mavas schreef:Ik ken trouwens wel een bedrijf dat veel geld steekt in de opleiding van hun mensen. We hebben diverse cursussen gehad waaronder een cursus van een persoon die aan de politie cursussen geeft. Voor zover ik weet geven andere bedrijven weinig geld uit aan opleiding.
Als dat het bedrijf is waarvoor je werkt(e?), dan valt dat toch behoorlijk in de categorie 'preken voor eigen parochie'
Ik denk dat we rustig kunnen stellen dat de professionele bedrijven die hun taak daadwerkelijk serieus nemen, ook voldoende tijd en energie in opleiding, kleding, uitrusting en dergelijke steken. En deze mensen beschikken ook over de juiste papieren. En dan nog zit er regelmatig verschil tussen een verkeersregelaar en een verkeersregelaar en tussen de bedrijven onderling.
Overigens hoeft een cursus van iemand die aan de politie cursussen geeft, geen garantie voor succes te zijn. Ik heb enige tijd geleden een examen bijgewoond van een voormalig politieman (als instructeur), waarbij de verkeersregelaars was aangeleerd om een kruispunt alleen met gespreide armen (stoppen verkeer van voren en achteren) te regelen en bij iedere beweging op de fluit te blazen. Op de eerste plaats hou je dat werkelijk geen halve dag vol (probeer maar eens een half uur met gespreide armen te gaan staan

), op de tweede plaats beperkt het je in je bewegingsvrijheid en op de derde plaats heb je een overkill aan fluitsignalen. Ik was bepaald niet onder de indruk van de kwaliteit van deze cursus/examen/instructeur.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill