Man weigert kat dood te rijden

Hier kan gediscussieerd worden over juridische aspecten van het wegverkeer

Moderator: Moderatoren

Juerd
expressweg
Berichten: 3362
Lid geworden op: di 25 apr 2006, 11:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Man weigert kat dood te rijden

Bericht door Juerd » ma 23 feb 2009, 17:52

Rene schreef:Als je in een dergelijke situatie je achterliggers niet waarschuwt dat je opzettelijk stil blijft staan (dat laatste kan door bijvoorbeeld de rem vaak en kort in te trappen, zodat de remlichten overduidelijk aan en uit gaan), vind ik een bon eigenlijk wel terecht.
Ik zou denken dat degene voor me niet weet hoe hij z'n auto moet besturen, en echt totaal geen seconde vermoeden dat zich een bijzondere situatie voordoet.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Man weigert kat dood te rijden

Bericht door Rene » ma 23 feb 2009, 22:01

Als ik als laatste op een locatie waar je dat misschien niet verwacht in een file aansluit op een weg waar >80 wordt gereden, en de directe achterligger is een eind weg, dan doe ik dat altijd. Dan valt extra op dat je stil staat. Heb dat overgenomen van andere weggebruikers. Met name als je links moet voorsorteren aan het einde van de N205 bij Haarlem Zuid (richting Amerikaweg) en de voorsorteervakken zijn vol, dan is stilstaan op de linker rijstrook bloedlink. Want inhalend verkeer rechtdoor komt met hoge snelheid van achteren. Maar ja, je hebt geen alternatief.

Paixao
autoweg
Berichten: 1040
Lid geworden op: di 28 feb 2006, 15:07
Locatie: Denekamp
Contacteer:

Re: Man weigert kat dood te rijden

Bericht door Paixao » ma 23 feb 2009, 22:07

Daar zijn de alarmlichten toch voor? En het geldt in principe toch ook voor alle wegen? Achterste in de file op een ongebruikelijke of onverwachte plek = alarmlichten aan.... :dontknow:

(En ja, ik doe dat wel, de achterkant van mijn auto mag wel iets langer mee dan de eerste de beste koekebakker die nog een beetje zit te slapen... ;) )
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Man weigert kat dood te rijden

Bericht door Rene » ma 23 feb 2009, 22:28

Als je op een plek staat waar door het voorsorteren vaker knipperlichten te zien zijn, wat is dan de meerwaarde van alarmlichten ?
Je moet de snelle achterligger dan m.i. op een andere manier duidelijk maken dat je stil staat.

Juerd
expressweg
Berichten: 3362
Lid geworden op: di 25 apr 2006, 11:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Man weigert kat dood te rijden

Bericht door Juerd » di 24 feb 2009, 1:44

Rene schreef:Als ik als laatste op een locatie waar je dat misschien niet verwacht in een file aansluit op een weg waar >80 wordt gereden, en de directe achterligger is een eind weg, dan doe ik dat altijd. Dan valt extra op dat je stil staat. Heb dat overgenomen van andere weggebruikers.
Doe dat dan wel tegelijk met je alarmlichten. Alterneer niet, want dat heft het effect aan de zijkant grotendeels weer op en dan heb je alleen nog echt wat aan je derde remlicht.

Plaats reactie