wegnummers.nl (Harry's wegnummers)

Opmerkingen over Autosnelwegen.nl, .eu en Autosnelwegen.net
(en eventueel over andere wegensites van forumdeelnemers)

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 19012
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door mavas »

Daarnet op de Parallelweg in Beverwijk gespot: Oldschool-Bewegwijzering met wegschildjes N197 bijgeplakt. Deze zag ik tussen de A22 en de Viaductweg staan. Of ze noordelijker staan kon ik niet zien, want ik ging zelf de Wijkermeerweg in en op die weg stonden ze niet.
Wat de bedoeling is van de nummering is mij geheel onduidelijk. En een goede reden voor de doornummering zou ik er ook niet voor kunnen bedenken.
boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 19178
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door boe! »

De N197 wordt doorgetrokken naar de afslag Beverwijk-Oost op de A9 via een nog aan te leggen nieuwe verbindingsweg (De Meerlanden) aan de noordkant van het bedrijventerrein.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36941
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door Rene »

De aanleg van die weg noordelijk van het bazaar-terrein is iets wat de gemeente Beverwijk sowieso laat uitvoeren. Echter dat met die wegnummers gebeurt pas als er overeenstemming is tussen gemeenten en provincie over het wegbeheer nabij de te reconstrueren Velsertraverse...
Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 19012
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door mavas »

^^ Dan snap ik niet wat de reden van de nummering is tussen de A22 en de Wijkermeerweg, die al is uitgevoerd. Of is er dan al overeenstemming?
En dan nog, wat is het nut van het verlengen van het wegnummer?
Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 11335
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door Rein »

Het nut (op termijn) is dat straks afrit 8 van de A9 een mooi N-nummer op de borden krijgt (als gemeente, provincie en wellicht RWS er uit komen).

Het nut op dit moment is nihil. Ik mag aannemen dat verkeer rond de Bazaar dat op weg is richting A22 ook zonder N197 de weg richting snelweg kan vinden. Bovendien zijn veel borden rond de Parallelweg al zo extreem volgegooid met informatie (m.n. doelen) dat deze extra en nu nog zinloze informatie hoogstens afleidend is.
Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 24142
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door harry »

Rein schreef:Het nut (op termijn) is dat straks afrit 8 van de A9 een mooi N-nummer op de borden krijgt
246 is ook een mooi nummer.
wegnummers.nl foto's van wegwijzers (o.a. NBA), plaatsnaamborden, molens en kastelen
--Harry.
Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 11335
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door Rein »

Een heel mooi nummer inderdaad :wall:

Ik had in mijn hoofd zitten dat de N246 vanaf het kanaal via de Wijkermeerweg naar de A22 liep, maar dat is inderdaad niet correct. Daar staat/stond de N246 alleen tussen haakjes aangegeven.

Blijkbaar heeft de gemeente Beverwijk er behoefte aan dat er een genummerde route komt tussen de A9 en de stad zelf. De N246 loopt alleen langs de rand van Beverwijk en verdwijnt daarna rap richting Zaanstad. Waarom die behoefte er zou zijn, tja :dontknow: Met de huidige borden of wat aanpassingen daarop kom je ook een heel eind. Bovendien, voor het grootste deel van de stad kan je prima met de A22 af en zou je het zelfs onwenselijk kunnen noemen dat verkeer veel langer bibeko blijft om op een ASW uit te komen.
Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 24142
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door harry »

^^ Misschien willen ze de wegnummers gebruiken op DRIPs en zo, bij druk verkeer van de Bazaar?
boe! schreef:De N197 wordt doorgetrokken naar de afslag Beverwijk-Oost op de A9 via een nog aan te leggen nieuwe verbindingsweg (De Meerlanden) aan de noordkant van het bedrijventerrein.
Op dit moment wordt N197 aangegeven zoals op jouw kaartje. Dus niet naar de A9, maar tot aan de rotonde met de N246.
En dat alleen op voorwegwijzers, de handwegwijzers zijn nog niet aangepast.

Afbeelding
wegnummers.nl foto's van wegwijzers (o.a. NBA), plaatsnaamborden, molens en kastelen
--Harry.
Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 19012
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door mavas »

Er komt wel een zogeheten Oostelijke Doorverbinding die ten noorden van de Bazaar moet lopen, maar dat de N197 hier over zou moeten lopen klinkt iig erg onlogisch. Ook omdat je voor deze verbinding vanuit de A22-aansluiting gezien af moet slaan om deze Oostelijke Doorverbinding te gebruiken, en de route ook nog eens om is richting de A9.

Opvallend aan de nieuwe wegschildjes is het gebruik van het oude lettertype (als ik het goed zie) ipv Uu.
Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 18187
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door Kaaiman »

🇳🇱🇪🇺
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 8316
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door Wesso »

^^ Vreemd. In 2009 was van de oude rijbaan weinig meer te zien, behalve een lading zand. Blijkbaar is dat er afgewaaid of afgeveegd (zie ook hier bij de Koesteeg).
Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10666
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door Peter »

De rijbaan is tijdelijk gebruikt voor opslag van grond afkomstig van de verdiepte aanleg van de N34. Ik vermoed dat deze grond later is gebruikt voor het opvullen van de verdiepte Koesteeg, die vroeger dus onder de N34 doorliep.
Ik denk dat de oude weg nu geheel weggefreesd is, maar dat is moeilijk vanaf de N34 te constateren
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...
Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6406
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door mhkamp »

^^ Dat stuk ligt er nog.
"One day you will wake up and there will be no more time to do the things you have always dreamed of. Do them now.!" - Paulo Coelho
WeFo Lidnummer 0010.
boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 19178
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door boe! »

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 24142
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door harry »

^^ Het eerste wat ik me dan afvraag is welke weg N420 moet worden. :)
(Ik denk Harmelen-Woerden of zo, in de buurt van de N419.)
wegnummers.nl foto's van wegwijzers (o.a. NBA), plaatsnaamborden, molens en kastelen
--Harry.
Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 11452
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door Willem »

Misschien de weg tussen de N198 en de aansluiting op de nieuwe afrit langs de A12 bij Veldhuizen.
Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 24142
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door harry »

^^ Dat is de N419. :)
wegnummers.nl foto's van wegwijzers (o.a. NBA), plaatsnaamborden, molens en kastelen
--Harry.
Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 19012
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door mavas »

Tikfoutje:

http://wegnummers.autosnelwegen.nl/wegen/x19.html
oto gemaakt in april 2013 in of bij Aalsmeer
2 dagen voor het maken van deze foto stond er nog N210 op dit hm-bordje...
Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 19012
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door mavas »

Afbeelding

Locatie: Uitrit van parkeerterrein van station Enkhuizen. Hoort uiteraard in platte tekst te staan ipv in geel schildje.
Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 32773
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: A15xA29

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door Palance »

Op dit bord is tegenwoordig N413 bijgepopnageld voor de rechtsafrichting (zag ik afgelopen zondag).

En het wegnummer hangt nu ook onder deze wegwijzer.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 24142
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door harry »

^^ Interessant. Gaat Utrecht Drenthe achterna?
wegnummers.nl foto's van wegwijzers (o.a. NBA), plaatsnaamborden, molens en kastelen
--Harry.
boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 19178
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door boe! »

^^ Ik heb nog geen andere N4xx-nummers op de wegwijzers gezien. De N221 tussen Soest en Amersfoort is behoorlijk problematisch in de spits. Misschien denkt de wegbeheerder dat een N-nummer kan helpen bij het herrouteren van het verkeer en het ontlasten van de N221.
Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 32773
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: A15xA29

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door Palance »

Het is altijd een uitdaging om wegnummers te vinden die Harry nog niet op zijn website heeft. In Luxemburg is het me voor in ieder geval 2 wegnummers gelukt :woop:

N27B in Esch-sur-Sûre
Afbeelding

CR369 in Bollendorf-Pont
Afbeelding
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 24142
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door harry »

Palance schreef:Het is altijd een uitdaging om wegnummers te vinden die Harry nog niet op zijn website heeft.
Dat geldt voor mij ook. :mrgreen:
Ik zal deze foto's bij gelegenheid aan de site toevoegen.

Is die N27b misschien pas geplaatst? Ik ben destijds de hele N27b afgelopen (dat was beslist geen straf) en ben niets tegengekomen...
wegnummers.nl foto's van wegwijzers (o.a. NBA), plaatsnaamborden, molens en kastelen
--Harry.
Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 18187
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door Kaaiman »

Hoewel op Streetview niet te zien, zag ik voor dit beklimopte pand een oud hectometerpaaltje (ik meen 0,1) van de voormalige N852 staan: http://goo.gl/maps/8L5aQ
Ik denk dat het paaltje op de foto onder de klimop zit. De begroeiing leek inmiddels iets gekortwiekt, waardoor het paaltje weer zichtbaar werd.

Wellicht een bezoekje waard, mede vanwege de fotogenieke locatie met dat huis zo. ;)
🇳🇱🇪🇺
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 8316
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door Wesso »

Via het raadplaatje kwam ik bij de N855-pagina terecht en daar blijkt al jaren een wegweizer te staan.

http://wegnummers.autosnelwegen.nl/wegen/x850.html#x855
Waspe...
Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 24142
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door harry »

^^ Bijzonder. Na 9 jaar valt het pas iemand op! Ik zal bij gelegenheid een wegweizer-tekst op de site toevoegen.
(Het leuke is dat ik daar afgelopen zaterdag nog langsgereden ben. Ook via Dwingeloo trouwens, maar net niet het stukje N855 bij het industrieterrein.)
wegnummers.nl foto's van wegwijzers (o.a. NBA), plaatsnaamborden, molens en kastelen
--Harry.
Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 32773
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: A15xA29

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door Palance »

Typo bij de N415
Foto gemaakt in mei 2012 in of bij Hilversum
Op tijdelijke borden zijn de wegnummers tegenwoord wel vaak prominent aanwezig.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 24142
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door harry »

^^ Dank.

Ik zit er trouwens nu wel aan te denken het begrip wegweizer van de website weg te halen.
Ik krijg steeds vaker opmerkingen dat dat woord verkeerd gespeld is. Maar vooral kost het me te veel moeite om bij te houden welke wegweizers er zijn (en niet meer zijn).
De foto's blijven gewoon staan, de teksten ook, maar niet meer onder het kopje wegweizer.
wegnummers.nl foto's van wegwijzers (o.a. NBA), plaatsnaamborden, molens en kastelen
--Harry.
Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 32773
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: A15xA29

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door Palance »

Jammer, want het is toch een klassiek begrip geworden. Kun je niet elk woordje wegweizer voorzien van een hyperlink met een popupje met daarin een uitleg? Of gewoon de opmerkingen negeren?
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.