Automobilisten kennen maximumsnelheid niet

Hier kan gediscussieerd worden over juridische aspecten van het wegverkeer

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15233
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: Automobilisten kennen maximumsnelheid niet

Bericht door Via » di 26 mei 2009, 21:16

Het kan zo makkelijk zijn:

- 30-zones in de bebouwde kom
- 50 in de bebouwde kom
- 80 op hoofdwegen binnen de kom en alle wegen buiten de bebouwde kom
- 120 op volwaardige autowegen en snelwegen

De 70-wegen binnen de kom kunnen prima naar 80 worden gebracht. Het woonerf verdwijnt ook als snelheidscategorie, evenals de 60-zone...Laat mensen zelf maar weer eens nadenken over hun weggedrag en zet niet alles vol borden en overbodige markeringen. ;)

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Automobilisten kennen maximumsnelheid niet

Bericht door duikgek89 » di 26 mei 2009, 22:05

Via, 120 op autowegen zonder gescheiden rijbanen en met gelijkvloerse kruisingen is misschien wat aan de hoge kant.
Verder mag de Vmax wat mij betreft op de snelwegen naar 150kmh met uitzondering van een aantal drukke wegen tegen de stad (en nee, dat is niet half Nederland maar bijvoorbeeld de A10). Op wegen waar het twee uur per dag nodig is om de snelheid te beperken staat toch al signalisatie en anders kan die alsnog geplaatst worden. Het zou wel een pré zijn om deze om te bouwen zodat ook 100 en 120 aangegeven kan worden. Als het dan druk is kun je van 150 naar 120 of 100 aangeven.

Verder is het teveel gevraagd natuurlijk, want een Nederlandse brokkenpiloot vind het meestal nogal lastig om z'n hoofd te gebruiken.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Automobilisten kennen maximumsnelheid niet

Bericht door Chris » di 26 mei 2009, 22:07

120 lijkt me een prima snelheid voor vrijwel alle Nederlandse snelwegen... Ik erger me eerlijk gezegd meer aan de trage maximumsnelheden op het onderliggend wegennet, ook omdat je bijna nergens meer kan/mag inhalen. Zwolle - Winterswijk via de kortste route duurt gewoon ruim 2 uur. (90km).

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21944
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Automobilisten kennen maximumsnelheid niet

Bericht door Wouter N14 » di 26 mei 2009, 22:22

Omrijden via de A50-A12-A18 zou binnen anderhalf uur moeten kunnen volgens GMaps... dus de keuze is inderdaad snelheid of afstand.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Automobilisten kennen maximumsnelheid niet

Bericht door duikgek89 » di 26 mei 2009, 23:00

Chris schreef:120 lijkt me een prima snelheid voor vrijwel alle Nederlandse snelwegen... Ik erger me eerlijk gezegd meer aan de trage maximumsnelheden op het onderliggend wegennet, ook omdat je bijna nergens meer kan/mag inhalen. Zwolle - Winterswijk via de kortste route duurt gewoon ruim 2 uur. (90km).
Op het OWN is het vervelender inderdaad. Maar om een aantal voorbeelden te noemen, op de A77 of de A73 Cuijk - Venlo, A50 Oss - Eindhoven, A348, A326, A12 in de avond, A18, zou een Vmax van 150 zeker niet misstaan want dat kun je daar dan perfect rijden.

simon
autoweg
Berichten: 1935
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 15:46
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Automobilisten kennen maximumsnelheid niet

Bericht door simon » wo 27 mei 2009, 8:40

Als je 's avonds met 140 km/u op de A12 gaat rijden dan ben je meer bezig met afremmen en weer accelereren dan met lekker doorrijden. Op de A73 met al die vrachtwagens is 150 km/u ook niet aan te bevelen. Op de snelweggetjes als de A325, A326 en A348 vind ik het nauwelijks de moeite te accelereren naar 120 km/u, laat staan 150 km/u. Je ziet daar dan ook veel mensen met 100 km/u rijden.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Automobilisten kennen maximumsnelheid niet

Bericht door duikgek89 » wo 27 mei 2009, 14:04

simon schreef:Als je 's avonds met 140 km/u op de A12 gaat rijden dan ben je meer bezig met afremmen en weer accelereren dan met lekker doorrijden. Op de A73 met al die vrachtwagens is 150 km/u ook niet aan te bevelen. Op de snelweggetjes als de A325, A326 en A348 vind ik het nauwelijks de moeite te accelereren naar 120 km/u, laat staan 150 km/u. Je ziet daar dan ook veel mensen met 100 km/u rijden.
Ik was van Utrecht anders zo weer voorbij Arnhem met 150 op de teller om 12 uur in de nacht. Alleen bij Arnhem even sukkelen in de trajectcontrole.
Overigens valt het op de A73, ten zuiden van Cuijk en zeker ten zuiden van Rijkevoort, tot Venlo (nou vooruit, Grubbenvorst) wel mee hoor. In de spitstijden is het daar dan ook wel redelijk druk maar er zijn heel veel momenten dat meer als 120 prima kan.
Die korte weggetjes hoeven inderdaad niet persé omhoog, maar met een algemene limiet hoef je die ook niet allemaal weer handmatig te gaan beperken.

Verder vind ik het argument: Ja maar harder rijden is de moeite niet een beetje een rot argument. Dat roept iedereen al bij al die achterlijke snelheidsbeperkingen, maar uiteindelijk heb je voor een stukje van 100km in Nederland tegenwoordig met geluk maar 1,5 uur nodig terwijl je dat een paar kilometer verderop over de grens heel makkelijk in iets minder als een uur doet, ook als je niet harder rijd als 130 a 140kmh.

Als je in Nederland, zelfs op rustigere tijdstippen, op de sloomweg gemiddeld 85kmh wilt rijden dan moet je de gaten dichtrijden en dan heb je bovendien pieken van 160kmh. In andere (West-)Europese landen rijd je 140kmh op de teller en daarmee vrij makkelijk 100kmh gemiddeld...

Overigens heb ik de A348 maar één keer gereden. Wel vond ik het toen knap lastig om niet meer als 120kmh te gaan rijden op zo'n lege weg.
De A326 kun je ook lekker doorrijden, ook daar snap ik niet dat mensen de discipline hebben om 100kmh te sukkelen.
De A325 is vrij druk, maar daar vind ik het vrij irritant dat er van die figuren rondrijden die niet opschieten en met dezelfde snelheid naast elkaar blijven rijden.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8661
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Automobilisten kennen maximumsnelheid niet

Bericht door Hajo » wo 27 mei 2009, 14:18

De hoogst toegestane Vmax in ons land is 120 km/h.

Als je die snelheid wegens drukte of andere omstandigheden niet kunt bereiken, kies je een andere, lagere snelheid waarmee je met het verkeer mee kunt. Je snelheid moet in ieder geval altijd zodanig zijn dat je je voertuig kunt stoppen binnen de afstand dat de weg vrij is, en je dient je de snelheid altijd aan te passen aan de omstandigheden.

Als je er bewust voor kiest om toch sneller dan 120 km/h te rijden, dan moet je ook niet zeuren als je een bekeuring in de bus vindt. Het is jouw voet op het gaspedaal, dus moet je ook de consequenties aanvaarden als je boven het wettelijke maximum zit.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Automobilisten kennen maximumsnelheid niet

Bericht door duikgek89 » wo 27 mei 2009, 14:24

Ho, ik zeur ook niet als ik een terechte bon krijg. Als ik 150kmh rijd op de snelweg dan riskeer ik een bon, ga ik op de foto dan is dat mijn eigen schuld en dan zul je me niet horen klagen. Wel vind ik het erg zuur als ik voor +4 of iets dergelijks een bon krijg, maar als ik meer te hard rijd dan is het mijn eigen schuld. Misschien hoor je me dan iets zeggen in de trant van: "G*dv*rd*mm* wat jammer" Maar dat is het dan ook.

Overigens vind ik echt dat de algemene limiet toch wel iets omhoog kan, want er zijn genoeg tijdstippen waarop de weg rustig, schoon en overzichtelijk is en waar je best iets harder kan rijden.

Verder zie ik eerlijk gezegd liever een VROS auto die je van de weg plukt en op je lazer geeft, als een tijd na de overtreding de rekening op de mat. Die VROS auto ziet namelijk het totaalplaatje en kan excessen die opvallen aanpakken. Op een weg waar iedereen ongeveer 130 a 135 rijd ga je met een camera iedereen aanpakken ook als men netjes met het verkeer mee rijd, maar dat heeft helemaal geen zin want uiteindelijk zijn er mensen die blijven toch wel 130 a 135 rijden, terwijl anderen om maar geen bon te krijgen maar 110 gaan rijden en uiteindelijk help je daar de doorstroming niet mee, en voor de veiligheid verbeter je dan ook niks. Als daar echter iemand met 160 doorheen rijd, die bovendien rechts inhaalt, bumperkleeft en geen richting aan geeft dan zal de VROS de andere mensen met rust kunnen laten en die 160 rijder aan de kant zetten.
Verder kunnen de VROS eenheden ook op andere overtredingen letten zoals onnodig links rijden, rechts inhalen, foutief invoegen, verkeerd weven, geen voorrang verlenen, inhalen waar het verboden is, bumperkleven en vluchtstrookrijden. Bovendien kunnen ze helpen bij calamiteiten. Dat kan een flitskast niet. Ik heb in ieder geval nog nooit een flitskast iemand zien reanimeren.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8661
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Automobilisten kennen maximumsnelheid niet

Bericht door Hajo » wo 27 mei 2009, 16:12

duikgek89 schreef:Verder zie ik eerlijk gezegd liever een VROS auto die je van de weg plukt en op je lazer geeft, als een tijd na de overtreding de rekening op de mat. (...)
En darmee geef je precies de reden aan waarom de "onopvallende politieauto" op de weg zit: de echte wegmisbruikers eruit halen. ;)

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6393
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Automobilisten kennen maximumsnelheid niet

Bericht door Jeroen » zo 31 mei 2009, 22:31

simon schreef:Als je 's avonds met 140 km/u op de A12 gaat rijden dan ben je meer bezig met afremmen en weer accelereren dan met lekker doorrijden. Op de A73 met al die vrachtwagens is 150 km/u ook niet aan te bevelen. Op de snelweggetjes als de A325, A326 en A348 vind ik het nauwelijks de moeite te accelereren naar 120 km/u, laat staan 150 km/u. Je ziet daar dan ook veel mensen met 100 km/u rijden.
Als je echt zo weinig om die paar minuten extra reistijd geeft, blijf dan ook gewoon achter een vrachtwagen hangen. Niets irritanter dan die lui die op de momenten van de dag/week dat je wél nog fatsoenlijk door kunt rijden hun auto met 100 op de linkerbaan gooien. :neenee:
Los daarvan begrijp ik soieso niet waarom nog zo'n groot deel onnodig onder de limiet rijdt...

Ik rij op zondagavond ook 140/150 op onder meer de A73 en de A15. Niet omdat ik nu zo'n geweldige haast heb, maar vooral omdat ik het een stuk relaxter vind rijden. Dat beetje extra verbruik neem ik wel op de koop toe, daar betaal ik toch zelf voor. Ik erger mij daarbij ook niet aan iemand die ruim van tevoren met 120km/h richting naar links aan geeft. Jammer voor mij, maar dat is zijn/haar recht. Zolang zo iemand weer tijdig naar rechts gaat vind ik het allemaal wel best.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6137
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Automobilisten kennen maximumsnelheid niet

Bericht door mhkamp » zo 31 mei 2009, 23:12

Hajo schreef:En daarmee geef je precies de reden aan waarom de "onopvallende politieauto" op de weg zit: de echte wegmisbruikers eruit halen. ;)
Misschien een eenzijdig beeld, maar wat je ziet in bijvoorbeeld Wegmisbruikers :neenee: Dit is toch propaganda ten top! "U rijd 100 waar 80 is toegestaan." "Ja het is 10 uur in de avond en er is geen kip op de weg." "U overschrijd de maximum snelheid en U krijgt van mij €105,=" Sorry, daarmee maak je de ongeloofwaardigheid van de VROS en de politie compleet. Gooi daarbij het downgraden van wegen er bovenop en de politie laat criminelen zoals Holleder gewoon lopen, omdat dit meer geld in de stoffige portefeuille brengt :x

Laat de politie gewoon rechercheurs op een zaak zetten en deze oplossen, weer een stukje veiligheid in NL. Dat er sommige brokkenpiloten op de weg zitten, okee, maar die worden (meestal) niet gepakt.

Ik ben voor controles, maar laat die dan een effectieve signaal geven : Alcohol, Drugs, Kamikazepiloten, enz.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6393
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Automobilisten kennen maximumsnelheid niet

Bericht door Jeroen » zo 31 mei 2009, 23:29

Tsja, de Nederlandse staat is gewoon te afhankelijk geworden van de inkomsten uit snelheidsboetes, hoe hard sommige moraalridders dat ook willen ontkennen.

Ehuls
verkeersader
Berichten: 642
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 15:44

Re: Automobilisten kennen maximumsnelheid niet

Bericht door Ehuls » ma 01 jun 2009, 12:04

Mijn poldermodel oplossing is om de maximum snelheid te verhogen naar 130 en daarmee meegaan met de andere Europese landen waar 130 het maximum is. In de praktijk kun je dan namelijk gewoon 140 op je teller hebben zonder dat dat een boete oplevert. En mocht je op een rustige weg dan nog eens door willen trekken naar 150 levert je dat , als je er voor aangehouden of geflitst wordt, een relatief lichte boete op.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6393
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Automobilisten kennen maximumsnelheid niet

Bericht door Jeroen » ma 01 jun 2009, 12:59

^^ Het zou iig al winst zijn t.o.v. de huidige situatie. Liefst idd de hele EU naar 130.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Automobilisten kennen maximumsnelheid niet

Bericht door Vinny » ma 01 jun 2009, 13:43

Ach in de auto waar ik mee naar Tilburg reed kon je 140 op de teller rijden, terwijl meneer "TomTom" nog gewoon keurig netjes 119 km/h aangaf. Je moet het dan heel bont maken wil je een flitsbekeuring krijgen (vanaf 125 km/h is dat, Hajo?). Dan rij je bijna 150 op de klassieke snelheidsmeter... :shock:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14383
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Automobilisten kennen maximumsnelheid niet

Bericht door Attietattie » ma 01 jun 2009, 14:18

Vanaf 127 is mij verteld (KLPD).
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Automobilisten kennen maximumsnelheid niet

Bericht door duikgek89 » ma 01 jun 2009, 14:23

Jeroen schreef:^^ Het zou iig al winst zijn t.o.v. de huidige situatie. Liefst idd de hele EU naar 130.
Roep dat nou niet te hard, het zou leuk zijn als het in D bij advies 130 blijft en niet algemeen max 130 wordt :)

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Automobilisten kennen maximumsnelheid niet

Bericht door duikgek89 » ma 01 jun 2009, 14:24

Attietattie schreef:Vanaf 127 is mij verteld (KLPD).
Nee, 128kmh. Onder Vmax 100kmh wordt de rader ingesteld op Vmax + 7 en bij Vmax 100kmh en meer wordt de rader ingesteld op Vmax + 8.

jan
autoweg
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 16:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Automobilisten kennen maximumsnelheid niet

Bericht door jan » ma 01 jun 2009, 17:42

^^ Klopt. Op mijn teller rijd ik dan ook altijd 10 km/h boven de V/max wanneer dat kan.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Automobilisten kennen maximumsnelheid niet

Bericht door Vinny » ma 01 jun 2009, 19:51

duikgek89 schreef:
Jeroen schreef:^^ Het zou iig al winst zijn t.o.v. de huidige situatie. Liefst idd de hele EU naar 130.
Roep dat nou niet te hard, het zou leuk zijn als het in D bij advies 130 blijft en niet algemeen max 130 wordt :)
Ach je zou dat gewoon met een apart bord kunnen aanduiden. Je zou binnen de EU best kunnen afspreken dat de maximumsnelheid tenzij anders vermeld: 50 binnen de bebouwde kom, 80 buiten de bebouwde kom en 130 op autosnelwegen wordt, en dat lidstaten op elk deel van hun wegennet een andere limiet kunnen voeren als ze er maar een bordje bij hangen ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Automobilisten kennen maximumsnelheid niet

Bericht door duikgek89 » ma 01 jun 2009, 20:07

Dan de hele EU op snelwegen advies 130 en indien je iets anders wil een bord.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Automobilisten kennen maximumsnelheid niet

Bericht door Palance » di 02 jun 2009, 17:49

duikgek89 schreef:
Jeroen schreef:^^ Het zou iig al winst zijn t.o.v. de huidige situatie. Liefst idd de hele EU naar 130.
Roep dat nou niet te hard, het zou leuk zijn als het in D bij advies 130 blijft en niet algemeen max 130 wordt :)
Zo ontzettend veel stukken waar je omgelimiteerd mag rijden zijn er anders niet meer in Duitsland.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Automobilisten kennen maximumsnelheid niet

Bericht door duikgek89 » di 02 jun 2009, 18:41

Genoeg om daar niet ook een limiet in te voeren wat mij betreft. Overigens zie je wel steeds meer stukken met een limiet, daar heb je gelijk in.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6137
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Automobilisten kennen maximumsnelheid niet

Bericht door mhkamp » di 02 jun 2009, 20:00

Net een leuk gesprek gehad met een kennis over verkeer en wegbeeld zoals ie nu is. Nou... die mag bijna op herhalingscursus.

- Wist niet wat de markering EHK betekende, dus in Jip-en-Janneketaal uitgelegt;
- Wist niet dat na een kruising de opgegeven geboden vervielen (bijvoorbeeld bij wegwerkzaamheden, waarbij aannemers wel eens vergeten te herhalen);
- Wist niet dat na een kruising binnen de bebouwde kom de aparte (zeg Vmax 70) vervalt na een kruising.

Baart mij zorgen.... Wanneer komt er een verplichte herhalingscursus? :roll:
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

simon
autoweg
Berichten: 1935
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 15:46
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Automobilisten kennen maximumsnelheid niet

Bericht door simon » di 02 jun 2009, 20:22

^^ Ik heb al eerder gepleit voor verplichte permanente educatie voor rijbewijsbezitters.

voorvalletje laatst: beginnen met een tekening (niet op schaal, er zit veel meer afstand tussen de kruisingen)

Afbeelding

Ik ben de groene auto. Ter plekke bekend met de onduidelijke situatie. Dame in de rode auto voor me ook, aangezien ze remde om te stoppen voor de kruising terwijl grijze en blauwe auto van links naderen. Grijze auto remt (of eigenlijk: maakt een noodstop) om ons (rode en groene auto) voor te laten gaan. Bestuurder van blauwe auto draait zijn raampje open en begint de bestuurder van de rode auto uit te foeteren dat ze een asociaal wicht is en dat ze zomaar de voorrangsweg oprijdt zonder te kijken. Ik had het meer even voor haar opgenomen en wees de bestuurder van de blauwe auto erop dat er 1) geen haaietanden of verkeersbord staat op onze zijweg en dat 2) hij geen bord is gepasseerd waaruit blijkt dat hij voorrang heeft. Vervolgens wees hij naar het nog net zichtbare bord B1 in de verte. Ook een duidelijk gevalletje van terug naar de schoolbanken.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18216
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Automobilisten kennen maximumsnelheid niet

Bericht door mavas » di 02 jun 2009, 21:01

^^ Vreemde situatie.
Je rijdt daar dus van bubeko naar bibeko (blauwe auto). Maar tevens is het volgens mij zo dat een voorrangsweg een voorrangsweg blijft als er geen borden staan dat deze eindigt. Maar misschien zit ik er naast, Hajo?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21944
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Automobilisten kennen maximumsnelheid niet

Bericht door Wouter N14 » di 02 jun 2009, 21:16

Ook voor voorrangswegen geldt toch gewoon dat deze vervallen als er geen bord meer staat? Van boven naar beneden heeft de eerste B1 betrekking op kruispunt 1, de B1 direct na dit kruispunt heeft betrekking op kruispunt 2 (net achter de blauwe auto) en voor het betreffende kruispunt staat geen B1 dus is het geen voorrangsweg meer en is het dus een gelijkwaardig kruispunt.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6137
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Automobilisten kennen maximumsnelheid niet

Bericht door mhkamp » di 02 jun 2009, 21:30

Dat is een goede. Wanneer er B1 staat mag je er van uit gaan dat het een voorrangsweg is. Ook bij volgende kruispunten.

Wanneer er bij alle kruispunten B3 t/m B5 hadden gestaan kan je er op verdacht zijn dat het volgende kruispunt gelijkwaardig kan zijn.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20587
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Automobilisten kennen maximumsnelheid niet

Bericht door waldo79 » di 02 jun 2009, 21:56

^^Dat gaat zo ontzettend vaak fout. Zelfs daar waar letterlijk staat aangegeven dat een gelijkwaardig kruispunt nadert :neenee:

Plaats reactie