Cityring Tilburg

Discussies over lokale weginfrastructuur, verkeerscirculatieplannen, parkeerbeleid en de relatie met de stedebouwkunde.

Moderator: Moderatoren

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » zo 03 sep 2006, 14:07

Het begint nu wel erg te stinken naar prestige:
Omroep Brabant schreef:Tilburgse Heuvel zondag open voor verkeer

TILBURG - De Heuvel in Tilburg gaat zondag al open voor het verkeer. Dat gebeurt kort na Tilburg Ten Miles.

De Heuvel zou maandag officieel worden opengesteld. Maar dat wordt dus vervroegd.

De openstelling van De Heuvel is onderdeel van de veelbesproken Cityring. Dat is een verkeersring rond het centrum om de binnenstad beter bereikbaar te krijgen.
Waarom moet dat nou persé vandaag na de Ten Miles al gebeuren? Over een paar uur is de Heuvel dus definitief naar de klote geholpen... :roll:

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » di 05 sep 2006, 21:52

Meteen nadat ie geopend werd, zat ie alweer dicht:
Omroep Brabant schreef:Man blokkeert Heuvelring in Tilburg

Afbeelding
Auto's mogen op de Heuvel voortaan op de busbaan rijden.
TILBURG - De Tilburgse Heuvelring is maandagavond, op de eerste dag dat hij open was voor autoverkeer, alweer een half uur afgesloten geweest. Een boze automobilist blokkeerde de weg met enkele wagens.

De man was boos, omdat hij eerder een boete van 130 euro had gekregen voor fout parkeren. Volgens de bekeuring blokkeerde hij het verkeer.

De automobilist was het daar niet mee eens en besloot vervolgens het verkeer dan ook maar echt te hinderen. Samen met enkele vrienden zette hij enkele auto's dwars over de Heuvelring.

De eerste dag van de openstelling van de Tilburgse Cityring, waar de Heuvelring deel van uitmaakt, verliep sowieso vol problemen.

De gemeente moest speciale verkeersregelaars optrommelen om het verkeer op de Heuvel te regelen. Nogal wat automobilisten reden per ongeluk tegen het verkeer in of gebruikten de busbaan.

De verkeersregelaars zijn er in elk geval maandag en dinsdag. De gemeente bekijkt nog of ze daarna ook nog nodig zijn.

Link:
Gemeente Tilburg
Het is weliswaar de voormalige busbaan waarover gereden wordt, tegenwoordig staat alleen LIJNBUS gekalkt op de richting die auto's NIET mogen volgen. ;)

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » wo 06 sep 2006, 10:11

De man was boos, omdat hij eerder een boete van 130 euro had gekregen voor fout parkeren. Volgens de bekeuring blokkeerde hij het verkeer.

De automobilist was het daar niet mee eens en besloot vervolgens het verkeer dan ook maar echt te hinderen. Samen met enkele vrienden zette hij enkele auto's dwars over de Heuvelring.
Dit in het kader van: het kan nog gekker allemaal. :?
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » wo 06 sep 2006, 10:32

Direct het rijbewijs afnemen van dit soort idioten. En als er geen grond voor is, kan er vast wel een een of ander oud wetsartikel afgestoft worden om zo iemand heel hard aan te pakken. Fijn, dit soort 'politieagentjes'. :evil:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

kees
expressweg

Bericht door kees » wo 06 sep 2006, 13:10

Ik hoop dat de ene strook op de Heuvel een tijdelijke is.
Als de rest van de cityring tweebaans wordt en de Heuvel eenbaans, kun je natuurlijk op verkeersopstoppingen wachten.

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » vr 15 sep 2006, 20:03

Vandaag waren ze bezig om de oude meuk op de Spoorlaan op te breken en af te voeren. Misschien dat ik dit project adopteer voor vrije studiepunten, als dat zo is zijn jullie van foto's voorzien. ;)

Eerst wacht ik met smacht op de foto's van vandaag van Frits. :)

Frits
2x2 autosnelweg

Bericht door Frits » vr 15 sep 2006, 20:11

Ik moet je helaas teleurstellen. De bespreking duurde veel langer dan gedacht, dus ik moest racen om nog op tijd weer in Utrecht te zijn. Maar de foto's komen echt nog. Als schrale troost een filmpje van de N65.
De autogordel: een band voor het leven.

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » do 21 sep 2006, 15:13

Ik kan melden dat het een grote puinhoop is op de Spoorlaan. Het verkeer moet opeens naar 1+1 met fietsstrookjes er nog langs... :roll:

En het staat er helemaal vol met kranen en vrachtwagens die het oude wegdek uitbreken en afvoeren. 8-)

Frits
2x2 autosnelweg

Bericht door Frits » do 21 sep 2006, 19:38

Ik zal proberen om aankomende week nog even richting Tilburg af te reizen voor wat foto's.

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » di 26 sep 2006, 18:08

Oké, hou ik je aan. :lol:

Hou overigens wel rekening met grote opstoppingen:
Frustraties gebotvierd op verkeersregelaars
Maandag 25 september 2006 - Tilburg - Verkeersregelaars die afgelopen weekeinde waren ingezet om het verkeer op de Cityring in goede banen te leiden, kregen het zwaar te verduren. Hele scheldtirades kregen ze naar hun hoofd geslingerd van automobilisten toen de binnenstad van Tilburg zaterdagmiddag potdicht zat. „Je wilt niet weten wat mensen naar ons riepen“, zegt verkeersregelaar Piet van Doorn.
Tss, vroeger hadden ze niet eens verkeersregelaars nodig. :?

Mijn vrees wordt werkelijkheid: de hele binnenstad verstopt en dan ook nog eens de Heuvel nóg ongezelliger gemaakt met een rij wachtend blik. Hoe stom gaat dit aflopen? :?

Tiesje
stadsweg

Bericht door Tiesje » di 26 sep 2006, 23:05

ViaHaaren schreef:Mijn vrees wordt werkelijkheid: de hele binnenstad verstopt en dan ook nog eens de Heuvel nóg ongezelliger gemaakt met een rij wachtend blik. Hoe stom gaat dit aflopen? :?
Afgelopen zaterdag was de start van het prijzencircus (V&D). Ik weet zeker dat het voor extra mensen heeft gezorgd in de stad, want de hele dag was het er superdruk. Dat wordt straks wat wanneer alle winkels het druk krijgen met de feestdagen :?

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » wo 27 sep 2006, 19:31

In dat geval kunnen ze beter de afzetting van de Heuvelring > Piusstraat weghalen, dat zou nog schelen op de Paleisring.

De Spoorlaan was overigens een heel grote zandbak zag ik vandaag. :)

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » zo 08 okt 2006, 11:54

Frits schreef:Ik zal proberen om aankomende week nog even richting Tilburg af te reizen voor wat foto's.
Ben je er geweest gisteren toen je in de buurt was, Frits?

Frits
2x2 autosnelweg

Bericht door Frits » zo 08 okt 2006, 16:06

Ehm... nee. :oops:

Maar ik ben eind oktober een week vrij. Dan gegarandeerd foto's uit Tilburg. ;)

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » ma 23 okt 2006, 19:22

Afbeelding

Foto van de opgebroken Spoorlaan. Zie ook het smalle strookje voor de fietsers en de verloederde staat waarin de weg verkeerde. ;) Foto ter hoogte van het Centraal Station, rechtsachter het busstation.

©Skyscrapercity.com

zody
expressweg

Bericht door zody » do 26 okt 2006, 11:27

Brabants Dagblad schreef:Flater bij aanleg van Cityring

Donderdag 26 oktober 2006 - De gemeente Tilburg heeft een flater geslagen bij de aanleg van de Cityring. Door slecht intern overleg hebben de planners andere werkzaamheden in de binnenstad over het hoofd gezien waardoor de verkeersoverlast nog veel groter is dan verwacht. „Iedere schop die vanaf nu in het centrum de grond in moet, wordt kritisch bekeken“, zegt een gemeentewoordvoerder.
Espace de zody 8-)

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » do 26 okt 2006, 19:13

Zucht, leren ze het dan ook nooit? :roll:

Frits
2x2 autosnelweg

Bericht door Frits » do 26 okt 2006, 19:14

Ik ga morgen foto's van in en om Tilburg posten.

zody
expressweg

Bericht door zody » do 26 okt 2006, 19:17

Ik ben benieuwd, ik werk daar en ben er vrij goed bekend, onderwerpen genoeg daar.
Espace de zody 8-)

Frits
2x2 autosnelweg

Bericht door Frits » vr 27 okt 2006, 15:39

Hier wat foto's van vandaag in en om Tilburg. Wat viel me zoal op: in ieder geval nogal wat omleidingen, veel wegwerkzaamheden, veel brede 2x2 wegen en op diverse plaatsen groene golven. Omdat het lastig is om auto te rijden, foto's te maken, op de kaart te kijken en omleidingsroutes te volgen weet ik niet meer waar ik precies gereden heb.

De verkeerslichten in Tilburg zijn opvallend klein. Dit model zien we niet zo veel in Nederland. Een opvallend bord vond ik op foto 57. Ik heb dat in Nederland nog niet ergens anders gezien.

http://www.xs4all.nl/~fnieuwen/temp/Serie133.zip

Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark » vr 27 okt 2006, 15:50

Een soortgelijk bord (iig zelfde betekenis) stond op de A15 toen de boel werd verbouwd vanwege de Betuwelijn.

zody
expressweg

Bericht door zody » vr 27 okt 2006, 15:56

Frits schreef:Een opvallend bord vond ik op foto 57. Ik heb dat in Nederland nog niet ergens anders gezien.
Dat verkeersbord staat op de noordelijke tangent komende vanaf de A65 in de richting van de A261. Het bord staat tussen de beide spoorlijnen in die onder de weg doorlopen, dus vrijwel in het begin niet ver van de VRI's. Omdat er geen vluchtstroken zijn en de weg op die weg te smal is, staat dit bord daar. De weg is omzoomd door een betonnen rand/muurtje. Omdat ik hier bijna dagelijks rij tijdens mijn woon/werkverkeer viel mij de uniciteit van het bord niet eens meer zo op. Maar je hebt gelijk, ik heb dit bord nog nergens anders gezien. Ik ben benieuwd hoe de rest van de foto's is, ik ga zo verder met kijken. Het is weer een hele berg, net zoals de NL-B-foto's van afgelopen weekend. Verder nog een vraag aan jou, als autofreak ving ik op 1 foto in de NL-B-reportage een ietwat wazige glimp op van het dashboard: "Is het een Audi A3 of 4?". 8-)
Espace de zody 8-)

Frits
2x2 autosnelweg

Bericht door Frits » vr 27 okt 2006, 16:13

zody schreef:"Is het een Audi A3 of 4?". 8-)
Het is "slechts" een Fiat Stilo 1.6.

zody
expressweg

Bericht door zody » vr 27 okt 2006, 16:26

hahahah :D volgende keer een scherpere foto van het dashboard please! De Stilo is ook een hele goeie en ik weet niet of jij dat artikel over milieubewuste auto's hebt gelezen: Fiat stond met stip bovenaan. Peugeot/Citroen/Renault en ford brachten het er ook goed van af volgens dat onderzoek...maar ik ga teveel off topic.....terug naar Tilburg.
Espace de zody 8-)

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » vr 27 okt 2006, 17:30

Mooie foto's! ;)

Die borden op de ring ervaar ik ook al als normaal. Zal wel gewenning zijn. ;)

Je foto's zijn genomen op de Bredaseweg, vervolgens Schouwburgring, Piusstraat (?), Heuvelring, Paleisring, Schouwburgring, Noordhoekring, Spoorlaan, Ringbaan Oost, Ringbaan Noord en verder richting de N261. ;)

Opvallend vind ik de situatie op de Spoorlaan. Eeuwig file en de fiets wordt op zijn smalle strookje haast geofferd... :roll:

En ik verbaas mij over het redesignbord op de N261 naar de A65/A58. Dat zal er nog maar zeer kort hangen, maar neem van mij aan dat het vorige bord nog lang niet versleten was! Dat zal ongeveer in 2000/2001 opgehangen zijn. Geldverspilling dus om het te vervangen. :neenee:

Frits
2x2 autosnelweg

Bericht door Frits » vr 27 okt 2006, 17:44

ViaHaaren schreef:Piusstraat (?)
Die kan ik me nog herinneren. Ik ben daar zeker langs gekomen. Daar liep een omleidingsroute n.l. langs.

zody
expressweg

Bericht door zody » vr 27 okt 2006, 17:52

Zo, ik heb alle foto's bekeken. Een hele mooie reportage Frits en leuk dat het in voor mij erg bekend gebied is. Mijn werk ligt vlakbij die grote rotonde op foto 34. Op de rotonde gaat de reportage naar rechts en vervolgt toevallig een gedeelte van mijn dagelijkse woon/werkverkeer
over de noordelijke tangent in de richting van de A65/A58 en daar stopt jouw reportage en vervolg ik mijn weg over de A58/N50/A270/N270. Als jij graag de straatnamen bij de foto's wilt weten, dan geef een seintje via een PB of zo. ;)
Espace de zody 8-)

zody
expressweg

Bericht door zody » za 18 nov 2006, 12:58

Brabants dagblad schreef:Miljoenen voor de Spoorzone

Zaterdag 18 november 2006 - Tilburg krijgt van het rijk 25 miljoen euro voor de ontwikkeling van de Spoorzone tot een hoogwaardig gebied met woon-, werk- onderwijs- en culturele functies. Met deze toezegging komt de haalbaarheid van dit Tilburgs prestigeproject een stuk dichterbij. CDA-lijsttrekker Jan Peter Balkenende en verkeersminister Karla Peijs (ook CDA) bieden burgemeester Ruud Vreeman vanmiddag een cheque van 25 miljoen euro aan, zo maakte de Tilburgse CDA-voorzitter René Vrieling gisteren bekend.
Espace de zody 8-)

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » za 18 nov 2006, 16:37

Heeft natuurlijk niks met die Cityring te maken. ;)

Overigens is er al bestrating gelegd en zijn er keibanden gesteld. Het ziet er goed uit, met een stuk bredere stoepen! Nadeel is dat de hele binnenstad tegenwoordig vaststaat, met ook voor de bussen alle gevolgen van dien. :roll:

zody
expressweg

Bericht door zody » za 18 nov 2006, 18:18

ViaHaaren schreef:Heeft natuurlijk niks met die Cityring te maken. ;)
Wist ik, ik wou er alleen geen nieuw onderwerp van maken. ;)
Espace de zody 8-)