Taakstraf na aanrijden verkeersregelaar

Hier kan gediscussieerd worden over juridische aspecten van het wegverkeer

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Taakstraf na aanrijden verkeersregelaar

Bericht door Vinny » do 11 jun 2009, 21:45

Gisteravond een verkeersregelaar/klaarover in mijn thuisgemeente, alwaar het avondvierdaagse is.
Die lui staan er dus om grote groepen een doorgaande oversteek te kunnen bieden.
Vandaag was het einde van de avondvierdaagse in het Westerpark. Dus een grote chaos bij de oversteek met de Haarlemmerweg, waar kinderen vooral door ouders wordt aangeleerd dat de VRI net zoveel waarde heeft als kerstboomverlichting. Ik heb geen klaar-over of verkeersregelaar gezien :shutup:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18268
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Taakstraf na aanrijden verkeersregelaar

Bericht door boe! » do 11 jun 2009, 21:57

jelger schreef:Het lijkt me dat de individuele regelaar niet zelf bepaalt waar hij/zij moet gaan staan.
Het viel me op dat vandaag op die plek geen enkele verkeersregelaar stond.
Attietattie schreef:Een 'ongeregelde' situatie kan ten koste gaan van de veiligheid, doorstroming en heeft gebrek aan aanpassingsvermogen. Daarbij denk ik bijvoorbeeld aan de voorrang voor hulpdiensten.
Even een voorbeeld van opzettelijk en onnodig ontregelen. Ter hoogte van de start/finish is een doorgaande weg met aan weerskanten een bushalte/bushaven. Deze zijn afgezet met pionnen om te voorkomen dat daar automobilisten hun auto gaan neerzetten. Vervolgens staan bij die afzetting 4(!) verkeersregelaars. Waarom vier? Die bushaltes zijn al afgezet. Één verkeersregelaar die een oogje in het zeil houdt is meer dan genoeg.

De bussen moesten nu op de doorgaande weg halteren. Door de extra drukte vanwege de Avondvierdaagse ontstonden er files. Op dat moment was er dus geen mogelijkheid voor hulpdiensten om er door te komen. Volgens mij ben je dan echt niet goed bezig.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Taakstraf na aanrijden verkeersregelaar

Bericht door Rene » vr 12 jun 2009, 10:04

[url=http://www.webregio.nl/waterland/regionaalnieuws/artikel/207925/regelaars+van+verkeer+weg+in+volendam.aspx]Webregio[/url] (10-6-2009) schreef:Regelaars van verkeer weg in Volendam

VOLENDAM - De verkeersregelaars die het verkeer aan de Dijk in Volendam beperkt doorlieten, zijn op last van de politie vervangen door professionele functionarissen van een gecertificeerd bedrijf. Hun voorgangers hadden niet de juiste opleiding en hadden derhalve geen wettelijke bevoegdheden. Dat leidde tot een rechtstreekse confrontatie met de politie Zaanstreek-Waterland die de verkeersregelaars sommeerde hun biezen te pakken. De gemeente Edam-Volendam, ernstig in verlegenheid gebracht door de kwestie, besloot hierop noodgedwongen een professioneel bedrijf in te schakelen dat nu personeel levert om de toeristische verkeersstroom te reguleren. Verkeerswethouder Wim Runderkamp: ,,Dit moet door gecertificeerde mensen gebeuren, dat is geen discussie. Het zij zo.''

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14383
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Taakstraf na aanrijden verkeersregelaar

Bericht door Attietattie » vr 12 jun 2009, 10:59

Helemaal terecht! En flink aanpakken, zulke bedrijfjes. Dat is wat mij betreft een economisch delict. Mijn verkeersregelaars zijn namelijk een stuk duurder omdat hun papieren wel in orde zijn.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31595
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Taakstraf na aanrijden verkeersregelaar

Bericht door Palance » vr 12 jun 2009, 11:08

Geen papieren - geen aanwijzingen waar je je aan moet houden. Alleen zie je dat niet meteen natuurlijk.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18216
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Taakstraf na aanrijden verkeersregelaar

Bericht door mavas » vr 12 jun 2009, 12:13

Ik ken trouwens wel een bedrijf dat veel geld steekt in de opleiding van hun mensen. We hebben diverse cursussen gehad waaronder een cursus van een persoon die aan de politie cursussen geeft. Voor zover ik weet geven andere bedrijven weinig geld uit aan opleiding.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Paixao
autoweg
Berichten: 1040
Lid geworden op: di 28 feb 2006, 15:07
Locatie: Denekamp
Contacteer:

Re: Taakstraf na aanrijden verkeersregelaar

Bericht door Paixao » vr 12 jun 2009, 20:01

mavas schreef:Ik ken trouwens wel een bedrijf dat veel geld steekt in de opleiding van hun mensen. We hebben diverse cursussen gehad waaronder een cursus van een persoon die aan de politie cursussen geeft. Voor zover ik weet geven andere bedrijven weinig geld uit aan opleiding.
Als dat het bedrijf is waarvoor je werkt(e?), dan valt dat toch behoorlijk in de categorie 'preken voor eigen parochie' ;)

Ik denk dat we rustig kunnen stellen dat de professionele bedrijven die hun taak daadwerkelijk serieus nemen, ook voldoende tijd en energie in opleiding, kleding, uitrusting en dergelijke steken. En deze mensen beschikken ook over de juiste papieren. En dan nog zit er regelmatig verschil tussen een verkeersregelaar en een verkeersregelaar en tussen de bedrijven onderling.

Overigens hoeft een cursus van iemand die aan de politie cursussen geeft, geen garantie voor succes te zijn. Ik heb enige tijd geleden een examen bijgewoond van een voormalig politieman (als instructeur), waarbij de verkeersregelaars was aangeleerd om een kruispunt alleen met gespreide armen (stoppen verkeer van voren en achteren) te regelen en bij iedere beweging op de fluit te blazen. Op de eerste plaats hou je dat werkelijk geen halve dag vol (probeer maar eens een half uur met gespreide armen te gaan staan ;) ), op de tweede plaats beperkt het je in je bewegingsvrijheid en op de derde plaats heb je een overkill aan fluitsignalen. Ik was bepaald niet onder de indruk van de kwaliteit van deze cursus/examen/instructeur.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18216
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Taakstraf na aanrijden verkeersregelaar

Bericht door mavas » vr 12 jun 2009, 20:44

Paixao schreef:Als dat het bedrijf is waarvoor je werkt(e?), dan valt dat toch behoorlijk in de categorie 'preken voor eigen parochie' ;)
Ik weet niet hoe dat bij andere bedrijven is geregeld, dus daarom vermeldde ik alleen dat bedrijf waar ik heb gewerkt. :lol: Maar degene waar we de cursus van kregen leerde ons niet aan hoe we op straat moesten staan, nee het was een cursus om om te gaan met agressie. En dus niet zo een waar je leert om karatetrappen uit te delen, maar juist een om agressie te voorkomen.
Ik hoop dat meer verkeersregelaarsbedrijven zo'n cursus geven.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14383
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Taakstraf na aanrijden verkeersregelaar

Bericht door Attietattie » vr 12 jun 2009, 22:09

Wij zijn geen verkeersregelaarstoko maar wij krijgen dergelijke cursussen ook.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Taakstraf na aanrijden verkeersregelaar

Bericht door Rene » vr 12 jun 2009, 22:25

Paixao schreef:Overigens hoeft een cursus van iemand die aan de politie cursussen geeft, geen garantie voor succes te zijn.
Waar m.i. onvoldoende aandacht aan wordt besteed, is aan het bijregelen van één richting bij inwerking zijnde VRI.
Als je omwille van de afwikkeling van een bijzondere verkeersstroom steeds dezelfde groenfase verlengt door op straat te gaan staan, dan belemmer je steeds dezelfde richtinggroep. Namelijk die van de volgende groenfase, waar de wachtrijen dan ook binnen enkele minuten al bespottelijk lang kunnen worden. En dan vervolgens vreemd opkijken dat weggebruikers agressief worden... :roll:
Als je een VRI handmatig bijregelt, dan moet je weten wat je doet. Ik ben tot op heden nog NOOIT een verkeersregelaar tegengekomen die hierover maar een moment heeft nagedacht: allemaal trappen ze in dezelfde valkuil. Bij handmatig bijregelen moet je dus van tevoren de regelcyclus hebben doorgenomen, en moet je dus ook zodanig ingrijpen dat de gevolgen van het ingrijpen niet nodeloos zwaar bij één richtinggroep terecht komen...

Paixao
autoweg
Berichten: 1040
Lid geworden op: di 28 feb 2006, 15:07
Locatie: Denekamp
Contacteer:

Re: Taakstraf na aanrijden verkeersregelaar

Bericht door Paixao » za 13 jun 2009, 16:19

Handmatig ingrijpen op één VRI-richting is vrijwel niet mogelijk binnen de normale cyclus, vaak juist ook omdat het regelscenario hetzelfde rondje blijft draaien. Vandaar dat handmatig ingrijpen op een VRI geregeld kruispunt doorgaans alleen zin heeft als de hele regeling wordt overgenomen...
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14383
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Taakstraf na aanrijden verkeersregelaar

Bericht door Attietattie » za 13 jun 2009, 17:13

...en dan het liefst ook nog de tijd nemen om de lampen af te zakken. Geen noodzaak maar het heeft wel mijn voorkeur.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18216
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Taakstraf na aanrijden verkeersregelaar

Bericht door mavas » za 13 jun 2009, 20:13

Als het maar voor een dag is, dan graag de installatie op knipperen zetten of helemaal uit.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Paixao
autoweg
Berichten: 1040
Lid geworden op: di 28 feb 2006, 15:07
Locatie: Denekamp
Contacteer:

Re: Taakstraf na aanrijden verkeersregelaar

Bericht door Paixao » za 13 jun 2009, 21:11

Attietattie schreef:...en dan het liefst ook nog de tijd nemen om de lampen af te zakken. Geen noodzaak maar het heeft wel mijn voorkeur.
Voor de langere periodes wel inderdaad.

Voor de korte periodes is mijn voorkeur om alles op rood te zetten. Daarover verschil ik van mening met andere verkeersregelaars, die de VRI liever op knipperen hebben (of uitgeschakeld). Hoewel beide kan, heeft alles rood wat mij betreft als voordeel dat het veel minder moeite kost om een weggebruiker te laten stoppen. Het kost daarentegen weer iets meer moeite om 'm te laten rijden, maar het voordeel van het vrijwel zeker stoppen weegt voor mij niet op tegen het nadeel van de door-rood-rijd-weerstand. (Trouwens wel de flitskasten laten uitzetten in dit geval :dyn_hyp: )
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Taakstraf na aanrijden verkeersregelaar

Bericht door Rene » za 13 jun 2009, 22:47

Paixao schreef:Handmatig ingrijpen op één VRI-richting is vrijwel niet mogelijk binnen de normale cyclus, vaak juist ook omdat het regelscenario hetzelfde rondje blijft draaien. Vandaar dat handmatig ingrijpen op een VRI geregeld kruispunt doorgaans alleen zin heeft als de hele regeling wordt overgenomen...
Attietattie schreef:...en dan het liefst ook nog de tijd nemen om de lampen af te zakken. Geen noodzaak maar het heeft wel mijn voorkeur.
mavas schreef:Als het maar voor een dag is, dan graag de installatie op knipperen zetten of helemaal uit.
Allemaal mee eens.
Maar de praktijk wijst dus anders uit...

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8661
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Taakstraf na aanrijden verkeersregelaar

Bericht door Hajo » za 13 jun 2009, 23:45

Hier in Zeist duurt de reconstructie van een kruising met de Utrechtseweg langer dan gepland. Toen de werkzaamheden net waren begonnen en de dwarsverbindingen vanaf de Utrechtseweg waren afgesloten, bleef de VRI z'n normale cyclus volgen. Gevolg: lange files.

Daar heeft men van geleerd: de VRI is kort daarop zo ingeregeld dat de "ruststand" standaard groen is. Verkeer dat de Utrechtseweg volgt kan dus altijd doorrijden. De VRI gaat alleen op rood voor voetgangers en fietsers: die moeten op een knop drukken.

Momenteel is met doende een nieuwe VRI te plaatsen. Deze zal niet meer een cyclus volgen, maar reageren volgens aanbod waarbij verkeer op de Utrechtseweg zoveel mogelijk groen heeft.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Taakstraf na aanrijden verkeersregelaar

Bericht door duikgek89 » zo 14 jun 2009, 9:25

Licht eraan wat je wilt regelen bij een VRI. Als je twee kruisingen hebt met files en verkeer voor linksaf wat niet weg kan omdat de gaten tussen de richtingen te klein zijn en ze geen apart stoplicht hebben dan wil je één het linksaf verkeer een mogelijkheid geven om weg te komen, en twee is dat je moet zorgen dat de auto's stoppen als de andere weg vol is, anders zet men de kruising dicht en ben je nog veel verder van huis.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Taakstraf na aanrijden verkeersregelaar

Bericht door Vinny » zo 14 jun 2009, 10:57

Paixao schreef:Handmatig ingrijpen op één VRI-richting is vrijwel niet mogelijk binnen de normale cyclus, vaak juist ook omdat het regelscenario hetzelfde rondje blijft draaien. Vandaar dat handmatig ingrijpen op een VRI geregeld kruispunt doorgaans alleen zin heeft als de hele regeling wordt overgenomen...
Ik heb wel eens meegemaakt dat zo'n 'oranjepak' in het schakelkastje zelf de bediening van de VRI ter hand nam (voor alle richtingen). Toen hij mij zag aanfietsen zette hij het fietspad op groen. Dat was erg aardig van hem! :D
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Taakstraf na aanrijden verkeersregelaar

Bericht door Rene » zo 14 jun 2009, 12:08

Nou, ik denk dat dat dan eerder iemand van de VRI-leverancier c.q. de wegbeheerder is geweest die inregelde.
Wegbeheerders en onderhoudsbedrijven zijn er namelijk niet zo happig op dat Jan-en-alleman zomaar aan de regelkast mag zitten.

Paixao
autoweg
Berichten: 1040
Lid geworden op: di 28 feb 2006, 15:07
Locatie: Denekamp
Contacteer:

Re: Taakstraf na aanrijden verkeersregelaar

Bericht door Paixao » zo 14 jun 2009, 12:35

Tussen het inregelen van een VRI en het handmatig "op de kast" regelen van een VRI zit uiteraard een behoorlijk verschil. Het komt regelmatig voor dat politieagenten, verkeersregelaars of ambtenaren (openbare werken o.i.d.) vanuit de kast de bediening van de VRI doen. Heeft niet altijd even goed effect (sommige oudere VRI's kunnen alleen "verlenggroen" geven), maar kan met één persoon gebeuren, en is aanmerkelijk veiliger dan op de kruising zelf gaan staan.

Het programma inregelen gebeurt doorgaans alleen door de leverancier van de software (en dat hoeft niet eens de leverancier van de infrastructuur te zijn!).
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill

Medianieuws

Re: Taakstraf na aanrijden verkeersregelaar

Bericht door Medianieuws » wo 24 jun 2009, 13:49

nu.nl (24-06-2009) schreef:Vier jaar cel voor doodrijden verkeersregelaar

AMSTERDAM - De rechtbank in Amsterdam heeft de man die 17 augustus in de hoofdstad een verkeersregelaar doodreed, woensdag veroordeeld tot vier jaar cel, waarvan een jaar voorwaardelijk.
Zij acht bewezen dat Dion G. (26) verkeersregelaar Willem van Koerten (54) in de parkeergarage van Ikea opzettelijk aanreed en daarbij voor lief nam dat hij kon komen te overlijden.
De straf is gelijk aan de eis van justitie. Volgens de rechtbank is G. schuldig aan doodslag op Van Koerten en het met de dood bedreigen van een andere verkeersregelaar.
Zij legde hem tevens een ontzegging van de rijbevoegdheid op voor een periode van vijf jaar. Ook moet G. zich zo nodig laten behandelen door de reclassering.


Parkeerplek
G. reed met zijn auto in op Van Koerten na een ruzie over een parkeerplek. De verkeersregelaar belandde op de motorkap van de Minicooper en viel hard op de grond toen het voertuig weer remde. Hij overleed enige dagen later in het ziekenhuis aan hoofdletsel.
De rechtbank oordeelde dat G. ''bewust de aanmerkelijke kans heeft aanvaard dat de verkeersregelaar die op de motorkap terechtkwam, zondanig zou vallen dat hij daaraan zou komen te overlijden''. ''Hij heeft deze kans op de koop toe genomen''.


Onbegrijpelijk
''Verdachte heeft op onbegrijpelijke wijze gereageerd op het legitieme optreden van verkeersregelaar Van Koeren'', stelde de rechtbank verder.
''Hij heeft door zijn handelen blijk gegeven van een onverschillige houding ten opzichte van niet alleen de verkeersregels- en handhavers, maar ook ten opzichte van de gezondheid en het leven van een ander persoon.''

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Taakstraf na aanrijden verkeersregelaar

Bericht door jelger » wo 24 jun 2009, 14:04

.. foetsie! ...
Laatst gewijzigd door jelger op di 09 mar 2021, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31595
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Taakstraf na aanrijden verkeersregelaar

Bericht door Palance » wo 24 jun 2009, 14:17

De politierechter in het bericht op pagina 1 van deze draad.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Taakstraf na aanrijden verkeersregelaar

Bericht door duikgek89 » wo 24 jun 2009, 14:49

12 jaar was beter geweest wat mij betreft...
Maar we mogen niet klagen, het is allang goed dat deze moordenaar er niet vanaf komt met een rondje vegen of schoffelen of iets dergelijks.

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Taakstraf na aanrijden verkeersregelaar

Bericht door jelger » wo 24 jun 2009, 15:05

.. foetsie! ...
Laatst gewijzigd door jelger op di 09 mar 2021, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31595
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Taakstraf na aanrijden verkeersregelaar

Bericht door Palance » wo 24 jun 2009, 15:54

2 jaar als het goed is (een proeftijd is in principe altijd voor 2 jaren).
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Taakstraf na aanrijden verkeersregelaar

Bericht door Rene » wo 24 jun 2009, 20:39

Straf OK, maar dit is een waanzinnig hoge straf. Je maakt mij niet wijs dat die verkeersregelaar zelf ook helemaal geen blaam trof in de ruzie.
Maar ja, die is dood, en over de doden niets dan goeds uiteraard...

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14383
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Taakstraf na aanrijden verkeersregelaar

Bericht door Attietattie » wo 24 jun 2009, 21:03

Pure speculatie.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Paixao
autoweg
Berichten: 1040
Lid geworden op: di 28 feb 2006, 15:07
Locatie: Denekamp
Contacteer:

Re: Taakstraf na aanrijden verkeersregelaar

Bericht door Paixao » wo 24 jun 2009, 21:15

Rene schreef:(...)
Niet om het een of ander, maar het valt me de laatste tijd wel op dat je niet onverdeeld positief bent over 'de verkeersregelaar'. Het lijkt wel of ze niets goeds (kunnen) doen :shock:
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31595
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Taakstraf na aanrijden verkeersregelaar

Bericht door Palance » do 25 jun 2009, 6:46

Rene schreef:Straf OK, maar dit is een waanzinnig hoge straf. Je maakt mij niet wijs dat die verkeersregelaar zelf ook helemaal geen blaam trof in de ruzie.
Maar ja, die is dood, en over de doden niets dan goeds uiteraard...
Ik neem aan dat jij dus wat meer informatie hebt over wat er daar precies is gebeurd? De advocaat van deze dader (die overigens in hoger beroep gaat) zal zeer geïnteresseerd in je verhaal zijn.

4 jaar is overigens een lachertje voor zo'n figuur vol agressie. Die moet je niet meer terugwillen in de maatschappij. De volgende keer is het weer raak.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Plaats reactie