Nederland koploper in Europa met hybride auto's

Over de relatie tussen verkeer en milieu

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Nederland koploper in Europa met hybride auto's

Bericht door Mark » wo 03 feb 2010, 19:48

Euregio schreef:Moet je is naar de Maasvlakte gaan, mega pijpen die dag en nacht, zwarte rook uitstoten.
Maasvlakte + mega pijpen? Ik zou de volgende keer toch even beter kijken op de Maasvlakte ;).

Seat
autoweg
Berichten: 1192
Lid geworden op: do 09 apr 2009, 16:26
Locatie: Utrecht

Re: Nederland koploper in Europa met hybride auto's

Bericht door Seat » wo 03 feb 2010, 23:24

Wouter N14 schreef:Wat laatst nog in het nieuws was: voor de productie van al die milieuauto's zijn behoorlijk veel schaarse metalen nodig die ook nog eens weinig duurzaam gewonnen worden. En zo'n auto recyclen heeft neem ik aan ook de nodige voeten in de aarde.
Om het maar niet te hebben over die zware metalen die in de accu worden verwerkt en een ware zware metalen wolk boven Japan veroorzaken. Daarom is hybride primitief. En elektrisch ook zolang dat met kolencentrales wordt aangemaakt en niet met kerncentrales of windmolens. Zowat elke vorm van energietransitie of -transport levert energieverlies op. Waterstof is wat dat betreft beter.

jaap47
stadsweg
Berichten: 271
Lid geworden op: do 03 jul 2008, 23:02
Locatie: Amersfoort

Re: Nederland koploper in Europa met hybride auto's

Bericht door jaap47 » zo 07 feb 2010, 17:23

Toyota Prius staat bij ons bekend als een 'geiten wollen sokken verneuk mobiel'.

Gelukkig moeten die mislukte golfkarretjes iedere 18 keer tanken naar de garage vanwege de veiligheid.

Ik zit nog te wachten op het eerste bord waarop een prius verboden wordt in verband met teveel gevaarlijke stoffen.

simon
autoweg
Berichten: 1935
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 15:46
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nederland koploper in Europa met hybride auto's

Bericht door simon » zo 07 feb 2010, 17:34

Wel, ik neem aan dat jij in een ge-wel-di-ge auto rijdt :roll:

Quattro
verkeersader
Berichten: 875
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 16:26
Locatie: Antwerpen/Brecht & W-VL

Re: Nederland koploper in Europa met hybride auto's

Bericht door Quattro » zo 07 feb 2010, 18:20

jaap47 schreef:Gelukkig moeten die mislukte golfkarretjes iedere 18 keer tanken naar de garage vanwege de veiligheid.
Waarom iedere 18 keer tanken naar de garage vanwege de veiligheid?
Blood type : B4 Flickr | Vimeo | YouTube

jaap47
stadsweg
Berichten: 271
Lid geworden op: do 03 jul 2008, 23:02
Locatie: Amersfoort

Re: Nederland koploper in Europa met hybride auto's

Bericht door jaap47 » ma 08 feb 2010, 0:44

Om de 15000 km MOET een Toyota naar de garage. En als je mijn gemiddelde verbruik even doorrekent kom je op ca. 18 keer tanken. En nee, ik heb het niet verzonnen, maar ik heb jarenlang Toyota gereden (en tot grote frustratie van de dealer heb ik deze uitspraak ook al heel wat keren aldaar herhaald).

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14341
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Nederland koploper in Europa met hybride auto's

Bericht door Attietattie » ma 08 feb 2010, 8:04

^^ Dat is toch niet zo raar? Volgens mij moet de gemiddelde auto om de 15.000 naar de garage voor een beurt. De mijne gelukkig slechts om de 30.000, maar volgens mij is (was) 15 standaard.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Quattro
verkeersader
Berichten: 875
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 16:26
Locatie: Antwerpen/Brecht & W-VL

Re: Nederland koploper in Europa met hybride auto's

Bericht door Quattro » ma 08 feb 2010, 10:10

Als het dat maar is ... want dat is bij de meeste merken uit Azië zo maar tegenwoordig wordt er meer en meer gewerkt met een onderhoudsindicator. Zo zijn er wagens die 1 jaar of 30.000km mogen doen, anderen dan weer 2 jaar of 20.000km. Veel Europese automerken proberen dit cijfertje naar de 30.000km te brengen maar de computer houdt dan ook de tijdsduur in het oog. ;)
Blood type : B4 Flickr | Vimeo | YouTube

jaap47
stadsweg
Berichten: 271
Lid geworden op: do 03 jul 2008, 23:02
Locatie: Amersfoort

Re: Nederland koploper in Europa met hybride auto's

Bericht door jaap47 » ma 08 feb 2010, 23:17

een beurt om de 15 is niet meer van deze tijd. Zeker niet als het merk prat gaat op deugdelijkheid e.d. Tja, zo kan ik het ook. En als het nu nog een controle check was (zoals een Frans merk om de 15 doet), maar nee, het is een volledige beurt. Van alle wagens die ik ervoor heb gereden had alleen de BX dezelfde frequentie.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14341
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Nederland koploper in Europa met hybride auto's

Bericht door Attietattie » di 09 feb 2010, 0:27

Daar word je toch leip van? Ik baal al als ie na 30kkm begint te piepen. Ik houd er niet van om mijn auto niet tot mijn beschikking te hebben...
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Euregio
geband
Berichten: 962
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 10:12
Locatie: Overijssel/ Den Haag

Re: Nederland koploper in Europa met hybride auto's

Bericht door Euregio » di 09 feb 2010, 18:30

Attietattie schreef:Daar word je toch leip van? Ik baal al als ie na 30kkm begint te piepen. Ik houd er niet van om mijn auto niet tot mijn beschikking te hebben...
Ik ben hem wel is 7 weken kwijt geweest, de onderdelen die ze hadden besteld kwamen namelijk niet binnen.

En dan elke dag afwachten of ze je bellen, om gek van te worden!!

jaap47
stadsweg
Berichten: 271
Lid geworden op: do 03 jul 2008, 23:02
Locatie: Amersfoort

Re: Nederland koploper in Europa met hybride auto's

Bericht door jaap47 » di 09 feb 2010, 23:48

niet alleen niet tot de beschikking maar gewoon het hele gedoe eromheen. Naar de garage, afgeven en een leen meekrijgen, achteraan in de file aansluiten (ipv vooraan), op tijd weer terug en racen om niet te laat te komen, merken dat ze weer wat hebben 'verbeterd'. En dan heb ik het nog niet eens over de echte probleem kenmerken van die auto.

Plaats reactie