Snelheidscontroles & trajectcontroles

Hier kan gediscussieerd worden over juridische aspecten van het wegverkeer

Moderator: Moderatoren

fonsoy
dorpsstraat

Re: Snelheidscontroles & trajectcontroles

Bericht door fonsoy » di 13 okt 2020, 22:45

Zonet even nagezocht. De N325 biedt het hoofd aan ~75000 voertuigen per dag. Verbazingwekkend aangezien er vlak voor Velperbroek nog een kruispunt is met slechts twee doorgaande stroken. Als ik dat vergelijk met een weg die bijna net zo druk is (top van 73000 voertuigen per dag) en ik beter ken, de N242, zou dat mega-files opleveren. Misschien is er een iets minder sterke spitsrichting op deze weg (?)

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » wo 14 okt 2020, 20:13

Beide richtingen zijn globaal even druk ;) En de weg is een groot deel van de dag beredruk. Er zit zelfs een 2x3 stuk in om de ergste druk het hoofd te bieden.

Durashift
verkeersader

Bericht door Durashift » wo 14 okt 2020, 23:34

^^^ precies, aan- en afvoer van de A12 is wel redelijk goed geregeld. Bottleneck is het stuk onder de Westervoortsebrug, mijn inziens.

VRI is (in de spits) wel redelijk goed afgesteld, vanaf Huissen kán je soms in één ruk door naar Velperbroekcircuit.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » vr 16 okt 2020, 16:54

Wouter N14 schreef:
di 13 okt 2020, 19:12
^^ Dus drukker dan de Utrechtsebaan?
Valide punt, die is op het deel zonder snelwegstatus nog drukker. Maar wel geheel ongelijkvloers. De N325 heeft op het deel tussen Velperbroek en de brug over de Rijn nog twee gelijkvloerse kruisingen.

Ik had overigens ook niet verwacht dat de Utrechtsebaan zó druk zou zijn...

Wesso
2x2 autosnelweg

Bericht door Wesso » wo 21 okt 2020, 12:30

Nergens in Nederland wordt je zo vaak geflitst als hier

En de winnaar is: de N207 in de bebouwde kom van Waddinxveen. Ik heb daar mijn eerste flitsboete opgelopen in 2007 toen er nog een ouderwetse flitspaal stond. Wie is er niet geflitst...

Overigens wel een valide punt van omwonenden dat de inrichting te wensen overlaat. Het is nog steeds een grote plak strak asfalt met GOW-lijnen die uitnodigt om harder te rijden. Niet dat ik voor drempels pleit, daar zijn er al genoeg van in Zuid-Holland :nothanks:

Rein
2x3 autosnelweg

Bericht door Rein » wo 21 okt 2020, 13:50

^^ In de marge van dat artikel
Laurs vervolgt: ,,We zien graag dat op het hele stuk tussen Gouda en Waddinxveen de maximumsnelheid omlaag gaat naar 60 kilometer per uur. Als automobilisten al rustiger rijden voordat ze de bebouwde kom inrijden, heb je grote kans dat het aantal flitsers afneemt. De provincie wil er echter niet aan.’’
Nu wordt zelfs het veelvuldig bibeko flitsen als argument gebruikt om de Vmax bubeko te willen verlagen. :facepalm:

RikB
stadsweg

Bericht door RikB » wo 21 okt 2020, 13:57

Het is mij nog niet gelukt daar. Hij staat er toch best opvallend!

Km357
expressweg

Bericht door Km357 » wo 21 okt 2020, 17:35

Wesso schreef:
wo 21 okt 2020, 12:30
Nergens in Nederland wordt je zo vaak geflitst als hier

En de winnaar is: de N207 in de bebouwde kom van Waddinxveen. Ik heb daar mijn eerste flitsboete opgelopen in 2007 toen er nog een ouderwetse flitspaal stond. Wie is er niet geflitst...

Overigens wel een valide punt van omwonenden dat de inrichting te wensen overlaat. Het is nog steeds een grote plak strak asfalt met GOW-lijnen die uitnodigt om harder te rijden. Niet dat ik voor drempels pleit, daar zijn er al genoeg van in Zuid-Holland :nothanks:
Over drempels gesproken, wat is de wetgeving daarrond in NL? Want in FR is de overgrote meerderheid gewoon illegaal en in BE is de situatie nauwelijks beter.