Sterflat Wageningen

Discussies over lokale weginfrastructuur, verkeerscirculatieplannen, parkeerbeleid en de relatie met de stedebouwkunde.

Moderator: Moderatoren

harry
Wegnummerfotograaf

Sterflat Wageningen

Bericht door harry » do 18 mar 2010, 10:19

Kaaiman schreef:Ik had vrij uitzicht over de Gelderse Vallei
"Mijn" sterflat was de meest westelijke (dus ook de meest windgevoelige?).
Met uitzicht op de Grebbeberg:
Afbeelding
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Re: [FOTO] Maastoren Rotterdam

Bericht door Kaaiman » do 18 mar 2010, 11:47

Ah, die sterflat is enkele jaren ouder (en een heel stuk westelijker) dan waarin ik heb gewoond.

Op de voorgrond de N225. Op dat kruispunt is al jaaaaaren een rotonde gepland, alleen er is geen geld voor geloof ik. En vanwege de T-splitsing (en geen kruising) heeft het ook niet zo veel prioriteit.

Ik zou daar overigens geen rotonde inkwakken maar gewoon een linksaffer maken en het overbodige asfalt wegschrapen voor het overzicht (en tegen jakkerend uitvoegen).
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
Atlantis • forum voor geofictie

kees
expressweg

Bericht door kees » do 18 mar 2010, 12:53

@ kaaiman, ik snap je niet.
Op de doorgaande weg hebben de afslaande richtingen allebei een voorsorteerstrook.
Dus waarom zou je dan 'jakkerend uitvoegen'?

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » do 18 mar 2010, 13:41

Het lijkt juist wel alsof er ooit een rechtsafvak is weggehaald, zie de lantaarnpalen die een eind van de weg af zijn komen te staan en het te brede asfalt in de aanloop.

Ties
autoweg

Bericht door Ties » zo 21 mar 2010, 10:37

harry schreef:Met uitzicht op de Grebbeberg:
[foto]
Erg mooi. Ik zou ook wel eens zo'n sterflat op willen gaan, maar volgens mij is er zo'n systeem dat een bewoner de deur voor je moet openmaken.
Kaaiman schreef:Op de voorgrond de N225. Op dat kruispunt is al jaaaaaren een rotonde gepland, alleen er is geen geld voor geloof ik. En vanwege de T-splitsing (en geen kruising) heeft het ook niet zo veel prioriteit.
Ze gaan er nu toch echt mee beginnen. De hele N225 tussen Wageningen en de provinciegrens zal worden gerenoveerd. Echt zwaar overdreven om op die kruising een rotonde te leggen. Deze kruising is trouwens een van de zeldzame locaties waar nog een old-school rechtdoorhandwegwijzer te vinden is.
Kaaiman schreef:En met onweer kon ik mooi zien waar de bliksem zoal insloeg. ;)
En omgekeerd konden wij vanuit heel Wageningen meegenieten van de brand op jullie dak :puh2:

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » ma 22 mar 2010, 12:14

Ties schreef:
Kaaiman schreef:En met onweer kon ik mooi zien waar de bliksem zoal insloeg. ;)
En omgekeerd konden wij vanuit heel Wageningen meegenieten van de brand op jullie dak :puh2:
Hahaha, daar heb je een punt! :rofl2:

Ik heb er zelf niet meer van kunnen genieten. Die dag hadden we veldpracticum bodemkunde in Drenthe (in de omgeving Havelterberg - Diever grondboringen doen) en toen kwamen er enkele onheilspellende sms'jes naar iemand in de groep in de trant van 'Hoevestein staat in brand!'.

Toen we die middag naar Wageningen kwamen, was het rijdend op de N781 erg afwachten wat we zouden aantreffen. Nou ja, van ver leek het of er niets was gebeurd en toen we daar aankwamen was de brandweer bezig met inrukken. En toen ben ik nog een tijdje (naar achteraf bleek zwaar illegaal) in de flat geweest om de schade in mijn kamer op te nemen en wat spullen mee te pakken e.d.

Limburger
polderweggetje

Bericht door Limburger » do 08 apr 2010, 12:41

Aha, meerdere inwoners van Wageningen, meerdere studenten neem ik aan??

Ik woon dicht bij de brandweerkazerne in Wageningen, dus als het onweert en de brandweer rukt uit, pak ik mijn fototoestel :puh2:
Kaaiman schreef:Op de voorgrond de N225. Op dat kruispunt is al jaaaaaren een rotonde gepland, alleen er is geen geld voor geloof ik. En vanwege de T-splitsing (en geen kruising) heeft het ook niet zo veel prioriteit.

De provincie is nu begonnen met de aanleg van de rotonde. Alweer een misselijkmakende oplossing. Waarom moet hier een rotonde komen?? :shoot: :wall: :booooos:

Maar we zijn nogal off topic bezig :offtopic:
Waar een wil is, is een weg

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » do 08 apr 2010, 14:48

Limburger schreef:meerdere studenten neem ik aan??
Misschien. Maar de Wageningers die ik ken zijn echte inboorlingen (die al generaties lang in Wageningen wonen en er niet studeren).
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » ma 12 apr 2010, 19:35

Ties schreef:
Ze gaan er nu toch echt mee beginnen. De hele N225 tussen Wageningen en de provinciegrens zal worden gerenoveerd. Echt zwaar overdreven om op die kruising een rotonde te leggen. Deze kruising is trouwens een van de zeldzame locaties waar nog een old-school rechtdoorhandwegwijzer te vinden is.
Inderdaad erg overdreven.
Overigens kan ik me nog herinneren dat dit kruispunt rond 1980 nog twee rijstroken per richting voor rechtdoor op de N225 had...
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » di 13 apr 2010, 10:23

^^ Die twee rijstroken zijn natuurlijk enorme (gevaarlijke) onzin. Het nodigt uit tot onverantwoorde inhaalacties op een kruispunt.

Overigens schijnt er in de toekomst gebouwd te worden in het gebied rechts op de foto, dus de ontsluiting van die nieuwe wijk zal wel via die rotonde verlopen. Dan wordt het een viersprong, en dan is een rotonde zoveel zinvoller dan bij een driesprong.

Ties
autoweg

Re: [FOTO] Sterflat Wageningen

Bericht door Ties » di 13 apr 2010, 17:09

Over waardeloze rotondes gesproken. Deze blinkt er echt in uit.

Ten eerste zijn slechts enkele bedrijven via de rotonde te bereiken, maar wat nog veel erger is, is dat de aansluiting op de rotonde in een scherpe bocht is gelegd. Als ze zo'n rotonde nou eens wat groter zouden maken, en wat uitrekken in de hoofdrijrichtingen, dan zou het rijcomfort niet zo verstoord hoeven worden voor vijf bedrijfjes. Bovendien scheelt dat weer in de emissies. Maar dit alles gaat er kennelijk niet in bij provincies :roll:

waldo79
2x5 autosnelweg

Re: [FOTO] Sterflat Wageningen

Bericht door waldo79 » wo 14 apr 2010, 9:38

Had ook wel met een T-splitsing gekund :x

Limburger
polderweggetje

Re: Sterflat Wageningen

Bericht door Limburger » wo 21 apr 2010, 12:01

Kaaiman schreef:Overigens schijnt er in de toekomst gebouwd te worden in het gebied rechts op de foto, dus de ontsluiting van die nieuwe wijk zal wel via die rotonde verlopen. Dan wordt het een viersprong, en dan is een rotonde zoveel zinvoller dan bij een driesprong.
:schrikreactie: Dat wist ik niet. Dat betekent dat er bebouwing komt in mijn achtertuin (nou ja, studentenflat aan de Haarweg). Vanaf hier heb je uitzicht over de N225 richting Rhenen. Ik vond het wel lekker om aan de rand van Wageningen te wonen en zo op het platteland te zijn.

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » wo 21 apr 2010, 17:25

Hehe, ik kom regelmatig bij bekenden op de Haarweg, leuk om te vernemen dat zich daar ook een forummer bevindt. ;)

Welke studie doe je? Ik ben 4e-jaars bachelor Land Use Planning (LUP) en hoop dit jaar mijn BSc-papiertje te krijgen. :)

Limburger
polderweggetje

Bericht door Limburger » wo 21 apr 2010, 20:38

Kaaiman schreef:Hehe, ik kom regelmatig bij bekenden op de Haarweg, leuk om te vernemen dat zich daar ook een forummer bevindt.

Welke studie doe je? Ik ben 4e-jaars bachelor Land Use Planning (LUP) en hoop dit jaar mijn BSc-papiertje te krijgen.
@kaaiman Ik ben eerste jaars Landschapsarchitect/ruimtelijke planner (BLP)

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » wo 21 apr 2010, 22:13

Ah, feitelijk dezelfde studie dus! Leuk! :D

Ga jij ook zo bekend/berucht worden bij docenten en studiegenoten op het gebied van verkeer en wegen? Ik heb zelf een zeer duidelijk stempel achtergelaten bij deze en gene als het om wegen ging (en dat in het o zo groene Wageningen). ;)

Limburger
polderweggetje

Bericht door Limburger » wo 21 apr 2010, 23:47

Nou, ik sta al bij enkele medestudenten bekend als diegene die zijn collegeblok vol heeft staan met knooppunten en wegen, naast de idiote plaatjes waarin woordgrappen worden uitgebeeld :lol:

Ik heb al heel wat ontwerpjes gemaakt en verzameld...

Ties
autoweg

Bericht door Ties » zo 11 jul 2010, 11:19

Ik ben er eergisteren eens langs gefietst. Zie de spoiler of het webalbum voor wat plaatjes :D

De rotonde is minder nutteloos dan eerst gedacht. Het is namelijk een viersprong geworden, waarmee een rotonde wel te rechtvaardigen is. De nieuwe tak van het kruispunt ontsluit het industrieterrein de Nude samen met een nieuw stukje weg bij de Grebbedijk. Verder wordt er in de toekomst gebouwd ten noorden van de rotonde. Ik gok zomaar dat de rotonde dan een vijfde arm krijgt en dat de gemeente de bebouwde-komgrens zal optrekken tot na de rotonde.

Picasa webalbum
SPOILER: TOON

Afbeelding
Een plattegrondje met globaal de nieuwe verbindingen

Afbeelding
Voor de nieuwe rotonde komende vanuit Wageningen

Afbeelding
Hmm, het contourpijltje klopt niet helemaal, maar dat zien we door de vingers... (bordcode: 06411/002)

Afbeelding
De rotonde met de sterflat aan de Albardaweg, waar Harry zijn foto heeft genomen

Afbeelding
Met de bushalte erbij

Afbeelding
Zicht op Wageningen (bebouwing aan de Haarweg)

Afbeelding

Afbeelding
Achter de rotonde zijn nieuw geplante bomen te zien. Vroeger was de weg breder

Afbeelding
De nieuwe "oprit" naar de dijk van beneden...

Afbeelding
...en van boven

Afbeelding
Vroeger liep de weg hier rechtdoor over de dijk, maar nu is de nieuwe weg (links) de doorgaande route geworden
Laatst gewijzigd door Ties op di 13 jul 2010, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » ma 12 jul 2010, 9:28

Ik ben er ook een paar keer wezen kijken. De laatste keer dat ik was (midden juni), was de nieuwe weg naar de dijk al wel open maar de nieuwe arm van de rotonde nog niet. Is dat nu wel het geval?

Ties
autoweg

Bericht door Ties » ma 12 jul 2010, 10:42

Ja hoor, alles is los ;)

Bongo
stadsweg

Bericht door Bongo » vr 30 jul 2010, 11:39

Leuk als je je internationaal wil profileren: "Nudepark"