Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

Opmerkingen over Autosnelwegen.nl, .eu en Autosnelwegen.net
(en eventueel over andere wegensites van forumdeelnemers)

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22819
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

Bericht door harry » vr 18 jan 2008, 18:37

Jeroenisonderweg schreef:Nooit geweten dat Nederland zoveel E-wegen binnen de grenzen kende.
Op de A10 staan trouwens geen E-nummers aangegeven. Hoe weet je waar E22 en E35 precies lopen?
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

JeroenF1
autoweg
Berichten: 1482
Lid geworden op: ma 20 aug 2007, 14:09
Locatie: A7 & A28
Contacteer:

Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

Bericht door JeroenF1 » vr 18 jan 2008, 18:49

^^
Ik weet niet of je het zo bedoelde, maar zei ik dan dat ik dat wist? ;)

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

Bericht door Kaaiman » vr 18 jan 2008, 23:14

Dat die E-nummers niet staan aangegeven wil niet altijd zeggen dat ze er ook niet zijn.

Op diverse (digitale) kaarten komt de E-nummering op de A10 voor zoals ik die heb ingetekend. Ook Erwin geeft het zo aan op zijn site.
Al met al concludeer ik dus dat het zo wel goed zal zijn. :)

Enne... die avatar viel me laatst ook al op. Dacht dat het kuren van de server waren, maar ik zal eens kijken... ;)

EDIT: Daar is mijn vrolijke Inkscape-pacmannetje weer. ;)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

Bericht door Kaaiman » vr 22 feb 2008, 11:14

Versie 3.2 is uit, met de nieuwe A73 er nu ook op. :D

Veranderingen sinds v3.1:
  • Nieuwe A73 toegevoegd.
  • Knooppunt Het Vonderen toegevoegd, knooppuntnummering meeveranderd.
  • Tracé A2 en A67 iets aangepast.
  • Ligging knooppunt Zaarderheiken iets aangepast.
  • Bestandsgrootte verkleind door verwijderen overbodige data.
Vanwege ruimtegebrek heb ik de PNG-bestanden een iets lagere resolutie gegeven, maar dit verschil zal nauwelijks merkbaar zijn. :)
Ook is Combikaart 2006 v1.0 ook weer te downloaden voor degene die wel van nostalgie houden. ;)

http://combikaart.autosnelwegen.net/
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

Bericht door Kaaiman » do 28 feb 2008, 14:06

Door een fout mijnerzijds was de SVG van v3.2 zonder lagen. Ik heb zojuist v3.2.1 online gezet waarbij dat probleem is opgelost. :idea:

Overigens, op de website is al een tijdje zo dat je als je op PNG klikt op de beginpagina, dat je dan direct naar de pagina's met meerdere PNG's terechtkomt, in plaats dat er alleen maar een ONG-bestand geopend wordt. :)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

Bericht door Kaaiman » do 28 feb 2008, 15:11

Ik heb per direct besloten dat ik ANWB Uu en varianten niet meer wil gebruiken voor de Combinatiekaart, omdat ik het project kostenloos en voor iedereen legaal wil houden!

Dit houdt dus in:
  • 29 februari komt Combinatiekaart v3.3 uit, zowel in SVG als in PNG. Alleen het lettertype zal in deze versie gewijzigd zijn; alle andere info op de kaart blijft gewoon hetzelfde.
  • De Combinatiekaart gaat gebruik maken van de Open Source-lettertypefamilie 'Bitstream Vera'. Downloadlinks zullen volgen op de pagina 'Bewerken' van de website.
  • Alle oude versies van de Combinatiekaart zullen vanaf morgen niet meer op de website te vinden zijn, ook niet in de mappen, dus URL's ernaartoe zullen ook niet meer werken. Aanvragen bij mij kan natuurlijk wel gewoon nog.
  • De lettertypes op de website zelf zullen ook aangepast worden aan de nieuwe stijl.
Ik hoop dat jullie deze keuze begrijpen, dus ik reken op jullie begrip. :)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

Bericht door Coen Tunnel » vr 29 feb 2008, 17:50

Is de N34 in Drenthe nog steeds rijksweg? Ik dacht dat die inmiddels al grotendeels provinciaal was. En de A325 lijkt me benoorden KP Ressen wat kort, of is er aan de Arnhemse zijde ook al een stukje afgesnoept?

Voor de rest natuurlijk een prachtige kaart!

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20492
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

Bericht door waldo79 » vr 29 feb 2008, 18:17

De N34 is sinds 1-1-2007 geen rijksweg meer. Over de gehele lengte is de weg overgeheveld naar de provincies Drenthe en Overijssel.

Bron: http://www.autosnelwegen.nl

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22819
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

Bericht door harry » vr 29 feb 2008, 18:25

waldo79 schreef:De N34 is sinds 1-1-2007 geen rijksweg meer. Over de gehele lengte is de weg overgeheveld naar de provincies Drenthe en Overijssel.
Voor Overijssel geldt dat niet helemaal. Administratief heet de weg naar rijksweg 834, en die is nog steeds gedeeltelijk (Ommen - Witte Paal) van het Rijk.
Bron: Actuele Wegenlijst.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

Bericht door Kaaiman » za 01 mar 2008, 21:21

Coen Tunnel schreef:Is de N34 in Drenthe nog steeds rijksweg? Ik dacht dat die inmiddels al grotendeels provinciaal was.
Voor de zoveelste keer: Ik ga niet af op het criterium 'wegbeheerder', maar op criterium 'wegnummer'.
Zie ook A261, A270, A325, A326, A348, N8, N34, N35, N46, N62.
Voor de N200 heb ik een uitzondering gemaakt omdat het de enige planvervangende rijks-N-weg met een nummer <700 is. Maar dat is gewoon een subjectieve keuze geweest. :)

Bij de HWN-kaart heb ik eveneens het criterium 'wegnummer' gehanteerd: alle wegen met een nummer <175 heb ik onder het hoofdwegennet geschaard, ook weer ongeacht de wegbeheerder.

Tsja, het blijft allemaal subjectief natuurlijk.

Over die A325: ik zal er nog eens naar kijken, maar volgens mij is die weg echt nog maar zo kort. :)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Juerd
expressweg
Berichten: 3362
Lid geworden op: di 25 apr 2006, 11:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

Bericht door Juerd » zo 02 mar 2008, 17:54

Waarom Bitstream Vera en niet het inmiddels meer gebruikte Deja Vu, dat op Vera is gebaseerd?

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

Bericht door Kaaiman » zo 02 mar 2008, 22:19

^^ Mwoah, van Bitstream wist ik een makkelijke downloadlink.
DejaVu is inderdaad wat uitgebreider dan Bitstream Vera, onder andere met betere ondersteuning van cursief in de serif-variant en meer gekke symbolen. Maar ach, die heb ik toch niet nodig.

Maar het is je natuurlijk helemaal vrij om een ander lettertype te gebruiken. ;)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Juerd
expressweg
Berichten: 3362
Lid geworden op: di 25 apr 2006, 11:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

Bericht door Juerd » ma 03 mar 2008, 3:26

Ik bedoel vooral, met daarbij de SVG in gedachten, dat DejaVu op meer (overwegend Linux-)systemen geïnstalleerd zal zijn, terwijl het voor de letters die je gebruikt er precies hetzelfde zal uitzien.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

Bericht door Kaaiman » ma 03 mar 2008, 9:05

^^ Ik zal er even over nadenken. Ik wil ook weten welke van de twee (of allebei) wordt meegeïnstalleerd in de Windowsversie van OOo. Dat wil ik meewegen in mijn oordeel. :)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Juerd
expressweg
Berichten: 3362
Lid geworden op: di 25 apr 2006, 11:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

Bericht door Juerd » ma 03 mar 2008, 12:54

Bij mijn weten zitten er geen fonts bij OOo.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

Bericht door Kaaiman » za 16 aug 2008, 16:03

Combikaart v4.0 zit al maanden in de planning. Er zullen helaas nog wel heel wat kilometers file moeten staan voordat deze klaar is. Mijn voornaamste streven voor een volgende versie was om alle tracés te verifiëren met bestaande online kaarten. Ook wilde ik een begin maken met het toevoegen van N-wegen. Het werk heeft maandenlang stilgelegen omdat ik er weinig zin in had om aanpassingen te doen, temeer omdat ik geen idee had hoe ik een en ander wilde aanpakken. :?

De Google Mapskaart van Nederland die CborG eergisteren heeft gepost, geeft mij een duwtje in de rug. Ik had al langer het idee om de Combikaart te checken met GM, maar ik ben er nooit mee begonnen. Zojuist heb ik geprobeerd om de GM-kaart passend achter de Combinatiekaart te krijgen, maar dat blijkt onmogelijk. Als Zeeland en Limburg goed liggen, zijn Groningen en Friesland weer verschoven. Vermoedelijk heeft het met de bolling van de aarde te maken, waar de ene kaart wel rekening mee houdt, maar de andere niet.

Hoe het ook zij, ik heb besloten om de Combinatiekaart helemaal vanaf het begin opnieuw te reconstrueren. Google Maps is een goede basis voor mijn kaart om een aantal redenen:
  • Als ik een goede basis heb waarop de Combinatiekaart baseer, kan ik updates makkelijk blijven uitvoeren, omdat alles in goede verhoudingen tot elkaar staat.
  • GM is vaak overactueel; ik kan dus vaak ruim op tijd nieuwe tracés intekenen
  • GM zal niet opeens ophouden te bestaan, dus ik ben redelijk verzekerd van een goede basis
  • Ik doe liever alles strak en kloppend, dan dat ik een kaart met verkeerde verhoudingen heb en houd (zoals nu), die moeilijk is bij te werken
Voorlopig is dit het lijstje voor v4.0.
Zeker:
  • Totale reconstructie van de Combikaart
  • Ander kleurenschema
  • Ander lettertype (open source)
Onzeker:
  • Toevoegen meer, zo niet alle N-wegen
  • Toevoegen belangrijke water(weg)en
  • Toevoegen spoorwegen
  • Toevoegen steden
  • Andere naam
Ik ga dus opnieuw beginnen met het aanmaken van lagen, het overtrekken van grenzen en wegen. En nu ik toch bezig ben, kan ik misschien meteen ook andere items zoals provinciale N-wegen, spoorwegen en water(weg)en meenemen. Het heeft allemaal heel wat voeten in de aarde, want het is een monsterkarwei om helemaal opnieuw te beginnen. :|

De bestaande Combikaart zal ik waarschijnlijk nog wel een beetje bijhouden in de 3.x-serie. Nieuwe tracés en kleine aanpassingen zullen nog wel bijgewerkt worden, maar verwacht geen grote updates tot versie 4.0.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

Bericht door Kaaiman » ma 18 aug 2008, 17:06

Het gaat allemaal veel sneller dan ik van tevoren had ingeschat. :D

Hier de link naar een voorproefje van Combikaart v4.0a1: http://combikaart.autosnelwegen.net/Combiproto4.png

Zoals jullie zien, heb ik de contouren van Nederland, alle autosnelwegen en 1- en 2-cijferige N-wegen al weer op de kaart. Ook ben ik begonnen met het toevoegen van een aantal belangrijke N-wegen. Ik kies zo veel mogelijk de N-wegen die (deels) autoweg zijn of duidelijk zijn geweest, ook belangrijke verbindende stukjes N-weg zoals de N259 mogen erin, maar het lieft wel wegen die concrete plannen hebben voor een definitief tracé. In het geval van de N259 is dat dus de A4.

Hieronder mag iedereen reageren én 3-cijferige N-wegen nomineren met argumentatie. Ik ga niet alle N-wegen opnemen, dus wees kritisch.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21903
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

Bericht door Wouter N14 » ma 18 aug 2008, 17:12

Van mij mag de N206 vanaf de A44 tot aan De Zilk wel toegevoegd worden. Is immers een belangrijke weg voor de kustregio en is ooit bedoeld als autosnelweg. Misschien ook wel de N302 van A1 tot A6.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

Bericht door Kaaiman » ma 18 aug 2008, 17:48

Beide wegen had ik ook al in gedachten, maar ik weet nog niet precies hoe ik ze erin ga zetten. :)

Ook zit ik te twijfelen over de N355 en N361. Beide lange doorgaande wegen door Neerlands noordelijkste provincies, maar dat je nou zegt dat die fatsoenlijk zijn uitgebouwd... dat niet. De N361 is aan de westelijke (Friese) kant van het Lauwersmeer overigens stroomweg; aan de andere Groningse kant is het een erftoegangsweg. En die laatste groep wil ik er nou juist niet graag bij hebben...

Ook Noord-Brabant heeft een aantal van die wegen waarbij ik niet weet wat ik ermee moet. De N277 en N279 zijn beide belangrijke doorgaande routes, maar marginaal of helemaal niet autoweg of ongelijkvloers. Hetzelfde geldt voor de N273. Afijn, nomineer gerust verder. ;)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15210
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

Bericht door Via » ma 18 aug 2008, 17:54

De N270 is ook wel een belangrijke route om op de kaart te hebben. Lost ook gelijk dat rare geisoleerde stukje snelweg op. ;)

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18221
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

Bericht door boe! » ma 18 aug 2008, 18:03

Van de N302 zou ik toch minimaal het stuk tussen A6 en A28 vermelden. Volledig 2x2 en het Flevolandse gedeelte is autoweg.
De N305 is ook volledig autoweg.
Ik mis de N8, toch een belangrijke verbinding, 2x2 en volledig autoweg.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20492
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

Bericht door waldo79 » ma 18 aug 2008, 21:09

*Wellicht kun je de N242 Alkmaar-Middenmeer en de N245 Alkmaar-Schagen ook opnemen. Zijn toch wel 2 belangrijke wegen in het noorden van Noord-Holland.
*De N261 loopt door tot de A65. De noordoostelijke tangent is een drukke verbinding langs Tilburg.

CborG
verkeersader
Berichten: 804
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 18:33
Locatie: Culemborg
Contacteer:

Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

Bericht door CborG » wo 20 aug 2008, 0:40

Mijn suggesties,

Noord-NL:

N242 en N244: belangrijke verbindingen in Noord-holland noord
N356: wordt omgebouwd tot 2x2 expressweg
N359: belangrijke weg in west-friesland en een autowegstatus over de gehele lengte

West-NL:
De N201, N207, N210 en omdat het belangrijke doorgaande routes zijn tussen het oosten, zuiden en westen van de Randstad, zeg maar de belangrijkste 'transrandstad' verbindingen naast de snelwegen.

Midden-NL:

N224 en N225: oost-west verbindingen tussen Utrecht en Arnhem.
N214, N322 en N320: oost-west verbindingen in het rivierengebied, N320 en N322 hebben grote stukken met autowegstatus.

Oost-NL:

N348, N319, N340 en N346: belangrijke verbindingen in Twente en de Achterhoek.

Zuid-NL:

N271 en N273: noord-zuidverbindingen langs de Maas.
N277 en N279: noord-zuid verbindingen door de Peel.
Zo kraait den boer z'n haantje

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

Bericht door Kaaiman » wo 20 aug 2008, 10:14

CborG schreef:N242 en N244: belangrijke verbindingen in Noord-holland noord
N356: wordt omgebouwd tot 2x2 expressweg
N359: belangrijke weg in west-friesland en een autowegstatus over de gehele lengte
N242 en N244: N242 heb ik al deels, N244 nog niet
N356: die zet ik er pas op als de stroomweg gereed is. Nu is 'ie me te weinig uitgebouwd.
N359: heb ik er tussen Leeuwarden en Bolsward inmiddels al op.
De N201, N207, N210 en omdat het belangrijke doorgaande routes zijn tussen het oosten, zuiden en westen van de Randstad, zeg maar de belangrijkste 'transrandstad' verbindingen naast de snelwegen.
N201: staat er inmiddels op
N207: delen zijn toch ETW? De N207 tussen Alphen en de N205 komt er waarschijnlijk wel gewoon op.
N210: is deze weg fatsoenlijk en vlot te berijden, afgezien van de drukte? Bij de N210 heb ik altijd een minimalistische GOW in gedachten. Smal en weinig uitgebouwd...
N224 en N225: oost-west verbindingen tussen Utrecht en Arnhem.
N214, N322 en N320: oost-west verbindingen in het rivierengebied, N320 en N322 hebben grote stukken met autowegstatus.
N224: had ooit een zeer belangrijke doorgaande functie, maar tegenwoordig is m.i. alleen nog het gedeelte A12 - Arnhem van belang en bovendien goed uitgebouwd.
N225: voor doorgaand verkeer acht ik deze weg niet heel belangrijk. Bovendien is ook dit zo'n gefragmenteerde weg met stukken GOW en ETW die elkaar afwisselen. De A12 heeft de functie van de N225 overgenomen. Ik vind het wat cliché om te gezzen dat deze weg zo belangrijk is omdat het toevallig één heel lang wegnummer is. Een korte weg als de N233 is m.i. veel belangrijker in het netwerk dan de N225.
N214: mwah...
N320 en N322: deze zet ik er denk ik wel op.
N348, N319, N340 en N346: belangrijke verbindingen in Twente en de Achterhoek.
N348: heb ik lang over getwijfeld. Aan de ene kant een belangrijke doorgaande route, maar tussen Raalte en Dieren een slecht uitgebouwde weg met veel bochten en wat TOTSO's. Ik denk er nog even over na...
N319: een slecht uitgebouwde weg, met als enige voordeel omleggingen buiten de grootste kommen. Ik ben nog niet helemaal overtuigd.
N340: staat er al op hoor. ;)
N346: zie N319.
N271 en N273: noord-zuidverbindingen langs de Maas.
N277 en N279: noord-zuid verbindingen door de Peel.
N271 en N273: slecht uitgebouwd, weinig ongelijkvloers; twijfelgevalletje.
N277 en N279: idem, maar N279 heeft een redelijk grote kans. :)

Overigens ben ik niet van mening dat overal in Nederland de N-wegendichtheid ongeveer gelijk moet zijn. Op mijn kaart mag je best zien dat het in bepaalde delen van het land gewoonweg ontbreekt aan goede infrastructuur. Mijn eerste doel is om in elk geval de wegen die goed zijn uitgebouwd (ongelijkvloers, autoweg, buiten alle kommen geleid, weinig bochten, dubbelbaans) en korte verbindingsstukken tussen de uitgebouwde delen erop te zetten. Wegen moeten lekker vlot te berijden zijn om een plekje op de kaart te mogen krijgen. Keuzes blijven uiteraard altijd subjectief.

De N377 is ook weer zo'n twijfelgeval: op zich aardig uitgebouwd, maar niet heel belangrijk qua functie vergeleken met de N340 en A28... Ik denk dat ik 'm er vanwege de vele stukken autoweg toch wel op zet.
Ook de N347 ten zuiden van Rijssen is zo eentje. Vroeger deels autoweg, maar tegenwoordig een GOW. Verder goed uitgebouwd en goed te berijden, maar zonder goede aansluitende wegen een nutteloze verbinding netwerktechnisch gezien...
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

Bericht door Kaaiman » wo 20 aug 2008, 12:12

Combikaart v4.0a2: http://combikaart.autosnelwegen.net/Combiproto4.png

Toegevoegd (delen van):
Rw50 (Ehv)
N204, N206, N207
N210, N214, N217
N224
N253, N255
N261, N262, N267
N270, N271, N273, N277, N
N301, N302, N305, N307
N320, N322
N348
N351, N359
N375, N377
N470, N471
S101 (Al), S116 (Am)

En misschien nog wat nummers die ik vergeten ben te noemen.
Van sommige wegnummers heb ik nog niet alle relevante wegvakken getekend, maar zo langzamerhand komt er steeds weer wat bij. :)

Spui uw kritiek en nominaties! ;)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18221
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

Bericht door boe! » wo 20 aug 2008, 13:31

Kaaiman schreef:N207: delen zijn toch ETW?
Er ligt een heel klein stukje binnen de bebouwde kom van Boskoop en een stuk door Gouda (waar een omleiding gepland is. Verder is het allemaal GOW.

N210: is deze weg fatsoenlijk en vlot te berijden, afgezien van de drukte? Bij de N210 heb ik altijd een minimalistische GOW in gedachten. Smal en weinig uitgebouwd
De N210 is niet smal. Het stuk langs Schoonhoven is volgens mij 60 en het stuk Krimpen-Rotterdam valt binnen de bebouwde kom. Verder GOW.

CborG
verkeersader
Berichten: 804
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 18:33
Locatie: Culemborg
Contacteer:

Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

Bericht door CborG » wo 20 aug 2008, 14:58

De N210 is idd een best snelle route, ik gebruik 'm best vaak als ik vanaf Rotterdam naar huis moet en geen zin heb om in de file te staan.
Nog eenje: De N269, 2x2 Autoweg met vluchtstoken en ongelijkvloerse aansluitingen. Helaas wordt deze wel steeds verder afgewaardeer :(
Zo kraait den boer z'n haantje

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

Bericht door Kaaiman » wo 20 aug 2008, 17:39

Zo te zien barst de N269 van de SNUP's en SOAP's. Overal ruimtebeslag voor mooie diamantaansluitingen en reserveringen voor 2e baan. Echt zonde!

Gehele N242, N254 en N269 zijn offline toegevoegd. :)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

Bericht door Kaaiman » wo 20 aug 2008, 20:48

Ik twijfel over de N237 en N338. Op luchtfoto's best aardige wegen die kommen vermijden en redelijk uitgebouwd zijn. Netwerktechnisch zijn deze wegen van minder belang, omdat deze vrijwel parallel loopt met de A28, resp. A348...

De N348 (Dieren - Deventer) en N319 zijn netwerktechnisch dan weer belangrijk, maar stellen qua uitbouw weinig voor, de N348 op de randweg Zutphen na dan.

Er zal ooit een tijd komen dat alle N-wegen vertegenwoordigd zijn op de kaart (denk ik), maar voorlopig moet ik keuzes maken. Hebben jullie daar misschien heldere ideeën over?
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

Bericht door Kaaiman » wo 20 aug 2008, 21:04

Inmiddels heb ik ook de gehele N207 en N219 toegevoegd. Beide wegen lijken mij vrij goed uitgebouwd, waarmee ze een plekje op de kaart verdienen.

Ook de N378 staat er nu op. Meer nominaties en kritiek welkom!
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Plaats reactie