Taakstraf na aanrijden verkeersregelaar

Hier kan gediscussieerd worden over juridische aspecten van het wegverkeer

Moderator: Moderatoren

tinusmobilus
geband

Re: Taakstraf na aanrijden verkeersregelaar

Bericht door tinusmobilus » vr 21 nov 2008, 14:15

Wat een medeleven met de criminele verkeersregelaars. Alleen de tekst al. Min of meer. Ik ben vrachtwagenchauffeur en ik heb de foto,s van de kerels en van de naam van firma bij me. Ik ben geen crimineel zoals zij. Ik zal heus niet te werk gaan zoals zij. Maar wil die criminelen wel eens recht in de ogen kijken.

duikgek89
2x2 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » vr 21 nov 2008, 16:13

tinusmobilus schreef:Wat een medeleven met de criminele verkeersregelaars. Alleen de tekst al. Min of meer. Ik ben vrachtwagenchauffeur en ik heb de foto,s van de kerels en van de naam van firma bij me. Ik ben geen crimineel zoals zij. Ik zal heus niet te werk gaan zoals zij. Maar wil die criminelen wel eens recht in de ogen kijken.
Even rustig aan.

Op de eerste plaats wil ik niemand veroordelen omdat een verhaal meestal twee kanten heeft.
Op de tweede plaats vind ik dat als jouw verhaal werkelijk de waarheid is en niet door de emoties enigzins vertekend, de verkeersregelaars zich inderdaad schandalig gedragen hebben en daarvoor gestraft dienen te worden, en dat jij van alle blaam gezuiverd zou moeten worden.

Echter, vind ik het te ver gaan om alle verkeersregelaars criminelen te noemen. En ik snap best dat je er nu een hekel aan hebt, en ik snap ook best dat je zo'n emotionele reactie post, maar het zijn zeker niet allemaal criminelen.
Verder gun ik het niemand om zijn kinderen en kleinkinderen niet meer te mogen zien. (Nouja, bij incest, misbruik of huiselijk geweld natuurlijk wel!!)

edit:
Het zijn net Marokkanen, een kleine groep die verpest het zodanig voor de rest dat men ze allemaal haat.

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » vr 21 nov 2008, 16:15

Niets aan toe te voegen.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

tinusmobilus
geband

Bericht door tinusmobilus » vr 21 nov 2008, 16:52

Palance schreef:Het probleem ligt echt bij degenen met de korte lontjes en bij niemand anders. Men moet zich nou eenmaal leren te beheersen en niet om alles te gaan schelden of in het ergste geval slaan, als er iets even tegenzit dat men niet zindt. Dat is het grote 'ikke, ikke, ikke-probleem' waar onze maatschappij mee zit.

Mensen die opzettelijk andere mensen aanrijden moet je gewoon heel lang wegstoppen. Het zal best dat je er niet alles mee voorkomt, maar het brengt wel rust in de maatschappij als men ziet dat er daadwerkelijk tegen aso's wordt opgetreden.

Helaas zal dat niet gebeuren. De rechterlijke macht bestaat uit watjes en geen rechter zal een hoge straf opleggen. Tenzij er iemand overlijdt, maar dan is het al te laat (en zelfs dan vind ik de straffen niet hoog genoeg)
Het tekorte lontje zit hem bij de verkeersregelaars

tinusmobilus
geband

Bericht door tinusmobilus » vr 21 nov 2008, 17:08

Paixao schreef:Ik ben natuurlijk redelijk bevooroordeeld als zijnde beroepsmatig werkzaam met verkeersregelaars en als verkeersregelaar, maar ik kan er wel iets over zeggen. Een niet onbelangrijk punt is ook de rechtszekerheid van verkeersregelaars. De bevoegdheden zijn verankerd in de wet, maar het is bij alle mensen in het werkveld bekend dat het publiek niet of nauwelijks bekend is met de bevoegdheden en kenmerken van de verkeersregelaars. Mensen die dus met een simpel oranje hesje denken het verkeer te kunnen regelen en daarbij rare capriolen uithalen maken het voor de wel als zodanig herkenbare en bevoegde verkeersregelaars niet makkelijk. De reacties van automobilisten zijn daarbij in sommige gevallen best te begrijpen, maar het mag wel degelijk duidelijk zijn dat het niet opvolgen van aanwijzingen een overtreding oplevert, en dat het (doelbewust) inrijden op een verkeersregelaar wel degelijk een misdrijf is. Ik vind persoonlijk dat een voldoende gepaste straf daar meer op zijn plaats is dan een taakstraf. Een "uurtje schoffelen" heeft immers voor het grote publiek geen betekenis, een jaar gevangenisstraf wel...

Jullie en werkzaam met verkeersregelaars beroepsmatig????????????????????????????????????Waarmee? Criminaliteiten?

Zie hieronder
Ik heb ook een taakstraf van 100 uur gekregen. Ik ben veroordeeld door de rechter omdat een aantal verkeersregelaars met elkaar gingen overleggen nadat één van hen mijn auto had beschadigd door .....er een verkeersregelaar agressief optrad omdat ik alleen maar vroeg naar een alternatief. Ze besloten om allen( 5 man) dezelfde valse verklaring af te leggen om de overtredende verkeersregelaar te dekken. Dat de consequetie van hun valse verklaring behalve de taakstraf veel consequeties heeft voor mijn gezin deert de verkeersregelaars niet. Dat ik als 63 jarige door de veroordeling voor het eerst in mijn leven in contact kom met de politie dat deert de verkeersregelaars niks. Dat ik nu voor het eerst in mijn leven een strafblad heb dat deert de verkeersregelaars niks. Dat door de valse verklaring mijn kinderen en kleinkinderen op afstand van deze crimineel worden gehouden dat deert de verkeersregelaars niks. Dat ik als beroepschauffeur voor het eerst in mijn leven in aanmerking kom met de politie dat deert de verkeersregelaars niks. De materiele schade die ik heb opgelopen door de aanval door de verkeersregelaars is maar een schijntje van wat de immateriele schade is die de verkeersregelaars hebben aangericht. Het verbaast mij dan ook niet dat wegwerkers die in de buurt van verkeersregelaars werken reageren met: Het zijn ondeskundige gefrusteerde afgekeurde aspirant politieagenten die te pas en te onpas misbruik maken van hun bevoegdheden en onbevoegdheden. Zij weten wat de verkeersregelaars vaak aan agressie oproepen. De termen die de wegwerkers gebruiken om hun afkeuring over de verkeersregelaars te uiten zijn niet voor herhaling vatbaar.

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » vr 21 nov 2008, 17:25

tinusmobilus schreef:Jullie en werkzaam met verkeersregelaars beroepsmatig????????????????????????????????????Waarmee? Criminaliteiten?
Beetje dimmen denk

En verder val je in herhaling.

duikgek89
2x2 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » vr 21 nov 2008, 17:47

Als je op deze manier reageert ben ik steeds meer geneigd om te denken dat jij je vraag om een alternatief ook niet gewoon netjes vroeg. Daarom heb ik ook steeds meer de neiging om je commentaar met een hele grote korrel zout te nemen.
En nogmaals, ik wil nu niemand veroordelen, dan wil ik ook het verhaal van de verkeersregelaar horen, en het liefst ook van neutrale omstanders. Betrokkenen zullen bijna altijd een verkeerd beeld schetsen door emoties, en dan denk ik dat dat vaak onbewust gebeurt.
Ik gun het ook niemand om vanwege zoiets de (klein)kinderen niet meer te kunnen zien.

Maar het schiet me in het verkeerde keelgat dat je alle verkeersregelaars criminelen noemt! Dat is simpelweg niet waar. En ja, er zullen best rotte appels tussen zitten. En ja, het zijn mensen, die kunnen ook eens een keer chagrijnig zijn omdat ze slecht geslapen hebben, omdat de vrouw/vriendin weggelopen is of omdat de een rotklusje hebben gekregen. Maar je gaat mij niet vertellen dat dat onder vrachtwagenchauffeurs anders is, en die zullen elkaar vaak ook indekken. Zijn het daarom allemaal criminelen? Als jouw verhaal zou kloppen dan zouden alle vrachtautochauffers dus ook criminelen zijn... Ik denk echter dat ze dat niet zijn, en dat er best een paar klojo's tussen zitten, net als overal.

Paixao
autoweg

Bericht door Paixao » vr 21 nov 2008, 18:56

tinusmobilus schreef:(...)
Jullie en werkzaam met verkeersregelaars beroepsmatig????????????????????????????????????Waarmee? Criminaliteiten?
(...)
Beste Tinusmobilus, vergeeft u mij dat ik me niet meer in de discussie met u meng. Kennelijk zit het hele voorval met veroordeling en nasleep daarvan u zo hoog, dat u enig realiteitsbesef bent kwijtgeraakt. Verdere discussie is wat mij betreft zinloos: u stelt dat de verkeersregelaars agressief reageren, terwijl u zelf toch een redelijk agressieve, schreeuwerige reactie plaatst. Ik sluit mij wat dat betreft bij Duikgek aan. Misschien is het verstandig om professionele hulp te zoeken in plaats van uw gal te spuwen op dit forum?
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill

jeroent
autoweg

Bericht door jeroent » vr 21 nov 2008, 22:11

duikgek89 schreef:Als je op deze manier reageert ben ik steeds meer geneigd om te denken dat jij je vraag om een alternatief ook niet gewoon netjes vroeg.
Afgezien van het feit dat het niet goed is om dit soort aannames te maken, breng je het hier ook nog eens alsof het allemaal de eigen schuld van deze meneer is en dat vind ik echt niet kunnenn. Ook al zou het waar zijn dat hij het niet netjes vroeg, kan dat nooit een reden zijn om hem met valse verklaringen erbij te lappen. En ook wat de andere reacties betreft:Ja, verkeersregelaars zijn mensen, maar het is juist de bedoeling dat verkeersregelaars hun primaire 'menselijke' reacties in eerste instantie onderdrukken en juist leren om anders te reageren. Daar schort het mijns inziens iets te vaak aan.

duikgek89
2x2 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » za 22 nov 2008, 9:39

Het enige wat ik probeer aan te geven is dat deze meneer met dit getier hier op het forum zelf ook niet geloofwaardig overkomt.

Ik snap emotionele reacties, maar om nu constant hard te roepen dat ze allemaal criminelen zijn gaat me veel en veel te ver.

tinusmobilus
geband

Bericht door tinusmobilus » zo 23 nov 2008, 11:31

Ik heb hoger beroep ingesteld. Ik was aanvankelijk zo gedesillusioneerd dat ik alle advieze om in hoger beroep te gaan aanvankelijk heb geweigerd. Het heeft immers geen zin om deze leugenaars van verkeersregelaars aan te pakken. Immers hun collega wegwerkers hebben mij duidelijk te kennen gegeven dat zij het regelmatig meemaken dat de verkeersregelaars tot alles in staat zijn. Door mijn echtegnote en door een bevriende advocaat ben ik aangespoord om toch in hoger beroep te gaan. Ik ben overstag gegaan maar persoonlijk zie ik het donker in. De wijze waarop ik door de betrokken verkeersregelaars ben benaderd geven mij weinig vertrouwen om hun af te zien van die veelvuldig vals opgegeven verklaringen.

tinusmobilus
geband

Bericht door tinusmobilus » zo 23 nov 2008, 12:03

Mijn laatste reactie op dit forum luidt als volgt:
Attietattie schreef:Beetje dimmen denk,?
Zie bericht duikgek89 op 22 vo 2008, 09,39
duikgek89 schreef:En ja, het zijn mensen, die kunnen ook eens een keer chagrijnig zijn omdat ze slecht geslapen hebben, omdat de vrouw/vriendin weggelopen is of omdat de een rotklusje hebben gekregen.
Dit legitimeert de verkeersregelaars om agressief op te treden en de consequeties daarvan door leugen te ontkennen? Een ander moet dan maar van zijn slechte humeur boeten?
Paixao schreef:terwijl u zelf toch een redelijk agressieve, schreeuwerige reactie plaatst.
Commentaar overbodig. Kijk naar letterlijk geqoute reacties in dit bericht.
duikgek89 schreef:deze meneer met dit getier hier op het forum
Voel je je persoonlijk aangesproken? Dan wordt het interessant voor mij.

Gezien de inhoud van bovengenoemde quotes heb ik hier zeker te maken met verkeersregelaars?

Paixao
autoweg

Bericht door Paixao » zo 23 nov 2008, 12:20

Nee, mijn beste tinusmobilus. Je hebt te maken met mensen die niet meteen dezelfde mening als jou delen, maar met mensen die breder durven te kijken dan alleen jouw enige negatieve ervaring met verkeersregelaars. Als ik vandaag wordt uitgescholden door een vrachtwagenchauffeur, dan roep ik morgen ook niet dat alle vrachtwagenchauffeurs agressief zijn. De actie van de verkeersregelaars in jouw geval is volledig ongepast, onbehoorlijk, zo je wilt onbeschoft, maar het zou je sieren als je zou kunnen en willen toegeven dat er ook verkeersregelaars zijn die wel met fatsoen hun werk doen. Dát is het hele punt waar je je op dit moment over opwindt. Bovendien, als je het hele topic goed gelezen hebt, dan heb je ook kunnen lezen dat niemand hier dat soort gedrag van verkeersregelaars goed praat, zelfs niet de personen die zelf verkeersregelaar zijn (een enkeling) of daarmee beroepsmatig werkzaam zijn. Jouw probleem is echter dat je dusdanig gefrustreerd bent over die vijf foute verkeersregelaars, dat je alleen maar wilt horen wat je zelf ook vindt. Met als gevolg dat je door termen als "criminaliteit" te bezigen jezelf ongeloofwaardig maakt. Als je dergelijke termen ook voor een rechter zou hanteren, dan is de kans levensgroot dat de rechter tot de constatering komt dat die verkeersregelaars best wel eens gelijk konden hebben.

Ik wens je in elk geval veel succes in je hoger beroep. Als het verhaal inderdaad klopt zoals jij het vertelt, dan is het niet minder dan terecht dat je veroordeling wordt vernietigd en dat de "foute vijf" een ander baantje mogen gaan zoeken...
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » zo 23 nov 2008, 12:23

Er zitten hier allerlei mensen en zeker niet alleen verkeersregelaars ;)

Dat u "onrecht" is aangedaan en daardoor nogal boos bent is duidelijk, maar het is hier geen vrijplaats om frustraties af te reageren :wijsvinger:

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » zo 23 nov 2008, 13:25

En zo is het maar net. Dit soort stereotiepe aantijgingen slaan nergens op en daar zit niemand op te wachten. Anders kunnen we hier ook wel losgaan over "alle" vrachtwagenchauffeurs. Dus dit gescheld (en vooral het neerzetten van stereotiepen) in dit topic is wat mij betreft nu direct afgelopen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

tinusmobilus
geband

Bericht door tinusmobilus » zo 23 nov 2008, 13:54

Kan ik de foto,s van de betreffende verkeersregelaars en van het berijf op de sit van Autowegen.net kwijt. Dan zal ik niet meer praten over "alle verkeersregelaars".

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » zo 23 nov 2008, 13:59

En ik maar denken dat je je laatste reactie had geplaatst. :roll:

Nee, ik zie niet in waarom ik mijn site moet 'uitlenen' voor een conflict waar ik part noch deel aan heb, dat zul je zelf moeten regelen. Hou er echter rekening mee dat je niet zomaar foto's van mensen online mag zetten (portretrecht) en hier ook niet toegestaan zal zijn.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » zo 23 nov 2008, 15:25

Palance schreef:Hou er echter rekening mee dat je niet zomaar foto's van mensen online mag zetten (portretrecht) en hier ook niet toegestaan zal zijn.
Inderdaad, dat is ook hier op het forum niet toegestaan. Want dat is niet alleen een zaakje portretrecht, maar gezien de eerdere uitspraak van de rechter ook een gevalletje medewerking aan smaad/laster. En daar wordt dit forum niet voor geleend. Doe je het toch, heb je meteen een permanente (IP-)ban, tinusmobilus.
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])

duikgek89
2x2 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » ma 24 nov 2008, 9:56

tinusmobilus schreef:Kan ik de foto,s van de betreffende verkeersregelaars en van het berijf op de sit van Autowegen.net kwijt. Dan zal ik niet meer praten over "alle verkeersregelaars".
Je hebt echt een bord voor de kop he?
Denk je echt dat het ook maar iets oplost om alle verkeersregelaars over 1 kam te scheren? Denk je echt dat het ook maar iets oplost als je deze portretten op internet gaat plaatsen?

Denk nu eens goed na en geef het antwoord op deze vragen. Niet met je hart maar met je verstand.

tinusmobilus
geband

Bericht door tinusmobilus » ma 24 nov 2008, 11:14

Ik zou niet meer reageren, maar het laatste omdat er gesproken wordt over handelen vanuit mijn hart. Ik ben geraakt in mijn hart door die opmerking.En ik spreek vanuit mijn hart en gesteund door een goed verstand handel ik met de bedoeling voor het beste voor iedereen. Wat denk jij dat ik in mijn hart voel nu ik door mijn directe omgeving als crimineel wordt behandeld nu ik onschuldig ben veroordeelt? Vader, opa en andere contacten om vrijwilligers werk te doen. Hebben die verkeersregelaars ook met hun hart gesproken toen ze die valse verklaringen aflegden. Hebben zij geen hartzeer over de gevolgen van hun valse verklaringen? Als jij een hart hebt dan doe je een oproep om binnen (jouw kringetje verkeersregelaars) om te voorkomen dat onschuldigen op deze wijze tot criminelen worden veroordeeeld. Ik ga in hoger beroep om mijn veroordeling aanvechten. Ik zal altijd vanuit mijn hart, dat altijd een heel groot rechtvaardigheidsgevoel in zich heeft, reageren en handelen. En nu stop ik er echt mee. De reacties van de zijde van de verkeersregelaars zijn immers eenzijdig en kortzichtig.

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » ma 24 nov 2008, 11:32

tinusmobilus schreef:De reacties van de zijde van de verkeersregelaars zijn immers eenzijdig en kortzichtig.
* mompelt iets over een pot en een ketel * :wijsvinger:

simon
autoweg

Bericht door simon » ma 24 nov 2008, 13:36

Volgens mij heeft Tinus een iets te grote fantasie
nujij.nl schreef: tinusmobilus 5 dagen geleden door tinusmobilus
Ik ben door toedoen van twee gefrusteerde verkeersregelaars veroordeeld tot 50 dagen gevangenisstraf. Door bij elkaar te kruipen na een incident waarbij de verkeersregelaars in de fout zijn gegaan, dekken zij elkaar door valse verklaringen af te leggen. Hun collega wegwerkers weten daar alles van. Zij noemen verkeersregelaars "mislukte aspirant politieagenten, die hun macht te pas en te onpas misbruiken. Het zijn onmensen".

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » ma 24 nov 2008, 14:25

Nogal. Hierboven waren het nog 5 verkeersregelaars en was het 100 uur taakstraf. De variabelen veranderen waar je bijstaat.

duikgek89
2x2 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » ma 24 nov 2008, 18:30

tinusmobilus schreef:Ik zou niet meer reageren, maar het laatste omdat er gesproken wordt over handelen vanuit mijn hart. Ik ben geraakt in mijn hart door die opmerking.En ik spreek vanuit mijn hart en gesteund door een goed verstand handel ik met de bedoeling voor het beste voor iedereen. Wat denk jij dat ik in mijn hart voel nu ik door mijn directe omgeving als crimineel wordt behandeld nu ik onschuldig ben veroordeelt? Vader, opa en andere contacten om vrijwilligers werk te doen. Hebben die verkeersregelaars ook met hun hart gesproken toen ze die valse verklaringen aflegden. Hebben zij geen hartzeer over de gevolgen van hun valse verklaringen? Als jij een hart hebt dan doe je een oproep om binnen (jouw kringetje verkeersregelaars) om te voorkomen dat onschuldigen op deze wijze tot criminelen worden veroordeeeld. Ik ga in hoger beroep om mijn veroordeling aanvechten. Ik zal altijd vanuit mijn hart, dat altijd een heel groot rechtvaardigheidsgevoel in zich heeft, reageren en handelen. En nu stop ik er echt mee. De reacties van de zijde van de verkeersregelaars zijn immers eenzijdig en kortzichtig.

1. Ik ben geen verkeersregelaar, en ook geen wegwerker of agent.
2. Ik heb nu pas een paar keer geschreven dat, als het klopt wat ze volgens jou gedaan hebben, dat het schandalig is en deze mensen gestraft dienen te worden. Net als dat jij van alle blaam gezuiverd dient te worden in dat geval.

Echter, je komt steeds minder geloofwaardig over en je pakt het ook niet echt slim aan met je domme geroep. Probeer bewijs te verzamelen en ga in hoger beroep. En dan wens ik je oprecht heel erg veel succes. Maar ga nu niet het gras voor je eigen voeten wegmaaien door in de rechtzaal ook te gaan roepen dat ze allemaal criminelen zijn, maar kom met bewijs tegen de verkeersregelaars waarover het gaat.

jeroent
autoweg

Bericht door jeroent » ma 24 nov 2008, 19:43

Gelogen of niet gelogen, meneer Tinus heeft op zich wel goed laten zien hoe gevoelig er hier gereageerd wordt op negatieve berichtgeving over verkeersregelaars..

Paixao
autoweg

Bericht door Paixao » ma 24 nov 2008, 21:23

Ach, je moet het in perspectief kunnen plaatsen. Negatieve berichtgeving mag/moet als de berichtgeving correct en terecht is. Ik heb al vaker aangegeven dat het in de praktijk niet altijd even goed gaat. Ik zal de laatste zijn om te zeggen dat alle verkeersregelaars zo goed zijn, en ikzelf maak ook fouten als ik op de weg sta. Maar wanneer de negatieve berichtgeving zodanig overdreven is, dan zal ik er ook een positief (ontkrachtend) geluid tegenover zetten.

peejay
autoweg

Bericht door peejay » wo 26 nov 2008, 18:04

Nou, ik was gisteravond maar wat blij met de aanwezige verkeersregelaars.

In Maastricht waren de verkeerslichten op de kruising van de N2 met de Scharnerweg uitgevallen.
Zonder verkeersregelaars was de chaos compleet geweest, maar dankzij de verkeersregelaars verliep het verkeer redelijk gesmeerd. Dat er op de A2 vanuit het noorden een flinke file stond (en vanuit het zuiden waarschijnlijk ook) was niet te vermijden.

Hulde voor deze verkeersregelaars! :yesyesyes:
Rij met je hart

Medianieuws

Bericht door Medianieuws » vr 28 nov 2008, 17:08

[url=http://www.rtvnh.nl/nieuws/index.asp?newsid=92331]RTV-NH[/url] (28-11-2008) schreef:Dion G. blijft langer vastzitten

AMSTERDAM De 25-jarige man die op 17 augustus in Amsterdam een verkeersregelaar zou hebben doodgereden, blijft nog zeker drie maanden vastzitten. Dat bepaalde de rechtbank vrijdag. Zij gaf geen gehoor aan een verzoek van de advocaat van Dion G. om hem vrij te laten. De verdachte zou op het parkeerdek van Ikea met opzet op de 54-jarige Willem van Koerten zijn ingereden. Dat gebeurde nadat hij ruzie had gekregen met verkeersregelaars omdat de Mini Cooper waarin hij zat niet op een parkeerplaats voor gehandicapten mocht staan. Het slachtoffer overleed een paar dagen later aan hersenletsel.
Advocaat Johan Keizer van G. stelde vrijdag dat er geen forensisch bewijs is voor de bewering dat zijn cliënt Van Koerten hard zou hebben aangereden. Zo zijn er geen bloedsporen of acceleratiesporen op het wegdek aangetroffen. Ook zouden getuigen verschillende verklaringen hebben afgelegd. Volgens officier van justitie Hetty Hoekstra komen de verhalen van mensen die erbij waren juist wel overheen. Zestien personen hebben verklaard dat G. op de verkeersregelaar inreed. Volgens sommigen belandde het slachtoffer op de motorkap van de auto en viel hij hard op de grond toen het voertuig plotseling remde. Ook twee vrienden die samen met de verdachte in de Mini Cooper zaten, hebben belastende verklaringen over hem afgelegd. Volgens het OM is hij dan ook schuldig aan doodslag, dood door schuld of zware mishandeling met de dood tot gevolg. ,,Ik heb nooit de intentie gehad om het slachtoffer schade te berokkenen of te doden'', verklaarde G. tijdens de zitting. ,,Wat hier gebeurd is, daar kan ik met mijn pet niet bij.'' Volgend jaar komt er mogelijk een reconstructie van de aanrijding. Justitie hoopt de zaak in februari inhoudelijk te behandelen. Het OM in Amsterdam maakte eerder deze week bekend voortaan een twee keer zo hoge straf te eisen voor bedreiging of mishandeling van verkeersregelaars.

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » vr 28 nov 2008, 17:14

Als je de intentie niet hebt, moet je ook niet op iemand inrijden. Simpel als wat.

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » vr 28 nov 2008, 18:10

Het geval schijnt ook op camerabeelden te staan.
Voor de rest is het nieuws wat voor mij al eerder bekend was, ook van die 2 keer zo hoge straf. ;)
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer