De Randstad in 2040

Discussies over lokale weginfrastructuur, verkeerscirculatieplannen, parkeerbeleid en de relatie met de stedebouwkunde.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Medianieuws

De Randstad in 2040

Bericht door Medianieuws » wo 02 apr 2008, 8:03

De Pers (31-3-2008) schreef:MET Z'N ALLEN MEEPRATEN OVER DE RANDSTAD IN 2040

Nederlanders kunnen sinds dit weekend online hun mening geven over de Randstad. Minister van VROM Jacqueline Cramer (PvdA) wil de bevolking betrekken bij de discussie over de Randstad. Het onderzoek is onderdeel van het project 'Randstad 2040', waarmee het kabinet wil zorgen dat de Randstad aantrekkelijk blijft. Het kabinet wil antwoord op vragen over onder meer bereikbaarheid, leefomgeving, economie en onderwijs van de regio. Maar de burgers wordt ook gevraagd hun mening te geven over de vraag of huizen verspreid over de Randstad moeten worden gebouwd en of hoogbouw wenselijk is. Het onderzoek kan worden ingevuld op de website van het ministerie van VROM. Rond de zomer presenteert Cramer de kabinetsvisie over de toekomst van de Randstad. Die moet op woon- en werkgebied concurreren met andere Europese regio's.

peejay
autoweg
Berichten: 1176
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 13:24
Locatie: Bergen op Zoom, nabij de A4/A58

Re: De Randstad in 2040

Bericht door peejay » ma 07 apr 2008, 13:06

Een linkje lijkt me dan wel handig: http://doemee.vrom.nl/randstad2040
Rij met je hart

mac0162
stadsweg
Berichten: 308
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 18:17

Re: De Randstad in 2040

Bericht door mac0162 » ma 07 apr 2008, 14:51

Laten we het eens over de rest van Nederland in 2040 hebben, het gaat maar altijd over die over het paard getilde randstad.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: De Randstad in 2040

Bericht door Rene » ma 07 apr 2008, 14:56

De rest van Nederland zetten we toch onder water, dus daar hoeven we het niet meer over te hebben :twisted:

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22893
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: De Randstad in 2040

Bericht door harry » ma 07 apr 2008, 15:08

^^ Dat lijkt me fysiek onmogelijk (Limburg en de Veluwe onder water zetten terwijl de Randstad droog blijft).
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Matt
verkeersader
Berichten: 575
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 16:39
Locatie: Nuth

Re: De Randstad in 2040

Bericht door Matt » ma 07 apr 2008, 16:01

mac0162 schreef:Laten we het eens over de rest van Nederland in 2040 hebben, het gaat maar altijd over die over het paard getilde randstad.
hear, hear... :applaus2:
Fahrn, fahrn, fahrn, auf der Autobahn...

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: De Randstad in 2040

Bericht door Coen Tunnel » ma 07 apr 2008, 17:02

mac0162 schreef:Laten we het eens over de rest van Nederland in 2040 hebben, het gaat maar altijd over die over het paard getilde randstad.
De Randstad is toch het economische centrum van Nederland. Daar heeft elke Nederlander wel een mening over. Hoe Zeeland, Brabant, Drenthe, Overijssel of Friesland er in 2040 uitziet interesseert me weinig. De Randstad daarentegen is een heel ander en ook heel belangrijk gebied. Daarentegen zal in de landelijke gebieden buiten de Randstad weinig veranderen. Al helemaal niet in boerenprovincies als Friesland, Groningen, Drenthe en Zeeland.

Riva
autoweg
Berichten: 1893
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 16:37
Locatie: Leusden

Re: De Randstad in 2040

Bericht door Riva » ma 07 apr 2008, 18:07

^^ Beetje eenzijdige visie. Juist in gebieden als Brabant en Gelderland met een sterke economische groei, is het zorgvuldig inpassen van nieuwe bedrijventerreinen, woningen en infrastructuur van groot belang. Uiteraard is dit in de Randstad ook het geval, maar niet alleen daar.

Overigens is het maar de vraag of er in boerenprovincies als Groningen, Friesland, Drenthe en Zeeland niets gaat veranderen. Een aantal dorpen daar zal verder leeglopen, waardoor het voorzieningenniveau wordt ondermijnd. Met alle gevolgen van dien.

Maar het is een feit dat er in de Randstad heet meeste te gebeuren staat. De belangrijkste items lijken mij:
:arrow: Hoe kunnen we door middel van herstructurering en verdichting van bestaande bedrijventerreinen voorkomen dat er steeds ruimtevretende nieuwe terreinen moeten worden aangelegd?
:arrow: De weg naar binnenstedelijk bouwen (vooral woningen) is ingeslagen, maar wordt bemoeilijkt door een zeer versnipperd grondeigendom. Hierdoor kan de gemeente vaak niet goed regisseren. Hoe zorgen we dat het binnenstedelijk bouwen toch van de grond komt/voortgezet kan worden?
Rainier

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: De Randstad in 2040

Bericht door Coen Tunnel » ma 07 apr 2008, 18:18

Riva schreef:Overigens is het maar de vraag of er in boerenprovincies als Groningen, Friesland, Drenthe en Zeeland niets gaat veranderen. Een aantal dorpen daar zal verder leeglopen, waardoor het voorzieningenniveau wordt ondermijnd. Met alle gevolgen van dien.
Mja, dat valt in het niet bij wat er in de Randstad zal gaan veranderen. En het voorzieningenniveau in de leeglopende dorpen is nu al praktisch nul.

DjIdee
autoweg
Berichten: 2396
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: De Randstad in 2040

Bericht door DjIdee » ma 07 apr 2008, 21:08

Coentunnel kan zo bij de politiek in Den Haag gaan, bij Zwolle houd Nederland op zeker?

De grootste economische groei de afgelopen jaren is in de Brabantse Stedenrij, KAR gebied Arnhem-Nijmegen en de Stad Groningen en omgeving gerealiseerd (zonder meetelling van aardgasbaten). Daarna komt de Friese A7 Zone, Twente, en daarna het Rijnmond gebied. De meeste gebieden die ik genoemd heb zitten nog niet zo potdicht kwa verkeer als de Randstad, daar zijn nog mogelijkheden om relatief goedkoop het automobilsme nog een plek te gunnen.

In de Randstad daarintegen is er zoveel weerstand tegen de aanleg van nieuwe wegen,of uitbreiding van bestaande dat het erg moeilijk is om die plannen er door te drukken. En zelfs wanneer dat lukt, de files zullen er niet veel minder om worden. Ook al zal het rijkswegennet compleet aangepakt worden, dan kan het OWN het toch niet verwerken (of je moet met enorme transferia aan de randen van de steden komen), en zal het uiteindelijk toch weer terugslaan op het hoofdwegennet. Een gevolg van teveel mensen op een te klein gebied. Zeker in de steden zijn er niet veel mogelijkheden voor uitbreiding van het OWN. Gevalletje kansloos, en men zal wil de Randstad in 2040 nog mobiel zijn met andere oplossingen moeten komen. Zowieso zie ik men over een 30 jaar veel meer thuiswerken dan nu al gebeurd, tevens hoop ik dat men nog veel meer kan schuiven met de werktijden dan wat nu gebeurd (mijn werkgever bied gelukkig die mogelijkheid (in het relatief rustige leeuwarden, maar ook een ramp om 8 uur, vandaar dat ik om 7 uur achter m'n buro zit)). Blijft de mobiliteitsvraag op het nivo van nu (en het zal waarschijnlijk alleen maar hoger worden), dan zullen de files blijven, en dan hoop ik dat het OV dermate verbeterd (huidige net + rondje Randstad + metro/lightrail achtige verbindingen), vooral naar de bedrijvenlocaties die nu niet makkelijk per ov bereikbaar zijn (bedrijvenparken langs snelwegen). Immers, waarom kennen de overige dichtbebouwde steden (Londen, Parijs, Milaan, Rome) in Europa, een percentage van 70% van de forensen wat per OV naar het werk gaat? Ja, de grotere Spaanse steden, Brussel en een aantal Duitse hebben een lager percentage, maar die hebben vrougah delen van de binnenstad aangepakt, waardoor daar ruimte is voor vrij brede avenue's, en het dus nog niet zo hopeloos is als in de Randstad (Rotterdam is een kleine uitzondering daarop)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: De Randstad in 2040

Bericht door Chris » ma 07 apr 2008, 21:12

Ik vind eigenlijk niet dat de Randstad goed te vergelijken is met andere steden zoals Parijs, London of Milaan. In die gevallen is er nogal éénrichtings forenzisme, terwijl er in de Randstad ook flink wat heen en weer gependeld wordt tussen de grote steden. Het forenzenpatroon is toch anders, en bovendien is de Randstad op zich wel dichtbevolkt, maar weer niet te vergelijken met metropolen die uit één hoofdstad bestaan, wat in de Randstad dus niet het geval is.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: De Randstad in 2040

Bericht door Coen Tunnel » ma 07 apr 2008, 21:28

DjIdee schreef:Coentunnel kan zo bij de politiek in Den Haag gaan, bij Zwolle houd Nederland op zeker?
Nu ja, een politieke carrière in Den Haag ambieer ik wel. Als dát zou kunnen...

Het was meer een reactie op een ongefundeerde anti-Randstad-post. Ik ben zelf een geboren Assenaar, heb er twintig jaar gewoond, heb een jaar in Leeuwarden gewoond en heb mijn meeste familie in Friesland en de Noordoostpolder wonen. Boven Zwolle dus. Drenthe, Groningen, Friesland en Zeeland vind ik prachtige provincies, waar in mijn ogen juist weinig hoeft te veranderen en waarvan ik ook hoop dat er niet al te veel zal gaan veranderen. In de Randstad daarentegen zie ik de nodige veranderingen wel zitten en juich ik dat ook zeker toe en daar heb ik ook wel een mening over.

Hopelijk heb ik hiermee mijn post wat genuanceerd en is het nu duidelijk.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18215
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: De Randstad in 2040

Bericht door mavas » ma 07 apr 2008, 21:50

mac0162 schreef:Laten we het eens over de rest van Nederland in 2040 hebben, het gaat maar altijd over die over het paard getilde randstad.
De Randstad heeft rond de 7,1 miljoen inwoners en is daarmee een van de grootste agglomeraties van Europa. Als je dan ook nog eens de verstedelijkte (en in o.a. economisch opzicht van de Randstad afhankelijke) regio's aansluitend aan de Randstad ook meetelt dan komt men uit op een inwonertal van iets over de 10 miljoen (zoals Brabantse stedenrij, KAN). In de Randstad woont dus ongeveer de helft van Nederland, mag het dan belangrijker zijn dan andere gebieden van Nederland? :shutup:
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20582
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: De Randstad in 2040

Bericht door waldo79 » di 08 apr 2008, 9:50

^Zelfs Oosterhout valt al in de invloedssfeer van de Randstad :)

mac0162
stadsweg
Berichten: 308
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 18:17

Re: De Randstad in 2040

Bericht door mac0162 » di 08 apr 2008, 10:19

Ja, hier gaan de mensen wonen die daar willen werken. Zelf zie ik meer heil in een goede samenwerking tussen Brabant, Limburg en Gelderland. Een sterke vuist maken tegen die arrogante jongens die zich de randstad noemen.

Er zit nu eenmaal meer perspectief hier, maar tegen de tijd dat Nederland zijn ogen opendoet en inziet dat de randstad aflopende zaak is..

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: De Randstad in 2040

Bericht door Coen Tunnel » di 08 apr 2008, 18:34

mac0162 schreef:Ja, hier gaan de mensen wonen die daar willen werken. Zelf zie ik meer heil in een goede samenwerking tussen Brabant, Limburg en Gelderland. Een sterke vuist maken tegen die arrogante jongens die zich de randstad noemen.
Wat maakt de Randstad in jouw ogen zo arrogant? Meer dan 40% van de Nederlandse bevolking woont en werkt er, op relatief een klein stukje land. De Randstad is de motor van onze Nederlandse economie, net zoals Parijs dat bijvoorbeeld voor Frankrijk is. De Randstad is een belangrijk gebied en iets waar veel Nederlanders wel wat mee hebben en wel wat over te zeggen hebben.
Er zit nu eenmaal meer perspectief hier, maar tegen de tijd dat Nederland zijn ogen opendoet en inziet dat de randstad aflopende zaak is..
Dat wil niet zeggen dat in de Randstad geen perspectief meer zit. Juist wel. De Randstad is geen aflopende zaak. In economisch sterke gebieden moet je blijven investeren om ze ook economisch sterk te houden. Jij roept dat je meer ziet in een samenwerking tussen Brabant, Limburg en Gelderland. Daarbij vergeet je wel dat toch heel veel jongeren voor studie of werk wegtrekken naar de Randstad. De bevolking in Zuid-Limburg neemt zelfs af. Dat is pás een aflopende zaak. In de Randstad zit nog de toekomst, in de provincies die jij noemt alleen op bepaalde plekken: Knooppunt Arnhem-Nijmegen, Stedendriehoek Apeldoorn-Deventer-Zutphen, Brabantse Stedenrij (en dan vooral in Breda en Eindhoven). Er is toch nog steeds een trek naar de stad waar te nemen. Vooral naar de Randstad, maar ook naar de provinciesteden.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: De Randstad in 2040

Bericht door Vinny » di 08 apr 2008, 18:50

Een visie voor de Randstad kan niet los worden gezien van een visie op de rest van Nederland.
Ik zou drie gebieden willen definieren:
Randstad
In de Randstad moet meer werk gemaakt worden van verstedelijking. Grootschalige uitbreidingswijken moeten voldoende stedelijk gemaakt worden en er dient meer ruimtelijke concentratie plaats te vinden. Hoogbouw bij voorkeur niet realiseren in/vlakbij historische kernen, maar op specifieke, goed bereikbare plaatsen die het panorama aanvullen en niet afbreken. Binnen de randstad moet een flinke slag gemaakt worden met het OV, zodat alle grotere kernen zijn aangesloten op hoogwaardig openbaar vervoer. Het groene hart moet veel meer worden ontwikkeld tot een hoogwaardig groengebied, waar de kenmerkende veen-weidelandschappen, die van culturele, historische en landschappelijke waarde zijn als centraal element moet worden opgenomen. De steden en dorpen in het groene hart moeten worden gebonden worden aan hun huidige grenzen. Bij belangrijke OV knooppunten is enige uitbreiding van stedelijke functies m.i. bespreekbaar.
Overloopzone
De gebieden net buiten de klassieke Randstad: Alkmaar, Almere, Lelystad, Zwolle, Ede, Arnhem, Nijmegen, Brabantse Stedenrij; zijn op dit moment de snelst groeiende gebieden in Nederland. Dit houdt in dat de verbindingen met de klassieke Randstad duidelijk moeten worden opgewaardeerd, zowel per spoor als met de weg. Ook hier weer zie ik stedelijke verdichting, en meer ruimtelijke concentratie als een oplossing. Vooral in dit gebied is het noodzakelijk om de groene zones te beschermen en te definieren. Wel is het zo dat meer lage dichtheden (t.b.v. gezinnen) gebouwd kan worden, vooral in de wat legere gebieden.
Rest Nederland
In de rest van Nederland is veel ruimte. Dat is een kwaliteit die veel mensen aantrekt. Hier kan in lage dichtheden dorps gebouwd worden. Het openbaar vervoer zal in deze gebieden grotendeels onrendabel zijn, en derhalve kan hier beter worden geïnvesteerd in wegen. De belangrijkste N wegen kunnen relatief gemakkelijk tot autosnelwegen worden omgebouwd. Er is geen fileproblematiek (op wat knelpunten na die dus moeten worden opgelost), en dit is eveneens de kracht van het gebied. Ook groene ruimtes hoeven veel minder beschermd te worden; maar waardevolle terreienen moeten natuurlijk niet worden aangetast. Belangrijk is wel dat bedrijventerreienen en woningen niet al te ver uitelkaar gerealiseerd moeten worden en dat men het deconcentratieproces niet tot in het ultieme doorvoert.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Medianieuws

Re: De Randstad in 2040

Bericht door Medianieuws » vr 05 sep 2008, 12:28

[url=http://www.rtvnh.nl/nieuws/index.asp?newsid=89760&tijdlijn=1]RTV-NH[/url] (5-9-2008) schreef:500.000 woningen erbij in Randstad

AMSTERDAM - Tot 2040 moeten er 500.000 woningen bijkomen in de Randstad. Daarvan komen er 200.000 in de grote steden, waar vooral zal worden ingezet op hoogbouw. Om het Groene Hart ook echt groen te houden, worden er aan de randen van steden grote stadsparken aangelegd. Dat staat volgens ingewijden in de toekomstvisie voor de Randstad waarover het kabinet vrijdag spreekt. Buiten de steden zou er vooral kunnen worden gebouwd in Almere, Haarlemmermeer en de Zuidplaspolder. Voor de parken komen Waterland boven Amsterdam en de Deltapoort bij Rotterdam in aanmerking.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: De Randstad in 2040

Bericht door Chris » vr 05 sep 2008, 12:36

Behalve die paar stadsparken zal dus de rest van de Randstad volgebouwd worden. Ik zie niet anders hoe je de 300.000 woningen die niet in de grote steden worden gebouwd, kwijt kan dan in de suburbs en rondom de satellietsteden.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18265
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: De Randstad in 2040

Bericht door boe! » za 06 sep 2008, 18:19

Rond Amersfoort komen 12.000 woningen.
AD Amersfoortse Courant schreef:'Geen grootschalige huizenbouw Vallei'

AMERSFOORT - Wat er ook gebeurt, de woningbouwgrens van de Randstad zal niet opschuiven naar de Gelderse Vallei. Dat blijkt uit een toelichting van de kabinetsplannen voor huizenbouw tot 2040. In de Randstad moeten de komende decennia een half miljoen huizen gebouwd worden, vindt minister Cramer van Ruimte en Milieu. Die moeten vooral komen in en net buiten de bestaande grote steden Den Haag, Rotterdam en Utrecht.

Minister Cramer wil twee gebieden behoeden voor al te veel woningbouw: de kuststrook en de Gelderse Vallei. ,,Ook grootschalig bouwen in gebieden aan de buitenkant van de Randstad, zoals de Gelderse Vallei, wijst het kabinet af,'' staat klip en klaar in het concept van de Visie 2040.

De Nijkerkse wethouder Walet is blij dat zijn gemeente geen grote nieuwe bouwtaakstelling krijgt van het rijk. ,,Anders zouden waardevolle gebieden als Slichtenhorst, Arkemheen of Kruishaar wel eens in het geding komen, en dat willen we beslist niet.'' Walet houdt wel vast aan de bestaande uitbreidingsplannen van Nijkerk, die voorzien in maximaal 5200 nieuwe woningen tot 2030 in onder meer Nijkerkerveen. ,,Die plannen worden niet doorkruist door de minister.''

De Amersfoortse wethouder Luchtenveld (ruimtelijke ordening) gaat er vanuit dat de plannen van de minister grotendeels stroken met eerdere afspraken in de NV Utrecht (Noordvleugel). ,,We houden vast aan 3000 woningen in Vathorst-West, en nog eens 3000 op binnenstedelijke locaties, zoals het spoorwegemplacement en de kop van Isselt,'' laat Luchtenveld via zijn woordvoerder weten.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31586
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: De Randstad in 2040

Bericht door Palance » zo 07 sep 2008, 11:52

Een half miljoen woningen in de Randstad. :neenee:. Het is wel mooi zo geweest. Ik ga er van uit de de infrastructuur niet of nauwelijks zal verbetereb. Zolang dat niet gebeurt moet er m.i. een verbod komen op het bouwen in de Randstad.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20582
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: De Randstad in 2040

Bericht door waldo79 » zo 07 sep 2008, 11:54

Eerlijk gezegd zie ik die woningen er niet van komen. Nu al lukt het niet om de gestelde doelstellingen qua woningbouw te realiseren (onwil?) :) En 500.000 huizen erbij in de Randstad: rampzalig :wc:

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: De Randstad in 2040

Bericht door Rene » zo 07 sep 2008, 14:06

Zonder extra weginfra moet er zeker een stop komen op de huizenbouw in de Randstad.
Maar ik ben veel meer voor een spreidingsbeleid in Nederland, en niet alleen van huizen, maar zeker ook van werkgelegenheid.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: De Randstad in 2040

Bericht door Chris » zo 07 sep 2008, 14:08

Hoogbouw klinkt ook wel leuk, maar ik betwijfel of daar wel zoveel vraag naar is. In Hong Kong misschien, maar in Nederland wil men toch liever een eengezinswoning met een tuin. Bovendien liggen de prijzen van appartementen veel te hoog. Een appartement met dezelfde wooninhoud als een eengezinswoning is onbetaalbaar.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31586
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: De Randstad in 2040

Bericht door Palance » zo 07 sep 2008, 15:23

Hoogbouw is leuk voor kantoren en die paar mensen die zo graag hoog willen wonen. Maar boven de 3e verdieping zijn appatementen hier nu al onbetaalbaar. Er moet eens geluisterd worden naar de wensen van de bevolking in plaats van die van de projectontwikkelaars in dit land. Stoppen met de onzinige bouw in de Randstad: Eerst nieuwe infrastructuur aanleggen en dan huizen bouwen. Of tegelijk, mar zeer zeker niet andersom. Dat wordt helemaal de doodsteek voor Nederland.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20582
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: De Randstad in 2040

Bericht door waldo79 » zo 07 sep 2008, 17:27

Gelukkig zijn dit niet meer dan voornemens. Aan structuurvisies kunnen geen rechten worden ontleend 8-)

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18215
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: De Randstad in 2040

Bericht door mavas » zo 07 sep 2008, 21:02

Ik heb in de krant van zaterdag gelezen dat men vooral wil inzetten op het openbaar vervoer. We weten allemaal wat er van dat oude beleid in de jaren 90 is gekomen :roll:
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Plaats reactie