prioriteren tussen bouwlocaties en wegen

Over de relatie tussen verkeer en milieu

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76273
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

prioriteren tussen bouwlocaties en wegen

Bericht door Chris » wo 15 jul 2009, 12:10

mod Bart: afgesplitst van het topic over het NSL, fijnstof en luchtkwaliteit
kaaiman schreef:Toch denk ik wel dat dit [het inwerking treden van het NSL, red.] een doorbraak is in de besluitvorming rond urgente bouwprojecten. En daarbij vind ik wegenbouw wel behoorlijk urgenter dan woningbouw, en al helemaal de bouw van nieuwe bedrijventerreinen.
^^werkgelegenheid en betaalbaar wonen vindt jij niet belangrijk?

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Het Nationaal Samenwerkingsprogramma Luchtkwaliteit (NSL)

Bericht door mavas » wo 15 jul 2009, 12:12

^^ Ik ga er vanuit dat Kaaiman vind dat er nieuwe bedrijventerreinen bij hoeven, en dat men eerst maar eens de bestaande bedrijventerreinen mag gaan herstructureren. Daar kan ik het niet mee oneens zijn.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Het Nationaal Samenwerkingsprogramma Luchtkwaliteit (NSL)

Bericht door Kaaiman » wo 15 jul 2009, 12:30

mavas schreef:Ik ga er vanuit dat Kaaiman vind dat er nieuwe bedrijventerreinen bij hoeven, en dat men eerst maar eens de bestaande bedrijventerreinen mag gaan herstructureren. Daar kan ik het niet mee oneens zijn.
Inderdaad. En met woningbouw moeten we in Nederland ook uitkijken.

Er wordt namelijk op twee manieren gebouwd. Om nieuwe bewoners aan te trekken (bijvoorbeeld in Noord-Nederland), of om te voorzien in de vraag (bijv. Randstad). Die vraagafhankelijke woningbouw is op zich prima, maar moet je niet overal willen aanleggen, al was het alleen al omdat het wegennet nu al vaak niet meer toereikend is! Rijnenburg bij Utrecht als voorbeeld. Daarom vind ik wegen urgenter dan woonwijken.
SPOILER: TOON

Bouwen om mensen aan te trekken doet men bijvoorbeeld in Emmen graag. Ze rekenen nog steeds op massa's mensen die de drukte in het Westen beu zijn en in Dernthe gaan wonen. Echter, zolang er niet genoeg banen zijn per sector, zal het heus niet stormlopen. Ik heb al geruchten gehoord dat in de nieuwbouwwijk Delftlanden bij Emmen de prijzen al enkele keren verlaagd zijn, omdat er niemand wil wonen. Het stratenpatroon van Fase I ligt inmiddels al weer een aantal jaren gereed, maar de bouw van nieuwe woningen gaat mondjesmaat. Maar dat hoort verder niet thuis in deze draad.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Plaats reactie