Vluchtheuvels grote boosdoener CO-vervuiling België

Over de relatie tussen verkeer en milieu

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Mikhail
expressweg
Berichten: 3263
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Vluchtheuvels grote boosdoener CO-vervuiling België

Bericht door Mikhail » wo 15 feb 2006, 18:38

Zaterdagavond keek ik naar het nieuws van VRT. Ik heb het artikel niet teruggevonden, maar het gaat erover dat vluchtheuvels die zijn aangelegd om de verkeersituatie veiliger te maken, de CO vervuiling zouden opdrijven tot 70%. :shock:
Ze hebben weeral wat gevonden om over te schrijven dacht ik bij mijzelf. :D
Achja je moet altijd terug optrekken naar een vluchtheuvel, maar als je voor het rood licht staat of je moet voorrang verlenen, moet je ook stoppen. Waarom verwijderen ze dat dan ook niet ineens ? :shock: :D

Edit RW: met wat interpunctie en uit elkaar trekken van de zinnen de bijdrage beter leesbaar gemaakt
Edit Rien: titel aangepast

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » wo 15 feb 2006, 19:01

Een vluchtheuvel? Hoe kan dat dan? Gewoon met aangepaste snelheid langsheen rijden, volgens mij kan dat de uitstoot niet met 70% verhogen! Of bedoel je die (on)dingen met drempels?

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Bericht door Frits » wo 15 feb 2006, 19:06

Zijn dat soms vluchtheuvels in de vorm van chicanes waar je hard voor moet afremmen?
De autogordel: een band voor het leven.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » wo 15 feb 2006, 19:39

Ik denk inderdaad ook dat het om die wegversmallingen gaat waar je omheen moet.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » wo 15 feb 2006, 20:04

Hmm. In België ziet men die dingen in plaats van drempels. Dat is goed te merken als je de weg van Maastricht naar Visé neemt (en dan dus niet de E 25 :P), In België zijn de drempels verdwenen. Ik vond dat prettiger.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

mylar
polderweggetje
Berichten: 38
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 19:29
Locatie: Aalst
Contacteer:

Bericht door mylar » do 16 feb 2006, 19:24

Het ging er vooral om dat bijna iedereen moet afremmen voor zo een vluchtheuvel en nadien weer optrekt. Dit veroorzaakt natuurlijk een verhoging van de uitstoot van fijn stof enz.

Dit is vooral het geval denk ik in de bebouwde kom waar vluchtheuvels liggen, meestal kan je die dan niet tegen de maximum geldende snelheid nemen, maar moet je ervoor afremmen.

Mikhail
expressweg
Berichten: 3263
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Bericht door Mikhail » do 16 feb 2006, 19:53

Ik heb het echt over vluchtheuvels ;) in Nederland kan daar mss een andere benaming voor zijn dat jullie het ni begrijpen :s maar ik bedoel dus echt wel een verhoging in de weg een drempel ;) waarvoor je moet afremmen en dan terug over rijden :)

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31587
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » vr 17 feb 2006, 6:52

Mikhail schreef:Ik heb het echt over vluchtheuvels ;) in Nederland kan daar mss een andere benaming voor zijn dat jullie het ni begrijpen :s maar ik bedoel dus echt wel een verhoging in de weg een drempel ;) waarvoor je moet afremmen en dan terug over rijden :)
MSS ? :? :dontknow:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20586
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door waldo79 » vr 17 feb 2006, 9:00

Het lijkt wel MSN taal ;)
Mss= Misschien, Palance.

Vluchtheuvel als zijnde een heuvel in de weg uitleggen, dan kom je bij een drempel uit. Een foto zegt meer dan 1000 woorden...

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » vr 17 feb 2006, 9:24

waldo79 schreef:Het lijkt wel MSN taal ;)
Ja, en dat is dus NIET de bedoeling op dit forum.
Het forum moet "bij wijze van spreken" toegankelijk zijn voor tieners uit Vlaanderen, voor 40'ers uit Limburg of Groningen, maar ook voor Zeeuwse senioren. Dus gebruik van het Algemeen Nederlands s.v.p., en voordat je post graag even kijken naar iets als LEESBAARHEID voor een ander.

IQ[]
expressweg
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Bericht door IQ[] » vr 17 feb 2006, 13:02

Ik heb dit artikel gelezen in het Belgische krantje Metro geloof ik. Daarin ging het over drempels. Eens zien of ik hem nog kan vinden in het oud papier en inscannen vanavond.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31587
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » vr 17 feb 2006, 18:50

René schreef:
waldo79 schreef:Het lijkt wel MSN taal ;)
Ja, en dat is dus NIET de bedoeling op dit forum.
Het forum moet "bij wijze van spreken" toegankelijk zijn voor tieners uit Vlaanderen, voor 40'ers uit Limburg of Groningen, maar ook voor Zeeuwse senioren. Dus gebruik van het Algemeen Nederlands s.v.p., en voordat je post graag even kijken naar iets als LEESBAARHEID voor een ander.
Mijn idee. Ik heb weinig trek MSN-taal te ontcijferen. Dat is meer voor TMF-achtige sites.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Bericht door Coen Tunnel » vr 17 feb 2006, 18:57

Bovendien is dat niet toegestaan hier.

Mikhail
expressweg
Berichten: 3263
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Bericht door Mikhail » ma 20 feb 2006, 0:08

sorry, sorry :s ik ben uit gewoonte msn taal aan het typen, ik zal er in het vervolg op letten ;) ni makkelijk hoor als je altijd elke dag op msn zit ;)

VTB
autoweg
Berichten: 1344
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:42
Locatie: Tiel ... is viel

Bericht door VTB » ma 20 feb 2006, 8:27

Mikhail schreef:ni makkelijk hoor als je altijd elke dag op msn zit ;)
Recidivist. :lol:
Wees niet ongerust:
VTB zal blijven meelezen en posten naar hartenlust. ;)

R4
expressweg
Berichten: 2975
Lid geworden op: vr 17 jun 2005, 0:21
Locatie: Lochristi

Bericht door R4 » wo 29 mar 2006, 2:19

In Vlaanderen maken we hetzelfde onderscheid als in Nederland tussen de begrippen "vluchtheuvel" en "drempel". Drempels zorgen inderdaad voor een verhoging van het fijn stof, terwijl asverschuivingen de snelheid even goed beperken maar voor minder fijn stof zorgen. Nu ja, dergelijke zaken zijn steeds een afweging tussen zaken als fijn stof en verkeersveiligheid, want als je ze niet plaatst, dan heb je van die leukers die tegen 80km/u door de bebouwde kom vlammen. :shock: Bovendien blijkt er steeds meer twijfel op te duiken over de negatieve effecten van fijn stof.
België, het land van de sympathieke chaos, maar ook van frieten en bier natuurlijk!

Plaats reactie