Delft: herbouw Sint Sebastiaansbrug

Discussies over lokale weginfrastructuur, verkeerscirculatieplannen, parkeerbeleid en de relatie met de stedebouwkunde.

Moderator: Moderatoren

Peter
2x3 autosnelweg

Re: Delft: herbouw Sint Sebastiaansbrug

Bericht door Peter » do 28 mei 2020, 8:17

De tram gaat sowieso voorlopig niet rijden (ik denk pas in 2021), dus men heeft nog wel de tijd voor de ontbrekende stukjes rails en de (hele) bovenleiding.
https://www.ad.nl/delft/tramlijn-19-naa ... ~ac27bc7b/

Probleem is de straling, maar de bedrijven en instituten die er last van hebben zitten aan de zuidzijde van de Kruithuisweg. Waarom laat men geen tram pendelen tot aan de aula (dan ben je al 50% van de studenten kwijt) of de sportinstelling (70%) en dan een bus die de rest van de campus doet (ongeveer wat de 69 nu doet, maar zonder het centrumdeel). Moet er 1 wissel in, tenzij je de tram laat spookrijden op de weg terug.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Peter
2x3 autosnelweg

Bericht door Peter » do 28 mei 2020, 8:26

Willem schreef:
do 28 mei 2020, 8:15
In het verleden heeft er zowel bij de Asvest als aan het begin van de Westvest een halte gelegen, maar die zijn al jaren weg. In het fietstunneltje onder de Zuidwal bij de Hambrug zie je nog halverwege een verbreding zitten: daar was ooit de trap vanuit het tunneltje naar de halte Asvest.
Dat herinner ik mij nog wel. Ik ging er in 1985 studeren en ik denk dat de halte (en een paar jaar later de trap) medio 1995 is opgedoekt, toen de halte Zuidpoort geopend werd, met toen al een fundering voor de tramrails (goten) in halte Zuidpoort, dat er 25 jaar (!) ongebruikt gelegen heeft.

jelger
expressweg

Bericht door jelger » do 28 mei 2020, 8:38

Peter schreef:
do 28 mei 2020, 8:02
jelger schreef:
wo 27 mei 2020, 19:49
bus-tram halte bij de Asbest
Interessante nieuwe naam. Heette dat vroeger Westvest of De Veste ?
Ik bedoelde hier t.h.v. kruising Asvest/Vesteplein/Zuidwal (dus ten westen van de halte Zuidpoort). Mijn telefoon maakte van Asvest Asbest. :roll:
https://www.google.nl/maps/@52.0075378, ... 312!8i6656

Maar verderop richting station miste ook een stuk. Een van beide stukken is nog voor de boel dicht ging ingebouwd. Er staat me nu bij dat dat deze kruising was. Zie hier, er ligt rails in:
https://www.google.nl/maps/@52.0073045, ... 384!8i8192

Tussen de Lange Geer en Oude Delft ontbrak ook nog een stukje (in brug).
https://www.google.nl/maps/@52.0060734, ... 384!8i8192

Lekkere Kwal
autoweg

Bericht door Lekkere Kwal » do 28 mei 2020, 9:14

Peter schreef:
do 28 mei 2020, 8:17
Probleem is de straling, maar de bedrijven en instituten die er last van hebben zitten aan de zuidzijde van de Kruithuisweg. Waarom laat men geen tram pendelen tot aan de aula (dan ben je al 50% van de studenten kwijt) of de sportinstelling (70%) en dan een bus die de rest van de campus doet (ongeveer wat de 69 nu doet, maar zonder het centrumdeel). Moet er 1 wissel in, tenzij je de tram laat spookrijden op de weg terug.
Omdat ze een budget en opdracht hebben om tot aan het eind een tramverbinding aan te leggen. Dan heeft het dus meer zin om dat direct goed af te maken dan om weer een ton of meer extra te gaan betalen voor een wissel om net even al een bedrijf tot de aula te kunnen voldoen (verkeerd spoor terug is ook geen optie vanwege duurdere beveiligingseisen). Ook omdat je dan nog meer zaken dubbel mag doen zoals de rijinstructie, die wil je maar 1 keer te hoeven doen tot het uiteindelijke eindpunt, niet twee keer een deel wat ook weer extra kost en ga zo maar door. Trambedrijven zijn geen hobbyclub die wel even wat regelen, het zijn ook gewoon bedrijven met loonlijsten, begrotingen, veiligheidskeuringen enzovoort.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » do 28 mei 2020, 19:48

Nee hoor, het zijn modelspoorbedrijven die op 0:0 schaal wat materieel hebben rondrijden en bij God's gratie mogen er af en toe reizigers in stappen... :rofl2:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » do 28 mei 2020, 19:59

Lekkere Kwal schreef:
do 28 mei 2020, 9:14
Trambedrijven*) zijn geen hobbyclub die wel even wat regelen, het zijn ook gewoon bedrijven met loonlijsten, begrotingen, veiligheidskeuringen enzovoort.
*) Vervoersautoriteiten. Die hebben in eerste instantie de meeste zeggenschap hierin.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

jelger
expressweg

Bericht door jelger » zo 14 jun 2020, 10:58

Nou, daar is ie dan. De bus staat er voor de foto op, die gaat sinds vandaag er overheen. (RET vanaf morgen).

Afbeelding
bron: https://www.zuid-holland.nl/actueel/nie ... lft-klaar/

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » zo 14 jun 2020, 11:04

Het duurde 10 jaar maar dan heb je ook wat... :?
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » zo 14 jun 2020, 15:52

Zodra een brug gebouwd wordt in iets dat met een 'D' begint Duurt het lang. :rofl2:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Willem
2x3 autosnelweg

Bericht door Willem » zo 14 jun 2020, 16:03

De brug is een stuk steiler dan de oude versie. Maar iedereen is blij dat je er weer overheen kunt.

De aansluitende straten aan de zijde van de TU-wijk zijn tegelijk aangepast: zo rijdt het verkeer nu in twee richtingen door de Mijnbouwstraat en is het middelste gedeelte van de Julianalaan autoluw geworden.

Tachi
verkeersader

Bericht door Tachi » za 26 sep 2020, 12:44

Ik heb wel een paar kritiekpuntjes.
Over de fietsroutes is niet goed nagedacht. De meeste, zo niet alle, eenrichtingsfietspaden worden in twee richtingen gebruikt. O.a. over de Sint Sebastiaansbrug, Mijnbouwstraat en tussen Zuidplantsoen-Poortlandplein.
De Michiel de Ruyterweg is nu in twee richtingen open, maar is net een tandje te smal om elkaar normaal te kunnen passeren. Ik ben benieuwd hoe vaak er spiegels worden afgereden. De bebording zone 30 klopt ook nog niet helemaal volgens mij. Er moeten nog wat zoneborden uit de zijstraten worden verwijderd denk ik.

Willem
2x3 autosnelweg

Bericht door Willem » za 26 sep 2020, 17:46

Dat tweerichtingsverkeer door fietsers komt omdat ze verderop richting de Mekelweg wel een fietspad in twee richtingen hebben.
Overigens zijn die tweerichtingsfietspaden een drama om met de auto over te steken: fietsers hebben voorrang. Het feit dat achteraf bij de drukste kruispunten verkeerslichten zijn geplaatst zegt genoeg.

Beter voor zowel fietser (discipline) en auto (doorstroming) was om voor elke richting een apart pad aan de zijkant van de weg aan te leggen.
Zal eens kijken of ik nog een keer wat foto's van de nieuwe situatie kan plaatsen.

Peter
2x3 autosnelweg

Bericht door Peter » za 26 sep 2020, 21:34

Met name omdat op bepaalde tijden de fietspaden erg druk zijn. Dat verhelp je maar een klein beetje door de fietspaden te splitsen. Verkeerslichten helpen dan wel en het is raar dat die niet eerder geplaatst zijn. Eerst verkeersregelaars en toen tijdelijke lichten.