onrechtmatig parkeren eigen terrein

Discussies over lokale weginfrastructuur, verkeerscirculatieplannen, parkeerbeleid en de relatie met de stedebouwkunde.

Moderator: Moderatoren

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10231
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: onrechtmatig parkeren eigen terrein

Bericht door Peter » vr 06 dec 2019, 9:59

Basjuh1981 schreef: vr 06 dec 2019, 8:05 Dan kun je in ieder geval handhaven en de auto weg laten slepen :twisted:
Nee: De VVE (als beheerder voorzieningen) kan er dan om vragen, maar dat is alleen praktisch bij weesauto's of langparkeren. Daarbij moeten bezoekers voor de GZC ook toegang hebben.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

RikB
stadsweg
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 04 sep 2017, 9:19

Re: onrechtmatig parkeren eigen terrein

Bericht door RikB » vr 06 dec 2019, 10:35

Mag je in zo'n geval een wielklem plaatsen? of een auto klem zetten?

Overigens kan ik me voorstellen dat mensen die alleen 's nachts parkeren denken dat ze de enige zijn en dan best 1 plekje 'van het GZC' mogen gebruiken.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10231
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: onrechtmatig parkeren eigen terrein

Bericht door Peter » vr 06 dec 2019, 16:02

Je kunt als particulier, overheid of bedrijf aansprakelijk gesteld worden voor schade aan de auto als je een wielklem aanlegt en de bestuurder probeert weg te rijden en claimt de klem niet te zien. Daarom zijn de wielklemmen ook minder populair dan vroeger bij parkeerdiensten. Je kan de auto hinderen door je eigen auto er achter te parkeren, met het risico zelf weggesleept te worden. Voor het neerzetten van een bigbag of stapel stenen moet je wel een vorkheftruck voorhanden hebben.

In de praktijk werkt alleen een slagboom of klaphekjes, maar dat is duur (en het laatste is niet te combineren met bezoekers van GZC). Indien de wijk bewonersparkeren heeft kan je proberen aan te haken, maar de buurman van een flat verder heeft vermoedelijk dezelfde vergunning.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

RikB
stadsweg
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 04 sep 2017, 9:19

Re: onrechtmatig parkeren eigen terrein

Bericht door RikB » vr 06 dec 2019, 16:50

Dan maar een slagboom/hekje dat na sluiting van GZC dicht gaat, al is het maar soms, en al is de mogelijkheid maar goed zichtbaar.
Je zal een keer niet weg kunnen omdat je achter het hek van de buurman staat :PP:

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: onrechtmatig parkeren eigen terrein

Bericht door jelger » vr 06 dec 2019, 18:59

.. foetsie! ...
Laatst gewijzigd door jelger op di 09 mar 2021, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Durashift
expressweg
Berichten: 2571
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: onrechtmatig parkeren eigen terrein

Bericht door Durashift » za 07 dec 2019, 10:54

Is er wel een verkeersbesluit omtrent de parkeervoorziening actief?

Dat schijnt te moeten voordat er actief gehandhaafd kan worden door de een politie / stadswacht / parkeerwacht.
SPOILER: TOON

De woningbouwvereniging van het complex waar mijn moeder woont dacht ook met bebording (wegsleepregeling, P borden met parkeerschuif en 2 uur parkeren) wel oneigenlijk gebruik te kunnen voorkomen, maar dat schijnt juridisch niet te kunnen zolang er geen parkeerbesluit van toepassing is.
Nou is het wel zo dat de grond in eigendom verdeeld is tussen woningbouwvereniging en gemeente. Parkeerplaatsen van de vereniging, de toeleidende weg (die als een slinger langs de parkeerplaatsen loopt) van de gemeente, als ik het allemaal goed begrepen heb.

Plaats reactie