Transferia tijdens werk aan A2 Brabant

Over de relatie tussen verkeer en milieu

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Frank_NL
stadsweg
Berichten: 468
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 13:47
Locatie: Maastricht

Transferia tijdens werk aan A2 Brabant

Bericht door Frank_NL » ma 02 apr 2007, 20:09

Telegraaf.nl schreef:
ma 2 apr 2007, 11:18

Transferia tijdens werk aan A2 Brabant

DEN BOSCH - Om een verkeersinfarct in de komende jaren af te wenden, worden in de omgeving van Den Bosch en Eindhoven ongeveer dertig beveiligde transferia met 3600 nieuwe parkeerplaatsen ingericht. Vanaf de parkeerterreinen kunnen forensen met bussen, carpoolauto's en 'witte fietsen' naar hun werkplek.

Voorzitter Peter van der Meij van het publiekprivate platform Wegwijs A2 heeft dat maandag bekendgemaakt.

De transferia vormen een belangrijk onderdeel in een ambitieus pakket aan maatregelen die tot 2010 worden genomen tijdens werkzaamheden aan de A2 bij Den Bosch en Eindhoven. Een reductie van 10 procent van het aantal voertuigen op de verkeersader is het streven. De hele operatie kost 30 miljoen euro. Het bedrag zal worden bijeengebracht door de gemeenten, provincie en werkgevers.
Daar gaat het laatste groen, zoals Youp van 't Hek zong in zijn "Hele fijne vogelgriep". Nee, onverhard Nederland moet blijven wijken voor de belangen van een machine met 8 miljoen slaven. Het paard verliest weer kostbare ruimte om zich een beetje uit te leven, en dat terwijl de bijdrage van dit edele dier aan de milieuproblematiek toch al nihil was. :(

Het Bosch van de Hertog? Maak dat de kat zijn je-weet-wel maar wijs. 's-Hertogenbosch, stad omgeven door treurige verhardingsellende, omgeven door hekwerken uit Best. Het is niet best met Brabant.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15219
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » di 03 apr 2007, 17:44

Ik heb de plannen gezien en ik vind het wel wat. Maar ik vrees dat de meeste automobilisten toch te eigenwijs zijn om er gebruik van te maken... :roll:

Plaats reactie