Infrastructuur in Zwolle

Discussies over lokale weginfrastructuur, verkeerscirculatieplannen, parkeerbeleid en de relatie met de stedebouwkunde.

Moderator: Moderatoren

A35-racer
dorpsstraat

Bericht door A35-racer » di 17 okt 2006, 20:47

Chris schreef:Ik heb een interessant Excelbestand toegemaild gekregen van de gemeente Zwolle.
Hmm, inderdaad erg interessant!

De N35 (Ceintuurbaan) moet zo nodig 2x500 rijstroken worden (want de files aldaar zijn onmenselijk... not), terwijl de Oldenallee en de N337 (IJsselallee) significant meer verkeer voor de kiezen krijgen... wat klopt hier niet?

De toekomst ziet er goed uit in Zwolle! Ik mag straks na een 2x500 strooks Ceintuurbaan mezelf op een 2x1 strooks N35 (Heinoseweg) persen als ik naar huis ga. Hulde!

RWS en de gemeente Zwolle, een perfect team me dunkt!

Chris
Moderator

Bericht door Chris » di 17 okt 2006, 20:48

De N35 heeft wel veel meer verkeerslichten op korte afstand, en je mag er maar 50.

De N35 is vaak een lange file van Raalte tot Zwolle in de ochtendspits.

De N337 ken ik niet zo van de spitsen.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » di 17 okt 2006, 20:55

De N337 loopt vaak vanaf Hanzeland tot aan Zwolle-Zuid vast in de ochtendspits.

De Mastenbroekerallee-Middelweg zal nu wel veel meer dan in 2001 te verwerken krijgen. Daar staat het elke ochtend rond acht uur ook helemaal vast vanuit Stadshagen richting Zwartewaterallee.

Ook de Burgemeester van Royensingel loopt vaak vast.

A35-racer
dorpsstraat

Bericht door A35-racer » di 17 okt 2006, 21:29

Chris schreef:De N35 heeft wel veel meer verkeerslichten op korte afstand, en je mag er maar 50.

De N35 is vaak een lange file van Raalte tot Zwolle in de ochtendspits.

De N337 ken ik niet zo van de spitsen.
De N337 staat ín Zwolle praktisch vol (en stil) in de spits. Vóór Zwolle rijdt er niet veel verkeer. Het meeste verkeer op de N337 lijkt uit Zwolle-Zuid en vanaf de Oldenallee te komen.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » di 17 okt 2006, 21:31

Dat klopt:

In Zwolle: 33.000
Voor Zwolle: 5.000

en gedeelte komt vanaf Zwolle-Zuid, een gedeelte vanaf Marslanden, en een gedeelte vanaf de N35/A28.

A35-racer
dorpsstraat

Bericht door A35-racer » di 17 okt 2006, 21:45

Ik denk dan ook dat je de N35/Ceintuurbaan problematiek met een paar simpele ingrepen te lijf kan gaan:

(excuseer het amateuristische Photoshopwerk)

Afbeelding

Weg -A- aanleggen om bedrijventerrein -B- beter te ontlasten. Weg -C- opheffen en als alternatief weg -D- te gebruiken.

Scheelt één VRI bij weg -C- (die erg dicht bij de A28 én een ander VRI ligt) en een aantal afslaande richtingen (t.h.v. bedrijventerrein -B-).

Kost slechts een fractie van de huidige plannen (een 500-strooks Ceintuurbaan)...

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » wo 18 okt 2006, 9:14

Als je die weg A aanlegt, komt er wel weer een VRI-kruising bij... :idea:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
Atlantis • forum voor geofictie

VincZ
dorpsstraat

Bericht door VincZ » wo 18 okt 2006, 10:08

Het lijkt me ook niet verstandig om een de Boerendanserdijk en de Vrolijkheid aan te wijzen als belangrijke ontsluitingsweg. Dat trekt alleen maar (nog) meer verkeer naar de Brederostraat en dat is niet wenselijk. Weg A is ook nergens voor nodig, omdat er nou ook weer niet zoveel verkeer van de Dr Beensweg komt. Liever zie ik dat het kruispunt bij Urbana wordt opgeheven.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » wo 18 okt 2006, 11:04

Kaaiman schreef:Als je die weg A aanlegt, komt er wel weer een VRI-kruising bij... :idea:
Die zit er al... Bovendien wordt dat gebied nu toch volgebouwd.

A35-racer
dorpsstraat

Bericht door A35-racer » wo 18 okt 2006, 21:58

VincZ schreef:Het lijkt me ook niet verstandig om een de Boerendanserdijk en de Vrolijkheid aan te wijzen als belangrijke ontsluitingsweg. Dat trekt alleen maar (nog) meer verkeer naar de Brederostraat en dat is niet wenselijk. Weg A is ook nergens voor nodig, omdat er nou ook weer niet zoveel verkeer van de Dr Beensweg komt. Liever zie ik dat het kruispunt bij Urbana wordt opgeheven.
Wat betreft de Brederostraat: elk voordeel heeft z'n nadeel...

Punt is dat de Oude Meppelerweg een VRI heeft waardoor je 3 (of zelfs 4) VRI's binnen 200 meter hebt (A28, Oude Meppelerweg, Meppelerstraat) waardoor de doorstroming dus gewoon flut is. Waarom de Oude Meppelerweg niet afsluiten omdat er toch een (noodzakelijke) VRI is bij de Boerendanserdijk? Verkeer vanuit het zuiden neemt sowieso de Boerendanserdijk i.p.v. de Oude Meppelerweg (als ze slim zijn)...

Weg -A- is zeker wel nodig, want men is daar flink aan het bouwen. De file op de Dr. Spanjaardweg wordt tijdens de avondspits met de dag langer... tussen 16:00 en 17:30 staat er echt een forse rij.

Voordeel van het aanleggen van weg -A- is dat je de afslaande richtingen op de Ceintuurbaan naar de Dr. Spanjaardweg kan schrappen. Het bedrijventerrein wordt dan vanaf de Ceintuurbaan alleen toegangkelijk via de nieuwe weg -A- en de huidige Dr. van Heesweg...

Maar goed... that's just me...

Ik kan het met je eens zijn dat de VRI bij Urbana niet echt nodig is. Er komt weinig verkeer vanaf de zijwegen...

Chris
Moderator

Bericht door Chris » wo 18 okt 2006, 22:00

Punt is dat de Oude Meppelerweg een VRI heeft waardoor je 3 (of zelfs 4) VRI's binnen 200 meter hebt (A28, Oude Meppelerweg, Meppelerstraat) waardoor de doorstroming dus gewoon flut is.
Dat wordt dus 1 VRI bij de Oude Meppelweg met de reconstructie. De huidige situatie is inderdaad slecht.
Ik kan het met je eens zijn dat de VRI bij Urbana niet echt nodig is. Er komt weinig verkeer vanaf de zijwegen...
De gemeente heeft onlangs veel grond gekocht en verkocht ten oosten van de N35. Het is algemeen bekend dat de gemeente daar een en ander wil ontwikkelen.

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » wo 18 okt 2006, 22:07

Zonder voldoende verkeerscapaciteit? :?
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
Atlantis • forum voor geofictie

Chris
Moderator

Bericht door Chris » wo 18 okt 2006, 22:45

Er ligt nu nog niets aan wegen daar, afgezien van wat geasfalteerde landweggetjes.

Ik hoop dat dat niet weer zo'n verkeerskundige ramp wordt als Stadshagen.

VincZ
dorpsstraat

Bericht door VincZ » wo 18 okt 2006, 23:31

A35-racer schreef:
VincZ schreef:Het lijkt me ook niet verstandig om een de Boerendanserdijk en de Vrolijkheid aan te wijzen als belangrijke ontsluitingsweg. Dat trekt alleen maar (nog) meer verkeer naar de Brederostraat en dat is niet wenselijk. Weg A is ook nergens voor nodig, omdat er nou ook weer niet zoveel verkeer van de Dr Beensweg komt. Liever zie ik dat het kruispunt bij Urbana wordt opgeheven.
Wat betreft de Brederostraat: elk voordeel heeft z'n nadeel...
Je wil toch niet gaan zeggen dat de Brederostraat een hogere verkeerscapaciteit aankan dan die nu al heeft? Alleen de breedte is ok, maar ten eerste loopt 'ie dwars door een woonwijk, ten tweede is het nagenoeg onmogelijk om een fatsoenlijke aansluiting bij de Wipstrikkerallee te maken (aansluiten op de toch al overbelaste rotonde bij de Hanekamp en de Vechtstraat is geen optie) en ten derde zou je er nog een derde druk kruispunt bij krijgen op de Ceintuurbaan. Extra verkeer over de Brederostraat leiden is wat mij betreft dus absoluut geen optie. Sterker nog, maak die straat maar lekker verkeersluw.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » di 19 dec 2006, 15:55

IJsselallee wordt mogelijk breder

De Zwolse IJsselallee krijgt mogelijk meerdere rijstroken. Dat staat in een onderzoek van de gemeente en Rijkswaterstaat.
Die hebben de afgelopen tijd onderzocht of het verkeer op de IJsselallee voldoende kan doorrijden. Meer mogelijkheden om een goede doorstro-ming te houden zijn een andere indeling van de rijstroken en beter op elkaar laten aansluiten van de verkeerslichten. Uit verder onderzoek moet blijken welke opties financieel haalbaar zijn.
Ben benieuwd wat dit gaat worden. De IJsselallee is nu overal 2+2, en een stuk 2+3, waarvan de derde strook een afslaande wordt tussen Hanzeland en de Veerallee.

Ik denk dat het probleem hier ook niet in de capaciteit van de IJsselallee ligt (35.000 voertuigen op 2x2 moet geen probleem zijn), maar de doorvoercapaciteit van de kruisingen. Meestal sta je direct na een VRI alweer in de file voor de volgende VRI in de spits, terwijl meestal toch wel 500m tussen de VRI's zit.

Frits
2x2 autosnelweg

Bericht door Frits » di 19 dec 2006, 15:57

Chris schreef:Meestal sta je direct na een VRI alweer in de file voor de volgende VRI in de spits, terwijl meestal toch wel 500m tussen de VRI's zit.
Een groene golf lost dat probleem op. Steden als Krefeld en Bad Oeynhausen hebben bewezen dat een groene golf door een hele stad zelfs haalbaar is.
De autogordel: een band voor het leven.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » di 19 dec 2006, 16:05

Het zal me benieuwen, elke kruising op de N337 staat bekend als een drukke. Inclusief bus-beinvloedings-kruisingen, dus zo'n groene golf heeft dan weinig zin.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » di 19 dec 2006, 19:21

Dit wordt trouwens mijn dagelijkse woon-werkroute, dus ik zal de files wel wat meer meemaken, dan ik nu nog doe.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » di 19 dec 2006, 22:00

nog wat info;
Onderzoek naar doorstromingsmaatregelen IJsselallee

Hoe zorgen we dat verkeer op de IJsselallee voldoende kan doorrijden, nu en in de toekomst? De gemeente Zwolle en Rijkswaterstaat hebben onderzoek gedaan naar het antwoord op die vraag. De voorlopige uitkomsten worden de komende maanden verder uitgewerkt. Het zijn belangrijke stappen richting concrete maatregelen.

De IJsselallee is een belangrijke schakel in het hoofdwegennet van de gemeente Zwolle en de omliggende regio. De doorstroming op de weg heeft direct invloed op de A28. Op dit moment is de doorstroming –met name in de spits- al niet optimaal en met de autonome groei van het verkeer en ontwikkelingen in de omgeving is de verwachting dat de problemen zullen toenemen. Samen met Rijkswaterstaat is de afgelopen maanden gekeken naar mogelijke maatregelen en de effecten daarvan. Het onderzoeksgebied strekt zich uit van de kruising Hanzeallee/IJsselallee tot het kruispunt Blaloweg/Westenholterallee. Ook het Spoolderplein en de op- en afritten van de A28 maken deel uit van het gebied. De doorstroming op de A28 en de IJsselallee heeft daarbij de meeste prioriteit gehad. Ook doorstroming van het openbaar vervoer is van groot belang.

De uitkomsten van het onderzoek wijzen onder meer op mogelijkheden om rijstroken anders in te delen, rijstroken toe te voegen en verkeerslichten beter op elkaar af te stemmen. De conclusie van het onderzoek is dat het goed mogelijk is om met dergelijke maatregelen de doorstroming vooralsnog in goede banen te houden. Voordat over de definitieve aanpak wordt besloten is nog nader onderzoek nodig. Zo wordt gekeken naar de fysieke haalbaarheid van de extra stroken, de gevolgen voor geluidhinder en luchtkwaliteit en het verleggen van kabels en leidingen. Ook de kosten en mogelijke dekking worden nog nader in beeld gebracht.
Let op het vetgedrukte. Men moet dus een keus maken; een bus voorrang geven, of tientallen auto's laten doorrijden. Ik zie vaak genoeg dat bij de kruising met de Veerallee, het direct helemaal terugslaat op Hanzeland als er één bus rechtsaf moet slaan. 1 bus versus 400/500 meter 3 rijstroken blik.

Frits
2x2 autosnelweg

Bericht door Frits » wo 20 dec 2006, 17:03

Chris schreef:Men moet dus een keus maken; een bus voorrang geven, of tientallen auto's laten doorrijden.
We leven in Nederland dus drie maal raden wie voorrang krijgt.
De autogordel: een band voor het leven.

zody
expressweg

Bericht door zody » do 21 dec 2006, 12:29

De Stentor schreef:Zoektocht naar oplossing filerijden op en bij IJsselallee

ZWOLLE - De doorstroming van het verkeer op de IJsselallee is vooral in de spits niet echt optimaal. Door de groei van het autoverkeer en ontwikkelingen in de omgeving van deze belangrijke verkeersader in de stad - bijvoorbeeld door toenemende bedrijvigheid op Hanzeland - is de verwachting dat het probleem alleen maar zal toenemen. Terwijl het wel een van de belangrijkste schakels in het hoofdwegennet van de gemeente Zwolle en de omliggende regio is. De doorstroming op de weg heeft direct invloed op de snelweg A28 (op de foto op de voorgrond).
Afbeelding
Foto FRANS PAALMAN

De foto toont de verkeersstroom tijdens de spits bij het verkeersplein Zuid, richting Vitenskantoor (boven rechts) en de IJsselallee (links boven), duidelijk.

De gemeente heeft samen met rijkswaterstaat onderzoek gedaan naar de vraag hoe de doorstroming op en nabij de IJsselallee verbeterd kan worden, nu en in de toekomst.

Het blijkt mogelijk met ogenschijnlijk eenvoudige middelen te voorkomen dat de IJsselallee telkens weer tijdens de spits vast loopt, door bijvoorbeeld rijstroken anders in te delen, rijstroken toe te voegen en verkeerslichten beter op elkaar af te stemmen.

Voordat tot een definitieve aanpak van de IJsselallee wordt besloten wil de gemeente de komende maanden nog nader onderzoek doen. Daarbij kijkt ze naar de fysieke haalbaarheid van de extra stroken, de gevolgen voor geluidhinder en luchtkwaliteit en het verleggen van kabels en leidingen. Ook wil de gemeente meer duidelijkheid over de kosten van dergelijke maatregelen.
Espace de zody 8-)

zody
expressweg

Bericht door zody » za 30 dec 2006, 22:14

De Stentor schreef:Files op IJsselallee hardnekkig
door YANG YANG CHIU

ZWOLLE - Met een flink aantal extra opstel- en rijstroken kan de doorstroming op de IJsselallee aanzienlijk worden verbeterd. Toch zal het verkeer ook straks in de spits op drukke dagen nog regelmatig stil staan, blijkt uit de capaciteitsstudie IJsselallee.
Om op lange termijn dergelijke verkeersproblemen het hoofd te bieden zijn ingrijpender maatregelen nodig als verkeerscirculatiemaatregelen en ongelijkvloerse aansluitingen van de Spoolderbergweg en de Nieuwe Veerallee met de IJsselallee nodig. Ook wordt in het rapport gesproken over ‘ongewenste maatregelen’ als het maken van drie rijstroken rechtsaf naar de IJsselallee op de Spoolderbergweg en de Nieuwe Veerallee.

Realisatie van het hele pakket aan maatregelen gaat ruwweg 2,5 miljoen euro kosten. Hierbij is geen rekening gehouden met eventuele geluidhindermaatregelen. Bovendien wordt uitgegaan van een derde rijstrook op het bestaande viaduct over het spoor. Onderzoek moet uitwijzen of dit zonder meer kan of dat de constructie moet worden versterkt.

Nu uit verkeerskundig oogpunt duidelijk is welke maatregelen nodig zijn, wordt de komende maanden gekeken naar aspecten als de procedures, milieu en ruimtelijke inpassing.
Espace de zody 8-)

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » za 30 dec 2006, 22:19

In plaats van opstelstroken, kun je natuurlijk ook kiezen voor meer doorstroming. Qua lengte is op die weg heel goed een groene golf mogelijk.
Dat kan, als kruisende verkeersstromen niet meer met prioriteit worden afgewikkeld, en de prioriteit volledig bij de afwikkeling op de IJsselallee komt te liggen.
Dat vereist overigens wel een beleidskeuze voor de politiek. Namelijk die, dat OV niet op alle kruispunten per definitie voorrang geniet.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » za 30 dec 2006, 22:21

Vroegah... was er ook een Groene Golf op de Ceintuurbaan (oostring) en Zwartewaterallee (noordring). Maarja, toen al die bussen maar steeds voorrang kregen, werdt 't alleen maar een zooitje, en is de groene golf afgeschaft, maar de lichten ervan staan er nog wel.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » di 09 jan 2007, 14:34

Oplossing files IJsselallee niet zoeken in meer asfalt

De laatste Stentor van 2006 bood ruimte aan topmensen zich uit te spreken over het nut van milieubewust zijn. Zij gaven er blijk van bewust met het milieu bezig te zijn: zo blijkt Wubbo Ockels geen auto meer te hebben, terwijl hij er eerst vier had!

Wat een schril contrast met de artikelen in diezelfde Stentor in het Zwolse deel over het fileleed op de IJsselallee. Helemaal niets daarin over milieu, energiebesparing, geluid of luchtkwaliteit. Of over leefbaarheid van de stad. Is het niet tijd om problemen als de IJsselallee (en ook de Ceintuurbaan) met alternatieve oplossingen te bestrijden?

Asfalt

Extra rij- en opstelstroken moeten de toenemende filevorming op de IJsselallee tegengaan, zo lezen we. Het is slechts dweilen met de kraan open want, zo stelt het artikel, dit is niet voldoende om in 2020 het verkeer goed te laten doorstromen!

Voorgesteld wordt om alvast 2,5 miljoen euro te investeren in maatregelen die nauwelijks zoden aan de dijk zetten en zeker geen duurzame oplossing bieden voor het verkeersprobleem. Derde rijstroken, extra opstelstroken, extra links- of rechtsafstroken, het is het bekende antwoord van meer asfalt voor meer verkeer. Meer asfalt dat op haar beurt weer meer verkeer oplevert. Dat vraagt om nog meer asfalt, enzovoorts?

Ik betreur dat milieu en ruimtelijke inpassing niet een prominentere plaats hebben in het zoeken naar oplossingen voor het probleem van de ring rond Zwolle. We halen steeds meer auto’s naar de stad (Hanzeland, ABN-AMRO, nieuwe ontwikkeling spoorzone) die we verkeerstechnisch niet goed kunnen verwerken en waar we geen parkeerplaats voor hebben. Gevolg is dat grote asfaltbanen de wijken van elkaar scheiden, dat deze weer ‘overbrugd’ moeten worden met onveilige viaducten of gebruiksonvriendelijke bruggen, dat er steeds meer plekken komen waar de luchtkwaliteit te wensen overlaat, dat het vergunningenparkeren uitwaaiert over de stad (bewoners kunnen de eigen auto niet meer kwijt).

Transferium

Ik neem graag de kwaliteit van de stad als uitgangspunt. Ongedeeld, groen, gezond, leefbaar. Natuurlijk hoort daar economische voorspoed bij en dus is de bereikbaarheid van de stad belangrijk. Maar wat als je ondanks het toenemende asfalt je laatste kilometers naar je bestemming afwisselend stilstaand en langzaam rijdend moet afleggen. Is dat bereikbaarheid? Om nog maar niet te spreken van de luchtvervuiling en van het ruimtebeslag voor het verkeer en parkeren.

Ik pleit daarom voor een transferium, of transferia, aan de rand van de stad. Vanwaar uit gratis pendelbusjes enkele strategische plaatsen aan doen in en om het centrum van Zwolle. Voor pendelende werknemers en binnenstadsbezoekers moet het uiterst aantrekkelijk worden gemaakt om van het transferium gebruik te maken. Bewaakt, droog, krantje-croissantje, aansluitende pendel, hoog frequent op vrije baan, tijdwinst! Doorrijden tot aan de deur moet daarentegen ontmoedigd worden. Alleen zo komen we af van het gewoontedenken dat we in alle gevallen ruim baan voor de auto denken te krijgen (of claimen).

Hanzeland

Een voorbeeld: de kwaliteit van een locatie als Hanzeland is de ligging ten opzichte van het openbaar vervoer. Dit was destijds ook de legitimatie om hier een kantoorontwikkeling mogelijk te maken en deze locatie te bestempelen als een A-locatie voor kantoren. Waarom dan steeds maar weer meer auto’s tegemoet komen met extra stroken en dergelijke? Laat het gemeentebestuur van Zwolle bij de toekomstige ontwikkeling van de spoorzone vooral ook rekening houden met dergelijke effecten en dus ruimtelijke inpassing en milieu hoog op de agenda zetten.

Een transferium, in Spoolde bijvoorbeeld (i.c. Ikea?), kan de IJsselallee en de ring fors ontlasten door werkenden in binnenstad, Hanzeland, Voorsterpoort en toekomstige spoorzone een goed alternatief te bieden. De IJsselallee kan vervolgens vriendelijker ingericht worden.

Les

In de zeventiger jaren werd er in veel steden gedaan aan cityvorming: grote doorbraken voor het verkeer, grote overdekte winkelcentra en dergelijke. Een van de bekendste voorbeelden uit die tijd is Hoog Catharijne te Utrecht. Over de kwaliteit van dergelijke ingrepen zijn we nu niet erg te spreken. Vaak wordt met weemoed teruggedacht aan hetgeen er voor moest wijken. Laten we lering trekken uit dit recente verleden. Niet het verkeerskundig oogpunt alleen mag leidend zijn en de kwaliteit van de stad bepalen. De gewenste kwaliteit van de stad moet juist leidend zijn voor de ruimtelijke keuzes en dus voor de ruimte die het verkeer wordt gegeven. Alleen dan zijn duurzame oplossingen te bereiken.

Peter Pels is directeur van Heijst & Partners Advies bv in Zwolle
:geeuw:

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » di 09 jan 2007, 15:51

Peter Pels is overduidelijk naar opdrachten aan het vissen 8-)
Peter Pels is directeur van Heijst & Partners Advies bv in Zwolle

Chris
Moderator

Bericht door Chris » ma 22 jan 2007, 17:27

Ik hoor vrachtwagenchauffeurs de laatste tijd vaak klagen over de lange files op de ring. Moet ik toch eens gaan bekijken in de spits. Meestal lukt het me wel om binnen 25 minuten van Stadshagen naar Zwolle-Zuid over de ring te rijden (15km).

A35-racer
dorpsstraat

Bericht door A35-racer » di 23 jan 2007, 20:02

De doorstroming van het verkeer op de IJsselallee is vooral in de spits niet echt optimaal...
Ik moest lachen... :lol:

Volgens mij staat de IJsselallee al jaren chronisch stil tijdens de spitsuren.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » wo 24 jan 2007, 19:24

Ik zag de nieuwe Hasselterweg, nu vanuit Westenholte. Volgens mij is dit beter gebouwd, dan de IJsselallee destijds. Bij het kruispunt bij Zwolle-Stadshagen-Frankhuis (ja zo heet die afslag), zijn vanuit het noorden maarliefst 6 rijstroken, (waaronder 1 busbaan). 1 voor linksaf, 2 voor rechtdoor, een busbaan, en 2 voor rechtsaf.

Ik vermoedt ook dat de N331 over een paar jaar verlegd gaat worden, en dat de ring wat minder lang meelift op de N331, maar dat de weg door de nieuwe Westenholterallee (2x2) gaat lopen.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » wo 24 jan 2007, 19:36

Zo gaat dat hier in Zwolle, als het om bereikbaarheid gaat :roll:
Om ervoor te zorgen dat het woon- en werkgebied optimaal bereikbaar is, maakt de gemeente vanuit het gebied een fietsverbinding
Over een nieuw kantorenpark te Tippe, tussen Stadshagen en Westenholte (tussen nieuw te bouwen 2x2 Hasselterweg, en de spoorlijn naar Kampen).

Situatieschets fase II Westenholterallee

Afbeelding