Geen milieuzone Amsterdam voor personenauto's

Over de relatie tussen verkeer en milieu

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Geen milieuzone Amsterdam voor personenauto's

Bericht door Palance » vr 26 jun 2009, 7:48

Ik zou zelf nooit in de stad willen wonen. Niet eens vanwege die parkeertarieven (als ik een écht stadsmens was zou ik niet eens een auto willen hebben), maar het is mij te druk. Ik woon vlakbij de stad (Rotterdam), en vind het prettig dat ik daar alles kan vinden wat ik nodig heb, maar ik verkies dus liever een rustige buurtgemeente boven de stad.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

simon
autoweg
Berichten: 1935
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 15:46
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Geen milieuzone Amsterdam voor personenauto's

Bericht door simon » vr 26 jun 2009, 8:47

In steden zijn ook heel rustige wijken ;)

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Geen milieuzone Amsterdam voor personenauto's

Bericht door duikgek89 » vr 26 jun 2009, 12:29

Maar daar is, voor zover ik weet, het ruimtegebrek minder groot als in de oudere centra. Overigens zit ik het liefst ergens in de middle of nowhere, maar goed, ieder zijn ding.

Ehuls
verkeersader
Berichten: 640
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 15:44

Re: Geen milieuzone Amsterdam voor personenauto's

Bericht door Ehuls » vr 26 jun 2009, 16:56

Nou, gelukkig verschillen mensen, want doe mij toch maar de levendigheid van een stad. Lekker alle voorzieningen dicht bij. In het centrum op een terrasje kunnen zitten zonder dat je er een uur voor hoeft te reizen. En, als extra voordeel van Den Haag, lekker naar het strand kunnen zonder de files.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Geen milieuzone Amsterdam voor personenauto's

Bericht door duikgek89 » vr 26 jun 2009, 17:02

Ehuls schreef:lekker naar het strand kunnen zonder de files.
Volgens mij heb je op het strand met mooi weer files van Duitsers die een plekje zoeken?

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Geen milieuzone Amsterdam voor personenauto's

Bericht door Palance » za 27 jun 2009, 12:05

Ik denk dat hij gewoon de tram neemt naar het strand ;) En dat is inderdaad een voordeel van Den Haag,
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Geen milieuzone Amsterdam voor personenauto's

Bericht door Jeroen » za 27 jun 2009, 12:38

Naar het strand met dit weer. *slik* Als ik van de natuur wil genieten wil ik die niet met een krioelende mensenmassa delen...
Laatst gewijzigd door Jeroen op za 27 jun 2009, 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Geen milieuzone Amsterdam voor personenauto's

Bericht door Palance » za 27 jun 2009, 13:00

Ik was gisteren aan het strand, en het verbaasde me dat het juist erg rustig was.

Het kan ook zijn dat de vaste klanten gewaarschuwd waren voor mijn komst. De file richting het oosten was ook erg lang :twisted:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Geen milieuzone Amsterdam voor personenauto's

Bericht door Hajo » za 27 jun 2009, 16:50

Palance schreef:Het kan ook zijn dat de vaste klanten gewaarschuwd waren voor mijn komst. De file richting het oosten was ook erg lang :twisted:
Daar zal het wel aan gelegen hebben, ja. :hap: ;)

roebftb
stadsweg
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 23:00

Re: Geen milieuzone Amsterdam voor personenauto's

Bericht door roebftb » vr 13 nov 2009, 23:21

Als gemeenten met fatsoenlijke alternatieven komen mogen ze van mij een ontmoedigingsbeleid voeren, zelfde geldt op nationaal niveau met snelwegen.
Helaas zijn de alternatieven er niet omdat mensen nu eenmaal moeten werken. Sommige partijen hebben dat niet altijd door dat er ook brood op de plank moet komen voor al hun dure plannetjes waar vervolgens niet van terecht komt. Zelfs met de zwaar stijgende benzine prijzen blijven mensen rijden, want, ze moeten wel.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Geen milieuzone Amsterdam voor personenauto's

Bericht door Vinny » za 14 nov 2009, 22:43

Palance schreef:Ik zou zelf nooit in de stad willen wonen. Niet eens vanwege die parkeertarieven (als ik een écht stadsmens was zou ik niet eens een auto willen hebben), maar het is mij te druk. Ik woon vlakbij de stad (Rotterdam), en vind het prettig dat ik daar alles kan vinden wat ik nodig heb, maar ik verkies dus liever een rustige buurtgemeente boven de stad.
Mwah ik woon praktisch in het centrum van Amsterdam, maar ik heb echt zelden tot nooit last van 'herrie' (in de breedste zin des woords). Sterker nog: in een gemiddeld Twents dorp wordt ik geflipt van de carbid-schietende kaaskop-hangjeugd... :roll:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Plaats reactie