Lokaal Wegennieuws

Discussies over lokale weginfrastructuur, verkeerscirculatieplannen, parkeerbeleid en de relatie met de stedebouwkunde.

Moderator: Moderatoren

Steptimer
verkeersader

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door Steptimer » zo 02 mei 2021, 20:54

Niet alleen de N257 maar ook de N659(Oesterdam). :facepalm:
Het CDA en de VVD gaven aan ook bezorgd te zijn dat de snelheid op de Oesterdam wordt teruggebracht naar 80 kilometer per uur. van der Maas erkende dat ook gedacht wordt aan het op termijn terugbrengen van de snelheid op de Oesterdam van 100 naar 80 kilometer. :geenlach:
https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/minuut ... ~afe6c30f/

Ik weet zeker dat het overgrote deel van de weggebruikers(woon-werkverkeer) helemaal niet zitten te wachten op de afwaardering van zowel de N257 als de N659.
De provincie Zeeland heeft helaas meerdere oude autowegen afgewaardeerd zoals delen van de N57, N59 en de minder bekende N666.

Chrysa
autoweg

Bericht door Chrysa » zo 02 mei 2021, 20:56

Hoe vaak gaat er gecontroleerd worden? :dyn_hyp:

Jeff
autoweg

Bericht door Jeff » zo 02 mei 2021, 21:09

^^ Weinig buiten het zomerseizoen, is mijn ervaring.
Punt alleen is: Hoe ga je de boel inhalen?
Elders in Zeeland was men al niet vies van rijbaanversmalling naar 7,2M (van 3,25 naar 3 meter per rijstrook), het neerleggen van kleine varkensruggen en niet te vergeten: Rotondes.

(Vliegen op z'n Pools over de rotonde kan een optie zijn. Of je het na de landing nog zo grappig vindt, geen idee :hap: )

Chrysa
autoweg

Bericht door Chrysa » zo 02 mei 2021, 21:13

Die kleine varkensruggen worden toch al niet meer toegepast? Ik kan me herinneren van de provinciale wegen op Zeeuws-Vlaanderen dat die dingen juist weer weggehaald werden na klachten van hulpdiensten. Een rotonde zie ik ook zo snel nog niet gebeuren, dan ben je ook een aardig deel van je besparing weer kwijt.

Durashift
autoweg

Bericht door Durashift » wo 05 mei 2021, 0:56

Mark schreef:
zo 05 jul 2020, 14:03
Mark schreef:
wo 03 mei 2017, 9:41
Tricht krijgt kennelijk een noordelijke randweg van zo'n 2 kilometer, tussen de Middelweg en de Lingedijk (aantakkend bij De Twee Morgen). Dit blijkt uit het ontwerptracébesluit van Spooromgeving Geldermalsen (waarbij twee overwegen in Tricht zullen worden vervangen door tunneltjes en een extra spoor komt voor de lijn richting Gorinchem).
De het tunneltje in de Lingedijk is vandaag geopend (en hiermee de overweg gesloten). De tunnel voor de nieuwe randweg is dit weekend ingeschoven (nieuws ProRail).
Tunnel(tje) is nu weer afgesloten, zag ik vandaag. Ik was verbaasd dat de boel aan de Buurmalsen kant open lag..
Wat blijkt:
(..)We gaan de huidige bocht aan de Buurmalsen zijde ruimer maken zodat de bocht flauwer wordt en de helling minder steil. Met name het fietsverkeer krijgt hiermee een veiliger route. (..)
https://delingensealliantie.nl/28-april ... lingedijk/

Naar mijn Idee was de bocht aan de westelijke kant (dus die van Tricht zeg maar) juist krapper/venijniger. Zit ook kort op de flauwe bocht naar links waar je bijna geen doorkijk in hebt.