Foto-suggesties voor Harry?

Opmerkingen over Autosnelwegen.nl, .eu en Autosnelwegen.net
(en eventueel over andere wegensites van forumdeelnemers)

Moderator: Moderatoren

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Foto-suggesties voor Harry?

Bericht door kees » zo 15 jan 2006, 18:01

1. Ben gisteren wezen wandelen op landgoed De Horsten bij Wassenaar. Daar zag ik vlak na de ingang een bordje, waarop 20 km/u die op de boom was gespijkerd, maar die aan de bovenkant overwoekerd wordt door het hout van de boom.

2. Vlak bij de plek in Delft (waar het bordje met A13 gespot was), zie je, als je naar rechts gaat (gezien met je neus in richting binnenstad), op zeer korte afstand van elkaar drie bordjes met 30 staan. Ik vind dat ook wel een foto waard om een boodschap zo dicht achter elkaar te herhalen.
Laatst gewijzigd door kees op zo 15 jan 2006, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15215
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » zo 15 jan 2006, 18:55

Tilburg, viaduct N630, redesign-portaalbord met Ee-schrift. Ook wel de moeite waard. ;)

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Bericht door Coen Tunnel » zo 15 jan 2006, 19:14

Bij Ebbenbroek; een bordje met de tekst: Duitsland 2 x rechts.

Op de Grote Kattendijk.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Bericht door harry » ma 16 jan 2006, 13:07

Leuke tips, maar ik ga geen beloftes doen dat ik ook echt foto's ga maken. Sommige dingen (zoals lettertypes) vallen mijzelf niet eens op...

En soms is een foto bijna onmogelijk. Zo rijd ik dagelijks vanaf N14 de A4/A12 op, richting Clausplein. Daar staan in de ochtendspits op zeer korte afstand drie max-snelheidsborden: 90, 80 en 100. Helaas is die weg altijd te druk voor een foto (maar niet druk genoeg voor een stilstaande file)...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Bericht door mavas » ma 16 jan 2006, 16:19

Vrijdagochtend en middag was ik in de buurt van Weert, en op weg naar het plaatsje Nederweert, ging de bus door het industriegebied Kamperhoef als ik het me goed herinner.
Daar op de rotonde bij de A2 staat een redesignbordje met pijl met de tekst EXIT.

Edit moderator SI:
Zie ook ander topic
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Breyten
stadsweg
Berichten: 274
Lid geworden op: wo 15 jun 2005, 8:22
Locatie: Voorschoten

Bericht door Breyten » ma 16 jan 2006, 21:35

Ik had Harry al geïnformeerd over de stokoude wegwijzer in Bokhoven bij Engelen. Daar zag ik een stokoude wegwijzer, wschl. een gemeentelijke. Het is echt een plaatje (volgens mij geen reguliere) te vinden op de gravin helenastraat tegenover de oude burcht.

Ook in Wassenaar van de Buurtweg naar de Zijdeweg, vlakbij waar n14 ophoudt staat een prachtige oude wegwijzer naar Den Haag.

Tenslotte staat in Utrecht kruispunt 't Goylaan/ Constant Erzeijstraat een fietswegwijzer met een pre-interstate lettertype.

Misschien dat iemand anders er nog eens langskomt.
Mocht ik er langskomen èn ik heb een fototoestel, dan post ik wel de foto.

Zijn er wel mensen geïnteresseerd in oude wegwijzers of/op oude lichtbakken?

Gebruikersavatar
Johan Lamers
polderweggetje
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 31 jul 2005, 23:45
Locatie: Groesbeek
Contacteer:

Bericht door Johan Lamers » ma 16 jan 2006, 23:14

Als je vanaf de A77 afrit 2 Gennep neemt, en dan de N271 richting Gennep/Nijmegen oprijdt, dan staat er nog voor Gennep een bord met "Kleef" i.p.v. "Kleve". Misschien dat het nu i.v.m. de reconstructie van de N291 is vernieuwd, maar een aantal maanden geleden stond het er nog.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Bericht door Jeroen » di 17 jan 2006, 18:15

Johan Lamers schreef:Als je vanaf de A77 afrit 2 Gennep neemt, en dan de N271 richting Gennep/Nijmegen oprijdt, dan staat er nog voor Gennep een bord met "Kleef" i.p.v. "Kleve". Misschien dat het nu i.v.m. de reconstructie van de N291 is vernieuwd, maar een aantal maanden geleden stond het er nog.
Ja, VERNIEUWD, al die wegwijzers zijn daar vernieuwd, maar wel met Redesignborden waar overal (!) rond Gennep gewoon Kleef staat. :kots:

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Bericht door harry » ma 06 mar 2006, 17:31

Breyten schreef:Ik had Harry al geïnformeerd over de stokoude wegwijzer in Bokhoven bij Engelen. Daar zag ik een stokoude wegwijzer, wschl. een gemeentelijke. Het is echt een plaatje (volgens mij geen reguliere) te vinden op de gravin helenastraat tegenover de oude burcht.
Afbeelding

De wegwijzer is niet echt goed te zien. Maar dat geeft me een reden om er ooit nóg een keer langs te gaan.
(Of bedoel je een andere? Ik vind deze wegwijzer eigenlijk vrij lelijk.)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Bericht door Frits » ma 06 mar 2006, 18:55

De wegwijzer is lelijk, de foto is fantastisch. Je hebt er echt oog voor. :toppie:
De autogordel: een band voor het leven.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Bericht door mavas » ma 06 mar 2006, 19:31

harry schreef:(Of bedoel je een andere? Ik vind deze wegwijzer eigenlijk vrij lelijk.)
Had je dan geen sponsje bij je Harry? :lol:
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Bericht door harry » ma 06 mar 2006, 19:36

Frits schreef:de foto is fantastisch
:)<>:
mavas schreef:Had je dan geen sponsje bij je Harry?
:)
Heb je gezien hoe hoog die bordjes hangen? Ik had geen ladder bij me!
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Bericht door Seat Ibiza » ma 06 mar 2006, 19:39

"Wie is toch die man die elke zondag de verkeersborden komt schoonmaken?"
:denk:

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Bericht door mavas » ma 06 mar 2006, 21:09

harry schreef:Heb je gezien hoe hoog die bordjes hangen? Ik had geen ladder bij me!
Je had toch op je auto kunnen gaan staan? :PP:

@Seat Ibiza: :rofl:
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Bericht door mavas » wo 29 mar 2006, 17:37

Nieuwe tip:
Een nieuwe wegwijzer gezien, van 01-01-'04 volgens het bord, en toch geen redesign! Linksaf staat (meen ik me te herinneren) Lexmond, en rechtsaf Gorinchem en A27-N214. Overigens staan die laatste 2 nummers zo afgebeeld zoals ik ze hier heb geschreven (dus met streepje ertussen).

Deze wegwijzer is te vinden in Meerkerk, op Blommendaal richting de Gorinchemsestraat.

Het is echt jammer dat ik geen camera bij me had, want het was echt een plaatje geweest, zo met het zonnetje erbij :cry:
Gelukkig zijn er ook andere fotografen ;)
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Bericht door Wouter N14 » wo 29 mar 2006, 21:20

in Leidschendam staan ook nog zat oude handwijzers. Veelal een beetje verbleekt. Kweetniet of ze fotowaardig zijn...

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Bericht door harry » do 30 mar 2006, 12:47

Wouter N14 schreef:in Leidschendam staan ook nog zat oude handwijzers. Veelal een beetje verbleekt.
Soms zo erg verbleekt dat de plaatsnaam bijna niet meer te lezen is.
Nou is die plaatsnaam vaak "Rijswijk", en dat kan maar beter onleesbaar zijn want bij de N14 staat Rijswijk niet meer op de borden...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Bericht door Wouter N14 » do 30 mar 2006, 13:34

Rijswijk wordt via de Westvlietweg gestuurd toch? Maar niet vanaf de N14.
Ik vind het wel erg slordig dat ze vanaf het viaduct over de A4 uitsluitend Leidschendam-Zuid aangeven voor rechtsaf (rijdende richting de tunnel). Hier had zeker ook industrie Westvlietweg bij gemoeten. Ik ken ook iemand die zich een slag in de rondte heeft gereden omdat hij daar moest zijn en geen idee had hoe er te komen.
Overigens doelde ik met de verbleekte handwijzers op de borden naar Stompwijk. Dat staat behoorlijk consequent aangegeven volgens mij, maar de andere kant op wordt dacht ik geen Leidschendam o.i.d. vermeld.
Ik vind het ook altijd nog storend dat ze rondom de Hofzichtlaan de bewegwijzering nog niet hebben aangepast aan de N14.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Bericht door harry » do 30 mar 2006, 16:34

Wouter N14 schreef:Rijswijk wordt via de Westvlietweg gestuurd toch?
Vanaf de Noordsingel werd/wordt Rijswijk dwars door Voorburg bewegwijzerd (de kortste weg dus, via Prins Bernhardlaan). Maar daar zit nu dus de N14 tussen, zonder vermelding van Rijswijk.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Bericht door Coen Tunnel » vr 31 mar 2006, 17:06

In Zutphen op de N348: een ruitertje met het wegnummer (gewoon zwart-op-geel) onder aan een Redesign-wegwijzer :roll:

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Bericht door harry » ma 03 apr 2006, 19:26

Breyten schreef:Ook in Wassenaar van de Buurtweg naar de Zijdeweg, vlakbij waar n14 ophoudt staat een prachtige oude wegwijzer naar Den Haag.
Heb er afgelopen weekend naar gezocht, maar niks kunnen vinden...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Bericht door Wouter N14 » ma 03 apr 2006, 19:53

Harry, eentje in de buurt: op de A4 richting Delft, net voorbij Claus. Het 900m-bord van afrit Plaspoelpolder (dacht ik, maar als je er rijdt zie wel wat ik bedoel) heeft drie bestemmingen, alle drie in een wit vlak. Nu is de blauwe reep tussen de tweede en derde bestemming groter dan die tussen de eerste en tweede bestemming. Ziet er niet echt fraai uit.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Stefanuzz
stadsweg
Berichten: 498
Lid geworden op: di 13 dec 2005, 15:49
Locatie: Wezep
Contacteer:

Bericht door Stefanuzz » za 08 apr 2006, 14:48

Mijn 'request', puur uit interesse, grensovergangen tussen Belgie en Nederland in de voerstreek, zoals A2-E25. Ik heb hier wel een paar foto's gezien, maar het schets voor mij nog niet echt een beeld van daar.

Het jammere is dat ik in Juli (als ik op vakantie ga naar Frankrijk) de grensovergang bij de A2-E25 's nachts passeer. Oftewel er kunnen dan geen foto's worden gemaakt :(

Hoeveel grensovergangen zijn daar in de buurt trouwens sowieso?

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Bericht door Coen Tunnel » za 08 apr 2006, 15:28

De grensovergang tussen Eijsden en Moelingen in de E25 is natuurlijk de grootste, verder zijn er nog twee andere belangrijkere grensovergangen bij Withuis/Moelingen en De Plank. Bij Mesch zit nog een kleine weg naar 's-Gravenvoeren. Voor mijn website over grensovergangen heb ik nog geen bezoek gebracht aan één van deze grensovergangen, maar dat zal nog wel gaan gebeuren. Van grenzen.150m.com heb ik nog wel deze foto van de grensovergang Withuis:

Afbeelding

Stefanuzz
stadsweg
Berichten: 498
Lid geworden op: di 13 dec 2005, 15:49
Locatie: Wezep
Contacteer:

Bericht door Stefanuzz » za 08 apr 2006, 17:36

Is er trouwens ook iets te merken als je daar dan bent waar je de taalgrens passeert? Speciale borden :P ofzo?

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Bericht door Coen Tunnel » za 08 apr 2006, 19:38

Hier ligt niet de taalgrens, dit is de Voerstreek. Borden zijn in het Frans en Nederlands. Ik meen dat hier overigens alleen België staat, de Voerstreek is een faciliteitengemeente: een Vlaamse gemeente met faciliteiten voor Franstaligen. Soms is de Franse of Nederlandse naam weggekalkt onder de graffiti. Dat komt ook voor in de oostkantons, het Duitstalige gebied in Wallonië. Dat zijn ook faciliteitengemeentes; Duitstalige gemeentes met faciliteiten voor Franstaligen.

Bij de grensovergang van Vaals naar Gemmenich in Wallonië staat Belgique op het bord bij de grens. Daar zijn alle borden in één klap Franstalig, alhoewel ook daar veel Duitssprekenden zijn. Ik meen dat op de grens bij de BAB 44 - A3 wel borden staan met Belgien.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » za 08 apr 2006, 20:10

Coen Tunnel schreef: Bij de grensovergang van Vaals naar Gemmenich in Wallonië staat Belgique op het bord bij de grens. Daar zijn alle borden in één klap Franstalig, alhoewel ook daar veel Duitssprekenden zijn. Ik meen dat op de grens bij de BAB 44 - A3 wel borden staan met Belgien.
In ieder geval wel aan de grens B263 (D) naar N3 (B), daar staan 2-talige borden
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Charles
stadsweg
Berichten: 393
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:57
Locatie: Valkenburg (Lb.)

Bericht door Charles » za 08 apr 2006, 20:52

Coen Tunnel schreef:Ik meen dat hier overigens alleen België staat, de Voerstreek is een faciliteitengemeente: een Vlaamse gemeente met faciliteiten voor Franstaligen.
Volgens mij staat er alleen een grote 'B', evenals bij De Plank.
Groet, Charles

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Bericht door Coen Tunnel » zo 09 apr 2006, 0:53

Ik wete het niet zeker, ik ben er één keer met de fiets gepasseerd. En een keer bij Mesch - 's-Gravenvoeren. Maar Withuis is goed met het OV bereikbaar, ik zal er binnenkort wel eens een kijkje nemen voor m'n website.

Dit is bij De Plank:

Afbeelding

R4
expressweg
Berichten: 2975
Lid geworden op: vr 17 jun 2005, 0:21
Locatie: Lochristi

Bericht door R4 » zo 09 apr 2006, 0:59

Stefanuzz schreef:Is er trouwens ook iets te merken als je daar dan bent waar je de taalgrens passeert? Speciale borden :P ofzo?
Het passeren van de taalgrens wordt over het algemeen aangeduid met behulp van een provinciebord in combinatie met een gewestbord.
België, het land van de sympathieke chaos, maar ook van frieten en bier natuurlijk!

Gesloten