Infrastructuur in 's-Hertogenbosch

Discussies over lokale weginfrastructuur, verkeerscirculatieplannen, parkeerbeleid en de relatie met de stedebouwkunde.

Moderator: Moderatoren

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: Bossche bende

Bericht door kees » do 03 mar 2011, 12:28

ViaHaaren schreef:Welke straten zijn die binnenstadsring dan? Want het is op deze manier wel een erg nikszeggend artikel, zelfs voor mij als regelmatig bezoeker van Den Bosch.
http://www.brabantsdagblad.nl/regios/de ... dsring.ece

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: Bossche bende

Bericht door Via » do 03 mar 2011, 12:54

Ze zijn stapelgek geworden in Den Bosch, dat zijn allemaal wegen waar 30 km/h je reinste flauwekul is. Dan zou de tunnel onder de draak de eerste ongelijkvloerse aansluiting in een 30-zone worden denk ik... :mrgreen:

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Bossche bende

Bericht door captain007 » do 03 mar 2011, 13:02

Ik snap deze totale waanzin echt niet. Gaan ze er dan permanent flitspalen zetten op 30 km/h, anders houdt niemand zich eraan en is het gewoon een farce. Uit de prognoses zou blijken dat de na opening van het nieuwe trace er nog steeds tienduizenden voertuigen per dag gebruik moeten maken van delen van deze route. Die zullen er echt niet zonder reden rijden. Ik mag hopen dat men in Den Haag de wet eens gaat aanpassen en aanvullende eisen gaat stellen aan 30 km/h zones.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re:

Bericht door harry » do 03 mar 2011, 17:18

Ik vind het wel grappig dat kees dit onderwerp weer boven water haalt, vooral omdat het vorige bericht van ViaHaaren was:
ViaHaaren in 2007 schreef:Nog even geduld hebben, Kees.
Nou, geduld heeft kees zeker gehad. :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76286
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Infrastructuur in 's-Hertogenbosch

Bericht door Chris » do 24 dec 2015, 10:33

Ik zat 's-Hertogenbosch eens op Google Earth te bekijken, en het viel me op dat direct ten zuiden van het centrum gewoon weilanden liggen. Dat lijkt me redelijk uniek in Nederland. Is er een reden dat dit gebied nooit bebouwd is geraakt?

Afbeelding

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Infrastructuur in 's-Hertogenbosch

Bericht door Wouter N14 » do 24 dec 2015, 10:41

Misschien belangrijk natuurgebied of overloopgebied van de Dommel.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Infrastructuur in 's-Hertogenbosch

Bericht door Rene » do 24 dec 2015, 11:44

Tot 1954 waren er bebouwingsplannen.
Nu willen de ecobestuurders er zelfs weer een moeras van maken. :nuts:
(Terwijl Benthem nu juist een voorstander van cultuurlandschappen was)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Het_Bossche_Broek

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Infrastructuur in 's-Hertogenbosch

Bericht door RSK » do 24 dec 2015, 12:57

Mooie plek voor een zuidwestelijke randweg. :duck:
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Infrastructuur in 's-Hertogenbosch

Bericht door waldo79 » do 24 dec 2015, 13:27

Het gebied is laaggelegen en drassig. In 1995 is het ondergelopen door het overstromen van de Dommel. De naastgelegen A2 moest dagenlang worden afgesloten :nothanks:

Claus Plein
stadsweg
Berichten: 366
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 21:11

Re: Infrastructuur in 's-Hertogenbosch

Bericht door Claus Plein » do 24 dec 2015, 13:43

Dat is inderdaad een overloopgebied van de Dommel om de stad droog te houden tijdens een overstroming. Gehoord tijdens een rondvaart over de Binnendieze. Zeer de moeite waard!

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Infrastructuur in 's-Hertogenbosch

Bericht door boe! » do 24 dec 2015, 19:15

Chris schreef:Ik zat 's-Hertogenbosch eens op Google Earth te bekijken, en het viel me op dat direct ten zuiden van het centrum gewoon weilanden liggen. Dat lijkt me redelijk uniek in Nederland.
In Soest heb je iets soortgelijks: de Soester Eng.

Op de satellietbeelden is te zien dat de Soester Eng volledig wordt omgeven door bebouwing.

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: Infrastructuur in 's-Hertogenbosch

Bericht door kees » do 24 dec 2015, 19:54

In aanvulling op René, de bebouwingsplannen mogen dan vanaf 1954 verdwenen zijn, het was tot in de jaren 60 wel de bedoeling om er in oost-westelijke richting een stedelijke ringweg doorheen aan te leggen, die ten westen van het spoor door zou lopen in een ander natuurgebied, de Gement, dat nu ook als waterbergingsgebied is aangewezen. De stedelijke ringweg is deels wel aangelegd in het westen en noorden van de stad als Helftheuvelweg en Zandzuigerstraat. Aan de oostkant is die ook aangelegd. Aan de zuidoostkant is er in de vorm van de Zuiderparkweg ook rekening mee gehouden. Maar de Bossche Broek (hetgeen Chris aanwijst op het plaatje, als de Gement zijn aangewezen als waardevolle natuurgebieden en derhalve open gebleven.
De redelijk groot uitgevallen Van Lambooybrug,over de Zuidwillemsvaart aan oostkant, is nog een overblijfsel van die stedelijke ringwegplannen.
Tilburg heeft wel zo'n ringweg gerealiseerd, dus het was geen gekke gedachte. Maar ik vermoed dat de grondgesteldheid een rem was op de ontwikkeling van de weg in het zuiden en ten zuidwesten van de stad.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Infrastructuur in 's-Hertogenbosch

Bericht door Coen Tunnel » vr 25 dec 2015, 13:36

boe! schreef:
Chris schreef:Ik zat 's-Hertogenbosch eens op Google Earth te bekijken, en het viel me op dat direct ten zuiden van het centrum gewoon weilanden liggen. Dat lijkt me redelijk uniek in Nederland.
In Soest heb je iets soortgelijks: de Soester Eng.

Op de satellietbeelden is te zien dat de Soester Eng volledig wordt omgeven door bebouwing.
Zwolle had zoiets tot in de jaren '90, toen Hanzeland werd ontwikkeld. Het station is hier goed te zien, aan de andere kant van het spoor lagen vooral weilanden:

Afbeelding

Op deze foto van vermoedelijk begin jaren '90 is het ook nog goed te zien. Je ziet rechts Hogeschool Windesheim en het viaduct van de IJsselallee/N337 is ook duidelijk zichtbaar. Achter de IJsseallee liggen nog weer weilanden, op de plek waar nu Hanzeland is:

Afbeelding

In Zwolle-Zuid is nog steeds een klein gebied, de Schellerdriehoek dat tot voor kort landbouwgrond was, omgeven door bebouwing. Volgens mij is het nu een soort park: https://www.google.nl/maps/place/Zwolle ... !1e1?hl=nl

Zie ook het oude Streetviewbeeld uit 2009: https://www.google.nl/maps/@52.4963943, ... !1e1?hl=nl

In Assen ligt midden in de stad een 114 ha groot bos.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Infrastructuur in 's-Hertogenbosch

Bericht door Jackbauer1350 » za 26 dec 2015, 10:48

RSK schreef:Mooie plek voor een zuidwestelijke randweg. :duck:
Leuk om de omgeving in de gordijnen krijgen met zo'n idee :p
Het nieuwe stuk Randweg was destijds al een hele kluif om er doorheen te krijgen.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Infrastructuur in 's-Hertogenbosch

Bericht door Vinny » zo 27 dec 2015, 13:56

Chris schreef:Ik zat 's-Hertogenbosch eens op Google Earth te bekijken, en het viel me op dat direct ten zuiden van het centrum gewoon weilanden liggen. Dat lijkt me redelijk uniek in Nederland. Is er een reden dat dit gebied nooit bebouwd is geraakt?
Het is juist typisch voor Nederland dat vlak bij de stadscentra open plekken in stand worden gehouden. Amsterdam is uitgebreid volgens het scheggenmodel bijvoorbeeld.

Er zijn een aantal overwegingen voor:
- Militair, strategisch: Vlak bij de stad ruimte hebben voor voedselvoorziening e.d. in geval van oorlog en belegering
- Balansgebied voor de waterhuishouding (vrijgehouden ruimte om overstromingen op te vangen)
- Ecologie, ruimtelijk welzijn: de stadsbewoners dichtbij groene natuur gunnen voor rust of recreatie.

Afhankelijk van het tijdperk en de locatie zijn deze overwegingen belangrijk geweest. Ook het feit dat sommige terreinen moeilijk bereikbaar gemaakt kunnen worden, of omdat het bouwen duur of lastig is vanwege allerlei fysieke beperkingen, eigendomsverhoudingen of restricties kan potentieel interessante terreinen lang onbebouwd laten.

In grote lijnen is dat ook de reden dat bijvoorbeeld het Groene Hart relatief leeg is gebleven.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: Infrastructuur in 's-Hertogenbosch

Bericht door kees » di 25 apr 2017, 14:39

Afgelopen woensdag ben ik eens bij het stadsarchief in 's-Hertogenbosch geweest.
Doel was om eens te kijken naar de infrastructurele plannen in de jaren 50 en 60.
Uitgangspunt was het bekijken van het Structuurplan van 1964. Dit plan is in 1964 aangenomen, en in 1969 herbevestigd, maar in zijn belangrijkste elementen nooit uitgevoerd.
De twee belangrijkste elementen waren:
- de binnenstadsring: deze ring ging echter niet om de binnenstad heen, maar door de binnenstad, via 2x2-baanswegen, over wegen die niet bestonden, maar dwars door de stad heen gecreëerd moesten worden. In die tijd was dat geen unieke gedachte, want ik weet dat andere steden ook van plan waren hun binnensteden op die manier te verminken. Dit plan stuitte op enorme weerstand, en in eerste instantie had dat geen succes, gezien de herbevestiging van het plan in 1969.
Echter, twee bezwaarmakers tilden het op rijksniveau en uiteindelijk heeft de Rijksmonument voor Monumentenzorg de hele binnenstad aangewezen als beschermd stadsgezicht, waardoor rigoureuze doorbraken van de baan waren (en belangrijker: het water in de binnnenstad niet gedempt mocht worden).
- de Gordelweg.
Deze weg moest zorgen voor een nieuwe ring vormen rond de toenmalige stad. De west-noord- en oostkant waren al vastgelegd in het Structuurplan 1956, maar de Gordelweg had deze ring rond moeten maken. Deze weg zou door de Bossche Broek lopen, een natuurgebied, waar tot 1954 nieuwbouwplannen voor waren. In het Structuurplan van 1964 waren deze nieuwbouwplannen doorgeschoven naar de Gement. Complicerende factor was niet zozeer dat het ook een natuurgebied is, maar dat grondgebied van de gemeente Vught was (en nog steeds is).
In de tijd die ik vorige week woensdag had, heb ik niet kunnen achterhalen of het idd de gemeente Vught was die dwarslag, maar het lijkt me het meest waarschijnlijk dat die gemeente geen grondgebied heeft willen afstaan. In het Structuurplan werd al wel aangegeven dat Empel en Engelen, dorpen ten noorden van 's-Hertogenbosch, onderdeel van de gemeente 's-Hertogenbosch zouden worden, zodat de stad op die manier weer een tijdje vooruit kon met te bebouwen grondgebied.

Wat mij verraste is:
- dat de omlegging van de snelweg rond 's-Hertogenbosch al in 1956 in het Structuurplan stond, terwijl de weg pas in 1971 is geopend. In het jaar 1956 was er nog geen tunnel onder de Draak door, voor het treinstation langs.
- dat in het Structuurplan van 1956 ten zuiden geen rondweg was gepland, en daarom direct ten zuiden van de brug een winkelcentrum gepland stond, zodat je het moeilijker maakt om de weg door te trekken.

Ik ben slecht in het toevoegen van plaatjes, maar eigenlijk had ik graphics willen toevoegen van het Structuurplan 1956 en 1964 om een en ander visueel te kunnen toelichten.

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: Infrastructuur in 's-Hertogenbosch

Bericht door kees » di 25 apr 2017, 18:10


Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Infrastructuur in 's-Hertogenbosch

Bericht door Wesso » do 04 okt 2018, 0:20

Een filmpje over een deel van de Aartshertogenlaan. Wat ooit een belangrijke verkeersader was, is nu vergane glorie (met speelelementen).
Link

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: Infrastructuur in 's-Hertogenbosch

Bericht door Via » do 04 okt 2018, 7:05

Leuk filmpje, ik wist niet dat er nog zoveel oud asfalt lag. Tot een jaar of 10 geleden lag er nog een kruising met een volledig buiten werking gestelde VRI en een afgesloten tak. Omdat dit direct bij het CBR in de buurt was werd hier altijd goed gebruik van gemaakt om verkeersinzicht te testen.

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: Infrastructuur in 's-Hertogenbosch

Bericht door kees » do 04 okt 2018, 10:26

Schitterend filmpje!
Enkele jaren geleden heeft de gemeente bij de buurt een enquête gehouden wat de buurt wilde.
Op basis daarvan is de speeltuin er gekomen.
Volgens een bericht gevonden op internet (Buurtbelangen Hinthamerpark) is het stukje gras bedoeld voor een voetbalveldje met kunstgras en een ander stuk gras is bedoeld als 'pluktuin'.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Naturist » za 09 nov 2019, 22:32

Wellicht een beetje gezocht, maar de aanleg van dit fietspad over een van de aansluitingen van de randweg 's-Hertogenbosch gaat de doorstroming van het autoverkeer een stuk verbeteren, het aantal ongevallen met fietsers op de huidige rotonde verminderen of zelfs decimeren en voor fietsers en rolstoelgebruiker de beide plaatsen veel gemakkelijker bereikbaar maken omdat zij niet meer de voor Brabantse begrippen enorme heuvel heen en terug hoeven te bedwingen.
Mijn eigen zoon is ook hier al eens aangereden omdat de automobist daar nog even snel geen voorrang aan de dalende fietser wilde verlenen op deze rotonde.
Het is een oplossing voor een situatie die mi nooit zo had hoeven bestaan, met andere woorden, deze fietsbrug(gen) hadden hier al lang geleden bij aanleg van de rotonde moeten liggen.
Link
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
MaartenE
verkeersader
Berichten: 598
Lid geworden op: di 03 nov 2015, 14:16

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door MaartenE » zo 10 nov 2019, 1:51

Ik vind het haast indrukwekkend hoe men in Den Bosch het voor elkaar krijgt om consequent de meest fietsonvriendelijke oplossing te vinden die ze kunnen maken. Tweerichtingrotondes, bij middelbare scholen een fietspad van normale breedte ook tweerichting maken (want anders moeten ze oversteken, stel je voor!!), waardoor je met regelmaat om 4-breed rijdende scholieren moet slingeren, voorsorteersituaties waarbij je als fietser maar moet hopen dat de automobilist begrijpt waarom je in godsnaam in het midden van de rijbaan rijdt (https://goo.gl/maps/gT99EMbuyiwhEwB86), op verschillende plekken in de stad geen voetpad aanleggen, waardoor je als voetganger gedwongen wordt om op een fietspad te lopen dat in een blinde bocht bergafwaarts ligt. (https://goo.gl/maps/228SGnTURRBhuuRv7), en ga zo maar door.

Ik begrijp er werkelijk geen snars van, en vooral dat het nog getolereerd lijkt te worden ook.
Laatst gewijzigd door Mark op zo 10 nov 2019, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Lange overbodige quote weggehaald.
Tweerichtingsfietspaden zijn uitgevonden door een verkeerskundige met helicopter-ouders.

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: Infrastructuur in 's-Hertogenbosch

Bericht door kees » zo 10 nov 2019, 12:03

^^
Sterker nog: 's-Hertogenbosch was fietsstad van het jaar in 2011. Dat kwam toen vooral door de inrichting van fietsstraten en de aanleg van gratis fietsenstallingen in het centrum.

De plekken die jij noemt, zijn al langer een drama.
De eerste locatie is levensgevaarlijk, omdat het onlogisch overkomt dat je als automobilist voor rechtdoor de rechterstrook moet kiezen. Om bij die strook te komen, moet je ontzettend goed opletten. Je mag wel blij zijn dat de bushalte daar verdwenen is en nu bij Bloemenkamp is.
Sowieso is de Zuidwillemvaart levensgevaarlijk voor fietsers vanwege het totaal ontbreken van enige vorm van veiligheid, in de vorm van fietsstrook of fietspad. Je bent daar gewoon vogelvrij en ik verkies daar bijna altijd de HInthamerstraat om naar huis te rijden.

De tweede locatie is aan beide zijden erg gevaarlijk, vind ik.
Er willen nog wel eens voetgangers lopen op het fietspad (door de Paleisbrug is dat wel een stuk minder), en als je met de fiets uit de richting van het centrum komt, is dat bloedlink.
Aan de andere kant ligt het fietspad wel heel dicht op de weg en verandert ook de breedte ineens.Zeker als daar ook nog eens mensen uit tegengestelde richting komen (ja, dat doen ze daar wel eens), is het helemaal (op)passen en meten.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: Infrastructuur in 's-Hertogenbosch

Bericht door Via » zo 10 nov 2019, 17:21

Tussen de Van Berckelstraat en Hekellaan komen suggestiestroken en 3 wegversmallingen met fietsers buitenom, maar ik betwijfel of dat iets gaat toevoegen qua veiligheid. Ben bang dat de versmallingen averechts gaan werken.

Zuid Willemsvaart t.h.v. het oude GZG-terrein verdient ook een opknapbeurt maar men zal wel willen wachten op de bouw.

De brug van de Van Berckelstraat is qua breedte ook een drama met auto's, fietsers en bussen die moeten opstellen en elkaar passeren.

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: Infrastructuur in 's-Hertogenbosch

Bericht door kees » vr 07 feb 2020, 11:35

De gemeente 's-Hertogenbosch bekijkt de verkeersafwikkeling van het verkeer uit de nieuwbouwwijk Groote Wielen, noordelijk van Rosmalen. De wijk is nog niet volgebouwd, dus de hoeveelheid verkeer zal nog toenemen. Op een aantal plekken zijn al knelpunten ontstaan. Er is een onderzoeksbureau gezet op het bekijken van varianten, maar geen van de varianten is een bevredigende oplossing. Uiteindelijk geeft het bureau het advies even te wachten op de planvorming omtrent de aanpak A2/A59.
https://www.bd.nl/den-bosch-vught/geen- ... ~a32d1f09/

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: Infrastructuur in 's-Hertogenbosch

Bericht door kees » di 11 feb 2020, 11:05

B&W heeft besloten om te wachten op de plannen van Rijkswaterstaat die eind van dit jaar bekend worden.
Rijkswaterstaat onderzoekt momenteel vier varianten voor de A2. In 1 van de varianten zit een extra aansluiting op de A2 bij kp Empel. Dat zou flinke gevolgen hebben voor de planvorming op gemeentelijk niveau.
https://www.bd.nl/den-bosch-vught/den-b ... ~ad70d4fa/

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: Infrastructuur in 's-Hertogenbosch

Bericht door Schelpenpaadje » di 11 feb 2020, 12:58

Enig idee wat we ons bij zo'n aansluiting moeten voorstellen? Een vierde poot in het knooppunt?

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: Infrastructuur in 's-Hertogenbosch

Bericht door sven_engelen » wo 12 feb 2020, 13:12

Zo'n aansluiting zal alleen maar voor meer verstoringen in de doorstroming zorgen door o.a. wevend en invoegend verkeer. Dat zal de A2 niet goed doen.
Svenlo

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: Infrastructuur in 's-Hertogenbosch

Bericht door kees » wo 12 feb 2020, 13:28

sven_engelen schreef: wo 12 feb 2020, 13:12Zo'n aansluiting zal alleen maar voor meer verstoringen in de doorstroming zorgen door o.a. wevend en invoegend verkeer. Dat zal de A2 niet goed doen.
Je kunt het ook anders bekijken.
Door een extra nieuwe afrit maak je andere aansluitingen minder filegevoelig. Nu liggen de invoeger van de A59 op de A2 richting het noorden en de invoeger van de parallelbaan op de hoofdrijbaan erg dicht bij elkaar. Als je de parallelrijbaan tot over de Maas zou verlengen, kun je die twee filegevoelige momenten uit elkaar trekken. Er moeten toch nieuwe bruggen over de Maas komen.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Infrastructuur in 's-Hertogenbosch

Bericht door captain007 » wo 12 feb 2020, 13:41

Ik vraag mij wel af of er ruimte is voor een nieuwe aansluiting. Er is nu al weinig ruimte langs de A2, laat staan als je daar weer extra verbindingsbogen langs moet proppen. Plus de nodige extra verkeersstromen die dan op dat drukke punt bij elkaar komen.

Plaats reactie