mìr nèijsgierig bent, dan worde aauwd!

Raadscommissie gem. Eindhoven (verkeer & veiligheid).

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door harry » do 04 feb 2016, 21:36

Henk Heiden uit Oosterhout tipte mij dat er weer een hoop :zone-30: bijgekomen zijn in zijn plaats. Mét naam van de buurt. Dus bijvoorbeeld:
Afbeelding

Bijna iedere woonbuurt is nu zone-30 of woonerf. Dat geldt ook voor het (best wel leuk opgeknapte) centrum:
Afbeelding

De allernieuwste nieuwbouw heeft nog geen borden. Alleen dit:
Afbeelding

In de gemeente Zaltbommel hebben 3 buurtschappen vorig jaar een bord gekregen. Frank tipte mij vorige week en dus ben ik er gisteren "even" geweest.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Waar Onderdijk eerder nog geen einde-borden had (alleen "einde Wervershoof"), is dat nu aangepast:
Afbeelding

Driemaal raden hoe deze Utrechtse kantoorwijk heet:
Afbeelding

Ook mijn fotoverzameling van huisjes-boompjes-molentjes is weer uitgebreid. Bijvoorbeeld:
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door harry op do 04 feb 2016, 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door RSK » do 04 feb 2016, 22:39

Grappig, die eerste foto. Ik ben in mijn hele leven één keer in Oosterhout geweest voor een familiebezoek, afgelopen november. Ik herkende de straat vrijwel direct. :)
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

JB81
autoweg
Berichten: 1542
Lid geworden op: vr 30 mar 2007, 11:25
Locatie: Breda / Utrecht

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door JB81 » vr 05 feb 2016, 7:40

harry schreef: De allernieuwste nieuwbouw heeft nog geen borden. Alleen dit:
Afbeelding
De nieuwbouw in het naburige Dorst moet het zelfs zonder zo'n bord doen. Aangezien de komborden en 30 km/u-zuiltjes nog op hun oude plek staan en men in Oosterhout niet erg consequent is met 60 km/u op erftoegangswegen buiten de kom, mag je er om eventuele verloren tijd in te halen wel met 80 km/u naar de juiste straat zoeken.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door Kaaiman » zo 14 feb 2016, 13:34

Van de week viel me op dat Lichtmis weliswaar geen eigen borden heeft, maar wel op deze fietswegwijzer in Hasselt staat. Ook verderop staan fietswegwijzers langs de Dedemsvaart met Lichtmis erop.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door harry » zo 14 feb 2016, 21:14

^^ Dank! Geen ANWB dus, maar wel min of meer officieel.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door Kaaiman » ma 15 feb 2016, 8:55

Ik denk dat het gemeentelijke wegwijzers zijn, inderdaad. Op ANWB-wegwijzers heb ik Lichtmis nog nooit aangetroffen, al moet ik bekennen dat ik daar ook nooit erg op gelet heb.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Frankplaatsengidsnl
dorpsstraat
Berichten: 188
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 21:18
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door Frankplaatsengidsnl » do 18 feb 2016, 2:56

Wesso schreef:^^ Soms verlang ik wel eens naar een verkeerskundige dictatuur...
En ik naar een spelkundige en bordmatige... Sinds de jaren veertig is een commissie enkele decennia lang doende geweest met pogingen tot aanpassing van de spelling van onze plaatsnamen (op hoofdlijnen meer conform de uitspraak, maar ook meer eenduidigheid qua hoofdletters, koppeltekens, woorden ja/nee aan elkaar e.d.), maar wegens de kennelijke gevoeligheden is dit uiteindelijk ergens onderin een la blijven liggen.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door harry » zo 13 mar 2016, 23:17

Kaaiman schreef:Van de week viel me op dat Lichtmis weliswaar geen eigen borden heeft, maar wel op deze fietswegwijzer in Hasselt staat. Ook verderop staan fietswegwijzers langs de Dedemsvaart met Lichtmis erop.
Ben er gisteren langsgereden (ja, ook door de woonstraten van Hasselt). Alle Lichtmis-bordjes zijn verdwenen!

Wel kwam ik verderop een bordje tegen van "De Ruiten", een gehucht dat ik nog niet kende. Is de omweg toch niet voor niks geweest. :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door Kaaiman » ma 14 mar 2016, 9:20

Apart zeg...

Ik ken wel de Noordelijke/Zuidelijke Ruitenweg bij de Lichtmis. Die zullen wel bij De Ruiten in de buurt liggen?
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door harry » ma 14 mar 2016, 17:57

^^ Die liggen letterlijk in die buurt.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door Kaaiman » zo 20 mar 2016, 19:02

Kaaiman schreef:Ook verderop staan fietswegwijzers langs de Dedemsvaart met Lichtmis erop.
Deze fietswegwijzer zag ik vandaag nog hangen, flink bealgd. Ze zijn daar momenteel met de weg bezig, dus mogelijk wordt die binnenkort ook weggehaald.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gesloten