wegnummers.nl (Harry's wegnummers)

Opmerkingen over Autosnelwegen.nl, .eu en Autosnelwegen.net
(en eventueel over andere wegensites van forumdeelnemers)

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door Kaaiman » wo 11 dec 2013, 20:53

IF IN mail_content = "wegweizer" AND ("wegwijzer" OR "gespeld")
THEN delete_mail
END

:twisted:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
doorn
verkeersader
Berichten: 733
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 10:36
Locatie: Amersfoort

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door doorn » wo 11 dec 2013, 20:56

^^ Misschien de huidige tekst 'meer informatie over wegweizers' veranderen in iets als: 'Wegweizer is verkeerd gespeld, meer info'. Dan ben je in ieder geval van de spelfoutmelders af. Nu staat dat ook wel op de gelinkte pagina, maar daarvoor moeten mensen doorklikken en dat doen niet veel mensen.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door harry » wo 11 dec 2013, 21:39

harry schreef:Maar vooral kost het me te veel moeite om bij te houden welke wegweizers er zijn (en niet meer zijn).
Dit is mijn voornaamste reden. Als ik ze geen wegweizer meer noem, hoef ik ook niet meer bij te houden of de fout nog steeds bestaat en of er nog meer wegweizers zijn.

Maar inderdaad, wegweizer is wél een begrip, bij 20 mensen op dit forum. :)
Net als wegenis [die tekst tussen haken is dus niet van mij] bijvoorbeeld.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door Rein » wo 11 dec 2013, 21:43

Je kan ook eens in de zoveel tijd, jaarlijks ofzo, op het forum een oproepje doen of mede forummers weten of bepaalde wegweizers er nog steeds als zodanig staan.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door mavas » vr 23 mei 2014, 11:02

De N521 is nu ook op de portaalborden rond de op- en afritten van de N201 zichtbaar.

Weer een N400+-weg die op bewegwijzering zichtbaar is dus.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32133
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door Coen Tunnel » ma 09 jun 2014, 1:12

In Luxemburg ben ik een (indirecte) verwijzing naar de N55 tegengekomen, op de rotonde tussen de CR181 en CR215 bij Biirgerkräiz. N55 staat op het bord, maar feitelijk is de weg de CR215 (dat nummer staat daar niet aangegeven). Zal kijken of ik er nog een foto van kan maken. :)

En volgens mij heb ik ook een bordje met de CR372a op de foto gezet, in Rosport. Klein bordje met nummer boven het kombord.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door harry » ma 09 jun 2014, 17:42

^^ Foto's zijn welkom. :)
Ik ben vorige week vanuit Frankrijk via Longwy met een grote boog om Luxemburg heen gereden omdat ik dacht dat ik er niks te zoeken had...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32133
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door Coen Tunnel » di 10 jun 2014, 9:22

De CR372a heb ik gewoon puur toevallig op de foto gezet, omdat ik een foto maakte van het kombord van Rosport toen ik daar was. Pas later zag ik op jouw site dat je er geen foto van had. De N55 viel me op omdat ik altijd dacht dat van de N5x-nummers alleen de N51 wordt aangegeven. Ik ben er gisteren speciaal nog een keer langs gereden om een foto te maken.

De foto's zal ik je binnenkort toesturen.

Overigens zie ik op je site dat er ook geen foto van de CR215a staat, er is echter minstens één kilometerbordje met dat wegnummer er op. Helaas geen foto van, maar dan heb jij (of ik) nog wat te doen voor een volgende reis die kant op. ;)

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door harry » vr 20 jun 2014, 1:12

Ik heb foto-sites voor wegnummer-foto's uit diverse landen: BE,NL,LU,DK,DE,FR,SE en een site over E-nummers.
Maar tot nu toe kon ik wegnummerfoto's uit andere landen nergens kwijt. Die foto's heb ik nu bij de E-nummerwebsite gezet (http://home.kpn.nl/fluks4/e/index.html).
De meeste foto's heb ik al eens op het forum laten zien. Hetzij in een ver verleden, hetzij een paar minuten geleden. :)

Het gaat om Oostenrijk, Bosnië en Herzegovina, Zwitserland, Tsjechië, Spanje, Finland, Verenigd Koninkrijk, Kroatië, Italië, Polen, Slovenië en San Marino.

Voor de lol heb ik ook eens gekeken welke wegnummers er op die foto's staan. Het blijkt dat ik van 175 wegnummers uit die landen minimaal 1 foto heb.
Ik weet het: volkomen zinloos, net als eigenlijk de rest van mijn wegnummerfotoverzamelhobby. :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door harry » do 02 okt 2014, 23:57

harry schreef:volkomen zinloos, net als eigenlijk de rest van mijn wegnummerfotoverzamelhobby.
In dat kader heb ik een nieuw websiteje gemaakt voor Zwitserland en Oostenrijk: http://notab.outducks.org/chat/.
Dankzij de foto's van (vooral) Marcel Monterie bevat de site foto's van 100% van de Zwitserse genummerde wegen. Bij Oostenrijk zit ik op 45%.
Ik ben van plan om -net als bij de andere sites- de foto's van anderen langzamerhand te vervangen door eigen foto's...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door Palance » vr 03 okt 2014, 8:16

Toen ik je URL zag, dacht ik echt dat je een chatkanaal had geopend :)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door Wesso » vr 03 okt 2014, 19:37

"atch" was inderdaad beter geweest :p

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32133
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door Coen Tunnel » do 23 okt 2014, 18:03

Coen Tunnel schreef:De CR372a heb ik gewoon puur toevallig op de foto gezet, omdat ik een foto maakte van het kombord van Rosport toen ik daar was. Pas later zag ik op jouw site dat je er geen foto van had. De N55 viel me op omdat ik altijd dacht dat van de N5x-nummers alleen de N51 wordt aangegeven. Ik ben er gisteren speciaal nog een keer langs gereden om een foto te maken.

De foto's zal ik je binnenkort toesturen.

Overigens zie ik op je site dat er ook geen foto van de CR215a staat, er is echter minstens één kilometerbordje met dat wegnummer er op. Helaas geen foto van, maar dan heb jij (of ik) nog wat te doen voor een volgende reis die kant op. ;)
Ik bedenk me nu dat ik de foto's nooit heb toegestuurd (ze staan op de camera van mijn vriendin), misschien ben je er inmiddels zelf al een keer geweest.

In ieder geval, de wegwijzer met N55 is ook te vinden in Streetview:

N55

Ook gevonden: N5c, op de CR176? :hm: Of moet dit de N5e zijn?

Het bordje met de CR372a staat in Rosport aan de Rue de Barrage aan de rand van het dorp. Helaas is daar geen Streetviewcamera langs geweest.

Het kilometerbordje met CR215a zie ik op Streetview niet, maar die foto's zijn ook vijf jaar oud. Ik zie op de CR215a enkel paaltjes met CR215, maar ik weet toch vrij zeker dat er minstens eentje met het juiste nummer staat.

CR122a, volgens jouw site nergens aangegeven, heb ik ook gevonden. Ook op een gewone wegwijzer.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door harry » do 23 okt 2014, 23:19

Coen Tunnel schreef:misschien ben je er inmiddels zelf al een keer geweest.
Nee, maar de wegen staan wel op mijn verlanglijstje. :)
En daar komen nu dus ook N5c, CR215a en CR122a bij.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door Wesso » di 18 nov 2014, 21:58

Afbeelding
St-Lenaerts? Volgens mij is het St-Lenaarts.
(N115b)

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door boe! » di 18 nov 2014, 22:21


Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door Vinny » wo 19 nov 2014, 20:58

Engschrift. Waarom? :dontknow: :(
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door Wesso » zo 15 feb 2015, 20:01

Op het E-wegengedeelte staat bij de E751 een foto van mij.

Afbeelding

Ik verbaasde me al eens over het blauwe E-schildje, maar het blijkt ook nog eens een wegweizer te zijn. De E751 stopt namelijk officieel bij Koper(-centrum), niet hier en niet op Italiaans grondgebied waar je ook struikelt over de E751-schildjes.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door boe! » di 03 mar 2015, 11:51

De voormalige N307 tussen Swifterbant en Lelystad (Swifterringweg) heeft het nummer N720 gekregen. De hectometrering begint op het kruispunt met de N711 (0,0) en eindigt op de oude aansluiting met de Houtribweg (5,9). De N711 is doorgetrokken tot de huidige N307 (Poort van Dronten).
Afbeelding

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door harry » di 03 mar 2015, 20:28

boe! schreef:De N711 is doorgetrokken tot de huidige N307 (Poort van Dronten).
Dat laatste was al min of meer af te leiden uit de wegwijzers. :)
Maar goed, ik zal weer eens een foto gaan maken van de N720. Dank!
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door mhkamp » vr 13 mar 2015, 20:35

N991, bij Farmsum:

Zoek de verschillen:
Foto verwijderd.

Nooit opgevallen, tot ik vandaag op een foto de nieuwe gepopnagelde plaat zag. Even zoeken in het archief zag ik dus wat er aan mankeerde. Nooit opgevallen ondanks dat ik er jaaren bij de zeesluizen langsrij.
Laatst gewijzigd door mhkamp op wo 25 mar 2015, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door harry » vr 13 mar 2015, 22:38

mhkamp schreef:Nooit opgevallen
Mij ook niet! En ook ik ben er toch vrij vaak langsgereden.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door mavas » za 14 mar 2015, 1:33

mhkamp schreef:N991, bij Farmsum:

Zoek de verschillen
Ik zie alleen maar 1 verschil bij Delfzijl. Waar is het andere verschil?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door Wesso » za 14 mar 2015, 11:20

^^ Nog twee verschillen: de plaat en de popnagels ;)

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door Palance » za 14 mar 2015, 14:05

De bloemetjes.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door Kaaiman » wo 25 mar 2015, 12:23

GS Noord-Brabant hebben op 27 maart 2001 besloten om de wegnummering om te gooien, te beginnen met het omnummeren van een groot deel N266 in N279.
[url=http://www.brabant.nl/applicaties/sis/download.ashx?qvi=4266]Openbare besluitenlijst vergadering Gedeputeerde Staten[/url], 27 maart 2001 schreef:Nummering provinciale wegen
Gedeputeerde Staten hebben besloten om de nummering van provinciale wegen te actualiseren en de afstandaanduiding aan te passen. Alle provinciale wegen die deel uitmaken van het regionaal verbindend wegennet krijgen een N-nummer of houden het bestaande N-nummer. Ook worden de hectometerpaaltjes hernieuwd geplaatst. De verbinding Meijel, Helmond, Veghel, ´s-Hertogenbosch wordt de N279 en wordt nog dit voorjaar aangepakt. De overige wegen volgen in de loop van het jaar.
Kaart van Noord-Brabant met de verschillen tussen de N-nummering van 1992 en de herziening in 2001, op basis van Harry's lijstjes.
Afbeelding
Legenda:
Ongewijzigd
Oud nummer PRN-1992
Nieuw nummer 2001

Overigens kwam ik nog de N606 en N623 tegen die inmiddels niet meer provinciaal schijnen te zijn. Tijd dus voor een tripje van Made naar Veghel. ;)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door waldo79 » wo 25 mar 2015, 17:24

@Kaaiman:
Met wat zoeken op N636 vond ik het volgende Statenvoorstel. Ik ga de bestaande Wiki-artikelen uitbreiden. Maar wellicht kun je met slim zoeken nog veel achterhalen.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door harry » wo 25 mar 2015, 20:02

Dit speurwerk is bijzonder interessant! Ik denk dat ik maar eens tijd moet vrijmaken voor een update van wegnummers.autosnelwegen.nl, ook i.v.m. Renés jarendertigrijkswegnummeringsvondsten.
Daarbij wil ik graag weten welke dingen op de wegenwiki (en/of autosnelwegen.nl) thuishoren en welke niet, zodat er geen doublures ontstaan.

Ik zit te denken aan het item "geschiedenis van het wegnummer" op de site. Op dit moment geef ik daar alleen aan hoe het wegnummer (sinds 1976) op de wegwijzers is veranderd. Maar ik kan hier ook proberen alle administratieve nummers te vermelden, of op zijn minst hoe de route aan zijn huidige nummer komt (bijvoorbeeld rijksweg 25 -> rijksweg 225/325 -> rijksweg 725/825/"N225" -> provinciale weg N225).
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door Kaaiman » wo 25 mar 2015, 20:33

^^ Achter de schermen ben ik al eens bezig geweest om alle planvervangende rijkswegnummers van 1968* (2xx en 3xx) en 1984 (7xx en 8xx) naast elkaar te zetten. Dat levert leuke verschillen zaken op, bijvoorbeeld dat Rw270 níet dezelfde weg was als Rw770. :)

Het is alleen wel een enorm karwei. Maar dan weet je in ieder geval niet dat je eenzelfde project hoeft op te starten. ;)
* status m.i.v. 1978/79, omdat ik geen ouder kaartmateriaal heb met planvervangende nummers.

Wat betreft het onderscheid wil ik voorstellen: generieke overzichten op de Wegenwiki, specifieke overzichten op jouw site.
Concreet: Rijkswegenlijst 1987 op jouw site, maar een lijst van alle bekende planvervangende nummers op de Wegenwiki. Het verschil is dus de momentopname van 1987 vs. tijdspanne 1968-1984(-heden?).

Maar misschien is het ook waardevol om de achtergrondinformatie op jouw site op de Wiki te zetten, zodat de algemene informatie meer op één plaats komt, en jouw site vooral een foto/praktijknaslagwerk is, terwijl de Wegenwiki dan meer theoretisch van aard is ('officiële' lijstjes).
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: wegnummers.autosnelwegen.nl (Harry)

Bericht door harry » wo 25 mar 2015, 21:39

Kaaiman schreef: Wat betreft het onderscheid wil ik voorstellen: generieke overzichten op de Wegenwiki, specifieke overzichten op jouw site.
Concreet: Rijkswegenlijst 1987 op jouw site, maar een lijst van alle bekende planvervangende nummers op de Wegenwiki. Het verschil is dus de momentopname van 1987 vs. tijdspanne 1968-1984(-heden?).

Maar misschien is het ook waardevol om de achtergrondinformatie op jouw site op de Wiki te zetten, zodat de algemene informatie meer op één plaats komt, en jouw site vooral een foto/praktijknaslagwerk is, terwijl de Wegenwiki dan meer theoretisch van aard is ('officiële' lijstjes).
Ik zou zeggen: ga je gang.
Ik ben in ieder geval van plan om bij ieder Nederlands wegnummer een link naar de wegenwiki op te nemen (zoals nu al op de fotosite voor Zwitserland/Oostenrijk, http://notab.outducks.org/chat/cha.html#ch_a009).

Ik beheer mijn sites trouwens met een zelfgemaakt database-programma, waarmee het veel makkelijker is om doorsnedes en overzichten te maken dan op een wiki. Dat is een van de redenen dat ik niet zo wikiactief ben.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Plaats reactie