www.autobahnen.net

Opmerkingen over Autosnelwegen.nl, .eu en Autosnelwegen.net
(en eventueel over andere wegensites van forumdeelnemers)

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: autobahn.nl.ae

Bericht door mhkamp » vr 05 apr 2013, 0:00

Na krap een jaar tijd om af te stoffen met een kleine update:

- BAB42 tussen Kamp-Lintfort en Oberhausen-Zentrum
- BAB57 tussen de grens en Köln-Zentrum.

Op de terugweg had ik soms zon tegen... :(

Afbeelding
Tijdelijk viaduct bij Dormagen. Fotoserie is ook al (als externe link) op de Wegenwiki gezet.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: http://autobahnen.nummerplaten.info/

Bericht door mhkamp » zo 21 sep 2014, 22:41

Ik stof dit topic even af, want in de maanden mei tot en met augustus heb ik heel veel foto's gemaakt.

Het betreffen de o.a. : BAB8, BAB9 (München), BAB40, BAB43, BAB61, BAB67, BAB81, BAB94 en BAB99. Daarnaast heb ik wat fotoreportages online gezet. Deze zijn van voormalig grensovergang Dreilinden (DDR-West Berlijn) en de Moseltalbrucke, waar ondertussen een prachtige foto op de wegenwiki staat.

Ik heb de site ondertussen onder de paraplu van nummerplaten.info gezet. De reden is dat de gratis hosting site tot een maximum van 10-duizend items ging. Na twee servers heb ik de gok genomen om deze site te verplaatsen en met succes!

De site leeft dus nog wel en we gaan gewoon door. Er staan nu meer dan 13-duizend foto's online.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: http://autobahnen.nummerplaten.info/

Bericht door mhkamp » zo 26 jul 2015, 13:08

Weer een stof:

Dit jaar zijn de BAB1, BAB25, BAB26, BAB29, BAB226 en de BAB281 vernieuwd.

http://autobahnen.nummerplaten.info/
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: www.autobahnen.net

Bericht door mhkamp » ma 12 sep 2016, 11:55

Stofferdestof.

Ik heb sinds vandaag een nieuwe link : http://www.autobahnen.net/. De naamgeving past er een stuk beter bij.

Daarnaast uiteraard weer foto's:

BAB1 Osnabrück - Saarbrücken;
BAB64 Trier - Luxemburg;
BAB602 Longuich - Trier.

Ik ben in gevecht met de underlines, want MS Expression Web schijnt daar moeite mee te hebben. Daar ik alles deed met de good old MS Frontpage 2003 en deze niet meer draait op Win10, ben ik op zoek naar een ander WYSIWYG-programma. Iemand tips?
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8711
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: www.autobahnen.net

Bericht door captain007 » ma 12 sep 2016, 12:01

^^ Je kan misschien beter je site optuigen met een CMS pakket zoals Joomla of Wordpress. Dan kan je online je site direct bijwerken. Enig punt is dat je hostingpakket wel een optie moet hebben om een database te gebruiken zoals MySQL wil dit een optie zijn. Ben blij dat Frontpage niet meer werkt. Dat pakket had je al jaren geleden ritueel moeten verbranden vanwege de troep die dat genereert :pukey:

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: www.autobahnen.net

Bericht door Kaaiman » ma 12 sep 2016, 12:13

Als je echt bij handmatige HTML wil blijven is KompoZer een goede optie voor WYSIWYG. Het programma is echter al sinds 2010 niet meer bijgewerkt, maar zolang je bij HTML 4 blijft is er weinig aan de hand. Dat is sindsdien ook niet meer veranderd. ;)

Maar ik zou je toch sterk willen aanraden om een CMS-pakket te nemen. Het is even zwoegen om de boel te krijgen zoals je het wilt hebben (vooral als je thema's gaat zitten veranderen), maar daarna heb je er jaren plezier van met een minimum aan moeite die je erin hoeft te steken. ;)

Met een mooi thema ben je bovendien meteen van die vreselijke jaren '90-vormgeving af en voorkom je dat je website bij voorbaat al niet erg serieus genomen wordt omdat het er nogal gedateerd uitziet... :idea:

Dat knalblauw doet trouwens pijn aan mijn ogen. Het is geen pretje om met die knalkleur op de achtergrond foto's te kijken, ik krijg er serieus bijna hoofdpijn van. :geenlach: Kies liever donkergrijs of zwart. Dat oogt vele malen rustiger.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: www.autobahnen.net

Bericht door mhkamp » ma 12 sep 2016, 17:17

captain007 schreef:^^ Je kan misschien beter je site optuigen met een CMS pakket zoals Joomla of Wordpress. Dan kan je online je site direct bijwerken. Enig punt is dat je hostingpakket wel een optie moet hebben om een database te gebruiken zoals MySQL wil dit een optie zijn. Ben blij dat Frontpage niet meer werkt. Dat pakket had je al jaren geleden ritueel moeten verbranden vanwege de troep die dat genereert :pukey:
Ik heb een eigen hostingpakket met bijbehorende opties. dat is het probleem niet. Ik heb Joomla geprobeerd, maar niet mijn ding. Frontpage is in mijn ogen nog steeds een goede WYSIWYG-programma en jammer dat ze het niet meer maken, maar dat is een kwestie van smaak.
Kaaiman schreef:Als je echt bij handmatige HTML wil blijven is KompoZer een goede optie voor WYSIWYG. Het programma is echter al sinds 2010 niet meer bijgewerkt, maar zolang je bij HTML 4 blijft is er weinig aan de hand. Dat is sindsdien ook niet meer veranderd. ;)
Ik heb ooit Kompozer geprobeerd, helaas niet mijn ding.
Kaaiman schreef:Maar ik zou je toch sterk willen aanraden om een CMS-pakket te nemen. Het is even zwoegen om de boel te krijgen zoals je het wilt hebben (vooral als je thema's gaat zitten veranderen), maar daarna heb je er jaren plezier van met een minimum aan moeite die je erin hoeft te steken. ;)
CMS, ooit van gehoord maar weet even niet meer hoe dat in elkaar steekt.
Kaaiman schreef:Met een mooi thema ben je bovendien meteen van die vreselijke jaren '90-vormgeving af en voorkom je dat je website bij voorbaat al niet erg serieus genomen wordt omdat het er nogal gedateerd uitziet... :idea:
Dat knalblauw doet trouwens pijn aan mijn ogen. Het is geen pretje om met die knalkleur op de achtergrond foto's te kijken, ik krijg er serieus bijna hoofdpijn van. :geenlach: Kies liever donkergrijs of zwart. Dat oogt vele malen rustiger.
Tsja, jaren '90 of niet. Ik wil simpel en snel mijn website kunnen beheren, niet eerst dagen (Joomla) moeten uitvogelen. Geen zin in en zelf het geduld er niet voor. Wat ik dus al aangaf is Frontpage voor mij nog het beste. Dat blauwe valt bij mij wel mee, misschien ligt het aan je beeldscherminstellingen?
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: www.autobahnen.net

Bericht door Kaaiman » ma 12 sep 2016, 17:36

Met Wordpress (ook een CMS) heb je binnen de kortste keren een mooie website. Mijn website is ook gemaakt met Wordpress, met een paar klikken geïnstalleerd via een wizard van de hostingaanbieder. De meeste tijd zat in het installeren en proberen van plugins en het aanpassen van het thema. Neem je gewoon een van de vele standaardthema's, dan ben je in enkele klikken klaar.

Maar goed, de wil om iets anders te proberen moet er wel zijn. Is die er niet, dan is je roep om een nieuwere WYSIWYG-HTML-editor eigenlijk ook overbodig, aangezien het aantal websites dat op die manier wordt gemaakt steeds verder daalt en dus ook de vraag naar dergelijke programma's.

Er vindt eigenlijk een uitsortering plaats in enerzijds kant-en-klare CMS-pakketten met tig aanpassingsmogelijkheden en anderzijds het helemaal zelf (mee)schrijven van een website(pakket) in platte tekst voor de nerds. Op zichzelf staande statische HTML-websites zijn een uitstervend ras. En niet zonder reden... :idea:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: www.autobahnen.net

Bericht door harry » ma 12 sep 2016, 21:10

Kaaiman schreef:het helemaal zelf (mee)schrijven van een website(pakket) in platte tekst voor de nerds. Op zichzelf staande statische HTML-websites zijn een uitstervend ras.
Er is een tussenvorm: het gebruik van een website-generator die uit een aantal tekstfiles de HTML genereert.
Dat gebruik ik zelf altijd. In mijn geval het programma AweGen. :dyn_hyp:

@mhkamp: dat knalblauw doet bij mij ook pijn aan de ogen.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: www.autobahnen.net

Bericht door Vinny » do 15 sep 2016, 8:01

Toen ik op de middelbare school zat hadden we gewoon een tekstverwerkingsprogramma dat wit op knalblauw was. Toen was het nog mooi :rofl2:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: www.autobahnen.net

Bericht door nederland24 » wo 04 jan 2017, 21:05

Even een tip over de website. In de loop van de jaren heb je de fotoseries van bepaalde snelwegen behoorlijk uitgebreid, maar dat is in het linkermenu niet altijd te zien. Bijvoorbeeld: A1 Heiligenhafen-Hamburg, terwijl de serie doorloopt tot aan Dortmund. :idea:

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: www.autobahnen.net

Bericht door mhkamp » wo 04 jan 2017, 21:50

^^ De BAB1 heb ik het afgelopen jaar compleet gemaakt. Dus Heiligenhafen - Gerolstein en Kelberg - Saarbrueken.

Zou je me de pagina kunnen geven waar het doodloopt? Kan ik er naar kijken. Alvast dank ;)
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: www.autobahnen.net

Bericht door mhkamp » wo 22 aug 2018, 19:47

Helaas kamp ik met problemen bij de webhost MijnDomein, en ik ben daar nu wel een beetje klaar mee.

Wat ze gedaan hebben weet ik niet, maar mijn FTP zegt dat uploaden geslaagd is maar er op de site niets veranderd, sterker, ik heb alle pagina's en mappen verwijderd en nog staat het er op. Ik ben ondertussen tussen neus en lippen door naar een andere webhost naar het kijken maar het ontbreekt mij aan tijd om dat eens grondig te doen. Dus helaas ligt het van mijn zijde stil wat updates betreft :sadley:
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: www.autobahnen.net

Bericht door mhkamp » za 25 aug 2018, 18:34

^^ Het probleem was simpel : het veranderen van mijn wachtwoord was het dat het uploadprobleem oploste.

De website is weer up-to-date :top: :D :computypen:
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: www.autobahnen.net

Bericht door GuteFahrt » za 25 aug 2018, 19:25

Komt nu de B30/31/32/33 online? :honger:
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: www.autobahnen.net

Bericht door mhkamp » za 25 aug 2018, 19:38

^^ Staat online (alleen de B30 rond Ravensburg)!
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3354
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: www.autobahnen.net

Bericht door sven_engelen » vr 31 aug 2018, 11:00

^^ Al vraag ik me wel af wanneer je wat aan het design van die website gaat doen. Het ziet er nogal oud uit :shutup:
Svenlo

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: www.autobahnen.net

Bericht door mhkamp » vr 31 aug 2018, 17:19

^^ Niets. En daar zijn meer die over klagen op dit forum (oa. die mooie kleur blauw).
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: www.autobahnen.net

Bericht door GuteFahrt » vr 31 aug 2018, 17:33

Dan doe ik een ander soort duit in het zakje.

Prachtige website. :top: 8-) :worship:
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: www.autobahnen.net

Bericht door mhkamp » vr 31 aug 2018, 18:05

Het gaat ook waar het om draait, en niet om de mooiigheid :idea:
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: www.autobahnen.net

Bericht door Palance » vr 31 aug 2018, 19:07

Zo is het. Het hoeft niet allemaal zo gelikt te zijn. Dat is mijn site ook niet, maar uiteindelijk gaat het om de inhoud. En ik gebruik ook gewoon een eenvoudige HTML-editor.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: www.autobahnen.net

Bericht door mhkamp » vr 10 dec 2021, 9:33

Informatie voor de gebruikers van mijn website autobahnen.net

Mijn hostingprovider heeft aangeven de transparante verwijzing van Autobahnen.net per 2022 op te doeken in verband met de veiligheid. De website zelf is een subdomein van nummerplaten.info.

Ik loop al een tijdje met de gedachte rond om e.e.a flink op de schop te gooien:

Nummerplaten.info gaat in zijn geheel verdwijnen. Ik ben al bezig om mijn contacten een mailadres wijziging door te voeren. De reden is dat deze hobby vrijwel stilligt en er een mooiere site is : kentekenkennis.

Ik wil wel kijken of ik Autobahnen.net op een eigen server kan neerzetten. De tijdspanne is helaas nog onduidelijk.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: www.autobahnen.net

Bericht door harry » vr 10 dec 2021, 12:38

mhkamp schreef: vr 10 dec 2021, 9:33 kentekenkennis
Mooie naam. Doet me een beetje aan Lekkerkerkerkerkerkerkerker denken.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: www.autobahnen.net

Bericht door Kaaiman » vr 10 dec 2021, 13:04

^^ Voldoet die erker wel aan de welstandseisen?

:offtopic:

@mhkamp: altijd vervelend, zo'n verplichte ingreep. Maar aan de andere kant ook een kans om e.e.a. weer een beetje toekomstbestendiger te maken. ;)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Plaats reactie