Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

Opmerkingen over Autosnelwegen.nl, .eu en Autosnelwegen.net
(en eventueel over andere wegensites van forumdeelnemers)

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

Bericht door Vinny » wo 20 aug 2008, 21:15

Hebben jullie daar misschien heldere ideeën over?
Ja. Ik denk dat het netwerk het belangrijkste criterium is, en dat de mate van uitbouw minder relevant is. Dit vind ik omdat je veel uitgebouwde wegen hebt die van niets naar nergens lopen (wel eens in Lelystad geweest?), terwijl veel wegen die een belangrijke schakel vervullen op één of andere manier juist heel slecht zijn uitgebouwd, maar voor veel mensen wel een veel belangrijker functie vervullen. Daarnaast denk ik dat niemand zit te wachten op een kaart met alleen maar dode uiteinden. Je moet wel ergens naar toe kunnen.

Wat mij betreft komt de N 206 voorlopig dus niet op de kaart.

Een weg waar ik zelf veel moeite mee zou hebben is de N 200 - Zeeweg naar Bloemendaal aan Zee. Het is een behoorlijk goed uitgebouwde weg en heeft op zich ook een verbindende functie. In Haarlem ontbreekt echter een directe aansluiting op de N 208 en bovendien loopt de N 200 daar door een woonstraat... :shutup:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18221
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

Bericht door boe! » wo 20 aug 2008, 21:21

De N219 zou ik schrappen. Die weg loopt van niets naar nergens; loopt ten zuiden van de A20 grotendeeld door de bebouwde kom (ETW) en is tussen ten A12 en A20 een weg met nauwelijks aanzien.

De N237 is grotendeels 2x2, maar wordt inderdaad overschaduwd door de A28. De huidige indeling dateert ook van voor de opening van de A28.

De N348 kent ook een stuk autoweg 2x2 bij Brummen. Bij Dieren is de weg deels 2x2. Je hebt gelijk dat de weg verder door veel bebouwde kommen heen loopt.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

Bericht door Kaaiman » vr 22 aug 2008, 19:39

Hoewel ik er nog niet helemaal uit ben, denk ik dat ik het voor v4.0 als volgt ga aanpakken.
Op basis van de provinciale DV-categoriseringsplannen pak ik alle als stroomweg gecategoriseerde wegen er uit (of ze nu al stroomweg zijn of niet) en die zet ik op de kaart. Zo krijg ik toch een aardig overzicht van hoofdwegen.

Momenteel heb ik alleen de categoriseringsplannen van Friesland, Groningen, Drenthe en Overijssel opgezocht, maar als de DV-plannen van de overige provincies een voldoende netwerkdichtheid bieden, denk ik dat ik het dus zo ga doen.

Ik hou jullie op de hoogte!
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10229
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

Bericht door Mark » za 23 aug 2008, 9:43

Even klein beetje offtopic van het huidige onderwerp:

Het valt me op dat eilanden als Goeree-Overflakkee wel ingetekend zijn als eiland (omringt met water), maar Voorne-Putten en de Hoekse Waard niet. Wat is de gedachte daarachter?

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18221
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

Bericht door boe! » za 23 aug 2008, 10:41

De wateren rondom Goeree Overflakkee zijn stukken breder dan die 'stroompjes' rondom Voorne Putten en de Hoekse waard. Bij kaarten met een beperkte gedetailleerdheid verdwijnen die stroompjes al snel.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

Bericht door Kaaiman » za 23 aug 2008, 11:42

Inderdaad, dat is een van de redenen. Een andere reden is dat ik me eerst focus op de contouren van Nederland om het wegennet herkenbaar in beeld te brengen. Na de wegen zijn eerst nog de provinciegrenzen aan de beurt en ergens daarna ga ik pas de binnenwateren intekenen. Ook moet er nog flink gesleuteld worden aan de opmaak e.d. Alles op z'n tijd. ;)

Daarnaast ga ik ook niet elk recreatieplasje intekenen. Ik hou het bij de grotere water(strom)en. ;)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

Bericht door Kaaiman » za 23 aug 2008, 16:54

Van Friesland, Groningen, Drenthe, Overijssel, Flevoland, Gelderland, Noord-Holland en Zeeland heb ik inmiddels voldoende duidelijk DV-kaartmateriaal bijeen weten te sprokkelen.

Zuid-Holland schijnt geen eigen stroomwegen te hebben. Ik heb begrepen dat de N440 wel een autoweg is, maar de Hubertustunnel krijgt de spetterende Vmax van 50 km/u. Niet bepaald stroomweg-waardig, hoewel het wegontwerp erg in de buurt komt...

Utrecht heeft alleen de N230 als stroomweg gecategoriseerd. Een kaartje heb ik niet kunnen vinden, maar wel een tekstuele vermelding hiervan.

Van Noord-Brabant heb ik niet meer kunnen vinden dan dat de N261 Tilburg - Waalwijk en de N279 Veghel - Den Bosch stroomweg worden/zijn. Er schijnt een document uit 2001 te zijn, genaamd "De categorisering van het wegennet in Noord-Brabant", maar die heb ik nog nergens digitaal kunnen vinden.

Ook van Limburg heb ik ook niks kunnen vinden, maar snuffelen en eigen inzicht heeft opgeleverd dat in elk geval de N280 A2 - Duitsland en N281 KP Ten Esschen - vm. KP Bocholtz stroomwegen moeten worden/zijn. Over de N297 kan ik niks concreets vinden, maar gezien de functie in het netwerk en het wegontwerp vermoed ik een stroomwegstatus.
Hmmm, nu ik even rondsnuffel in het N297-topic zie ik dat het (voorlopig althans) geen stroomweg is.

Als iemand mij aan kaarten of overzichten kan helpen betreffende de stroomwegen in Limbant, hoor ik het graag. :D
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21903
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

Bericht door Wouter N14 » za 23 aug 2008, 17:07

Kaaiman schreef:Zuid-Holland schijnt geen eigen stroomwegen te hebben. Ik heb begrepen dat de N440 wel een autoweg is, maar de Hubertustunnel krijgt de spetterende Vmax van 50 km/u. Niet bepaald stroomweg-waardig, hoewel het wegontwerp erg in de buurt komt...
:huh: De N470-Kruithuisweg is een door de provincie beheerde stroomweg. De N206 Katwijk - De Zilk is een twijfelgeval. Hij is als zodanig op papier gecategoriseerd en er staan borden G3 [autoweg], maar hij heeft GOW-markering. Van wie heb je begrepen dat de N440 een stroomweg is? Want het is gewoon een bibeko-GOW. Slaat drie keer nergens op, maar ja. Andere Zuid-Hollandse stroomwegen weet ik zo gauw niet.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

Bericht door Kaaiman » za 23 aug 2008, 19:01

Heb je een bron waarin de N206 en N470 als stroomweg vermeld staan? De status 'autoweg' is leuk, maar 'stroomweg' vind ik toch net effe iets anders, omdat een stroomweg doorgaans een langere verbindende route is.

Ik heb ergens gelezen (weet niet meer waar) dat waar de N14 eindigt en de N440 begint de weg autoweg wordt.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21903
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

Bericht door Wouter N14 » za 23 aug 2008, 19:36

"Heb je een bron waarin de N206 en N470 als stroomweg vermeld staan? De status 'autoweg' is leuk, maar 'stroomweg' "

Tja, hier wordt het een moeilijk punt. De provincie Zuid-Holland heeft namelijk totaal geen benul van goede wegcategorisering waardoor het geen op de kaart staat niet overeenkomt met de praktijk. Er bestaat een categoriseringskaart, ik kijk zo even op de website. EDIT: niet gevonden, en ik heb hier helaas ook niet de papieren versie liggen :(

En wat betreft de N14/N440: onzin ;)
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

Bericht door Kaaiman » zo 24 aug 2008, 0:11

Op basis van provinciale categoriseringsplannen kom ik op de volgende 3-cijferige N-weg(vakk)en die op de Combinatiekaart zullen verschijnen. Ik heb gekeken naar DV-categorisering als stroomweg. De wegen waar ik zelf nog niet over uit ben staan met achtervoegsel [onzeker] op de lijst.
Wegen die niet op deze lijst staan, schrap ik weer van de kaart. De tracés gooi ik niet weg, maar parkeer ik ergens op de schijf. Scheelt me in een later stadium weer tekenwerk. ;)

Friesland
  • N351 (A32 - Oosterwolde)
  • N353 (A31 - Leeuwarden)
  • N354 (N7 - A32) [onzeker]
  • N356 (N31 - Dokkum) [Centrale As]
  • N359 (Lemmer - Bolsward - Leeuwarden)
  • N361 (Dokkum - Lauwersoog)
  • N381 (A7 - Appelscha)
  • N913 (N31 - Suameer) [Centrale As]
Groningen
  • N366 (Veendam - Duitsland)
  • N370 (Ring Groningen)
Drenthe
  • N381 (Appelscha - N34)
  • N391 (Erm - Ter Apel)
  • N862 (Emmen - Klazienaveen)
Overijssel
  • N340 (Zwolle - Ommen)
  • N348 (Ommen - Raalte)
Gelderland
  • N325 (A12 - A325)
  • N326 (Wijchen - A73)
Flevoland
  • N301 (Nijkerk - N305)
  • N302 (Harderwijk - Enkhuizen)
  • N305 (Almere - Dronten)
  • N307 (Lelystad - Kampen)
  • N711 (A6 - Swifterbant)
Utrecht
  • N230 (A2 - A27)
Noord-Holland
  • N201 (Hoofddorp - A2)
  • N203 (A9 - Wormerveer) [N8]
  • N205 (Haarlem - Nieuw-Vennep)
  • N242 (Alkmaar - A7)
  • N243 (Avenhorn - A7) [N23]
  • N244 (Alkmaar - A7)
  • N246 (A8 - Wormerveer) [N8]
  • N302 (Den Hoorn - Lelystad) [N23]
  • N507 (Heerhugowaard - Avenhorn) [N23]
Zuid-Holland
    Zeeland
    • N254 (Middelburg - N62)
    • N255 (N57 - N256)
    • N256 (Goes - Zierikzee)
    • N257 (N59 - St. Philipsland)
    • N258 (N62 - Hulst)
    • N289 (A58 - N659) [onzeker]
    • N290 (Hulst - België)
    • N656 (St. Philipsland - N658) [onzeker]
    • N659 (N286 - N289) [onzeker]
    Noord-Brabant
    • N261 (Tilburg - A59)
    • N279 (A2 - A50)
    Limburg
    • N280 (A2 - Duitsland)
    • N281 (KP Ten Esschen - Bocholtz)
    Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
    @DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

    Gebruikersavatar
    Rene
    4x5 autosnelweg
    Berichten: 36648
    Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
    Locatie: Noord-Holland
    Contacteer:

    Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

    Bericht door Rene » zo 24 aug 2008, 0:38

    Kaaiman schreef:
    • N201 (Hoofddorp - A2)
    • N203 (A9 - Wormerveer) [N8]
    • N205 (Haarlem - Nieuw-Vennep)
    • N242 (Alkmaar - A7)
    • N243 (Avenhorn - A7) [N23]
    • N244 (Alkmaar - A7)
    • N246 (A8 - Wormerveer) [N8]
    • N302 (Den Hoorn - Lelystad) [N23]
    • N507 (Heerhugowaard - Avenhorn) [N23]
    N201: gaat nog grootschalig op de schop de komende paar jaar. Alleen de Weg om de Noord heeft autowegstatus (maar Vmax=80km/h)
    N203: is geen autoweg, Vmax is 80 km/h en bibeko zelfs 50 km/h
    N205: vergeet het takje Haarlem-zuid - A9 niet; deze is ook stroomweg met Vmax 100.
    N242: wegvak Heerhugowaard-Zuid - Oude-Niedorp is beslist geen stroomweg; tussen A9 en Heerhugowaard-zuid is 80 km/h en thv brug NHK zelfs na recente upgrade geen autoweg
    N243: is tussen Avenhorn en de A7 geen autoweg (was dat ook nooit), en heeft ook zeker geen stroomwegprofiel
    N244: Alkmaar - Westgraftdijk is recent gedegradeerd tot GOW 80 km/h
    N246: wegvak Beverwijk - pont Buitenhuizen is ook autoweg 100 km/h
    N302: wegvak tussen N240 en Enkhuizen (Drechterlandsterweg) is een paar jaar geleden gedegradeerd tot GOW en 80 km/h
    N507: was vroeger autoweg 100 km/h, is al een aantal jaar geleden gedegradeerd tot GOW 80 km/h

    Gebruikersavatar
    Coen Tunnel
    Voorzitter
    Berichten: 32103
    Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
    Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

    Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

    Bericht door Coen Tunnel » zo 24 aug 2008, 1:43

    Kaaiman schreef: Friesland
    • N351 (A32 - Oosterwolde)
    • N353 (A31 - Leeuwarden)
    • N354 (N7 - A32) [onzeker]
    • N356 (N31 - Dokkum) [Centrale As]
    • N359 (Lemmer - Bolsward - Leeuwarden)
    • N361 (Dokkum - Lauwersoog)
    • N381 (A7 - Appelscha)
    • N913 (N31 - Suameer) [Centrale As]
    N353: ik neem aan dat je de N383 bedoelt. Is autoweg.
    N355 is autoweg (dus stroomweg) tussen Leeuwarden en Hurdegaryp.
    N381 is zeker niet overal autoweg, in ieder geval niet tussen Appelscha en Wijnjewoude.
    N351 is alleen tussen Makkinga en Oosterwolde autoweg.
    Groningen
    • N366 (Veendam - Duitsland)
    • N370 (Ring Groningen)
    N368 is volgens mij ook deels autoweg. N387 is ook autoweg.
    Overijssel
    • N340 (Zwolle - Ommen)
    • N348 (Ommen - Raalte)
    N377 is op delen autoweg met Vmax 100 (in ieder geval Nieuwleusen-Balkbrug, en volgens mij ook een deel bij Dedemsvaart).
    N759 (Hasselt-Genemuiden) is helaas onlangs gedegradeerd, was tot voor kort namelijk ook een autoweg.
    N347 en N332 zijn deels autoweg.
    Gelderland
    • N325 (A12 - A325)
    • N326 (Wijchen - A73)
    Geen wegen in de Achterhoek die op delen autoweg zijn? Zou het me kunnen voorstellen bij wegen als de N313, N317 en N319.
    N314 zuidoostelijk om Zutphen is autoweg.
    Flevoland
    • N301 (Nijkerk - N305)
    • N302 (Harderwijk - Enkhuizen)
    • N305 (Almere - Dronten)
    • N307 (Lelystad - Kampen)
    • N711 (A6 - Swifterbant)
    N307 is geen autoweg.
    Limburg
    • N280 (A2 - Duitsland)
    • N281 (KP Ten Esschen - Bocholtz)
    N297 tussen A2 en Duitsland wellicht?

    Gebruikersavatar
    Vinny
    4x5 autosnelweg
    Berichten: 41301
    Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
    Locatie: Friesland

    Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

    Bericht door Vinny » zo 24 aug 2008, 7:21

    Alleen de Weg om de Noord heeft autowegstatus (maar Vmax=80km/h)
    De weg heeft tot Aalsmeerderbrug autowegstatus. De Vmax blijft 80.
    Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

    boe!
    2x5 autosnelweg
    Berichten: 18221
    Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
    Locatie: Leusden

    Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

    Bericht door boe! » zo 24 aug 2008, 8:25

    Coen Tunnel schreef:N307 is geen autoweg.
    Maar wordt wel omgebouwd tot N23.
    Kaaiman schreef: N289 (A58 - N659) [onzeker]
    N659 (N286 - N289) [onzeker]
    De N289 is nergens stroomweg. De N659 is dat wel.

    waldo79
    4x3 autosnelweg
    Berichten: 20492
    Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
    Locatie: 's-Hertogenbosch

    Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

    Bericht door waldo79 » zo 24 aug 2008, 9:29

    N314 zuidoostelijk om Zutphen is autoweg.
    Het hele stuk tussen de N348 en de N346? Dan pas ik dat aan in de Wegenwiki ;)
    N659 is dat wel
    Het gehele traject: weg over de Oesterdam?

    waldo79
    4x3 autosnelweg
    Berichten: 20492
    Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
    Locatie: 's-Hertogenbosch

    Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

    Bericht door waldo79 » zo 24 aug 2008, 10:12

    @Kaaiman: De N323 is absoluut stroomweg. Weg heeft op een kort stompje bij Echteld na een ASW profiel :)

    Gebruikersavatar
    mavas
    2x5 autosnelweg
    Berichten: 18177
    Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
    Locatie: Zuid-Kennemerland
    Contacteer:

    Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

    Bericht door mavas » zo 24 aug 2008, 14:14

    Rene schreef:N242: wegvak Heerhugowaard-Zuid - Oude-Niedorp is beslist geen stroomweg; tussen A9 en Heerhugowaard-zuid is 80 km/h en thv brug NHK zelfs na recente upgrade geen autoweg
    Dat komt omdat tractoren op deze plek het NHK moeten kunnen passeren. Er is voorlopig geen alternatief dat weinig omrijden kost. Daarom zijn ze aan het onderzoeken of een brug bij de Bestevaerstraat dit kan verhelpen.
    N302: wegvak tussen N240 en Enkhuizen (Drechterlandseweg) is een paar jaar geleden gedegradeerd tot GOW en 80 km/h
    Dat moet dan voor 2000 zijn geweest.
    Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
    Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

    Gebruikersavatar
    Kaaiman
    Secretaris
    Berichten: 17354
    Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
    Locatie: Hoogeveen
    Contacteer:

    Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

    Bericht door Kaaiman » zo 24 aug 2008, 19:36

    Oké, ik zal het dan nog een keer uitleggen.

    Een weg die is gecategoriseerd als stroomweg, is niet automatisch nu al autoweg; noch is een autoweg automatisch gecategoriseerd als stroomweg. Ik heb alleen naar de categoriseringsplannen gekeken, waaruit de in de lijst genoemde wegen als stroomweg zijn gecategoriseerd, dan wel korte verbindende stukjes zijn tussen wegen op de kaart.

    Het boeit me dus geen ene reet of een weg nu wel of geen autowegbordje heeft, alleen maar of de route het stempel stroomweg heeft gekregen. Ook wegen die nog geen autoweg zijn, maar wel het label stroomweg hebben gekregen (en dat zijn er een heleboel!) komen dus op de kaart.

    De N356 is een mooi voorbeeld. Deze weg is tussen de N31 en Dokkum voorzien als stroomweg. Zou je nu over de weg rijden, dan zal onmiddellijk blijk dat het voor geen meter opschiet door al die dorpen heen. Echter, in het kader van het project Centrale As wordt de N356 op dit stuk omgelegd, waardoor wel een stroomweg ontstaat. Ik anticipeer dus sterk op de functie en het belang van de weg in de toekomst.
    Sommige wegen voldoen al aan het gestelde beeld. De N381 in Drenthe is zo'n weg. Geheel autoweg, groene streep en ongelijkvloers (behalve bij de A28 en N34).

    Misschien is het een goed idee om alle categoriseringsplannen die ik heb gevonden op dit forum te posten, want ik merk dat er nog veel onduidelijkheid heerst over mijn nieuwe criteria.
    Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
    @DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

    Gebruikersavatar
    Wouter N14
    Moderator
    Berichten: 21903
    Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
    Locatie: Roosendaal

    Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

    Bericht door Wouter N14 » zo 24 aug 2008, 22:58

    Kaaiman schreef:Oké, ik zal het dan nog een keer uitleggen.

    Een weg die is gecategoriseerd als stroomweg, is niet automatisch nu al autoweg; noch is een autoweg automatisch gecategoriseerd als stroomweg. Ik heb alleen naar de categoriseringsplannen gekeken, waaruit de in de lijst genoemde wegen als stroomweg zijn gecategoriseerd, dan wel korte verbindende stukjes zijn tussen wegen op de kaart.

    Het boeit me dus geen ene reet of een weg nu wel of geen autowegbordje heeft, alleen maar of de route het stempel stroomweg heeft gekregen. Ook wegen die nog geen autoweg zijn, maar wel het label stroomweg hebben gekregen (en dat zijn er een heleboel!) komen dus op de kaart.
    Bovenstaande criteria gelden dus niet voor de rijkswegen? Of liever gezegd, wanneer neem je wél de niet-stroomwegen op? ;)
    Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

    Gebruikersavatar
    Kaaiman
    Secretaris
    Berichten: 17354
    Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
    Locatie: Hoogeveen
    Contacteer:

    Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

    Bericht door Kaaiman » zo 24 aug 2008, 23:32

    Ik neem de 1- en 2-cijferige wegen hoe dan ook op in de kaart.

    Daarnaast zijn alle rijkswegen gecategoriseerd als stroomwegen, in elk geval in provinciale plannen. Concrete uitvoering laat helaas nog op zich wachten... (N18, N57, N59, N61, N69, N99...)

    Overigens geeft de Aldi wegenkaart de stroomwegen conform DV aardig goed weer. Alleen op stedelijk niveau klopt er niks van. De rode lijnen bubeko zijn veelal gecategoriseerd als stroomweg.

    Overigens weet ik nog niet wat ik met de Veilingroute ga doen. Gezien de plannen voor de A54 en de verbindende functie tussen A20 en A4 is het misschien wel een goed idee om 'm op de kaart te zetten.
    Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
    @DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

    Gebruikersavatar
    Wouter N14
    Moderator
    Berichten: 21903
    Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
    Locatie: Roosendaal

    Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

    Bericht door Wouter N14 » ma 25 aug 2008, 0:10

    ^^ De Veilingroute zou ik zeker opnemen. Een A54 zal het echter niet worden, maar wellicht wel een type II SW (2*2).
    Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

    Gebruikersavatar
    Via
    2x5 autosnelweg
    Berichten: 15210
    Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

    Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

    Bericht door Via » ma 25 aug 2008, 12:48

    boe! schreef:N659 (N286 - N289) [onzeker]
    De N289 is nergens stroomweg. De N659 is dat wel.[/quote]

    Het korte stukje van de voormalige N60 naar de A58 is nog steeds autoweg, maar dat wordt geloof ik versmald naar 1x2 rijstroken en dan zal er ook wel 80 km/h gaan gelden denk ik.

    In Brabant kloppen je veronderstellingen, andere autowegen zijn mij ook (nog) niet bekend.

    Gebruikersavatar
    Kaaiman
    Secretaris
    Berichten: 17354
    Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
    Locatie: Hoogeveen
    Contacteer:

    Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

    Bericht door Kaaiman » ma 25 aug 2008, 14:18

    De N289 neem ik alleen op omdat de N659 stroomweg is, maar niet rechtstreeks aansluit op de A58. :) De N289 is over de gehele lengte niet als stroomweg aangewezen.
    Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
    @DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

    Gebruikersavatar
    Kaaiman
    Secretaris
    Berichten: 17354
    Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
    Locatie: Hoogeveen
    Contacteer:

    Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

    Bericht door Kaaiman » ma 25 aug 2008, 16:39

    Combikaart v4.0a7: http://combikaart.autosnelwegen.net/Combiproto4.png

    Zoals jullie zien zijn heel wat wegen weer geschrapt, maar ook zijn heel wat verbindingen toegevoegd. De kaart is het resultaat van heel veel gegraaf in provinciale documenten en tevens het afwegen van een aantal wegen mijnerzijds (m.n. Zuid-Holland).

    Inmiddels heb ik ook van Noord-Brabant een vaag kaartje gevonden uit 2002, met daarop de N261 als enige 3-cijferige provinciale niet-autosnelweg als stroomweg ingetekend. De enige stroomwegen die als 'in studie' staan aangegeven, zijn de A4 en N69, dus de N279 wordt dus voorlopig weer geschrapt.

    Voor Zuid-Holland heb ik me maar moeten redden met de kaart 'Randstedelijk Wegennet (personen)' uit het PVVP van 2002. Vandaar dat de N207, N211, N222 en N440 wel op de kaart zijn aangegeven. ;)
    Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
    @DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

    Gebruikersavatar
    Wouter N14
    Moderator
    Berichten: 21903
    Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
    Locatie: Roosendaal

    Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

    Bericht door Wouter N14 » ma 25 aug 2008, 16:58

    Ik heb hier de categoriseringskaart van de provincie Zuid-Holland, van 2001 maar volgens mij nog altijd geldig. Zoals ik al zei heeft PZH geen bal verstand van categorisering, zij is namelijk van mening dat uitsluitend RWS de beheerder kan zijn van stroomwegen. Provinciale stroomwegen bestaan dus niet, althans afgaande op de kaart. De N470 en de N206 staan dan ook aangegeven als bubeko-GOW. Het is ook mogelijk dat deze kaart vooruit loopt op het wensbeeld van PZH, dus dat de praktijk ooit wordt aangepast op de theorie (de kaart). Met de N206 zijn ze daar half in "geslaagd".
    Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

    Gebruikersavatar
    Kaaiman
    Secretaris
    Berichten: 17354
    Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
    Locatie: Hoogeveen
    Contacteer:

    Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

    Bericht door Kaaiman » ma 25 aug 2008, 17:22

    Zou je die kaart kunnen inscannen/fotograferen en/of desnoods PB'en? Ik ben erg geïnteresseerd.

    Overigens is onderstaande afbeelding de kaart die ik voor de Combikaart heb gebruikt. De wegen komen overeen met de rode wegen op de Aldikaart. :)
    Afbeelding

    Volgens mijn principes zou ik de N206 in Leiden ook nog moeten opnemen (vervanger van Rijnlandroute). Echter, deze is tussen de A4 en A44 maar voor een zeer klein deel in provinciaal beheer en loopt voor het grootste gedeelte door de bebouwde kom van Leiden. Ben er nog niet helemaal over uit dus. ;)
    Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
    @DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

    Gebruikersavatar
    Wouter N14
    Moderator
    Berichten: 21903
    Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
    Locatie: Roosendaal

    Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

    Bericht door Wouter N14 » ma 25 aug 2008, 17:40

    Hmpf... ik hoopte ergens al een scan te hebben maar helaas. Ik kan hem ook niet op de site vinden, maar wel de begeleidende voordracht. Het ding heeft ook een erg ongelukkig A2-formaat. Ik probeer er thuis wel een foto van te maken ;)
    Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

    Gebruikersavatar
    Via
    2x5 autosnelweg
    Berichten: 15210
    Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

    Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

    Bericht door Via » ma 25 aug 2008, 19:31

    Kaaiman schreef:Inmiddels heb ik ook van Noord-Brabant een vaag kaartje gevonden uit 2002, met daarop de N261 als enige 3-cijferige provinciale niet-autosnelweg als stroomweg ingetekend. De enige stroomwegen die als 'in studie' staan aangegeven, zijn de A4 en N69, dus de N279 wordt dus voorlopig weer geschrapt.
    Om de dooie dood niet! Ik heb vanmorgen nog in de documenten van de geplande ombouw zitten bladeren en de kans is toch zeer reeel dat het gedeelte tussen de A2 en A50 een ongelijkvloerse stroomweg zal worden, al dan niet 2x2. Zelfs de optie 'autosnelweg 120 km/h' wordt daar onderzocht en is niet bij voorbaat kansloos... ;)

    Gebruikersavatar
    Kaaiman
    Secretaris
    Berichten: 17354
    Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
    Locatie: Hoogeveen
    Contacteer:

    Re: Combikaart.Autosnelwegen.net (Kaaiman)

    Bericht door Kaaiman » ma 25 aug 2008, 20:08

    Lijkt me voldoende reden om 'm weer terug op de kaart te zetten. ;)
    Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
    @DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

    Plaats reactie