'Parkeren is onveilig en absurd duur'

Discussies over lokale weginfrastructuur, verkeerscirculatieplannen, parkeerbeleid en de relatie met de stedebouwkunde.

Moderator: Moderatoren

mavas
2x5 autosnelweg

Re: 'Parkeren is onveilig en absurd duur'

Bericht door mavas » zo 20 jan 2008, 22:00

Volgens mij is het dan makkelijker om je auto ergens neer te zeten waar het wel gratis is, en er dan steeds met het OV of de fiets heen gaan. Spaar je weer wat van 3400 uit.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » zo 20 jan 2008, 22:06

Tja een OV-jaarkaart (inclusief ICE) tweede klas is € 3.609. Misschien is een auto toch te duur voor die paar weken dat ik hem echt wil gebruiken (vakantie). Maar goed, ik heb nog tijd zat om er over na te denken. Ik wil wel deze zomer eens mijn rijbewijs gaan halen. Het wordt tijd ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Schenker
verkeersader

Bericht door Schenker » zo 20 jan 2008, 22:07

Dat is zeker iets wat ik zou overwegen, of een combinatie van fiets en OV. Maar omdat het gemak van de auto dan vrijwel weg is zou ik denk ik geen auto hebben of dus verhuizen naar een plek waar het wel goed te doen is.

Ik ben geen groot fan van het OV, dus verhuizen lijkt me het meest waarschijnlijk, maar dat hangt geheel af van de situatie. Als ik bv in Amsterdam zou werken, is het vast prima om daar te wonen. Werk je zoals Vinny in R'dam, dan weet ik het zo net nog niet.

Schenker
verkeersader

Bericht door Schenker » zo 20 jan 2008, 22:09

Vinny schreef:Tja een OV-jaarkaart (inclusief ICE) tweede klas is € 3.609. Misschien is een auto toch te duur voor die paar weken dat ik hem echt wil gebruiken (vakantie). Maar goed, ik heb nog tijd zat om er over na te denken. Ik wil wel deze zomer eens mijn rijbewijs gaan halen. Het wordt tijd ;)
Als je hem maar een paar week per jaar wilt gebruiken, dan zou ik hem bij familie of vrienden stallen waar het gratis is. Of koop hem helemaal niet, ik heb nog wel wat leuke tips voor autoloze vakanties, veel goedkoepr dan 3400 :). Als je met die OV ook de HSL in mag straks, kan het voor A'dam-R'dam nog wel te overwegen zijn.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » zo 20 jan 2008, 22:10

^^ Ik werk sinds kort niet meer in Rotterdam, maar in Amsterdam. Als ik in Rotterdam zou blijven te werken zou ik gewoon met de trein blijven gaan. Met de auto is niet veel korter (1 uur en een kwartier minimaal, met het OV van deur tot deur 1,5 uur. Voor dat ene kwartiertje vind ik 3.000 euro best veel geld).

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » zo 20 jan 2008, 22:10

En Greensweels kan toch ook? Daar zijn volgens mij ook genoeg punten van in Amsterdam. En je kan altijd nog een auto huren voor de paar weken in de vakantie dat je hem nodig hebt, stukken goedkoper dan 3400 euro ;)
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » zo 20 jan 2008, 22:25

^^ Het is natuurlijk ook erg fijn als ik eens van die achterlijke rondjes Bloemenveiling verlost ben of het overstappen op Hoofddorp Centraal :roll:

Jeroen
2x2 autosnelweg

Bericht door Jeroen » zo 20 jan 2008, 22:42

Al eens een gemotoriseerde tweewieler overwogen, Vinny?

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » zo 20 jan 2008, 22:46

Tja dan kan ik net zo goed gewoon blijven fietsen. Misschien wordt het wel gewoon een luxe fiets met veel versnellingen en een regenpak.
Maar goed: ik weet het gewoon nog niet. Voorlopig ga ik gewoon geen gekke dingen doen zolang ik nog geen vast contract heb. Daarna zie ik wel weer wat er binnen mijn budget mogelijk is en wat het meeste comfort geeft. Ik zal met dit soort zaken echt niet over één nacht ijs gaan ;)

Ehuls
verkeersader

Bericht door Ehuls » ma 21 jan 2008, 10:47

Palance schreef:Het heeft geen enkel nut om terug te rekenen naar een relikwie, een rekeneenheid uit de geschiedenis die niet meer bestaat, Ook zonder terugrekenen kun je zelf uitrekenen dat het leven (incl. parkeren) durder is geworden, zeker als je een huishoudboekje bijhoudt zie je dat zo.
Elk jaar wordt het omrekenen naar guldens een stukje onzinniger. Ook zonder invoering van de euro hadden we gewoon inflatie gehad en was het leven duurder geworden. Omdat niet zeker is hoeveel inflatie we met behoud van de gulden hadden gehad is het onzinnig om nu nog steeds vast te houden aan een prijspeil van 7 jaar geleden.

Over parkeren, ik weet niet of het inmiddels verbeterd is, maar moest een tijd geleden in het centrum van Rotterdam zijn (bij Dudok in de buurt). Omdat er geen parkeerplaatsen op straat waren mijn auto maar in een parkeergarage gezet. Waar ik alleen niet op gerekend had was dat je in die garage alleen met muntgeld kon betalen. Vond het nogal vreemd, omdat je overal op straat in Rotterdam met een chipknip moet betalen, dan verwacht je dat alle garages daar toch ook op aangepast zijn..

Ben in Den Haag wel blij met de parkeergarage onder de Grote Marktstraat, waarmee je in het centrum eindelijk lekker dicht bij de winkels kan parkeren

Chris
Moderator

Bericht door Chris » ma 21 jan 2008, 10:52

De parkeergarage is ook de enige plek waar ik mijn chipknip nog gebruik. Best wel handig.

Peter
2x3 autosnelweg

Bericht door Peter » ma 21 jan 2008, 12:34

Tot voor kort kon je in sommige parkeergarages ook je creditkaart gebruiken voor in en uitrijden.
Dat is (binnenkort) voorbij, omdat je altijd een pin moet invoeren volgens nieuwe regels, en dat zou te lang ophouden bij de ingang/uitgang.

Garages met veel langparkeerders of hoge tarieven hebben meestal geen chip-faciliteit is mij opgevallen. Men zal wel redeneren dat de meeste mensen toch pinnen of contant betalen voor grotere bedragen. Biljetten worden dan weer vaak wel gaccepteerd, hoewel soms niet bij alle automaten.

Het irritantste aan parkeergarages is dat je vrijwel altijd een uurafronding naar boven krijgt, waardoor 61 minuten vaak het dubbele kost van 60 minuten.....
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...