Tolbrug Nieuwerbrug

Discussies over lokale weginfrastructuur, verkeerscirculatieplannen, parkeerbeleid en de relatie met de stedebouwkunde.

Moderator: Moderatoren

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Tolbrug Nieuwerbrug

Bericht door RSK » vr 17 jul 2015, 0:44

^^ De brug is al tolvrij voor Nieuwerbruggers.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

FerdivdGeest
polderweggetje
Berichten: 20
Lid geworden op: za 11 jun 2016, 17:47

Re: Tolbrug Nieuwerbrug

Bericht door FerdivdGeest » zo 03 jul 2016, 14:59

RSK schreef:^^ De brug is al tolvrij voor Nieuwerbruggers.
Er was meer geld nodig dus er is een symbolisch tolvignet gemaakt die bewoners konden kopen waarmee ze het bestuur van de brug konden steunen.

Tevens, aangezien ik op een steenworp afstand van de brug woon, zal ik wat meer info geven.
Er wordt in de ochtendspits en middagspits tol geheven. Er komen in de spits genoeg mensen langs want het is een van de enigste bruggen over de oude rijn in de regio. Vooral mensen die vanaf de snelweg bij waarder/nieuwerbrug naar woerden rijden in de spits betalen tol. Tol wordt alleen geheven op motorvoertuigen, en niet op fietsers en voetgangers. Het is nog heel traditioneel en de tol zal de komende tijd ook nog niet verdwijnen. Het is echt een soort begrip in de regio.
Ik verlang naar de tijd waar geen spits- en plusstroken bestaan, maar gewone snelwegen, met gewoon 120km/h als snelheid.
Gewoon, zoals het hoort.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Tolbrug Nieuwerbrug

Bericht door Chris » za 21 dec 2019, 19:08

De gemeente Bodegraven heeft in januari 2018 de aanduiding 'tol' op de wegwijzers aangebracht: https://www.ad.nl/woerden/geen-excuus-m ... ~a1152bb5/

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie