Autosnelwegen.nl

Opmerkingen over Autosnelwegen.nl, .eu en Autosnelwegen.net
(en eventueel over andere wegensites van forumdeelnemers)

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.nl

Bericht door Kaaiman » za 06 nov 2010, 12:29

Zoals ik de Artistic License 2.0 interpreteer, is de officiële SVG de 'Source' en tevens 'Standard Version', elke aanpassing daarin een 'Modification', resulterend in een 'Modified Version'.

Je mag dus de Combikaart-SVG aanpassen aan je behoeften, en exports op je website zetten. Dan hebben we het over de 'Modified Version'. Er is niet één manier om daarin legaal te zijn, maar je hebt meerdere opties, genoemd onder 'Distribution of Modified Versions of the Package as Source'. Dit gaat er dus over als je die plaatjes als SVG's wilt vrijgeven.

Onder artikel 5 staat dat je ook gecompileerde versies mag uitgeven (dus exports van de SVG voor op je website), maar dan moet je beschrijven in hoeverre de Modified Version verschilt van de Standard Version, zodat eenieder die de Standard version heeft, jouw Modified version exact kan namaken op basis van jouw instructies. Die instructies moeten altijd exact kloppend zijn binnen 30 dagen na aanpassing.

Dit is wel veel werk, dus daarom is er ook nog artikel 6. Daarin staat dat je de Source van je Modified Version niet hoeft vrij te geven, op voorwaarde dat je aan minimaal één van de onder artikel 4 genoemde voorwaarden (a, b of c) voldoet.

Concreet: als jij kaartjes maakt op basis van de Combikaart, dan is het 't handigst en het minste werk als de Source van jouw Modified Version beschikbaar is voor mij, de Copyright Holder (optie a). Als iemand anders je om de Source van jouw Modified Version vraagt, dan mag je die weigeren (ik kan geen aanwijzing vinden dat je de Source MOET vrijgeven), of geven, maar dan moet je duidelijk uiteenzetten in hoeverre jouw versie verschilt van de Standard Version.

Wat mij betreft mag je wat dat laatste betreft volstaan met de mededeling dat je bepaalde lijnen van een weg dikker hebt gemaakt, wegvakken hebt opgesplitst en meer van zulk ongein. Het in/uitschakelen van lagen zie ik niet als aanpassingen, dat valt voor mij gewoon onder 'gebruik'. Het veranderen van kleuren trouwens ook. Als je echt lagen toevoegt of lijnen verandert, dan moet je dat wel gewoon aangeven. Maar goed, dit kun je je dus besparen door de Modified Version niet als Source uit te geven, maar gewoon als Compiled op je website te zetten als afbeelding. :)

Je mag de Modified Version onder een andere naam uitgeven (optie b), al wil ik je dan van harte vragen of je vanwege de naamsbekendheid dan wel ergens een verwijzing naar 'Kaaimans Combikaart van Nederland' wilt maken.

(Juerd, als ik zaken onjuist heb uitgelegd, meld het dan. Jij hebt er iets meer verstand van dan ik.)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.nl

Bericht door Rene » za 06 nov 2010, 15:12

Tja, waar het mij om gaat is vooral dat de kaartjes met de netwerkontwikkeling feitelijk inhoudelijk (dus: welke wegen zijn op de kaart zichtbaar gegeven een bepaald jaartal) onder mijn eigen auteursrecht vallen. Dat ik daarmee mag doen en laten wat ik wil, zonder dat ik voor het geven van een licentie aan derden gebonden ben aan de toestemming van de kaartontwikkelaar. Op basis van het nogal ingewikkelde verhaal wat je schreef weet ik nog steeds niet of dat het geval is.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.nl

Bericht door Kaaiman » za 06 nov 2010, 17:22

Pfoeh, dat is best een lastige vraag.

Op basis van de Artistic License 2.0 kom ik tot de volgende conclusies:
  • Je mag een Modified Version maken
  • Deze Modified Version mag je in gecompileerde vorm (dus als bitmap/pixelbestand) distribueren (beschikbaar maken aan anderen; dat kan op de website of aan derden) [artikel 6]
  • De Modified Version mag je in bronvorm (dus als SVG/vectorbestand) alleen distribueren onder de volgende voorwaarden [artikel 4]:
    • Verschillen tussen de Standaard Version en jouw Modified Version moeten duidelijk uiteengezet worden.
    • Verder moet je aan minimaal één van de volgende voorwaarden voldoen:
      1. Stel de bronvorm van de Modified Version beschikbaar aan mij onder de Artistic License 2.0, zodat ik jouw aanpassingen mag invoegen in de Standard Version
      2. Geef de Modified Version een andere naam dan de Standard Version (bijv. 'Netwerkontwikkeling Autosnelwegen.nl' o.i.d.)
      3. Sta iedereen die een kopie van jouw Modified Version ontvangt toe, om de bronvorm van jouw Modified Version aan anderen beschikbaar te stellen onder de Artistic License 2.0 of een andere licentie voor vrije software (details in de licentie).
Concluderend lijkt het mij het handigst als jij op basis van de Combikaart een afgeleide maakt onder een andere naam (optie b), dan heb je aan het minimum van de opties in artikel 4 voldaan. Je mag ook onder dezelfde naam werken, 'Kaaimans Combikaart van Nederland', maar dan heb ik recht op jouw bronbestand.

Het beschikbaar stellen van pixel-afbeeldingen op je website of aan anderen levert geen problemen op.

Bij het leveren van het bronbestand aan wie dan ook moet je in ieder geval erbij vermelden waarin jouw versie verschilt van de originele Combikaart. Het leveren van het brondbestand ligt dan aan jouw wil. Je mag levering weigeren, omdat in de licentie niet staat dat je het bronbestand moet vrijgeven.
Ik lees ook niet expliciet dat je jouw Modified Version per se moet uitgeven onder de Artistic License 2.0, tenzij vermeld bij de voorwaarde(n) waaraan je wilt voldoen. Je bent dus vrij om zeer restrictief te zijn als het gaat om vrijgave van (bron)bestanden.

Zolang jij aan de voorwaarden van de Artistic License 2.0 voldoet, heb ik als individu niets te vertellen over de aard en distributie van jouw Modified Version. Als je kiest voor optie a, werken onder dezelfde naam, dan heb ik wel recht op jouw brondbestand en zou ik jouw aanpassingen mogen gebruiken in mijn eigen versie. Nu kan ik je alvast toezeggen dat daar wel afspraken over te maken zijn dat ik dat niet doe indien gewenst. ;)
Als je kiest voor optie b, werken onder een andere naam, dan heb ik geen recht op een versie van het brondbestand.

Conclusie: grijp de Combikaart, start je eigen project onder een andere naam en klieder maar een eind weg in Inkscape. Dat is de optie dat je het meest vrij bent in wat je verder met jouw Modified Version doet. :)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.nl

Bericht door Palance » zo 07 nov 2010, 9:51

mavas schreef:Sinds de plaatjes er zijn, zagen ze er volgens mij al zo uit.
Toen ik een tijdje terug keek zag ik het ook zo, maar ik heb zo'n idee dat het niet altijd is geweest.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.nl

Bericht door mavas » do 16 dec 2010, 16:59

Even wat anders. Als je op de site encyclo.nl zoekt naar bepaalde termen word je vaak naar de autosnelwegen en de wegenwiki verwezen. Maar ik zie dat er nog wel min of meer naar verwezen wordt, maar naar verkeerde links. Voor elk begrip is achter de begripsnaam /wiki/index.php geplaatst. Zijn de links toevallig gewijzigd bij het omzetten naar de nieuwe server?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.nl

Bericht door mhkamp » zo 01 mei 2011, 22:21

Als ik autosnelwegen.nl intik, krijg ik een redirect naar http://www.autosnelwegen.nl/autosnelwegen/. Hierop is een error 404 te zien. Wanneer ik het achterste er af haal, kom ik op de site terecht.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.nl

Bericht door keokiracer » zo 01 mei 2011, 23:08

^^ Op Internet Explorer?
Op Chrome heb ik nergens last van :dontknow:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Sophie
expressweg
Berichten: 3442
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: Autosnelwegen.nl

Bericht door Sophie » ma 02 mei 2011, 0:53

^^ Hij bedoeld zonder "www." Dat probleem was al eens gemeld, en René had ook geprobeerd daar wat aan te doen. Ik denk dat een redirect van http://www.autosnelwegen.nl/autosnelwegen/ naar http://www.autosnelwegen.nl/ al zou helpen.
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.nl

Bericht door keokiracer » ma 02 mei 2011, 0:56

^^ Zonder "www" heb ik er ook geen last van, daarom vroeg ik of dit alleen op IE was.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.nl

Bericht door Palance » ma 02 mei 2011, 6:32

Met Chrome precies hetzelfde. De fout zal inderdaad ergens in een redirect zitten.

Autosnelwegen.net (zonder www) werkt namelijk gewoon wel. En aangezien René en ik bij dezelfde provider zitten, kan het niet anders dan dat René ooit ergens een redirect heeft weggehaald (hij wordt namelijk standaard mét een redirect opgeleverd).
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.nl

Bericht door keokiracer » ma 02 mei 2011, 12:05

Palance schreef:Met Chrome precies hetzelfde. De fout zal inderdaad ergens in een redirect zitten.
Ik heb nergens last van met Chrome ;) :PP:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6381
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: Autosnelwegen.nl

Bericht door Seat Ibiza » ma 02 mei 2011, 12:52

^^
Chrome geeft de fout wel degelijk. Als dat bij jou niet zo is, dan komt dat waarschijnlijk doordat de browser de pagina al kende en de optie "aanvullen van adres" heeft toegepast. Open maar een leeg tabblad, plak dan autosnelwegen.nl in de adresbalk en klik op enter. Je komt dan op de genoemde foutmelding http://www.autosnelwegen.nl/autosnelwegen/ terecht.
Laatst gewijzigd door Seat Ibiza op ma 02 mei 2011, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.nl

Bericht door keokiracer » ma 02 mei 2011, 12:56

^^ Je hebt gelijk. Damn, ik was helemaal blij dat ik eens een keer géén problemen had...
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76269
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Autosnelwegen.nl

Bericht door Chris » do 05 mei 2011, 19:17

Volgens mij is één van de volgende pagina's fout qua openstelling van de A12 tussen Voorburg en Zoetermeer.

tijdsbeeld 1936 meldt de opening in 1936

dossier A12 meldt de opening in 1937

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Autosnelwegen.nl

Bericht door Wouter N14 » do 05 mei 2011, 19:27

^^ Ik hoop dat 1937 juist is, anders hebben we het jubileum gemist :(
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.nl

Bericht door Rene » do 05 mei 2011, 21:48

Het tijdsbeeld is niet juist, het dossier wel.

Bij verschillen tussen tijdsbeeld en dossier, geeft het dossier altijd de correcte info !

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76269
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Autosnelwegen.nl

Bericht door Chris » do 05 mei 2011, 22:03

Rene schreef:Bij verschillen tussen tijdsbeeld en dossier, geeft het dossier altijd de correcte info !
Okay :) Ik kwam namelijk nogal wat verschillen tegen tussen de tijdsbeelden en de openstellingen uit de dossiers. Meestal was het verschil 1 jaar.

Op de wegenwiki heb ik getracht wat statistische overzichten te maken:
http://www.wegenwiki.nl/Autosnelweg

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: Autosnelwegen.nl

Bericht door nederland24 » do 05 mei 2011, 22:11

^^Heb ik ook al een keer gevraagd aan Rene. Hij wou er nog wat aan doen, maar zou wel last hebben van tijdgebrek.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.nl

Bericht door keokiracer » do 05 mei 2011, 22:34

Chris schreef:Op de wegenwiki heb ik getracht wat statistische overzichten te maken:
http://www.wegenwiki.nl/Autosnelweg
:top:
Autosnelwegen.nl:
Is het misschien een idee om bij 'Feiten en Cijfers' ook de aquaducten in Nederland (langs snelwegen/rijkswegen natuurlijk) erbij te plaatsen? :idea:
Ik zie namelijk wel tunnels staan, maar geen aquaducten , terwijl ik aquaducten veel moeilijker vind te onthouden en ik ze altijd vergeet.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.nl

Bericht door Kaaiman » do 22 sep 2011, 15:51

In dit document uit 2004 staat op pagina 169 een rijtje met tracébesluiten uit de jaren '90, waarvan ik sommige nog niet (volledig) in je dossiers zag staan.

Het volledige rijtje:
?-6-1993: TB A50 Eindhoven - Oss
?-4-1994: TB N37/N34 Hoogeveen - Emmen - Duitse grens
?-12-1994: TB N57 Veersedam - Middelburg
?-12-1994: TB N14 Wassenaar - Leidschendam (staat er als A14 in)
?-4-1995: TB A2 Holendrecht - Utrecht
?-5-1995: TB A73 Venlo - Maasbracht
?-12-1995: TB N35/N36 Nijverdal - Wierden - Almelo

Verder staan er op de pagina's 178-179 nog de jaren van de start van de werkzaamheden (geplande datum):
A50: 1997
N57: (2006)
N37/N34: 1995
N14: 1998
A2: (2002)
A73: (2003)
N35/N36: (2006)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.nl

Bericht door keokiracer » za 01 okt 2011, 14:55

@Rene. Spellingfoutje:
8. Oliecrises en de veranderende samenleving
Dat is natuurlijk crisis ;)

Staat fout op de pagina waar je een hoofdstuk kunt kiezen en bovenaan de pagina van hoofdstuk 8.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Autosnelwegen.nl

Bericht door boe! » za 01 okt 2011, 14:59

Dit hoofdstuk behandelt twee crises: die van 1973 en die van 1979. De titel is dus correct en ook correct geschreven. :idea:

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.nl

Bericht door keokiracer » za 01 okt 2011, 15:04

^^ :wall:
Oh, wat slecht van mijn kant :oops:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.nl

Bericht door Rene » za 01 okt 2011, 16:30

Inderdaad. 1 crisis, 2 crises.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: Autosnelwegen.nl

Bericht door Alfa » ma 03 okt 2011, 1:47

Al komt crisissen ook veelvuldig voor. Een typisch voorbeeld van een 'fout' die later wel gelegaliseerd zal worden. Fout is misschien een slechte woordkeuze want crises is erg onnederlands. Crisissen is dan veel regelmatiger en logischer.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.nl

Bericht door harry » ma 03 okt 2011, 11:05

Alfa schreef:crises is erg onnederlands.
Nederlandstaligen hebben nou eenmaal besloten dat het meervoud van woorden uit het Latijn ook de regels uit het Latijn volgen.
Musea, politici, crises.
:offtopic: :oops:
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.nl

Bericht door Kaaiman » do 23 feb 2012, 16:19

Rw13:
15-07-1930 openstelling Hoornbrug - Delft
(Bron: Wegen, nr. 13, 1930)

Hier in de bieb van de uni liggen alle jaargangen van het tijdschrift Wegen. Ik ben momenteel bezig ze voor wat betreft Drentse zaken te indexeren. o af en toe stuit ik op erg leuke zaken, waaronder openingsdata (dat is ook de voornamelijkste reden voor mijn zoektocht). Om werk te besparen, beperk ik me tot Drenthe, maar zo af en toe komen ook leuke feitjes over rijkswegen en andere provinciale wegennetten (bijvoorbeeld Noord-Holland) voorbij. Ik ga die echter niet allemaal bijhouden/indexeren, dat mag de geïnteresseerde zelf doen, want het vergt nogal wat werk en tijd.

De jaargangen van Wegen zijn voor iedereen gratis te raadplegen in de bibliotheek van de Universiteit Wageningen; ze worden niet uitgeleend.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76269
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Autosnelwegen.nl

Bericht door Chris » do 15 mar 2012, 15:15

Ik zie een discrepantie in de openstelling van de A50/A59:

A50 dossier: 12-6-1975 Openstelling 2x2 Geffen – KP Bankhoef
A59 dossier: 3-4-1973 Openstelling 2x2 Geffen – KP Bankhoef

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Autosnelwegen.nl

Bericht door harry » do 15 mar 2012, 17:34

^^ De aansluitende A326:

12-6-1975 Openstelling 2x2 KP Bankhoef - Wijchen als provinciale weg S109

Dat geeft al aan welke van bovenstaande data de juiste is.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76269
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Autosnelwegen.nl

Bericht door Chris » vr 23 mar 2012, 17:09

Voor het dossier A4:

9 september 1998: tracébesluit A4 Dinteloord - Bergen op Zoom
22 januari 2001: tracébesluit deels vernietigd (deel langs Steenbergen)
tracébesluit schreef:Dit Tracébesluit strekt ten behoeve van de aanleg van een autosnelweg van 2x2 rijstroken over het traject tussen de Steenbergsche Vliet te Steenbergen (A4 kilometer 310,493) en de Laagweg bij Lepelstraat/ Klutsdorp (A4 kilometer 300,112). Beide eindpunten sluiten aan op het reeds onherroepelijke tracé van rijksweg A4 zoals vastgesteld op 9 september 1998, bij respectievelijk kilometer 6,375 en kilometer 14,314. Vanwege de vaststelling van het Tracébesluit als hierboven genoemd, zal het gedeelte tussen kilometer 13,37 en kilometer 14,314 van het Tracébesluit A4 Dinteloord – Bergen op Zoom dat reeds is vastgesteld op 9 september 1998, worden ingetrokken.
Interessante informatie over de plangeschiedenis van de A4 in het tracébesluit, viel me nu pas op. Al op 9 september 1998 is een tracébesluit genomen voor de noordelijke en zuidelijke delen van de A4 die nu in aanleg is. Het gaat om het deel vanaf de aansluiting Dinteloord tot aan de Steenbergsche Vliet, en vanaf de Lepelstraat tot de huidige aansluiting Halsteren. Verwarrend is dat de hectometrering van de A4 hier noordwaarts oploopt, vanaf 300,1 bij Lepelstraat tot 310,5 bij de Steenbergsche Vliet.

Het tracébesluit van 1998 had betrekking op de A4 tussen Dinteloord en Bergen op Zoom. In 2001 is het deel tussen de Steenbergsche Vliet en de Stierenweg door de Raad van State vernietigd, maar de rest is wel in stand gelaten. Dit is ook de reden waarom de A4 ten noorden en zuiden van Steenbergen al in aanleg kon voordat het huidige tracébesluit werd genomen. Het deel dat in 2007 is opengesteld (Halsteren - Bergen op Zoom) viel ook onder het tracébesluit van 1998.

Plaats reactie