wikipedia pagina's

Opmerkingen over Autosnelwegen.nl, .eu en Autosnelwegen.net
(en eventueel over andere wegensites van forumdeelnemers)

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

wikipedia pagina's

Bericht door Chris » zo 18 feb 2007, 21:30

Misschien maken forummers ook wikipedia pagina's, of werken ze eraan mee?

Ik heb deze geheel zelf gemaakt. Wat vinden jullie er van?

Ik ben zelf nog niet geheel tevreden over de opbouw van de tekst.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: wikipedia pagina's

Bericht door boe! » zo 18 feb 2007, 21:35

Chris schreef:Ik ben zelf nog niet geheel tevreden over de opbouw van de tekst.
Kan ik me voorstellen: teveel (te) korte alinea's. Misschien kan je er een paar samenvoegen.

Ik houd me zelf niet met Wiki bezig. Alleen tekstuele fouten wil ik nog wel eens herstellen.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » zo 18 feb 2007, 21:42

Ook ik schrijf niet zelf voor Wiki.
Wel corrigeer ik artikelen, waar m.i. fouten instaan.
In dergelijke situaties vul ik ook bij commentaar wel altijd de reden in.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door waldo79 » zo 18 feb 2007, 21:44

Kleine foutjes vul ik aan en ik breid wat uit. Nieuwe artikelen starten begin ik niet aan ;)

zody
expressweg
Berichten: 2707
Lid geworden op: di 16 mei 2006, 20:37
Locatie: Antibes D2559

Re: wikipedia pagina's

Bericht door zody » zo 18 feb 2007, 21:52

boe! schreef:
Chris schreef:Ik ben zelf nog niet geheel tevreden over de opbouw van de tekst.
Kan ik me voorstellen: teveel (te) korte alinea's. Misschien kan je er een paar samenvoegen.

Ik houd me zelf niet met Wiki bezig. Alleen tekstuele fouten wil ik nog wel eens herstellen.
De korte alinea's lijken me moeilijk samen te voegen. Ik stoor me er echter niet aan en vind de inhoud best goed.
Espace de zody 8-)

mb90
verkeersader
Berichten: 746
Lid geworden op: za 21 okt 2006, 20:43
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contacteer:

Bericht door mb90 » zo 18 feb 2007, 22:23

Ik heb een tijdje geleden een pagina over Feyenoord gemaakt en die houd ik nog bij. Ook corrigeer ik een aantal tekstjes of voeg ik bij een aantal nieuwe informatie toe.

Maar de meeste keren houd ik deze pagina bij:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Feyenoord_ ... _2006-2007
(het is alleen geen pagina wat met autosnelwegen te maken heeft, maar ik vind het wel leuk om bij te houden.)

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Bericht door kees » ma 19 feb 2007, 0:17

Chris, hartstikke mooi gedaan.
Die korte zinnen en korte alinea's maken het lekker leesbaar en dus zou ik het zo laten.
Het is erg gedetailleerd door het noemen van het aantal stoplichten en flitspalen. Dat is misschien een beetje overdone, maar het geeft niet.
Wel verbaas ik me over de zeer grote hoeveelheid flitspalen: 6 op 4.5 kilometer. Ik ga er overigens wel vanuit dat je 6 aan iedere kant van de weg bedoelt.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » ma 19 feb 2007, 11:03

Nee 6 in totaal, dus 3 per richting. Blijft veel natuurlijk.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » wo 21 feb 2007, 16:34

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nieuwe_IJsselbrug

Een nieuwe pagina van mijn hand :)

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » wo 21 feb 2007, 16:35

Zorg je er wel voor dat je alles wat je plaatst ook op je eigen PC een backup maakt ?
Soms zijn er wel eens van die wikipedia-supermoderatoren die menen een grote hoeveelheid trefwoorden te verwijderen waarvan zij denken dat het niemand interesseert...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » zo 06 mei 2007, 14:51

Ik heb nu mooie boxjes gemaakt bij alle snelwegtunnels onder het Noordzeekanaal, en intensiteiten toegevoegd.

voorbeeld:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Velsertunnel

http://nl.wikipedia.org/wiki/Aquaduct_R ... lemmermeer

Schenker
verkeersader
Berichten: 869
Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 15:39
Locatie: Haag van de Graaf

Bericht door Schenker » zo 06 mei 2007, 15:46

Chris schreef:Ik heb nu mooie boxjes gemaakt bij alle snelwegtunnels onder het Noordzeekanaal, en intensiteiten toegevoegd.

voorbeeld:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Velsertunnel

http://nl.wikipedia.org/wiki/Aquaduct_R ... lemmermeer
Twee dingen, 1.waar heb je die intensiteiten vandaan? Die gegevens zou ik graag willen zien. 2. Bij "intensiteit" vermeld je geen eenheid, dat is niet zo handig. de meesten hier snappen waarschijnlijk wel dat dat voertuigen per dag is. De gemiddelde Nederlander echter wellicht niet, dus je zou het een stuk netter maken als je die toevoeging nog even doet.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » zo 06 mei 2007, 16:39

intensiteiten; dit programma

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Bericht door mavas » zo 06 mei 2007, 21:31

Misschien nog aardig om te vermelden dat men toen bedacht had, dat als het verkeer nog meer zou groeien men de spoortunnel voor het autoverkeer wilde gebruiken. Wat men toen vergeten was, was dat die spoortunnel veel langer is, en een lagere capaciteit heeft.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » zo 06 mei 2007, 22:59

mavas schreef:Misschien nog aardig om te vermelden dat men toen bedacht had, dat als het verkeer nog meer zou groeien men de spoortunnel voor het autoverkeer wilde gebruiken.
Dit verhaal is nog nooit door een legitieme bron bevestigd, en het is gezien de constructiewijze ook niet logisch. Ik hecht weinig waarde aan dit verhaal.

Stefanuzz
stadsweg
Berichten: 498
Lid geworden op: di 13 dec 2005, 15:49
Locatie: Wezep
Contacteer:

Bericht door Stefanuzz » zo 06 mei 2007, 23:18

http://nl.wikipedia.org/wiki/Maria_Mena - Grotendeels herschreven + actuele informatie toevoegen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Elvira_Nikolaisen - Elvira Nikolaisen, Noorse zangeres. Vertaald van Engelse Wiki
http://nl.wikipedia.org/wiki/DRIP - Alinea over mDRIP toegevoegd.

Schenker
verkeersader
Berichten: 869
Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 15:39
Locatie: Haag van de Graaf

Bericht door Schenker » zo 06 mei 2007, 23:31

Chris schreef:intensiteiten; dit programma
Ok cool, is dat voor iedereen beschikbaar? Het lijkt me leuk om ook eens wat gegevens te kunnen checken voor ik hier een inhoudelijke post maak over nieuwe wegen.

Matthijs
expressweg
Berichten: 2702
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:01
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Matthijs » ma 07 mei 2007, 0:48

Ik bewerk weleens een artikel, en ben er twee zelf begonnen:
proefproces en gidsland.
Van beide bestond namelijk nog niks, terwijl ik vond dat ze wel in de encyclopedie dienden te zijn opgenomen. Mijn artikels waren dan ook zeker niet bedoeld als volledige en goede artikelen, maar meer als voorzet zodat er tenminste íets is en anderen er hopelijk verder aan bouwen. Helaas zijn beide artikelen echter nog grotendeels (95%) hetzelfde als toen ik ze in november schreef...

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Bericht door mavas » ma 07 mei 2007, 10:04

René schreef:
mavas schreef:Misschien nog aardig om te vermelden dat men toen bedacht had, dat als het verkeer nog meer zou groeien men de spoortunnel voor het autoverkeer wilde gebruiken.
Dit verhaal is nog nooit door een legitieme bron bevestigd, en het is gezien de constructiewijze ook niet logisch. Ik hecht weinig waarde aan dit verhaal.
Ik vind het ook niet logisch, maar ik heb het toen wel op de basisschool gezien in een filmpje over de bouw van de Velserspoor- en wegtunnel. Dat is me altijd bijgebleven.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door waldo79 » ma 07 mei 2007, 10:53

Wat mij vooral stoort aan Wikipedia is de veelal sentimentele met veel bijvoeglijke naamwoorden omlijste verhalen. (er gebeuren heel veel ernstige ongevallen op de Nxxx) En teveel zie ik begrippen als rijbanen en rijstroken verward worden. Doe het dan goed!

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Bericht door Coen Tunnel » ma 07 mei 2007, 12:42

mavas schreef:
René schreef:
mavas schreef:Misschien nog aardig om te vermelden dat men toen bedacht had, dat als het verkeer nog meer zou groeien men de spoortunnel voor het autoverkeer wilde gebruiken.
Dit verhaal is nog nooit door een legitieme bron bevestigd, en het is gezien de constructiewijze ook niet logisch. Ik hecht weinig waarde aan dit verhaal.
Ik vind het ook niet logisch, maar ik heb het toen wel op de basisschool gezien in een filmpje over de bouw van de Velserspoor- en wegtunnel. Dat is me altijd bijgebleven.
Misschien eens even langsgaan bij je oude basisschool om te vragen of dat filmpje nog ergens diep in een kast ligt opgeborgen? Kan natuurlijk interessant zijn en misschien mag je zo'n oud filmpje wel houden; wat kunne ze er anders nu nog mee? :)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: wikipedia pagina's

Bericht door Chris » za 21 jun 2008, 22:57

Ik lees de laatste tijd veel Engelse pagina's op wikipedia, maar die belichten veel verkeerszaken ook erg eenzijdig. Wegaanleg wordt als belangrijke aanleiding gezien voor de "Urban decay", bij "Air Pollution" worden alleen internal combustion engines van auto's genoemd, terwijl dat maar een erg klein aandeel is over het algemeen. Alsof een bovengrondse verroeste metro/spoorlijn niet bijdraagt aan "Urban blight", en alsof het gek zijn op auto's dé reden is voor congestie in Los Angeles en New York.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: wikipedia pagina's

Bericht door Rene » za 21 jun 2008, 23:53

In alle landen waar de milieubeweging haar voet teveel tussen de deur heeft gekregen, wordt de waarheid geweld aan gedaan via de media.
Zeg maar vaak en hard genoeg "meer asfalt is meer verkeer", en de massa gaat het vanzelf nakakelen... :shutup:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: wikipedia pagina's

Bericht door Chris » zo 22 jun 2008, 0:05

^^ En er zijn altijd wel wat vage krantenberichten/onderzoeken om als legitieme bron te dienen.

Probleem is dat ik geen Engelstalige bronnen heb om die artikelen een beetje aan te passen. Ik ben de laatste tijd wel wat aan het rondneuzen op de site van de EPA, de Amerikaanse RIVM zeg maar. Ben al wat interessante dingen tegengekomen, zoals dat meer in California dat 106 keer zoveel fijnstof uitstoot als het hele Nederlandse wagenpark per jaar.

Maarja, probeer maar eens tegen de stroming in te roeien.

hanskamp
polderweggetje
Berichten: 32
Lid geworden op: di 17 jun 2008, 14:13

Re: wikipedia pagina's

Bericht door hanskamp » zo 22 jun 2008, 9:46

Ik schrijf ook voor Wikipedia, maar ze gaan niet over het verkeer, althans voorlopig niet, want dat kan nog veranderen. De pagina's die ik zelf opgestart heb gaan over Esperanto. Ik verwijder taalfouten, doe aan vandalismebestrijding en op dit moment werk ik de wedstrijdpagina's van het EK 2008 bij.

CborG
verkeersader
Berichten: 804
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 18:33
Locatie: Culemborg
Contacteer:

Re: wikipedia pagina's

Bericht door CborG » zo 22 jun 2008, 22:45

Ik heb op wikipedia een artikel geschreven over vent- en parallelwegen,
De tekeningetjes die erbij staan zijn ook van mij, zeer vakkundig met paint ontworpen :lol:
Naast een aantal foto's zijn grote toevoegingen van mijn hand zijn oa te vinden in het artikel van de A2, voornamelijk bij het kopje 'toekomstige ontwikkelingen', het artikel over coupures en bij het artikel over de N320.

Wat ik wel leuk vind is dat iemand bij de artikelen over de A2 en de A12 mijn foto's heeft gebruikt als 'hoofdfoto' voor het overzicht aan de rechterkant. :)<>:
Zo kraait den boer z'n haantje

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: wikipedia pagina's

Bericht door Rene » zo 22 jun 2008, 22:50

Er zit verschil tussen een parallelweg en een parallelbaan.
Parallelbanen worden formeel rangeerbanen genoemd.

Een autosnelweg met hoofd- en rangeerbanen kan dus ook nog een parallelweg hebben.

CborG
verkeersader
Berichten: 804
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 18:33
Locatie: Culemborg
Contacteer:

Re: wikipedia pagina's

Bericht door CborG » zo 22 jun 2008, 23:07

Aha, bedankt voor de toevoeging! Even kijken hoe ik dat dan het beste in het artikel kan verwerken, wat vind je trouwens van mijn zeer gelikte paintrenders? :P
Zo kraait den boer z'n haantje

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: wikipedia pagina's

Bericht door Vinny » ma 23 jun 2008, 10:32

Rene schreef:Er zit verschil tussen een parallelweg en een parallelbaan.
Parallelbanen worden formeel rangeerbanen genoemd.

Een autosnelweg met hoofd- en rangeerbanen kan dus ook nog een parallelweg hebben.
Tel in de Schipholtunnel eens het aantal parralel lopende rijbanen... :lol:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: wikipedia pagina's

Bericht door Wesso » ma 23 jun 2008, 21:52

CborG schreef: Wat ik wel leuk vind is dat iemand bij de artikelen over de A2 en de A12 mijn foto's heeft gebruikt als 'hoofdfoto' voor het overzicht aan de rechterkant. :)<>:
Ze hebben ook een mooi plaatsje op Commons in een eigen categorie (Rijksweg 2; Rijksweg 12).

Die wikipedialinks doen het niet met / op het eind :idea:

Plaats reactie