Scheur in Tilburgse parkeergarage Pieter Vreedeplein

Discussies over lokale weginfrastructuur, verkeerscirculatieplannen, parkeerbeleid en de relatie met de stedebouwkunde.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Medianieuws

Scheur in Tilburgse parkeergarage Pieter Vreedeplein

Bericht door Medianieuws » za 20 dec 2008, 21:26

NOS-TT (20-12-2008) schreef:Scheur in Tilburgse parkeergarage

In Tilburg gaat de parkeergarage aan het Pieter Vreedeplein per direct dicht omdat er scheuren in de vloer zijn ontstaan. Het is niet duidelijk wat de gevolgen kunnen zijn. De garage met 776 plaatsen werd in maart geopend. Voor de rest van het woonwinkelcomplex heeft de sluiting geen gevolgen.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: Scheur in Tilburgse parkeergarage Pieter Vreedeplein

Bericht door Via » zo 21 dec 2008, 14:31

De eerste haarscheurtjes in het plan? ;)

Nee, ik vind het met veel tamtam aangekondigde Pieter Vreedeplein de zoveelste mislukking in het Tilburgse. Het plein is veel te sfeerloos en grijs geworden, en de blokkendoos op de hoek die bioscoop heet is ook spuuglelijk geworden. Ik weet dat het nog niet af is, maar kleurloos zal dat plein toch altijd blijven met de huidige bestrating en gevelkleuren.

Het enige positieve is dat er wat grotere winkels bij zijn gekomen in de stad, maar ik ga tegenwoordig veel liever in Den Bosch winkelen als ik echt wat zoek...

*denkt terug aan de tijd dat het nog een parkeerplein was met grote platanen erop.

Dick
stadsweg
Berichten: 289
Lid geworden op: do 13 nov 2008, 12:16

Re: Scheur in Tilburgse parkeergarage Pieter Vreedeplein

Bericht door Dick » vr 02 jan 2009, 15:50

In de voorlaatste Blauwe Kamer stond een uitgebreid artikel hierover. Zelf vind ik het helemaal niet zo'n lelijk gebeuren. Een beetje project-ontwikkelarig, maar wel ok, eigenlijk. Vind het strakke grijze van het plein juist erg neutraal; het zijn de activiteiten in de openbare ruimte die de kleur maken! De bouwblokken lekker jaren '00, strak en tetris. Maar al met al.. nee, helemaal niet verkeerd. K vond ook een foto van hoe het was, en daar wordt je ook niet echt blij van. (je kunt ook niet menen dat je het liever een parkeerplein zou willen hebben gelaten).

Nu maar hopen dat het plein ook vrij en leeg blijft, en dat het niet onder druk van het volk volgeplemd wordt met streetlife-boombakken. Een verpest bastiaanplein in Delft is al genoeg.

Plaats reactie