Taakstraf na aanrijden verkeersregelaar

Hier kan gediscussieerd worden over juridische aspecten van het wegverkeer

Moderator: Moderatoren

simon
autoweg

Re: Taakstraf na aanrijden verkeersregelaar

Bericht door simon » ma 01 dec 2008, 13:27

Vanochtend zag ik een verkeersregelaar die een krantenbezorger op de fiets zonder licht een stopteken gaf en (na een hele preek) gebood verder te gaan lopen. Mag een verkeersregelaar dat doen?

Paixao
autoweg

Bericht door Paixao » ma 01 dec 2008, 13:35

Wettelijk gezien: ja. Maar vanuit alle andere oogpunten is het antwoord ongetwijfeld nee. Kennelijk typisch weer zo'n verkeersregelaar die liever agent was geweest. Die maakt werkelijk vrienden, hoor! :wall:
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » ma 01 dec 2008, 13:53

Ik heb zaterdag in Maastricht rondom het Vrijthof anders een hoop verkeersregelaars bezig gezien die m.i. goed bezig waren: Met elkaar overleggen, de aandacht trekken door fluitjes (echt waar!), maar in de drukte liep het desalniettemin best gesmeerd voor zover ik kon zien.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » ma 01 dec 2008, 14:18

Een fluitje is niet zo gek. Mijn schoonvader is ook verkeersregelaar en heeft ook een fluitje.
simon schreef:Vanochtend zag ik een verkeersregelaar die een krantenbezorger op de fiets zonder licht een stopteken gaf en (na een hele preek) gebood verder te gaan lopen. Mag een verkeersregelaar dat doen?
Het hoort niet tot de taken van een verkeersregelaar om mensen daarop aan te spreken. Verboden is het niet, maar het is belachelijk. Dit is gewoon misbruik maken van je bevoegdheid om iemand staande te mogen houden.

Paixao
autoweg

Bericht door Paixao » ma 01 dec 2008, 15:14

Een fluit is inderdaad een briljant hulpmiddel. Helaas zijn er ook verkeersregelaars die bij werkelijk elke beweging die ze doen dat fluitje laten klinken (de KMar kan er ook wat van trouwens, dat zijn ook je reinste fluitisten). Dat gaat mij persoonlijk iets te ver. Op kruispunten gebruik ik m'n fluit eigenlijk nooit, hooguit voor fietsers en voetgangers.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill

mhkamp
2x2 autosnelweg

Bericht door mhkamp » di 13 jan 2009, 20:27

Nu.NL schreef:
HAARLEM - De politie heeft dinsdagmiddag in de binnenstad van Haarlem een 26-jarige vrachtwagenchauffeur gearresteerd die kort ervoor op een verkeersregelaar was ingereden.

Het 49-jarige slachtoffer raakte gewond aan zijn knie en is ter plekke behandeld, zo heeft de politie gemeld.

De vrachtwagenchauffeur wilde de Smedestraat inrijden, maar die is afgesloten in verband met werkzaamheden.

Toen de verkeersregelaar de man vertelde dat hij er niet doorkon, ontstond ruzie. De vrachtwagenchauffeur gaf gas en reed half over de stoep toch de straat in. Daarbij raakte hij de knie van de verkeersregelaar. De politie heeft de chauffeur aangehouden en zijn rijbewijs ingenomen.
Bron : Nu.nl 13 januari 2009

Tuurlijk weer een vrachtwagenchauffeur, die de groep weer onderuit haalt. Ik had toch gehoopt dat als je een vrachtwagenchauffeur professioneel te werk gaat :roll: Nou, deze rijbewijs mag wel teruggezet worden naar BE.
60 rijdt niet prettig, 80 is bijna prachtig en 100 dat dondert!
WeFo Lidnummer 0010.

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » di 13 jan 2009, 22:47

Terugzetten of een rijverbod voor het leven?
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » di 13 jan 2009, 23:12

Ach gut, de knie is geraakt.
Sorry, maar ik heb het idee dat de verkeersregelaar hier ook weer zo'n geval was die persé op zijn strepen moest staan. :roll:

Als een vrachtwagenchauffeur er nou persé door wil, waarom dan als een betweter in de weg blijven staan en dit riskeren ?
Gewoon zeggen dat hij er niet door mag, vervolgens wel een stap opzij doen en het nummerbord noteren.
Af en toe heb ik het idee dat verkeersregelaars persé als een politieagentje graag anderen willen dirigeren.
"Jij mag dit niet, jij mag dat niet, en ik ga echt niet uit de weg". Blaaskaak-mentaliteit dus, zeker als de weggebruiker zijn bestemming heeft in het afgesloten gebied en er feitelijk geen echte belemmering is om die bestemming te bereiken. Daarbij kan ik me goed voorstellen dat een vrachtwagenchauffeur flink boos wordt op zo'n verkeersregelaar, want met zo'n grote bak heb je niet veel alternatieven om je lading op de plek van bestemming te krijgen.

Laatst ook alweer die eikels bij de Amsterdamse IKEA, wat heb ik me weer doodgeërgerd.
Uiteindelijk vind ik dan (net als anderen) toch wel een manier om dáár te parkeren waar IK dat wil.
En niet op een spreekwoordelijke kilometer loopafstand vanaf de uitgang (ivm dozen bij terugkeer, etc), waar ze je naartoe willen dirigeren.
Volstrekt overbodig machtsvertoon, want het was niet druk en er was parkeerruimte in overvloed.

Ik krijg steeds minder medeleven met verkeersregelaars.
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])

tinusmobilus
geband

Bericht door tinusmobilus » wo 14 jan 2009, 0:10

Dit naar aanleiding van mijn reacties nadat verkeersregelaars door valse verklaringen af te leggen het tot een veroordeling is gekomen tot een taakstraf van 100 uur.

In bovengenoemd voorval lijkt het er weer op dat er een verkeersregelaar alleen maar op zijn strepen is gaan staan. Dat is ook primair hoe hun houding is bij beagumenteren van situaties waarbij iemand redenen aangeeft om toch over een afgesloten traject te mogen. Zonder dat tot een onderzoek is gekomen blèrt de ene na de andere verkeersregelaaar dat het de vrachtautochauffeur is die in de fout is gegaan en dus moet boeten. De straf die moet worden opgelegd volgens de verkeersregelaars is zwaarder dan die in Nederland een moordenaar toekomt en niet te vergelijken met de straf waaraan verkeersregelaars kunnen ontkomen omdat zij valse verklaringen afleggen.Het doet mij overkomen dat ook deze verkeersregelaar het op die manier heeft gedaan zoals verkeersregeleaars plegen op te treden zoals destijds in mijn situatie. Dat de verkeersregelaar voor zo,n vrachtauto springt en vervolgens zijn knie blesseert getuigt van de extreem autoritaire opstelling van verkeersregelaars. Ook in deze situatie zal de vrachtautochauffeur wel aan het kortste eind trekken omdat de verkeersregelaars. Om te begrijpen dat een vrachtautochauffeur zijn bak niet zo maar even bij alle afzettingen, omleidingen en afsluitingen wegzet is meer voor nodig dan alleen de kortzichtigheid van verkeersregelaars. Als zij dan ook nog samenklitten om elkaar met leugens hun gelijk te halen is ook deze chauffeur weer kansloos. Ik weet en begrijp hoe de toekomst van deze chauffeur er in de toekomst kan uitzien. Die verkeerregelaars van de firma uit Kerkdriel zal dat geen zier schelen.

Over één kam scheren gesproken?
Als ik zie wat voor reacties er komen vanaf de zijde van de verkeersregelaars ,dan wil ik graag refereren aan de volgende uitspraak. De chauffeur hierboven genoemd gaat hetzelfde meemaken!
duikgek89 schreef:Als jouw verhaal zou kloppen dan zouden alle vrachtautochauffers dus ook criminelen zijn... Ik denk echter dat ze dat niet zijn, en dat er best een paar klojo's tussen zitten, net als overal.
Laatst gewijzigd door Rene op zo 18 jan 2009, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Nodeloze quote verwijderd

duikgek89
2x2 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » wo 14 jan 2009, 1:24

Deze regelaar lijkt gewoon een kortzichtig rund. Laat hem rijden als hij dat perse wil, schrijf het kenteken op en geef hem een bon. En als hij zich vast rijdt dan zit hij vast, en dan lost ie het zelf maar op. Die vrachtauto houd je echt niet zomaar tegen.

@Tinus,
Ik zie niemand vrachtautochauffeurs over 1 kam scheren hier?

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » wo 14 jan 2009, 18:14

Af en toe heb ik het idee dat verkeersregelaars persé als een politieagentje graag anderen willen dirigeren.
Dat komt omdat verkeersregelaars, net zoals stations-BOA's, beveiligingsambtenaren en parkeerwachten, deels figuren zijn die uit een of ander Melkert-baan doosje gevist worden en daarnaast wel een taakomschrijving hebben maar geen bevoegdheden om de taak uit te voeren. Dat is zoiets als een houthakker inhuren als bos- en tuinman die geen verstand van bomen heeft een botte bijl meegeven. Het is de teloorgang van de oorspronkelijke functie's (politieagenten en hoofdconducteurs) waar wél enige opleiding en competentievaardigheden van gevraagd wordt, ook bevoegdheden hebben; maar waarvan het salaris (dat in het geval van een politieagent ook nog eens redelijk karig is) door de respectievelijke werkgevers te hoog wordt bevonden. :evil:

Het is gewoon het gevolg van het slechte huwelijk tussen de Nederlandse en Duitse mentaliteit:
Orde, tucht en regelmaat moet er zijn, maar het moet natuurlijk geen geld kosten. :roll:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

mhkamp
2x2 autosnelweg

Bericht door mhkamp » wo 14 jan 2009, 18:46

tinusmobilus schreef:
Duikgek89 schreef:Als jouw verhaal zou kloppen dan zouden alle vrachtwagenchauffeurs dus ook criminelen zijn... Ik denk echter dat ze dat niet zijn, en dat er best een paar klojo's tussen zitten, net als overal.
Hmmz... Dan heb ik als ik het zo lees een verkeerd beroep uitgekozen... :roll:

Ik ga het van een andere kant bekijken, omdat (als ik zo lees) gesuggereerd word dat automobilisten "crimineel" zijn als ze een stevige woordenwisseling hebben met een verkeersregelaar.

Tuurlijk begrijp ik ook wel dat je niet met je palletwagentje over een niet al te frisse weg een keer of twintig á 300mtr wilt lopen. In dit geval zou ik de planner gebeld hebben en gevraagd wat te doen. Als de planner zou zeggen van kom maar retour had dit verhaal hier niet gestaan. Als de planner had gezegd van 'je MOET daar lossen' had ik de telefoon in de handen gedrukt van de verkeersregelaar. Zoek het maar uit met zijn tweeën, ik bemoei er niet mee.
Ik denk zo : Een ander kan zich beter druk maken dan ik, en de eer aan mijzelf houden. Voor sommige is het laatste wel heel erg moeilijk.

En daarbij : Zo'n verkeersregelaar weet ook wel dat een 40-tonner moeilijk te stoppen is, wanneer de chauffeur het gaspedaal indrukt.
WeFo Lidnummer 0010.

duikgek89
2x2 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » wo 14 jan 2009, 18:58

^^Als je alleen die opmerking quote dan ziet het er een beetje raar uit.
Wat ik daarmee wilde doen, was toen Tinus aan het schreeuwen was dat alle verkeersregelaars criminelen zijn, hem aangeven dat dat nergens op slaat, en dat er gewoon een aantal klojo's tussen zitten die het voor de rest verknallen. Zo is dat bij chauffeurs ook, en bij timmermannen, bouwvakkers, boekhouders, planners, eigenlijk overal wel.
Ik ga het van een andere kant bekijken, omdat (als ik zo lees) gesuggereerd word dat automobilisten "crimineel" zijn als ze een stevige woordenwisseling hebben met een verkeersregelaar.
Een stevige woordenwisseling valt nogal mee.
Tuurlijk begrijp ik ook wel dat je niet met je palletwagentje over een niet al te frisse weg een keer of twintig á 300mtr wilt lopen. In dit geval zou ik de planner gebeld hebben en gevraagd wat te doen. Als de planner zou zeggen van kom maar retour had dit verhaal hier niet gestaan. Als de planner had gezegd van 'je MOET daar lossen' had ik de telefoon in de handen gedrukt van de verkeersregelaar. Zoek het maar uit met zijn tweeën, ik bemoei er niet mee.
Ik denk zo : Een ander kan zich beter druk maken dan ik, en de eer aan mijzelf houden. Voor sommige is het laatste wel heel erg moeilijk.
Lijkt me een juiste oplossing.
En daarbij : Zo'n verkeersregelaar weet ook wel dat een 40-tonner moeilijk te stoppen is, wanneer de chauffeur het gaspedaal indrukt.
Oh, hij had er alleen even niet aan gedacht. Niet dat ik het nodig vind dat die chauffeur hem van z'n sokken rijdt, maar oke. Die verkeersregelaar had gewoon z'n kenteken moeten negeren en hem laten gaan. Hij rijd zich vanzelf ergens vast en dan kun je nog eens lachen.

mhkamp
2x2 autosnelweg

Bericht door mhkamp » wo 14 jan 2009, 19:19

duikgek89 schreef:Als je alleen die opmerking quote dan ziet het er een beetje raar uit.
Wat ik daarmee wilde doen, was toen Tinus aan het schreeuwen was dat alle verkeersregelaars criminelen zijn, hem aangeven dat dat nergens op slaat, en dat er gewoon een aantal klojo's tussen zitten die het voor de rest verknallen. Zo is dat bij chauffeurs ook, en bij timmermannen, bouwvakkers, boekhouders, planners, eigenlijk overal wel.
Sorry, verkeerd begrepen. Dat heb je altijd, dat er een paar rotte appels tussen zitten.
Oh, hij had er alleen even niet aan gedacht. Niet dat ik het nodig vind dat die chauffeur hem van z'n sokken rijdt, maar oke. Die verkeersregelaar had gewoon z'n kenteken moeten negeren en hem laten gaan. Hij rijd zich vanzelf ergens vast en dan kun je nog eens lachen.
Hmm... Lachen? Als jij met truck en oplegger in een straat komt, waarbij hij / zij niet meer vooruit danwel achteruit kan vergaat je het lachen wel. Dan zal er een k50-tons kraan moeten komen om het hele zwikkie uit die straat te moeten weghalen. Diezelfde kraan zal jij als verkeersregelaar die kraan er ook moeten doorlaten lijkt me.

Ok jij hebt je werk gedaan, maar ook een verkeersregelaar (waar hij ook vandaan komt, en hoe gek hij verklaard is om het zo te schrijven) is eigenlijk (semi)-professioneel bezig. Geef mij de gedacht wat ik hierboven heb beschreven, en ga als chauffeur even tot tien tellen. Is dat nu zo moeilijk?
WeFo Lidnummer 0010.

duikgek89
2x2 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » wo 14 jan 2009, 19:23

mhkamp schreef:
Hmm... Lachen? Als jij met truck en oplegger in een straat komt, waarbij hij / zij niet meer vooruit danwel achteruit kan vergaat je het lachen wel. Dan zal er een k50-tons kraan moeten komen om het hele zwikkie uit die straat te moeten weghalen. Diezelfde kraan zal jij als verkeersregelaar die kraan er ook moeten doorlaten lijkt me.
Dat kost hem geld..
Overigens, als hij zich vast rijdt in de blub heb je echt geen kraan nodig, dan kun je hem er met een zandwagen ook wel uittrekken. Verder mag ik hopen dat een chauffeur zo slim is om te zien dat het niet gaat en dan stopt voordat hij echt vast zit. Dan komt hij er met even tobben wel weer uit.
Als de chauffeur jouw als verkeersregelaar zijnde echt plat wilt rijden dan ga je gewoon aan de kant. Sloopt hij iets dan lost hij het zelf maar op, of mag hij (of de baas) in ieder geval zelf betalen.
en ga als chauffeur even tot tien tellen. Is dat nu zo moeilijk?
Daar ben ik het helemaal mee eens.

Overigens heb ik wel ooit een bus vast zien zitten, en die had met zo'n kast achterop een hele auto in puin gedrukt. Heb ook weleens vrachtwagens heen en weer zien steken met een wipkar waar men zelfs met een oplegger er nog zo uit kon.

tinusmobilus
geband

Bericht door tinusmobilus » do 15 jan 2009, 1:25

Waar hebben jullie het over? Het gaat over de criminaliteit van de verkeersregelaars! Leugens , valse verklarigen, autoritair gedrag, vluchten naar softbaanjes en zielige en ziekeleke gedragspatronen.

duikgek89
2x2 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » do 15 jan 2009, 11:35

Man schei nou toch eens uit met dat domme geschreeuw van je.

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » do 15 jan 2009, 12:17

Zullen we de discussie niet op de man spelen, maar gewoon op argumenten baseren, dank jullie wel.
Met vriendelijke groet, moderator Mavas
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Jeroen
2x2 autosnelweg

Bericht door Jeroen » do 15 jan 2009, 17:41

mhkamp schreef:Tuurlijk begrijp ik ook wel dat je niet met je palletwagentje over een niet al te frisse weg een keer of twintig á 300mtr wilt lopen. In dit geval zou ik de planner gebeld hebben en gevraagd wat te doen. Als de planner zou zeggen van kom maar retour had dit verhaal hier niet gestaan. Als de planner had gezegd van 'je MOET daar lossen' had ik de telefoon in de handen gedrukt van de verkeersregelaar. Zoek het maar uit met zijn tweeën, ik bemoei er niet mee.
Maar op een gegeven moment houdt het gewoon op, en is het de keuze van de chauffeur om door te rijden of niet. De planner zal ook niet verder komen dan: "chauffeur moet hier lossen, punt." Afhankelijk van de situatie zou ik mijzelf ook niet zomaar weg laten sturen, als de enige (fatsoenlijke) manier om bij de klant te komen geblokkeerd wordt, zonder dat daar een duidelijke aanleiding voor is.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » do 15 jan 2009, 21:47

Rene schreef:Laatst ook alweer die eikels bij de Amsterdamse IKEA, wat heb ik me weer doodgeërgerd.
Uiteindelijk vind ik dan (net als anderen) toch wel een manier om dáár te parkeren waar IK dat wil.
En niet op een spreekwoordelijke kilometer loopafstand vanaf de uitgang (ivm dozen bij terugkeer, etc), waar ze je naartoe willen dirigeren.
Volstrekt overbodig machtsvertoon, want het was niet druk en er was parkeerruimte in overvloed.
Mag ik je er op wijzen dat het IKEA zelf is die die verkeersregelaars inhuurt voor het regelen van het verkeer op en bij hun eigen terrein? En dat daar nou eenmaal regels gelden waarvan IKEA wil dat jij je daar aan houdt? Niemand verplicht je om naar de IKEA te gaan, maar het is toch niet meer dan normaal dat je op hun terrein hun regels en de aanwijzingen van de door hun ingehuurde verkeersregelaars opvolgt?

Daarnaast heeft het een reden dat verkeersregelaars je naar een bepaalde plek willen dirigeren. Omdat het drukker kán worden. En omdat het dan een chaos wordt als iedereen door elkaar rijdt naar een bepaalde plek.

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » do 15 jan 2009, 21:50

Ja, tuurlijk...

Dit is simpelweg een vorm van overregulering.
In plaats van geld te pompen in die regelneefjes, kunnen ze het beter steken in het maken van een extra in-/uitgang naar hun parkeerdoos.
Dan heb je überhaupt geen probleem.
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » do 15 jan 2009, 21:55

Bezorgt Ikea niet thuis? :shutup:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

mhkamp
2x2 autosnelweg

Bericht door mhkamp » do 15 jan 2009, 21:56

Jeroen schreef:Maar op een gegeven moment houdt het gewoon op, en is het de keuze van de chauffeur om door te rijden of niet. De planner zal ook niet verder komen dan: "chauffeur moet hier lossen, punt." Afhankelijk van de situatie zou ik mijzelf ook niet zomaar weg laten sturen, als de enige (fatsoenlijke) manier om bij de klant te komen geblokkeerd wordt, zonder dat daar een duidelijke aanleiding voor is.
Wat jij schrijft is gedeeltelijk waar. Als de chauffeur moet lossen, maar mag er niet in om wat voor redenen, lijkt het mij een zeer moeilijke keus. Let wel, de verkeersregelaar staat er niet voor niets. Misschien is er wel een wielerronde, of is er ergens verderop een waterleiding gesprongen, waardoor er door die straat niet veilig doorheen gereden mag worden. Dat kan je misschien vanaf de plek waar je staat niet niet zien.
Je kan (indien je op de vrachtbrief een telefoonnummer hebt staan) eventueel bellen met de klant en hem/haar de situatie uitleggen. Misschien dat het de zaak wat vloeiender verloopt, of (indien de loopafstand niet te ver is) er even heen lopen en uitleggen dat er en l*l van een verkeersregelaar staat die hun vrachtje tegenhoudt. Afin, hoe je het ook wilt / moet oplossen, ik blijf bij de diplomatieke oplossing. Aan vechten heb je niets en daar bereik je zekers niet niets mee.
WeFo Lidnummer 0010.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » do 15 jan 2009, 22:01

Rene schreef:Ja, tuurlijk...

Dit is simpelweg een vorm van overregulering.
Misschien op dat moment wel. Maar mijn schoonvader staat ook geregeld bij IKEA in Amsterdam als verkeersregelaar. En heel vaak is het daar wel druk. Misschien stonden die verkeersregelaars er wel omdat er meer drukte was verwacht...
In plaats van geld te pompen in die regelneefjes, kunnen ze het beter steken in het maken van een extra in-/uitgang naar hun parkeerdoos.
Dan heb je überhaupt geen probleem.
En is dat een reden om de aanwijzingen van de verkeersregelaar maar niet op te volgen? Kan die er wat aan doen? Nee, die doet gewoon zijn werk dus dan zul je toch bij IKEA zelf moeten klagen. Kan ook zijn dat de wegbeheerder geen extra in- en uitgang vanaf het IKEA-parkeerterrein wil hebben.

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » do 15 jan 2009, 22:06

Coen Tunnel schreef:Misschien stonden die verkeersregelaars er wel omdat er meer drukte was verwacht...
Dus dan blijf je om 13.30 uur maar doorregelen, terwijl 60% van de parkeerplaatsen leeg is ?
Dan gaat er geen lampje branden "'t is rustig vandaag, dit is zinloos, we roepen alleen maar ergernis op, we stoppen ermee" :shutup:
En is dat een reden om de aanwijzingen van de verkeersregelaar maar niet op te volgen?
Nee, ik volg ze wel op. Maar door slim te keren en een onbewaakte doorsteek te gebruiken kun je wel op de gewenste plek kunt komen. Ik ga tegenwoordig de strijd niet meer aan, daar heb ik echt geen zin in. Met heel veel verkeersregelaars valt helaas niet te praten, zo heb ik inmiddels na 3x "praten" wel gemerkt. *zucht*

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » do 15 jan 2009, 22:13

Rene schreef:Dus dan blijf je om 13.30 uur maar doorregelen, terwijl 60% van de parkeerplaatsen leeg is ?
Dan gaat er geen lampje branden "'t is rustig vandaag, dit is zinloos, we roepen alleen maar ergernis op, we stoppen ermee" :shutup:
Dat is het probleem. De verkeersregelaars mogen niet op eigen houtje besluiten om ermee te stoppen. IKEA betaalt, dus IKEA bepaalt. En Traffic Support levert. Als IKEA dus niet besluit dat die verkeersregelaars weg kunnen ligt het niet aan die verkeersregelaars die maar doorgaan, maar aan IKEA. Verwacht je overigens dat Traffic Support gaat zeggen dat het te rustig is om verkeer te regelen? Tuurlijk niet, want dan worden ze de volgende keer ook niet voor de hele dag ingehuurd.
Nee, ik volg ze wel op. Maar door slim te keren en een onbewaakte doorsteek te gebruiken kun je wel op de gewenste plek kunt komen.
Nou ja, daar zie ik ook geen kwaad in, had die doorsteek maar niet onbewaakt moeten zijn.

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » do 15 jan 2009, 22:24

Maar als IKEA dus wel zou weten dat haar klanten nodeloos geïrriteerd worden, dan houdt het wellicht een keer op.
Ik heb laatst dus op de opmerkingen-PC van IKEA (altijd te vinden ergens na de kassa's) mijn gal maar eens gespuwd.
Misschien dat er toch een keer een lichtje gaat branden daar...

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » do 15 jan 2009, 23:32

Dat lijkt me een goede optie. Zoiets zul je inderdaad zelf moeten aangeven bij IKEA. Wellicht dat ze dan beter kijken naar wanneer verkeersregelaars echt nodig zijn. Want dat kan hun ook weer geld besparen.

Paixao
autoweg

Bericht door Paixao » vr 16 jan 2009, 8:44

Ik weet niet hoe het bij de Ikea Amsterdam precies geregeld is of wat de afspraken zijn, maar ik ben wel van mening dat je als "leverancier" van de verkeersregelaars ook zo groot moet zijn om je mensen aan de kant van de weg te zetten als het rustig is. Iedere verkeersregelaar hoort te weten dat je van de weg gaat als het niet nodig is om op de weg te staan. Enerzijds omdat het verkeer zichzelf wel redt en je dus geen onnodige (mogelijk verwarrende) situaties creëert en anderzijds omdat het ook voor een verkeersregelaar veiliger is om aan de kant te staan dan op de weg.

Okee, "preventief verkeer regelen" kan een argument zijn om verkeer richting een ander deel van de parkeervoorziening te dirigeren, maar dat moet wel aansluiten bij het acceptatieniveau van de bezoeker. En bij een halflege parkeerplaats wordt iets dergelijks niet geaccepteerd.

jeroent
autoweg

Bericht door jeroent » vr 16 jan 2009, 11:38

Rene schreef:Maar als IKEA dus wel zou weten dat haar klanten nodeloos geïrriteerd worden, dan houdt het wellicht een keer op.
Ik heb laatst dus op de opmerkingen-PC van IKEA (altijd te vinden ergens na de kassa's) mijn gal maar eens gespuwd.
Misschien dat er toch een keer een lichtje gaat branden daar...
Hee, da's een goed idee. Ik heb een tijdje terug hier ook al verslag gedaan van gezeur bij Ikea Heerlen, om precies dezelfde reden (het ver weg sturen, terwijl er dichtbij plekken genoeg zijn).
Waarschijnlijk doen ze dat af als 'aggressieve reactie op verkeersregelaars, wat helaas heden ten dag normaal is'. De screening opleiding van verkeersregelaars (zeker dit type, dus voor IKEA) is echt veel te beperkt om goed met mensen om te gaan, dat heb ik al eerder gezegd hier. 'Praten' is volledig zinloos..