Infrastructuur in Rotterdam

Discussies over lokale weginfrastructuur, verkeerscirculatieplannen, parkeerbeleid en de relatie met de stedebouwkunde.

Moderator: Moderatoren

Thom
woonerf

Re: Infrastructuur in Rotterdam

Bericht door Thom » do 22 okt 2020, 15:37

Aan de overkant van de straat staat ook een :C16: maar dan met de tekst 'Voetgangers via overzijde'. Dat is inderdaad duidelijker dan een pijl naar links en rechts. Al denk ik wel dat de meeste mensen begrijpen dat deze oversteek afgesloten is, er staan immers rood/witte barrières en hoge bouwhekken. Maar er zullen altijd mensen zijn die kortste weg kiezen, zoals in het voorbeeld van Palance.

Afbeelding
Beginner op dit forum

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » do 19 nov 2020, 10:21

Palance schreef:
do 08 okt 2020, 18:44
De Posthumalaan was gisteren weer in beide richtingen open.
En gisteren weer dicht in de richting van de Erasmusbrug. Die wordt nu heraangelegd.

Afbeelding

Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » di 24 nov 2020, 14:59

De bocht in het nieuwe tramspoor Posthumalaan -> Veemstraat ligt er ondertussen.
Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Rogier
expressweg

Bericht door Rogier » wo 25 nov 2020, 22:00

Leuke foto's, maar waarom trekt men gehele verharding eruit? Volgens mij is de weg hier nog geen 25 jaar oud.

Pino
2x5 autosnelweg

Bericht door Pino » wo 25 nov 2020, 23:33

Zal inderdaad wel ongeveer zo oud zijn. De Erasmusbrug opende in 1996; de toeleidende wegen zullen ook van ongeveer toen zijn.

PeterSchoeber
stadsweg

Bericht door PeterSchoeber » do 26 nov 2020, 7:46

Rogier schreef:
wo 25 nov 2020, 22:00
Leuke foto's, maar waarom trekt men gehele verharding eruit? Volgens mij is de weg hier nog geen 25 jaar oud.
Misschien iets met verkeerde materiaal keuze in de onderlaag van de verharding die op termijn problemen kan veroorzaken? Er staat mij iets bij dat de (hoogoven)slakken na verloop van jaren voor problemen heeft gezorgd. Ik kan mij zomaar voorstellen dat er in Rotterdam en omstreken afvalslakken van de afval verbrandingsovens gebruikt is als ondergrond voor wegen en dat je daardoor nu problemen krijgt.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » di 01 dec 2020, 10:33

Weer een paar foto's. De lantaarnpalen aan de oostkant doen het weer (vandaar dat ik wat foto's kon maken in het donker), en aan de westkant zijn nieuwe masten geplaatst. Er staan nog geen masten voor de bovenleiding van de tram.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

H.
dorpsstraat

Bericht door H. » di 01 dec 2020, 13:49

Zijn die masten aan de Rijnhavenzijde misschien tevens voor de bovenleiding? Het lijken min of meer dezelfde masten te zijn als waar op het Wilhelminaplein de bovenleiding aan is bevestigd. Ze zien er nogal robuust uit om uitsluitend als verlichtingsmast te dienen.
Laatst gewijzigd door H. op di 01 dec 2020, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » di 01 dec 2020, 13:50

Dat idee had ik ook, maar er liggen nog meer palen naast de trambaan zoals je kunt zien, ik denk dat die voor de bovenleiding zijn.

We zullen het zien.

H.
dorpsstraat

Bericht door H. » di 01 dec 2020, 13:55

^^ Nu zie ik het inderdaad. We wachten het gewoon af. :top: