Gemeentelijke parkeertarieven: melkkoe of sturing?

Discussies over lokale weginfrastructuur, verkeerscirculatieplannen, parkeerbeleid en de relatie met de stedebouwkunde.

Moderator: Moderatoren

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Gemeentelijke parkeertarieven: melkkoe of sturing?

Bericht door Peter » ma 05 nov 2018, 13:18

jelger schreef: ma 05 nov 2018, 12:31
Hoe meer je dit soort wijken ook onder een betaald parkeren regime laat vallen, hoe meer de druk toeneemt op andere wijken, of de aanpalende suburbane gemeenten. Ik zie niet in wat er mis is met werkenden die hun auto parkeren in een woonwijk waar het merendeel met de auto van huis is... om te werken. Lijkt me een gezonde wisselwerking van de ruimte op straat.
Het wordt een beetje flauw als je probeert kantoor-parkeren onmogelijk te maken (schijf of max. parkeerduur of irreele prijzen) terwijl er geen structureel tekort is aan plekken op kantooruren. Met betaald (onbeperkt) parkeren voor 1-2 euro per uur (hoger naarmate parkeerdruk hoger is) kan je ook de druk spreiden.

Met extreme tarieven zoals Amsterdam pak je dus ook de aannemers, die toch een bedrijfsbus ergens kwijt moeten. Wie de meeste dagen in het centrum moet zijn kan vast een bedrijfsabonnement aanschaffen (voor een paar honderd euro per kenteken per jaar), maar anderen zullen snel niet meer in A'dam centrum willen werken of 5 euro per uur op het uurloon zetten.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: Gemeentelijke parkeertarieven: melkkoe of sturing?

Bericht door Basjuh1981 » di 06 nov 2018, 8:03

Seat schreef: ma 05 nov 2018, 11:58
Basjuh1981 schreef: vr 02 nov 2018, 10:56
jelger schreef: vr 02 nov 2018, 7:10 net over de grens in Amstelveen (Uilenstede) als ik verwacht langer in de stad te zijn
Prima locatie :top: Alleen zitten de studentjes nu te zeiken dat men "hun" parkeerplekken inpikken :facepalm:
Geef ze eens ongelijk, het parkeertoerisme was vorig jaar al aanleiding voor een item van AT5 en ook onlangs werd bij de gemeente Amstelveen gesproken over een blauwe zone. Kwestie van tijd dat ook daar een zone wordt ingevoerd. Dus dan moet je je auto een tramhalte verder weg zetten, tot ook daar een blauwe zone komt en dan schuif je er wéér eentje op... :geenlach:
Het is openbaar terrein. Daarbij zijn er genoeg parkeerplekken, alleen zul je iets verder moeten lopen.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Gemeentelijke parkeertarieven: melkkoe of sturing?

Bericht door mavas » ma 26 nov 2018, 12:13

In de aankomende 2 jaar wordt in een zeer groot gebied in Amstelveen het betaald parkeren ingevoerd. Kaatje van de fasering:
https://www.amstelveen.nl/data/publicat ... rkeren.pdf
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: Gemeentelijke parkeertarieven: melkkoe of sturing?

Bericht door kees » za 20 apr 2019, 12:04

Hierbij een artikel over de Bossche problematiek omtrent parkeren.
https://www.bd.nl/den-bosch-vught/door- ... ~a4700c65/

De Bossche transferie zijn heel populair en dat drukt eigenlijk ook de parkeerinkomsten.
Daarnaast is de tendens dat blik steeds meer in parkeergarages verdwijnt, zodat de openbare ruimte mooier kan worden ingericht, vrij van blik.
Tegenover de inkomsten door parkeertarieven, die niet zo hoog zijn als gewild, staan dus enorme kosten.
In 's-Hertogenbosch loopt nu een heftige discussie om bij grote winkelcentra buiten het centrum betaald parkeren in te voeren in plaats van de blauwe schijf. Voordeel daarvan is dat er dan geen handhavers hoeven rond te lopen, maar dat de geldigheid van het parkeren gecheckt kan worden met scanauto's. De teneur is echter dat dit plan het waarschijnlijk niet gaat redden.

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1836
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: Gemeentelijke parkeertarieven: melkkoe of sturing?

Bericht door Chrysa » vr 11 sep 2020, 0:42

Misschien niet het juiste topic, maar dit vond ik wel leuk om te delen:
Deze startup ontmaskert scanauto’s om parkeerboetes te voorkomen, Amsterdam overweegt verbod
Een startup uit Amsterdam werkt aan een dienst die scanauto’s van gemeentelijke parkeerdiensten herkent en gebruikers een seintje geeft zodra zo’n controleur een geparkeerde auto passeert. De gemeente Amsterdam is not amused, en overweegt een verbod.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Gemeentelijke parkeertarieven: melkkoe of sturing?

Bericht door Coen Tunnel » vr 11 sep 2020, 7:48

^^ Ben benieuwd hoe ze dat juridisch in gedachten hebben. Die dienst maakt namelijk gebruik van (openbaar beschikbare) data van camera's en laat er vervolgens herkenningssoftware op los om de scanauto's er uit te pikken. Kortom, technieken die op zich niet verboden zijn.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Gemeentelijke parkeertarieven: melkkoe of sturing?

Bericht door Peter » vr 11 sep 2020, 8:01

Maar je moet dus altijd in de startblokken staan om binnen 3-5 minuten te betalen en dan kan de gemeente nog steeds handmatig bekeuren of nepauto's laten rondrijden (zo'n dakkoffer is zo geknutseld). Zeer succesvol zal het denk ik niet worden. Maar verbieden kan ook niet. Wel in andere landen, waar ook flitsapps verboden zijn, hoewel ik mij afvraag hoe succesvol vervolging is. Meneer: u heeft wel erg vaak net na een controle betaald. Mag ik uw telefoon even zien ?
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Gemeentelijke parkeertarieven: melkkoe of sturing?

Bericht door Coen Tunnel » vr 11 sep 2020, 8:04

Peter schreef: vr 11 sep 2020, 8:01 Maar je moet dus altijd in de startblokken staan om binnen 3-5 minuten te betalen
Dat is met de parkeerapps van tegenwoordig natuurlijk niet echt een issue meer.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Gemeentelijke parkeertarieven: melkkoe of sturing?

Bericht door Palance » vr 11 sep 2020, 8:11

Wat heb je er aan? Dat helpt alleen als je auto vlakbij staat zodat je nog even snel kunt rennen. Ben je een eind van je auto vandaan dan haal je het toch niet. En het lijkt mij dat je beter je parkeergeld kunt betalen dan zitten te stressen en constant je telefoon in de gaten houden of je niet snel terug moet rennen naar je auto (en dus moet laten vallen waar je op dat moment mee bezig bent).
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Gemeentelijke parkeertarieven: melkkoe of sturing?

Bericht door Rein » vr 11 sep 2020, 8:25

^^
Coen Tunnel schreef: vr 11 sep 2020, 8:04 Dat is met de parkeerapps van tegenwoordig natuurlijk niet echt een issue meer.

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Gemeentelijke parkeertarieven: melkkoe of sturing?

Bericht door jelger » vr 11 sep 2020, 8:41

.. foetsie! ...
Laatst gewijzigd door jelger op di 09 mar 2021, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Gemeentelijke parkeertarieven: melkkoe of sturing?

Bericht door Coen Tunnel » vr 11 sep 2020, 9:14

jelger schreef: vr 11 sep 2020, 8:41En dan dus niet 1 maar 2 apps extra. Betaal gewoon, ook geen stress of ontzorg stress.
Dat vind jij, dat vind ik, maar er zullen natuurlijk altijd mensen zijn die een loophole proberen te vinden en het grijze gebied op te zoeken om geld uit te sparen. Nu dus met een fancy dienst die camera's gebruikt, maar onder de streep is het niet veel anders dan bv. Flitsmeister.

Maar ik zou zelf zo'n dienst niet gebruiken.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Gemeentelijke parkeertarieven: melkkoe of sturing?

Bericht door Rein » vr 11 sep 2020, 11:35

Ik zou zo'n dienst ook niet gebruiken, maar begrijp heel goed dat er anderen zijn die er wat makkelijker in zijn.

In plaatsen als Amsterdam zijn de parkeertarieven immens hoog. Hier bijvoorbeeld diep in een verre buitenwijk van Amsterdam betaal je € 3,50 per uur :schrikreactie: , terwijl er van een parkeerprobleem in de verste verte geen sprake is. Ik vind het dan niet raar dat er mensen zijn die allerlei wegen zoeken om er (deels) onderuit te komen.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Gemeentelijke parkeertarieven: melkkoe of sturing?

Bericht door Palance » vr 11 sep 2020, 11:41

Het kan ook zo zijn dat er geen parkeerprobleem is vanwege de hoge tarieven :)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Gemeentelijke parkeertarieven: melkkoe of sturing?

Bericht door Rein » vr 11 sep 2020, 11:45

Kan ook. Sowieso doet de gemeente er alles aan om maar zo onaantrekkelijk over te komen voor bezoekers die per auto komen. Voor zover het verkeer naar de binnenstad is, is dat wellicht nog enigszins te begrijpen, maar daar (ver) buiten is het minder logisch.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Gemeentelijke parkeertarieven: melkkoe of sturing?

Bericht door Vinny » zo 13 sep 2020, 17:14

Dat is het voordeel van Friesland, je kunt in veel steden en in de meeste dorpen gratis parkeren buiten het echte centrum. Hooguit 10 minuutjes lopen
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Gemeentelijke parkeertarieven: melkkoe of sturing?

Bericht door Peter » ma 14 sep 2020, 7:52

Maar ja: de Friese steden hebben, denkbaar met uitzondering Leeuwarden, waarschijnlijk nog geen camera-auto. Zit je dan met die app.... In Drenthe idem dito. Wellicht dat Emmen zo'n auto heeft.

Maar inderdaad: bij 3 tot 7 euro per uur gaat het lonend worden, ook al krijg je 1 op de 4 boetes (lees: verhoogde parkeerbelasting) wel doordat je te laat bent of door handmatige controle. Een beetje zoals je in de jaren 80-90 veel goedkoper af was om een kaartje in de trein te kopen, tegen f 2,50 extra. Vaker zag je geen controleur/conducteur (en dat kon je een beetje kiezen door in het juiste treinstel in te stappen) en de reisde je gratis (met name in de stoptrein of kortere stukken intercity).
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Gemeentelijke parkeertarieven: melkkoe of sturing?

Bericht door jelger » ma 14 sep 2020, 8:15

.. foetsie! ...
Laatst gewijzigd door jelger op di 09 mar 2021, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.

JB81
autoweg
Berichten: 1542
Lid geworden op: vr 30 mar 2007, 11:25
Locatie: Breda / Utrecht

Re: Gemeentelijke parkeertarieven: melkkoe of sturing?

Bericht door JB81 » ma 14 sep 2020, 11:15

Gisteren geparkeerd in hartje Rotterdam voor een lunch, een wandeling en een bezoek aan het Maritiem Museum.

Gebruik gemaakt van de garage Schouwburgplein met reservering vooraf. Geparkeerd van 11.30 tot 17.30. Kosten... €8,50 (nog geen 1,50 per uur).

Het kan dus nog wel... :)

RikB
stadsweg
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 04 sep 2017, 9:19

Re: Gemeentelijke parkeertarieven: melkkoe of sturing?

Bericht door RikB » ma 14 sep 2020, 13:44

^^
Met vooraf betalen... maar eigenlijk is dat toch een raar systeem?
Je hebt dezelfde hoeveelheid verkeer en parkeerders, alleen sommigen wisten vooraf wat ze gingen doen, dus daardoor zijn ze goedkoper uit :roll:

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Gemeentelijke parkeertarieven: melkkoe of sturing?

Bericht door Coen Tunnel » ma 14 sep 2020, 14:42

^^ Ja en? Ik zie het probleem niet. Het is juist uitermate efficiënt. Dat soort dynamische beprijzing (yield management) is steeds gangbaarder om een optimale bezettingsgraad te krijgen.

Als ik online een hotel reserveer en gelijk betaal ben ik ook goedkoper uit dan als ik gewoon naar het hotel toe ga en om een vrije kamer vraag. En bij vliegtickets is het meer regel dan uitzondering dat de persoon in de stoel naast jou niet dezelfde prijs heeft betaald. Ook met treinkaartjes is dit meer en meer in opkomst.

En dat is niet alleen met treinkaartjes, vliegtickets en hotelkamers zo, maar ook met parkeerplaatsen. Vooral in garages in binnensteden en natuurlijk ook bij luchthavens. Tijdig tegen een niet-annuleerbaar tarief boeken verzekert de eigenaar van inkomsten. Zeker ook omdat hij dan op het moment dat jij naar die garage komt rijden, er geen concurrentie meer is van andere parkeergelegenheden nabij. Je hebt je keuze immers al gemaakt. Daarom kan het ook interessant zijn zo'n gunstiger tarief op internet aan te bieden. Die eigenaar van de garage Schouwburgplein zal, zeker als hij de garage normaal niet voor 100% vol heeft, liever hebben dat hij dan maar een vrij plekje voor € 8,50 verkoopt dan dat jij voor een hogere prijs wellicht bij de concurrent parkeert. Terwijl degene die ter plekke aan komt rijden en maar de garage Schouwburgplein inrijdt inderdaad de volle mep betaalt: voor die persoon maakt de prijs blijkbaar minder uit.

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Gemeentelijke parkeertarieven: melkkoe of sturing?

Bericht door jelger » ma 14 sep 2020, 16:23

.. foetsie! ...
Laatst gewijzigd door jelger op di 09 mar 2021, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Gemeentelijke parkeertarieven: melkkoe of sturing?

Bericht door Coen Tunnel » ma 14 sep 2020, 17:22

jelger schreef: ma 14 sep 2020, 16:23De vraag is tot hoever we zo de maatschappij in willen richten. De voordeeltjes jagers vinden het geweldig natuurlijk. De vraag is of je mensen die niet zo overgeorganiseerd zijn ingesteld moet bestraffen voor het gebrek aan planning vooraf.
Waarom wordt een voordeeltje voor de een (waar ook voorwaarden aan verbonden zitten, want annuleren kan vaak niet na boeking) nou als straf voor de ander gepresenteerd? :dontknow:
Ongeacht waarom ze dat niet doen. Niet iedereen is zo "opgeruimd" om het netjes te zeggen. En er zijn veel mensen die gewoon een ad hoc bezoek afleggen. Zij betalen de korting voor anderen. We hoeven niet alles over eerlijk te maken maar parkeren in steden heeft een dermate publieke functie dat ik me de echte wenselijkheid afvraag.
Er zijn voldoende alternatieven voor parkeren in de binnenstad (parkeren buiten de buiten de binnenstad op een goedkopere locatie, P+R-terreinen, of de hele reis per OV doen) dat je je kunt afvragen hoe belangrijk die publieke functie is. Parkeergarages in binnensteden worden vaak commercieel geëxploiteerd (zelfs als de gemeente eigenaar is), er is daar dikwijls ook voldoende aanbod door verschillende partijen. Je bent niet verplicht om er gebruik van te maken.

Dat iets voor vroegboekers (en ook veelgebruikers) goedkoper is, is natuurlijk niks nieuws. Dit is een aanbod dat voor iedereen beschikbaar is, met ook voor de verkopende partij voordelen: de inkomsten zijn eerder binnen, annuleringsvoorwaarden zijn beperkt (voor deze parkeergarage tot 1 uur voor aankomst) dus er zullen altijd klanten zijn die wel betalen, maar niet komen opdagen, inrijden en uitrijden gaat met een QR-code of kentekenherkenning wat scheelt in de kosten van het onderhoud van betaalautomaten, pin- en creditcardtransacties of het storten van cash geld. De klant die dus online vooraf boekt zorgt dus ook op andere vlakken voor minder bijkomende kosten voor de exploitant.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Gemeentelijke parkeertarieven: melkkoe of sturing?

Bericht door Palance » ma 14 sep 2020, 18:40

RikB schreef: ma 14 sep 2020, 13:44 Met vooraf betalen... maar eigenlijk is dat toch een raar systeem?
Je hebt dezelfde hoeveelheid verkeer en parkeerders, alleen sommigen wisten vooraf wat ze gingen doen, dus daardoor zijn ze goedkoper uit :roll:
Ook als je een reis boekt is vroegboekkorting gebruikelijk.
Ik snap het wel: Met zo’n prijsberekening kun je je bezetting een beetje sturen. En je biedt zekerheid dat je plek hebt als je wilt staan.
Ik parkeer wel eens in de Oosterdokgarage in Amsterdam. Als je spontaan heengaat kost het je 20 Euro voor een dag (miniaal 5 uur). Het schijnt dat je een dagkaart voor 5 Euro kunt kopen als je er vroeg bij bent. Ik heb er de laatste keer voor 10 Euro gestaan.
jelger schreef: ma 14 sep 2020, 16:23 Ik reserveer over 8 weken een paar broden. Krijg ik dan ook vroegboek korting?
Er zullen best bakkers zijn die dat doen (misschien niet op 8 weken, maar op een kortere termijn), omdat ze er dan zeker van zijn da er a) betaald wordt en b) er wordt afgenomen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Gemeentelijke parkeertarieven: melkkoe of sturing?

Bericht door Peter » di 15 sep 2020, 10:03

Bij een (niet-keten) bakker kan je inderdaad vaak korting krijgen als je veel vooraf bestelt. Wel eens praktisch als je bijvoorbeeld met scouting een zomerkamp hebt en je wil op zaterdag 30 broden ophalen. Ook praktisch voor de bakker (en de klanten die anders niets meer krijgen die middag)
Parkeergarages die het van optredens, sportwedstrijden, congressen, etc moeten hebben willen inderdaad wel vaak stunten op rustige dagen. Terecht. Wie zo binnenkomt krijgt de korting uiteraard niet, want de korting is om mensen te lokken en niet om een voordeeltje te geven aan toevallige parkeerders. Een beetje flauw, maar veel garages worden door een commercieel bedrijf gerund.
Hotels (zonder geld-terug afzegoptie) zijn lang niet altijd goedkoper bij vroegboeking overigens, maar wel vaak omdat men erop rekent dat 10-15% toch niet kan die dag en zijn geld (deels of geheel) kwijt is. Hetzelfde geldt voor vliegen. Maar je kunt ook last-minute kortingen krijgen als het geen storm loopt (slecht weer bijvoorbeeld). Soms helpt bellen of de website van het hotel/vliegmaatschappij zelf dan ook. Ik heb ook wel eens aan de balie van een hotel een kamer via booking.com besteld, omdat de balieprijs duurder was. Dat is stom van zo'n hotel, want nu verliezen ze 2 keer geld (ze betalen ook immers 2-10% aan booking).

Jelger pleit denk ik voor zo'n Belgische regeling, waar winkels niet mogen stunten buiten de wettelijke uitverkoopperiodes. Maar dat geldt alleen voor fysieke goederenwinkels volgens mij, niet voor hotels, garages of vluchten. Ik weet niet hoe het zit met online bestellingen (en hoe dat gecontroleerd kan worden). Willen we zo'n jaren 60 regeldrift ? De Appie is daar al een keer hard tegenaan gelopen natuurlijk in Belgie. Maar je boodschappenkar is wel altijd en voor iedereen duurder dan in NL.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

RikB
stadsweg
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 04 sep 2017, 9:19

Re: Gemeentelijke parkeertarieven: melkkoe of sturing?

Bericht door RikB » di 15 sep 2020, 17:32

Ik kan Jelger wel volgen. Naar een dierentuin gaan, doet men tegenwoordig alleen met kortingskaartjes. Percentages 'normale tickets' zijn schrikbarend laag. Volgens mij maken we het leven zo nodeloos ingewikkeld.
Als je een treinkaartje nodig hebt, en eerst alle drogisterijen na moet lopen of er geen korting is, waar zijn we dan mee bezig?

Overigens waren er vroeger ook al kortingstarieven voor parkeergarages, maar meestal icm een concertticket oid. Wel zo prettig om als klant naar zo'n lokatie toe te kunnen zonder 20 euro extra aan Pkosten kwijt te zijn. Maar het woud aan kortingsacties dat we in NL aan het opzetten zijn, vind ik geen verbetering.

PS: iemand nog overstappen van energiemaatschappij? nu 1 euro korting per jaar icm je vroegboek-parkeerticket :hahaHAHA:

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Gemeentelijke parkeertarieven: melkkoe of sturing?

Bericht door Coen Tunnel » di 15 sep 2020, 17:53

RikB schreef: di 15 sep 2020, 17:32 Ik kan Jelger wel volgen. Naar een dierentuin gaan, doet men tegenwoordig alleen met kortingskaartjes. Percentages 'normale tickets' zijn schrikbarend laag. Volgens mij maken we het leven zo nodeloos ingewikkeld.
Het scheelt weer een hoop mensen die je aan de kassa's moet zetten. Iedereen een e-ticket en een QR-code laten scannen heeft ook voordelen.
Als je een treinkaartje nodig hebt, en eerst alle drogisterijen na moet lopen of er geen korting is, waar zijn we dan mee bezig?
Ook daar zijn sites voor. Bijvoorbeeld https://goedkooptreinkaartje.com/
PS: iemand nog overstappen van energiemaatschappij? nu 1 euro korting per jaar icm je vroegboek-parkeerticket :hahaHAHA:
Hier thuis stappen we elk jaar of elke twee jaar over van energiemaatschappij. Waarom ook niet? Het is niet veel werk en het scheelt je gewoon geld, en wel wat meer dan een euro per jaar.

Zorgverzekering bekijken we ook elk jaar, ik ben al meermaals overgestapt, maar ik heb nu eentje die al enkele jaren op rij telkens de goedkoopste is, dus ik zit al een aantal jaar stabiel.

Als men wil dat ik merktrouw ben, moet er wel een goed aanbod zijn.

Maar terug naar de parkeertarieven: ik moet ergens wel lang parkeren, wil ik vooraf reserveren. Voor luchthavenparkeren reserveer ik doorgaans wel vooraf, en dat scheelt ook flink in de kosten. Maar dan sta ik er ook meerdere dagen/weken. Voor een stadsbezoek doe ik het vrijwel nooit, want ik ben eigenlijk nooit een hele dag in een stad en de parkeerkosten beschouw ik zelf als iets dat erbij hoort; ik parkeer normaliter zo dichtbij mogelijk. Ik zoek vooraf wel uit wat de dichtstbijzijnde parkeergelegenheid is, wat de tarieven zijn, en dan weet ik wat ik kan verwachten.

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: Gemeentelijke parkeertarieven: melkkoe of sturing?

Bericht door Basjuh1981 » di 15 sep 2020, 21:06

RikB schreef: di 15 sep 2020, 17:32 Ik kan Jelger wel volgen. Naar een dierentuin gaan, doet men tegenwoordig alleen met kortingskaartjes. Percentages 'normale tickets' zijn schrikbarend laag. Volgens mij maken we het leven zo nodeloos ingewikkeld.
Als je een treinkaartje nodig hebt, en eerst alle drogisterijen na moet lopen of er geen korting is, waar zijn we dan mee bezig?
Ik begrijp hieruit dat jij er ook aan meedoet :lol:

Maar zo ingewikkeld is het toch niet? Wil je korting moet je daar wat voor doen. Heb je er geen zin in, dan doe je dat niet 8-)

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: Gemeentelijke parkeertarieven: melkkoe of sturing?

Bericht door Durashift » di 15 sep 2020, 21:19

^^^ Zo ingewikkeld is het toch niet om een kostprijs + marge te berekenen voor een parkeerplek in een betonnen of stalen gebouw?

Als zo'n plek kennelijk 8 euro 50 voor een dagdeel kan kosten.. waarom mag ik dat dan niet betalen als ik op de bonnefooi kom aanrijden en zie dat die garage vrije plekken heeft en een nette, ruime inrit etc.

RikB schreef: di 15 sep 2020, 17:32 Ik kan Jelger wel volgen. Naar een dierentuin gaan, doet men tegenwoordig alleen met kortingskaartjes. Percentages 'normale tickets' zijn schrikbarend laag. Volgens mij maken we het leven zo nodeloos ingewikkeld.
+1

Ik heb kortingskaartjes ongebruikt in de la laten liggen, vorig jaar. :(
Bij mij werkt dat vooraf kopen niet zo.. want dan moet dat ook ingepland worden etc. Ik ben meer van de last/minute voor dagjes uit e.d.
Coen Tunnel schreef: di 15 sep 2020, 17:53 Het scheelt weer een hoop mensen die je aan de kassa's moet zetten. (..)
Ja, nog minder werkgelegenheid voor jongeren die een bijbaan zoeken.. :evil:

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14344
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Gemeentelijke parkeertarieven: melkkoe of sturing?

Bericht door Attietattie » di 15 sep 2020, 23:01

Durashift schreef: di 15 sep 2020, 21:19Ja, nog minder werkgelegenheid voor jongeren die een bijbaan zoeken.. :evil:
Ja en die stoommachine is ook al zo'n stomme uitvinding geweest.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Plaats reactie