De shoppingmall van Tilburg

Discussies over lokale weginfrastructuur, verkeerscirculatieplannen, parkeerbeleid en de relatie met de stedebouwkunde.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10324
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: De shoppingmall van Tilburg

Bericht door Alfa » wo 24 sep 2008, 21:43

Ds79m schreef:^^ Ik zie niet in waarom dat jammer is. Ik vind het juist één van de voordelen aan België dat je in het weekend op één centrale en goed bereikbare plaats alle boodschappen voor de hele week kan halen.
Er is niets positief aan een lintbebouwing van supermarktketens (in Frankrijk is dit nog extremer). Het oogt niet mooi en het weerhoudt, zoals eerder gezegd, mensen ervan in de binnenstad te gaan winkelen met het failliet van de middenstand en nog meer internationale ketens tot gevolg.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: De shoppingmall van Tilburg

Bericht door Vinny » wo 24 sep 2008, 22:05

tot een GOW'tje zonder vluchtstroken.
Ik weet toch vrijwel zeker dat de weg van het karakter "weg met ongelijkvloerse kruisingen en autosnelwegkarakterestieken" wordt. Vmax 100. Knooppunt met de A 59 volledig ongelijkvloers.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21944
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: De shoppingmall van Tilburg

Bericht door Wouter N14 » wo 24 sep 2008, 22:15

Verrek, jullie hebben gelijk :shock: Ik dacht toch echt dat de weg gedegradeerd zou worden...
Provincie Brabant schreef:Door de N261 om te bouwen tot een volledig ongelijkvloerse autoweg met twee maal twee rijstroken met vluchtstroken.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: De shoppingmall van Tilburg

Bericht door Vinny » wo 24 sep 2008, 23:18

Er is ooit een forumdraad geweest met reconstructietekeningen van knp. Waalwijk. Ik kan hem helaas niet zo snel meer terugvinden :cry:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: De shoppingmall van Tilburg

Bericht door Rene » do 25 sep 2008, 7:59

Volgens mij was dat deze draad.
Alleen heeft het Brabants Dagblad de afbeeldingen niet langer online, dus zijn ze niet meer zichtbaar.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: De shoppingmall van Tilburg

Bericht door Vinny » do 25 sep 2008, 19:07

Knooppunt Waalwijk
AfbeeldingAfbeelding
(c) Viamichelin (c) Vinny
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

junky
dorpsstraat
Berichten: 127
Lid geworden op: do 05 jun 2008, 20:33

Re: De shoppingmall van Tilburg

Bericht door junky » wo 15 okt 2008, 23:56

Alfa schreef:Jammer dat jullie nu ook de trend van de superwinkelcentrums volgen (het steeds het eerste jongetje van de klas willen zijn is een aspect aan Nederland dat ik minder kan appreciëren). Het is helaas niet tegen te houden, dat zal wel de rol van de globalisering zijn.
Eerste jongentje van de klas? over heel de wereld zijn deze winkelcentrums al dus eigenlijk is Nederland nog een uitzondering.
ik had dit soort plannen eigenlijk meer verwacht langs de nieuwe A2 bij Eindhoven (via A67 snel in België of Duitsland, al zie ik die niet snel naar Nederland komen) of tussen Utrecht en Amsterdam. of Almere of leiden(meteen de A4 verder verbreden) dan zijn er klanten genoeg

Plaats reactie