Infrastructuur in Arnhem

Discussies over lokale weginfrastructuur, verkeerscirculatieplannen, parkeerbeleid en de relatie met de stedebouwkunde.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Infrastructuur in Arnhem

Bericht door Mark » wo 19 okt 2016, 15:09

Het lijkt erop dat het kenmerkende Roermondseplein op de schop gaat. De gemeente wilt de "blauwe golven" vervangen door groen om onder andere de afwatering te verbeteren, maar ook de verkeersafwikkeling zelf moet aangepakt worden. Concreet is het allemaal niet wat betreft de verkeerscirculatie maar er wordt wel een voorbeeld gegeven.
Arnhem-Direct schreef:Verkeer dat nu uit de Willemstunnel komt en naar de Weerdjesstraat wil, moet nu eerst helemaal doorrijden naar de Rijn, daar een bocht van 180 graden maken, een eind terugrijden en kan dan pas de Weerdjesstraat in.

Als het aan de gemeente ligt wordt die onlogische route veranderd en komt er ter hoogte van de Weerdjesstraat gewoon een afslag naar links.
Afbeelding

Het volledige artikel, foto via Buro Harro.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Infrastructuur in Arnhem

Bericht door keokiracer » wo 19 okt 2016, 15:13

Zie ik nou een versmalling van de Nelson Mandelabrug naar 1x2 op die visualisatie?
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Infrastructuur in Arnhem

Bericht door captain007 » wo 19 okt 2016, 15:17

^^ Ja, zo te zien wordt de huidige busbaan opgeschoven en komt er een soort van park op de plek van de huidige busbaan. Alweer een gemeente die het OWN naar de knoppen helpt...

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Infrastructuur in Arnhem

Bericht door Willem » wo 19 okt 2016, 15:57

Als de wegen aan beide zijden van de brug blijven zoals ze nu zijn ontstaat er een flinke flessehals.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Infrastructuur in Arnhem

Bericht door Kaaiman » wo 19 okt 2016, 16:12

Gelukkig is een landschapsarchitect nog niet meteen een verkeerskundige. Dat brugpark is een sympathiek idee maar lijkt me ecologisch niet nodig, verkeerskundig een probleem en financieel niet haalbaar.

Het verminderen van het verhard oppervlak op het Roermondseplein juich ik op zich toe, al zou ik wel graag zien dat er meer van het oorspronkelijke kunstobject overblijft, bijvoorbeeld door de witte banen in gras uit te voeren en de blauwe banen in bloemperkjes/struiken of iets anders contrasterends.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Infrastructuur in Arnhem

Bericht door Coen Tunnel » wo 19 okt 2016, 17:04

keokiracer schreef:Zie ik nou een versmalling van de Nelson Mandelabrug naar 1x2 op die visualisatie?
Dat zou een gigantisch stomme zet zijn. Want over het algemeen rijdt het in Arnhem best nog aardig door.

De route naar de Weerdjesstraat neem ik zo nu en dan ook wel en ik vind het niet erg problematisch. Het staat goed bewegwijzerd en het zijn geen krappe bochten. En meer groen op het Roermondsplein kan ik begrijpen, maar het is wel jammer dat het kenmerkende stukje kunst met die golven daarvoor moet sneuvelen.

R-R-L
stadsweg
Berichten: 270
Lid geworden op: zo 15 mei 2016, 21:24

Re: Infrastructuur in Arnhem

Bericht door R-R-L » wo 19 okt 2016, 20:17

Die lus om bij de Weerdjesstraat te komen stelt amper iets voor. Vanaf het Willemsplein naar de andere kant van de Zypse poort mogen ze wel eens aanpakken. Daar een paar meter tegen het verkeer in scheelt weer bijna 4 km en vele verkeerslichten.

Beweegbare paal bij de Telefoonstraat mag blijven. Het is dat ik geen dashcam heb, anders zou ik zo een compilatie maken van het af en toe ronduit vermakelijke gepruts van mensen die weer terug moeten :mrgreen:

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Infrastructuur in Arnhem

Bericht door Vinny » wo 19 okt 2016, 20:20

Weet iemand de achterliggende principes van het verkeersplein daar? Ik vind het nog steeds een van de meest in het oogspringende "knooppunten" van Nederland en ergens zegt er iets in mij dat die lus er grotendeels overbodig ligt.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Infrastructuur in Arnhem

Bericht door Coen Tunnel » wo 19 okt 2016, 20:40

^^ Overbodig? Hoe wou je dan vanaf het Nieuwe Plein en de N225 het hoogteverschil voor de brug overbruggen?

JB81
autoweg
Berichten: 1542
Lid geworden op: vr 30 mar 2007, 11:25
Locatie: Breda / Utrecht

Re: Infrastructuur in Arnhem

Bericht door JB81 » do 20 okt 2016, 7:15

Het lijkt een ingewikkeld knooppunt maar in feite is het niets meer dan een gekrulde af- en toerit naar de brug. Dat hoogteverschil had je misschien ook wel rechtdoor richting station kunnen oplossen, maar dan moeten de Weerdjesstraat en de N225 ook omhoog.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Infrastructuur in Arnhem

Bericht door Jeroen » do 20 okt 2016, 8:07

captain007 schreef:^^ Ja, zo te zien wordt de huidige busbaan opgeschoven en komt er een soort van park op de plek van de huidige busbaan. Alweer een gemeente die het OWN naar de knoppen helpt...
Gewoon een grote parking maken bij De Praets en mensen te voet de brug over laten steken. :duck:

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: Infrastructuur in Arnhem

Bericht door Egbert » do 20 okt 2016, 12:27

JB81 schreef:Het lijkt een ingewikkeld knooppunt maar in feite is het niets meer dan een gekrulde af- en toerit naar de brug. Dat hoogteverschil had je misschien ook wel rechtdoor richting station kunnen oplossen, maar dan moeten de Weerdjesstraat en de N225 ook omhoog.
Als die bebouwing aan de oostzijde er niet was geweest dan had dat gekund. Zo te zien lag er vroeger een vlotbrug en na de 2e wereldoorlog een tijdje een veerpont. Aan de westzijde (waar nu dus het verkeersplein ligt) lag wat industrie en een klein haventje. In de jaren 60 is det gedempt en lag er wat industrie die dan weer afgebroken werd om daarna het verkeersplein op te leggen.

Ik denk dat dat hoogteverschil ook heel hard opgelost wordt in Arnhem zelf. Wat bij de Nederrijn 12 meter hoogte is zal bij het station al gelijkvloers zijn.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Infrastructuur in Arnhem

Bericht door Coen Tunnel » do 20 okt 2016, 12:35

Egbert schreef:Ik denk dat dat hoogteverschil ook heel hard opgelost wordt in Arnhem zelf. Wat bij de Nederrijn 12 meter hoogte is zal bij het station al gelijkvloers zijn.
Uiteraad, Arnhem ligt op een helling van de Veluwe en al vanaf de noordkant van het centrum loopt het duidelijk omhoog. En je hebt een punt, want de busbaan loopt gewoon vanaf de brug over een viaduct door richting het station. Maar verkeer van/naar de N225 en de Weerdjesstraat alsmede verkeer vanuit de Willemstunnel wordt geconfronteerd met een hoogteverschil richting het brugdek van de Nelson Mandelabrug waarvoor de lus vanaf het Roermondsplein noodzakelijk is.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Infrastructuur in Arnhem

Bericht door Vinny » za 22 okt 2016, 8:57

Egbert schreef:
JB81 schreef:Het lijkt een ingewikkeld knooppunt maar in feite is het niets meer dan een gekrulde af- en toerit naar de brug. Dat hoogteverschil had je misschien ook wel rechtdoor richting station kunnen oplossen, maar dan moeten de Weerdjesstraat en de N225 ook omhoog.
Als die bebouwing aan de oostzijde er niet was geweest dan had dat gekund. Zo te zien lag er vroeger een vlotbrug en na de 2e wereldoorlog een tijdje een veerpont. Aan de westzijde (waar nu dus het verkeersplein ligt) lag wat industrie en een klein haventje. In de jaren 60 is det gedempt en lag er wat industrie die dan weer afgebroken werd om daarna het verkeersplein op te leggen.

Ik denk dat dat hoogteverschil ook heel hard opgelost wordt in Arnhem zelf. Wat bij de Nederrijn 12 meter hoogte is zal bij het station al gelijkvloers zijn.
Aha, men kon gewoon de aanleg van het verkeersplein combineren met sanering van vervallen industrie. Dat wist ik niet :top:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

R-R-L
stadsweg
Berichten: 270
Lid geworden op: zo 15 mei 2016, 21:24

Re: Infrastructuur in Arnhem

Bericht door R-R-L » wo 26 okt 2016, 20:00

Het centrum van Arnhem is verkeersluw gemaakt met pollers. Schitterend systeem dat volledig storingsvrij werkt, kuch... Regelmatig is de poller omlaag en het verkeerslicht uit op tijden dat hij omhoog zou moeten zijn. Daarstraks trof ik deze situatie aan:
Afbeelding
Poller omlaag en het licht op rood. Na het insteken van mijn ontheffingspas gebeurde er niets. Wordt dan Russisch roulette, doorrijden en maar hopen dat hij niet omhoog komt zoals mijn voorganger het deed, of zou maar op safe spelen? Ben maar via het busstation gereden en de voetgangerszone via het Johnny van Doornplein in gereden.

Sprak eens iemand van het parkeerbedrijf over de pollers. Volgens hem zou er een studie zijn geweest om de pollers af te schaffen en vrije doorgang met kentekenherkenning toe te passen. Gok dat ze de kosten van zo'n systeem zo terug zouden verdienen, als ik nu al zie hoeveel mensen doorrijden en dan weer achteruit terug moeten...

R-R-L
stadsweg
Berichten: 270
Lid geworden op: zo 15 mei 2016, 21:24

Re: Infrastructuur in Arnhem

Bericht door R-R-L » wo 18 jan 2017, 11:48

http://www.arnhem-direct.nl/berichten/g ... -autovrij/

De gemeente is lekker bezig door de parkeerplaatsen op het Gele Rijders Plein te laten vervallen zonder enig fatsoenlijk alternatief. Het plein is enkel bereikbaar als je toegang hebt tot de binnenstad en parkeren kan enkel met een vergunning. Blijkbaar moet er een dusdanig immense fietsenstalling komen dat alle auto's nu maar weg moeten. Bewoners mogen blijkbaar maar uitzoeken waar ze met hun auto's heen gaan.

Blijkbaar is het een trend van de gemeente, eerder zijn de parkeerplaatsen op de Markt al opgeheven, ook zonder alternatieven.

Staat tegenover dat er juist een groei van het aantal bewoners is in de stad.

Gelukkig heb ik nog een eigen parkeerplaats. Maar ook daar heeft de gemeente al de uitspraak over gedaan, marktconforme prijs van de parkeerplaatsen gaan omhoog en daarmee wordt dus ook de huur verhoogd. Het zou me niet verbazen als de ontheffing voor het rijden in de binnenstad (nu €187 per jaar) fors omhoog zal gaan.

Alain
expressweg
Berichten: 3481
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 18:09
Contacteer:

Re: Infrastructuur in Arnhem

Bericht door Alain » za 27 okt 2018, 16:07

Vinny schreef: wo 19 okt 2016, 20:20 Weet iemand de achterliggende principes van het verkeersplein daar? Ik vind het nog steeds een van de meest in het oogspringende "knooppunten" van Nederland en ergens zegt er iets in mij dat die lus er grotendeels overbodig ligt.
Toen de Roermondspleinbrug - tegenwoordig Nelson Mandelabrug - in 1977 openging, kwamen op het Roermondsplein nog meer verkeersrichingen bij elkaar dan tegenwoordig. Nu kun je vanaf de brug alleen richting Oosterbeek, de Weerdjesstraat (Centrumring) en het Nieuwe plein (dit is echter geen doorgaande route); 40 jaar geleden kon je ook nog richting Willemsplein en de Rijnkade. Die 'overbodige' lus is vooral aangelegd vanwege die laatste.

Lastig om daar online nog goede documentatie van te vinden, maar deze maquettefoto maakt het misschien nog wel het meest duidelijk:

Afbeelding
bron

Ik kom zelf pas sinds 2013 regelmatig in Arnhem en woon er pas sinds vorig jaar, dus de oorspronkelijke situatie heb ik nooit meegemaakt. De herinrichting van het plein is voor het verkeer op 15 oktober jl. opgeleverd, vandaar deze schop. Er is wel het nodige veranderd: verkeer vanaf de brug, uit Oosterbeek en vanuit de Willemstunnel heeft nu een directere route de Weerdjesstraat in, waarbij vooral de route vanuit de Willemstunnel korter is geworden. Daarmee is de 'overbodige' lus feitelijk opgeheven en kan die ruimte voor wat anders gebruikt worden.

Maar ook van/naar Oosterbeek is er het nodige gewijzigd. Verkeer vanuit de Willemstunnel reed voorheen via de Oude Kraan en moest invoegen op verkeer dat vanaf de brug kwam. Nu rijdt men eerst onder het viaduct van de lus door, waarbij ook de invoegsituatie is omgekeerd. Andersom heeft verkeer vanuit de richting Oosterbeek nu nog maar één rijstrook tot het Roermondsplein tot haar beschikking (al moet dat niet zo'n probleem opleveren, omdat het verkeer vanaf Onderlangs ook al via één rijstrook wordt afgewikkeld) en is het aantal opstelstroken gereduceerd. Verkeer richting Nieuwe Plein had voorheen een eigen opstelstrook, maar rijdt nu eerst nog mee met het verkeer richting Weerdjesstraat, dat twee opstelstroken heeft behouden. Verkeer richting de brug heeft geen stoplichten meer, maar voegt in op het verkeer vanuit de Willemstunnel.

Opvallend/bevreemdend: er is sprake van een rijbaansplitsing van verkeer van en naar Oosterbeek ter hoogte van de onderdoorgang onder het viaduct van de lus, waarbij die splitsing een soort met graszoden beklede goot is, en er bovendien geen fysieke barrière tussen de rijbaan en die goot bestaat. Geen idee wat daar de gedachtegang achter is geweest...

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Infrastructuur in Arnhem

Bericht door waldo79 » za 27 okt 2018, 16:23

Leuk dat je even in de historie rond dat plein bent gedoken, Alain :)<>:

Gebruikersavatar
3jaap
dorpsstraat
Berichten: 118
Lid geworden op: do 11 mar 2021, 14:40
Locatie: Veenendaal UT

Re: Infrastructuur in Arnhem

Bericht door 3jaap » do 11 mar 2021, 18:25

De situatie dat je vanaf het Nieuwe Plein doorreed naar het Willemsplein *strak langs de "blikken bioscoop" is tot ongeveer de Millenniumwisseling gehandhaafd geweest. De verkeersstromen oo het Roermondsplein zijn korter en eenvoudiger geworden. Van bovenaf gezien is het strikt genomen een groot kruispunt geworden en geen verkeersplein meer. Overigens lijkt de geul tussen de rijbanen van en naar Oosterbeek mij afwateringstechnisch van aard...
Voorheen hier onder de naam B88...
Chaufferen is een vak!

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: Infrastructuur in Arnhem

Bericht door Durashift » do 11 mar 2021, 20:42

Toch vind ik het een gemis dat je dus niet meer langs de 'blikken bioscoop' kan rijden, stad uit richting Sonsbeekpark.

Ik heb voor mijn werk een stop op de Utrechtseweg (bij de school) momenteel. Vervolgens moet ik in de wijk aan de andere kant van het spoor wezen (richting het Dorp zeg maar)...

Ik heb een keertje de lus geprobeerd, dus onderlangs via het Rodenburg en dan Velpersingel weer richting station... maar dat werkt niet.
Dus nu rijdt ik naar Oosterbeek, en ga dan 'omhoog' naar de N224. Voor mijn gevoel onlogisch.. maar kom redelijk rap uit bij de eerste stop in dat wijkje na de verkeerslichten.

Wat wel goed te doen was, gisteren, is vanaf Huissen aansluiting N325 naar dit verkeersplein te rijden om naar Wageningen te rijden.
Onderlangs via Gelredome, dat reed mieters. Lekker vlot, ondanks de 50 km/h bij Vitesse ;) (staat ook maar 1 bord in de rechterberm achter de bomen, in de linker berm staat geen snelheidsbord.. :s )

Gebruikersavatar
3jaap
dorpsstraat
Berichten: 118
Lid geworden op: do 11 mar 2021, 14:40
Locatie: Veenendaal UT

Re: Infrastructuur in Arnhem

Bericht door 3jaap » do 11 mar 2021, 21:28

Durashift schreef: do 11 mar 2021, 20:42

Ik heb voor mijn werk een stop op de Utrechtseweg (bij de school) momenteel. Vervolgens moet ik in de wijk aan de andere kant van het spoor wezen (richting het Dorp zeg maar)...

Misschien een rare vraag...Maar waarom rijdt je dan niet over de Oranjestraat noordwaarts richting de Heijenoordseweg. Dan ben je er praktisch al. Overigens is dit verkeerstechnisch gezien woonwijk, maar omdat het tussen de Zypse Poort en Oosterbeek de enige manier is om het spoor ri Utrecht over te steken erg druk bereden. Bedenk me nu dat dit ook een van de doorgaande eenrichtingsstraten is waarin ik in een ander draadje mede forummers vraag deze te delen...
Voorheen hier onder de naam B88...
Chaufferen is een vak!

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: Infrastructuur in Arnhem

Bericht door Durashift » do 11 mar 2021, 21:37

^^^ dank voor het meedenken. Ik heb ff gekeken welke straten jij aanbeveelt. Oranjestraat ken ik wel, irritante klinkers en helling% :)
Ik gebruik die straat weleens om te keren.. verders is het een drukke, ongelukkige straat wat mij betreft. Leuk om er te wonen misschien. Niet om er te werken. ;)

Maar, de brug over het spoor is voor mij verboden tijdens werk, voertuigtechnisch dan.
Verders is het aan de noordzijde nog wel draaien en keren, zo te zien.

Gebruikersavatar
3jaap
dorpsstraat
Berichten: 118
Lid geworden op: do 11 mar 2021, 14:40
Locatie: Veenendaal UT

Re: Infrastructuur in Arnhem

Bericht door 3jaap » do 11 mar 2021, 21:48

Durashift schreef: do 11 mar 2021, 21:37

Maar, de brug over het spoor is voor mij verboden tijdens werk, voertuigtechnisch dan.
Ben nu toch wel benieuwd in wat voor voertuig jij je verplaatst. Bij erg lange en grote voertuigen is het in die specifieke rijrichting inderdaad niet aan te bevelen. In tegenovergestelde richting echter redelijk te doen , in elk geval met een 12 meter stadsbus...En het is naar mijn weten ook niet verboden. Nu ik dat zeg, ik herinner mij een keer een materiaalrit (lege bus) dat ik bovenstaande éénmaal deed, en toen hebben omwonenden Connexxion gebeld met de mededeling "er rijdt een bus door de straat" :lol:
Voorheen hier onder de naam B88...
Chaufferen is een vak!

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: Infrastructuur in Arnhem

Bericht door Durashift » do 11 mar 2021, 22:10

Kleine vrachtwagen.

https://www.google.nl/maps/@51.9863211, ... 312!8i6656

Nu ben ik er niet vies van om, als het mij zo uitkomt, dit bord te negeren.. maar in dit geval kan ik dat wel begrijpen en het levert mij geen snellere, makkelijker route op, vind ik. Kan ik beter iets verderop bij Oosterbeek over dat strakke asfalt naar beneden sjezen. :woop:

Gebruikersavatar
3jaap
dorpsstraat
Berichten: 118
Lid geworden op: do 11 mar 2021, 14:40
Locatie: Veenendaal UT

Re: Infrastructuur in Arnhem

Bericht door 3jaap » do 11 mar 2021, 22:24

Nooit bij stilgestaan dat dit helemaal niet mocht...En wat betreft je route: Comfort is ook wat waard! Zou met een kleine vrachtwagen ook niet graag over die klinkerweg stuiteren :write:
Voorheen hier onder de naam B88...
Chaufferen is een vak!

R-R-L
stadsweg
Berichten: 270
Lid geworden op: zo 15 mei 2016, 21:24

Re: Infrastructuur in Arnhem

Bericht door R-R-L » do 11 mar 2021, 22:44

Arnhem blijft een stad waar lokale kennis erg goed van pas komt. Ik herinner me nog de eerste keer dat ik vanaf het Nieuwe Plein kwam en naar de Transvaalbuurt moest, wat was het toch verleidelijk om bij de Zijpse Poort even snel 3 meter tegen het verkeer in te gaan, kan ivm verkeerslichten toch niets aankomen. Werd uiteindelijk maar braafjes de Oranjestraat. Nog niet gek lang het rijbewijs toen, samen met wat aanschuiven in de Brouwerijweg een goede oefening voor het voetenwerk bij wegrijden op hellingen.

Met die hellingen valt ook op hoe paniekerig velen zijn. Afgelopen 4 jaar in Arnhem gewoond, hoevaak ik op de Amsterdamse- en Apeldoornseweg mensen de auto op de handrem zag trekken. Zo steil zijn ze niet, prima met voetenwerk te doen. En volgens mij heeft bijna elke nieuwere auto tegenwoordig hill hold, dus dan is het helemaal niet meer nodig.

Gebruikersavatar
3jaap
dorpsstraat
Berichten: 118
Lid geworden op: do 11 mar 2021, 14:40
Locatie: Veenendaal UT

Re: Infrastructuur in Arnhem

Bericht door 3jaap » do 11 mar 2021, 22:55

Apeldoornse en Amsterdamseweg ben ik volledig met je eens. Bovendien vergt het allemaal extra handelingen. Op de Brouwerijweg echter, en ook bovenaan de Oranjestraat, is het met een auto met gare koppeling zoals de mijne, wel aan te bevelen. Voor je het weet gaat je premie weer omhoog :rofl2: !
Voorheen hier onder de naam B88...
Chaufferen is een vak!

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Infrastructuur in Arnhem

Bericht door waldo79 » do 11 mar 2021, 22:57

Met de koppeling is vals plat veel beter te beheersen mijns inziens. Kwestie van de koppeling goed aanvoelen.

(als je koppeling al gaar is, dan is het een ander verhaal)

R-R-L
stadsweg
Berichten: 270
Lid geworden op: zo 15 mei 2016, 21:24

Re: Infrastructuur in Arnhem

Bericht door R-R-L » do 11 mar 2021, 23:49

B88 schreef: do 11 mar 2021, 22:55 . Op de Brouwerijweg echter, en ook bovenaan de Oranjestraat, is het met een auto met gare koppeling zoals de mijne, wel aan te bevelen. Voor je het weet gaat je premie weer omhoog :rofl2: !
Mijn kenteken voor is iets verbogen nadat iemand er met parkeren tegenaan gezeten heeft. Zo vaak al de neiging gehad om net iets te dicht achter iemand te gaan staan zodat ik een gratisch nieuwe heb. En toch uiteindelijk maar netjes wat afstand houden :lol:

Gebruikersavatar
3jaap
dorpsstraat
Berichten: 118
Lid geworden op: do 11 mar 2021, 14:40
Locatie: Veenendaal UT

Re: Infrastructuur in Arnhem

Bericht door 3jaap » vr 12 mar 2021, 13:00

Dat heb ik nu altijd als ik van rechts kom en voorrang heb, en het overduidelijk is dat je dit niet zondermeer gaat krijgen...denk dan ook altijd "ik rijd door hoor". Het fatsoen wint het echter altijd weer... :handshake:
Voorheen hier onder de naam B88...
Chaufferen is een vak!

Plaats reactie