Bereikbaarheid Spijkenisse

Discussies over lokale weginfrastructuur, verkeerscirculatieplannen, parkeerbeleid en de relatie met de stedebouwkunde.

Moderator: Moderatoren

frenkievee
stadsweg
Berichten: 343
Lid geworden op: di 16 okt 2012, 16:42
Locatie: Spijkenisse

Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door frenkievee » ma 07 okt 2013, 20:22

Vandaag is er een periode van groot onderhoud begonnen op de Hartelbrug in/bij Spijkenisse. Vanaf vandaag t/m 4 november wordt er dag en nacht aan de brug gewerkt, waarbij er slechts één brugdeel (twee rijstroken) beschikbaar zijn.
Op werkdagen van 14:00 t/m 20:00 kun je Spijkenisse niet uit, want dan zijn die 2 rijstroken voor verkeer Spijkenisse in. Wil je Spijkenisse uit, dan moet je over de Brug der Zuchten (oh, wacht: de Spijkenisserbrug).
In de andere tijden is per richting één rijstrook beschikbaar, dus de halve capaciteit.

Dit leverde vandaag al de nodige heisa (lees: gigantische puinhoop en dus vertragingen) op in het verkeersbeeld in en richting het dorp. Zie het commentaar bij dit artikel op Rijnmond.nl. Mensen die meer dan twee uur doen over een afstand van normaal ca. 20 minuten. Wisselstrook op de Spijkenisserbrug die een poosje gesloten was. Brug die uiteraard zelf regelmatig open gaat.
Cynisch detail is wel dat die buslijnen 105, etc. dan wel gratis mogen zijn, maar vanaf de busbaan langs de Groene Kruisweg tot het Hartelkruis zelf, zelf net zo hard in de file staan.....

Uiteraard wordt je door de diverse instanties verwezen naar het openbaar vervoer met de tekst: "mijd de auto". Handig als je naar (zoals ik zo nu en dan) voor je werk naar Amstelveen moet.....
Maar in de herfstvakantie heeft de RET bedacht dat ze onderhoud (klik even op Metro logo voor meer info) gaan plegen aan de metrobaan ter hoogte van Spijkenisse Centrum :schrikreactie: , met als gevolg:
RET schreef:Spoorwerken metrobaan Spijkenisse
Van 19 oktober t/m 27 oktober wordt er gewerkt aan de metrosporen bij Spijkenisse Centrum.
Om de werkzaamheden uit te kunnen voeren is het noodzakelijk om tussen Zalmplaat en Spijkenisse Centrum via één spoor te rijden. Zo blijft er een verbinding tussen Spijkenisse en Rotterdam in stand, maar dit heeft wel gevolgen voor de dienstregeling:

Metrolijn C
Lijn C is ingekort tot het traject Hoogvliet – De Terp.
Metrolijn D
Lijn D rijdt lange en korte ritten: tot Tussenwater en tot De Akkers.
Gevolgen zijn ook: langere wachttijden, drukkere perrons, overstappen en maar hopen dat je niet te lang hoeft te wachten. En uiteraard goed kijken of je wel in de goede metro stapt, anders ga je terug naar waar je vandaan komt..

Goed bedacht dit, echt, complimenten! :top:

Ofwel: als je op Voorne-Putten woont, wil je in de herfstvakantie geloof ik maar niet proberen om überhaupt het eiland af te willen komen......
met groet, Frank

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [NL] Bespreking van 't dagelijks wel en wee op de weg (2

Bericht door Wesso » ma 07 okt 2013, 21:31

Misschien loont het om een pontje te nemen als de vaste oeververbindingen overbelast zijn?

Goeie ouwe tijd...;)

frenkievee
stadsweg
Berichten: 343
Lid geworden op: di 16 okt 2012, 16:42
Locatie: Spijkenisse

Re: [NL] Bespreking van 't dagelijks wel en wee op de weg (2

Bericht door frenkievee » ma 07 okt 2013, 21:49

^^ Die is er: Hekelingen - Nieuw-Beijerland.
Heb er echter weinig hoop op dat dat ook maar iets sneller gaat....
met groet, Frank

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [NL] Bespreking van 't dagelijks wel en wee op de weg (2

Bericht door Mark » ma 07 okt 2013, 23:59

Met het pontje ga je ook totaal de andere richting op. Nu is de N217 niet heel slecht, maar zoveel opschieten doe je er ook niet op.

Naar wat ik van begrepen heb is het essentieel onderhoud wat niet kon wachten tot de zomer van 2014 aan de Hartelbrug, iets aan de betonconstructie had ik ergens gelezen. Ben benieuwd of men ergens een fout heeft gemaakt tijdens een inspectie of iets dergelijks (de brug is al diverse malen afgelopen jaren in onderhoud en reconstructie geweest). In ieder geval lijkt me het nog altijd beter dat men het nu direct kan fixen. Nog altijd liever 1 maand door de zure appel heenbijten dan dat de brug helemaal naar de knoppen gaat (en de brug wellicht helemaal dicht moet).

De slechte coördinatie met de metro (de enige vorm van OV waarmee je nog redelijk snel de stad uitkomt en in de regel wel betrouwbaar is) is natuurlijk erg jammer. Vermoedelijk stond het onderhoud op station Spijkenisse Centrum waardoor C niet kan rijden al langer gepland dan die van de Hartelbrug (wat enigszins uit de lucht komt vallen). Annuleren of verplaatsen zal om financiële redenen denk ik niet kunnen.

In ieder geval is dit alweer het zoveelste voorbeeld hoe fragiel het wegennet in deze regio (de files hebben ook vrolijk hun terugslag op de A15) terwijl men altijd grote mond heeft over het economisch belang hier...

Al met al. Het wordt een lange maand voor de forens hier.

frenkievee
stadsweg
Berichten: 343
Lid geworden op: di 16 okt 2012, 16:42
Locatie: Spijkenisse

Re: [NL] Bespreking van 't dagelijks wel en wee op de weg (2

Bericht door frenkievee » di 08 okt 2013, 8:22

Mark schreef:Naar wat ik van begrepen heb is het essentieel onderhoud wat niet kon wachten tot de zomer van 2014 aan de Hartelbrug, iets aan de betonconstructie had ik ergens gelezen.
Klopt, alleen heeft het te maken met het versterken van de beweegbare delen, de renovatie van het asfalt, de rij-ijzers, de brugleuningen, de middenberm en de bekabeling. Verder worden de betonnen hoofdoverspanning de betonconstructie gerepareerd en versterkt. (bron)

Dan vraag ik me af of (eventuele voorbereidende ) werkzaamheden die noodzakelijk zijn voor de aansluiting met de parallelbaan richting de nieuwe Botlekbrug hierin ook opgenomen zullen gaan worden, of dat dat alsnog later dit jaar apart via het A15 consortium gedaan gaan worden.....
Mark schreef:In ieder geval is dit alweer het zoveelste voorbeeld hoe fragiel het wegennet in deze regio (de files hebben ook vrolijk hun terugslag op de A15) terwijl men altijd grote mond heeft over het economisch belang hier...
Al met al. Het wordt een lange maand voor de forens hier.
Er wordt al jaren geroepen vanuit deze regio, maar of er wordt niet geluisterd, of geroepen in de verkeerde richting. En moment dat het lijkt alsof er iets in beweging zou kunnen komen (voor bijv. A4-Zuid van Benelux naar Klaaswaal), dan komen de protest- en wij-zijn-tegenclubs weer uit hun holletjes gekropen.

En inderdaad: wordt een lange maand ben ik bang voor.....
met groet, Frank

timmie_1606
verkeersader
Berichten: 755
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 16:18
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door timmie_1606 » di 08 okt 2013, 13:23

frenkievee schreef:... Handig als je naar (zoals ik zo nu en dan) voor je werk naar Amstelveen moet.....
Ben ik even blij dat ik alleen naar Amstelveen hoef en niet ook nog naar Spijkenisse...

Misschien even een apart topic hierover starten jongens :?:

frenkievee
stadsweg
Berichten: 343
Lid geworden op: di 16 okt 2012, 16:42
Locatie: Spijkenisse

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door frenkievee » do 10 okt 2013, 16:38

Heerlijk als er een vrachtwagen in de Botlektunnel stil gevallen was (richting Maasvlakte):
Afbeelding
verkeerssituatie van donderdag 10 oktober 2013 ca. 16:30. bron: tomtom.nl

Goed is ook te zien dat de Hartelbrug nu alleen verkeer Spijkenisse-in toe laat en de Spijkenisserbrug slechts een (1) rijbaan Spijkenisse-uit heeft. Wordt straks nog wat als er slechts drie metro's per uur per richting gaan....
Laatst gewijzigd door frenkievee op do 10 okt 2013, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
met groet, Frank

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door sirdanilot » do 10 okt 2013, 16:40

Men had bij de bouw van de metrotunnel eigenlijk een autotunnel ernaast moeten bouwen. Maar ja, zal wel te duur zijn geweest.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door boe! » do 10 okt 2013, 18:42

Ja, het is vreselijk druk rondom Spijkenisse. De file begint al bij Roermond (althans volgens een iets te snel verzonden tweet van de VID).
Afbeelding

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door Rein » do 10 okt 2013, 19:10

Het lijkt me echt geen pretje als je elke dag zulk gezeik hebt om je woonplaats in en uit te komen. Bloedirritant lijkt me zoiets en al helemaal als het redelijk structureel is of vaak voorkomt.
Laatst gewijzigd door Rein op do 10 okt 2013, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.

frenkievee
stadsweg
Berichten: 343
Lid geworden op: di 16 okt 2012, 16:42
Locatie: Spijkenisse

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door frenkievee » do 10 okt 2013, 19:57

sirdanilot schreef:Men had bij de bouw van de metrotunnel eigenlijk een autotunnel ernaast moeten bouwen. Maar ja, zal wel te duur zijn geweest.
En onhandig aan de kant van Hoogvliet. Je komt dan uit ergens bij de Aveling (waar de metrobaan er over heen gaat). Tijdens de aanleg van de metro stonden daar natuurlijk al huizen.
boe! schreef:Ja, het is vreselijk druk rondom Spijkenisse. De file begint al bij Roermond (althans volgens een iets te snel verzonden tweet van de VID).
Da's dan wel heel creatief.... Grappige is dat de VID inderdaad meldde dat de N493 (wat niemand hier lokaal weet, want gewoon de Groen Kruisweg tussen het Baljuwplein en de Hartelweg, maar goed) heel druk was, maar dat dat op tomtom.nl en google verkeersinfo niet terug te vinden was. Ik weet niet waar dat verschil vandaan kwam.
Rein schreef:Het lijkt me echt geen pretje als je elke dat zulk gezeik hebt om je woonplaats in en uit te komen. Bloedirritant lijkt me zoiets en al helemaal als het redelijk structureel is of vaak voorkomt.
Het is structureel en ondanks een hoop geblaat in de politiek komt er heel erg weinig wol tevoorschijn. Behalve dan uiteraard direct van die groepen die heel hard wij-zijn-tegen roepen. Na zo'n 26 jaar in Spijkenisse te wonen, raak je er wel enigzins aan gewend.
met groet, Frank

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door Mark » do 10 okt 2013, 21:23

Tja, initiatieven zijn er zat, maar zolang niemand met een grote zak geld komt blijft het bij praten voorlopig...

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door Vinny » do 10 okt 2013, 21:43

Nou ja, richt je pijlen op de provincie Zuid-Holland. De gemeenten Aalsmeer en Uithoorn hebben het ook voor elkaar gekregen om een wegenproject van 1,5 miljard gulden op de politieke agenda te krijgen en te houden. Uiteindelijk heeft de verlegging van de N 201 iets van 600 miljoen euro gekost, wat tamelijk veel geld is voor een regionaal verkeersprobleem.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door Mark » do 10 okt 2013, 22:02

Van de provincie Zuid-Holland is er zeer weinig gekomen. Recentelijk is dan een nieuwe fietsbrug gebouwd naast de Hartelbrug zodat deze naar 2x2 kon (beter laat dan nooit) maar dat is dan ook het enige. Ohjah, nog iets met een busbaan met een net-niet gouden randje.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door Vinny » do 10 okt 2013, 22:14

"Jullie" hebben dan nog een metro. Rijdt elke 10 minuten denk ik. ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

frenkievee
stadsweg
Berichten: 343
Lid geworden op: di 16 okt 2012, 16:42
Locatie: Spijkenisse

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door frenkievee » do 10 okt 2013, 22:42

^^ Minder dan 10 minuten in de spits. 2x de D lijn en dan 1 x de C lijn.
Maar in de herfstvakantie wordt dat gereduceerd naar 1 x per 20 minuten 1 metro per richting vanwege werkzaamheden.

@Mark: ik heb nou ook niet echt het idee dat de gemeente zo heel hard loopt om de boel flink warm te houden.....
met groet, Frank

Starlet
stadsweg
Berichten: 397
Lid geworden op: do 02 jun 2011, 13:06
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door Starlet » vr 11 okt 2013, 10:38

Vinny schreef:Nou ja, richt je pijlen op de provincie Zuid-Holland. De gemeenten Aalsmeer en Uithoorn hebben het ook voor elkaar gekregen om een wegenproject van 1,5 miljard gulden op de politieke agenda te krijgen en te houden. Uiteindelijk heeft de verlegging van de N 201 iets van 600 miljoen euro gekost, wat tamelijk veel geld is voor een regionaal verkeersprobleem.
Kun je voor dat geld ook niet gewoon de A4 doortrekken? A4-Zuid is iets van 350mil totaal (incl Halsteren) en A4 Delft-Schiedam is iets van 600mil. Dus het lijk me haalbaar. Laatste stuk Maaswijkweg uibouwen en aansluiten en klaar... :)

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door sirdanilot » vr 11 okt 2013, 10:53

Tsja, maar heden ten dage moet zoiets eigenlijk in een tunnel liggen, anders krijg je het er niet doorheen. En volgens mij is kp Benelux zó ontworpen, dat de doorgaande A4 juist op een hoge fly-over komt, al zou een tunnel wellicht ook kunnen (maar dan kom je in de problemen met de toeleidende verbindingsbogen).

Het belangrijkste is overigens Benelux - Spijkenisse. Het stukje tot aan klaaswaal is niet zo heel erg belangrijk.

Overigens denk ik dat een stadstunnel in Spijkenisse helemaal niet zo onmogelijk is als wordt beweerd. Aan de spijkenisse-kant kan hij aantakken op de Donaulaan (die aantakt op de brede Ruwaard van Puttelaan), aan de andere kant op de Aveling. Alleen bij metrostation Zalmplaat staat er een gebouw naast de metro, voor de rest is het tracé vrij. Nog een stadsbrug ipv een tunnel zou ook mogelijk kunnen zijn, maar dat landschappelijk natuurlijk minder.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door captain007 » vr 11 okt 2013, 11:04

sirdanilot schreef:Het belangrijkste is overigens Benelux - Spijkenisse. Het stukje tot aan klaaswaal is niet zo heel erg belangrijk.
Dan heb je dus sowieso al een tunnel onder de Oude Maas nodig, anders blijf je steken in Hoogvliet. En laat die tunnel nu net het duurste deel zijn van een eventuele A4 Benelux - Klaaswaal.

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door verfmeer95 » vr 11 okt 2013, 11:16

Bij knooppunt Benelux moet de A4 er inderdaad overheen. Alleen als ik naar de afstand tussen Benelux en de oude Maas kijk, denk ik dat er wel voldoende ruimte is voor een tunnel. Bij het Prins Clausplein heb je vanaf Zoetermeer aan 1 kilometer genoeg om naar de bovenste verdieping te komen. Volgens mij is de afstand tussen knooppunt Benelux en de Oude Maas zo'n 3 á 4 kilometer, dus ik denk dat er meer dan voldoende ruimte is voor een tunnel onder de Oude Maas. Met een beetje geluk kan zelfs bij de Groene kruisweg een afslag komen.

Overigens is voor Spijkenisse een tunnel/brug over het Spui ook belangrijk, omdat er nu geen vaste oeververbinding is. Verkeer van Spijkenisse naar de A29 moet nu allemaal via de A15. En laat het nu juist op die verbinding vastlopen.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door sirdanilot » vr 11 okt 2013, 11:24

Ja, maar je zit dus wel met geluidsoverlast bij Hoogvliet-Noord, doordat de weg daar aan het afdalen is. Daar moet dus een grote geluidswal komen.

Een afslag voor de Groene Kruisweg lijkt me wel een harde eis, anders heeft die hele A4 maar beperkt nut. Het nadeel is wel dat dit heel veel verkeer gaat genereren op deze weg, omdat het een kortere route is dan via een eventuele nieuwe A4-tunnel. Maar goed, men leert dat wel af als er op deze route dan file komt te staan, dan rijdt men wel om via de nieuwe tunnel.

Om de kosten te drukken kan men ook de verbinding A4-zuid -> A15 ri. Rotterdam v.v. schrappen uit het aan te passen knooppunt Benelux. Dat verkeer blijft dan over de Groene Kruisweg rijden. Hier zit toch bijna geen doorgaand verkeer tussen want dat rijdt via de A29.

Een vaste verbinding over het Spui is inderdaad wel belangrijk. Dat deel kost toch weinig geld in vergelijking met die dure tunnel, dus dan kan de hele A4-zuid wel worden aangelegd.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door Coen Tunnel » vr 11 okt 2013, 13:11

sirdanilot schreef:Om de kosten te drukken kan men ook de verbinding A4-zuid -> A15 ri. Rotterdam v.v. schrappen uit het aan te passen knooppunt Benelux. Dat verkeer blijft dan over de Groene Kruisweg rijden. Hier zit toch bijna geen doorgaand verkeer tussen want dat rijdt via de A29.
Wat een onzalig idee. Dat lijkt mij zelfs met de A29 er bij toch een belangrijke verbinding. Aangezien KP Benelux al is voorbereid om een volledig sterknooppunt te worden zul je ook niet enorm veel besparen.
captain007 schreef:
sirdanilot schreef:Het belangrijkste is overigens Benelux - Spijkenisse. Het stukje tot aan klaaswaal is niet zo heel erg belangrijk.
Dan heb je dus sowieso al een tunnel onder de Oude Maas nodig, anders blijf je steken in Hoogvliet. En laat die tunnel nu net het duurste deel zijn van een eventuele A4 Benelux - Klaaswaal.
Ik ben het er wel mee eens dat het deel van KP Benelux tot Spijkenisse, met een tunnel onder de Oude Maas en aansluitingen met de Groene Kruisweg en ten oosten van Spijkenisse (bij de Beerenplaat) de hoogste prioriteit verdiend. In een tweede fase kan dan het resterende deel Spijkenisse-Klaaswaal worden aangelegd, inclusief een brug over of een tunnel onder het Spui en een aansluiting op de N217 bij Oud-Beijerland.

frenkievee
stadsweg
Berichten: 343
Lid geworden op: di 16 okt 2012, 16:42
Locatie: Spijkenisse

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door frenkievee » vr 11 okt 2013, 13:50

Inmiddels wordt er op Rijnmond.nl ook de nodige discussie gevoerd over dit onderwerp. Mooi lang artikel hierover.
Ook in deze discussie komt de aanleg van zowel de Blankenburgtunnel (die m.i. niet echt voor ontsluiting van Spijkenisse zal helpen) en de aanleg van de A4-Zuid (al was het maar tot de Maaswijk) voorbij schuiven.

En ook op Dichtbij.nl wordt de vloer aangeveegd met de provincie. In het artikel wordt echter wel gesteld dat zowel asfalteringswerkzaamheden in Halfweg (Malledijk) en de werkzaamheden aan de metrobaan allebei uitgesteld (hadden) moeten worden. Maar ik vraag me dan echt af wie er eerder was qua planning. De provincie lijkt mij er nu als een blind paard doorheen te walsen en maar te verwachten dat iedereen opzij gaat voor hun planning.....
Met de bekende gevolgen tot nu toe. :?
met groet, Frank

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door Palance » vr 11 okt 2013, 14:34

Spijkenisse heeft altijd al grote bereikbaarheidsproblemen gehad, dat was niet anders toen ik er nog woonde. Een goede oplossing is de A4, maar om mij onduidelijke reden schijnen er nog altijd Spijkenissers te zijn die die verbinding niet willen :dontknow:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

frenkievee
stadsweg
Berichten: 343
Lid geworden op: di 16 okt 2012, 16:42
Locatie: Spijkenisse

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door frenkievee » vr 11 okt 2013, 14:37

Denk eerder dat je reden moet zoeken in Hoogvliet, Albrandswaard en Oud-Beijerland, Palance.
Hoogvliet wil hem niet zien, horen of ruiken.... Dus maakten ze de Aveling een stuk smaller.
Oud-Beijerland klaagt nu, na het bouwen van een volledige woonwijk, dat die dan te dichtbij de bebouwing komt.
met groet, Frank

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door sirdanilot » vr 11 okt 2013, 14:49

Oud Beijerland heeft niks te klagen, want het Spui zit nog tussen de geprojecteerde A4 en deze plaats. Bovendien is een tunnel onder het spui denkbaar, wat ook de overlast vermindert.

Alleen Hoogvliet en Poortugaal hebben recht van spreken. De inpassing is daar inderdaad een probleem, omdat je van een grote hoogte naar een diepe tunnel moet, en de weg tussen deze plaatsen dus ongeveer op maaiveld loopt. Eigenlijk jammer dat men kp. Benelux zo heeft ontworpen. Een tunnel onder het knooppunt was veel logischer geweest... Dan had je tussen hoogvliet en poortugaal een verdiepte ligging kunnen hebben, met ook een makkelijkere inpassing van de afrit Groene Kruisweg.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door Palance » vr 11 okt 2013, 14:53

Hoogvlieters en Poortugalers moeten niet zo zeuren, omdat al heel lang bekend is dat die weg er ooit zou kunnen komen (net als Schiedammers en Vlaardingers). Maar ik meen het dus echt he, dat er in Spijkenisse ook weerstand is. Met name door mensen rond Maaswijk (denk aan de toenemnde drukte op de Maaswijkweg bij een verlengde A4) of degenen die een appartement hebben in Maaswijk en hun uitzicht niet verziekt willen hebben (ja, echt!).
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door Chris » vr 11 okt 2013, 14:55

Een verdiepte ligging is absoluut niet noodzakelijk ter hoogte van Poortugaal en Hoogvliet. De beschikbare corridor is ruim 400 meter breed, waardoor een normaal geluidsscherm afdoende is.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door sirdanilot » vr 11 okt 2013, 15:05

Tsja, krijg dat er maar eens politiek door, met een PVDA burgemeester in Spijkenisse. Ook deelgemeente Hoogvliet is vooral PVDA. In Albrandswaard valt het dan wel weer mee, met vooral VVD. Oud-Beijerland is vooral VVD en SGP, dus waarom zij zo zeuren over een weg die helemaal niet dicht bij de dorpskern komt snap ik ook niet :dontknow:

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Bereikbaarheid Spijkenisse

Bericht door Palance » vr 11 okt 2013, 15:09

Wat heeft een PvdA-burgemeester er dan mee te maken?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Plaats reactie