130 km/h op Nederlandse snelwegen

Hier kan gediscussieerd worden over juridische aspecten van het wegverkeer

Moderator: Moderatoren

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: 130 km/h op Nederlandse snelwegen

Bericht door jelger » do 14 nov 2019, 19:04

Basjuh1981 schreef: do 14 nov 2019, 18:17 ^^ Nee, die van 1848.
Bon. Die van 2019 wil niet erg slagen wilde ik maar zeggen.

Durashift
expressweg
Berichten: 2571
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: 130 km/h op Nederlandse snelwegen

Bericht door Durashift » do 14 nov 2019, 21:30

Durashift schreef: za 09 nov 2019, 12:43
Jackbauer1350 schreef: wo 06 nov 2019, 22:50 Dacht altijd dat de 130 km/u oorspronkelijk uit de koker van de PVV kwam ten tijde van dat minderheidskabinet met gedoogsteun van PVV.
Ja, dat is ook mijn herinnering.
Voor mij is de verhoging naar 130 km/h dan ook vooral een VVD poging om PVV kiezers terug te halen, destijds, nadat Wilders zijn keutel introk m.b.t. gedoogsteun.
(..)
Het is toch de VVD.. een, 17 jaar geleden, ingediende motie van voormalig VVD 2e kamerlid Gert-Jan Oplaat. ;)

1e 2 minuten:
https://www.nporadio1.nl/dit-is-de-dag/ ... -goed-idee

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Bij Sander Hoogendoorn op radio 3 belde een luisteraar in die mismoedig meedeelde op zoek te moeten naar een andere baan.. door de snelheidsverlaging krijgt hij er 20 minuten reistijd per dag bij.. over een hele week bezien de tijd die hij kwijt is aan het poetsen van het huis...
Arme stakker.. :roll:

Ik vind het wel jammer dat ik in de media dus niks hoor over die milieurapporten die destijds gemaakt zijn om de 130 km/h verhoging te toetsen aan o.a. stikstof.

Sloopregeling is vooralsnog niet aangekondigd.. ook hiervoor geldt, vind ik: kijk eerst eens naar het verleden om te kijken naar het succes (of ontbreken daarvan) van een maatregel die in het verleden al bestaan heeft.

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1837
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: 130 km/h op Nederlandse snelwegen

Bericht door Chrysa » do 14 nov 2019, 23:18

Politie niet van plan 100 km/u extra te controleren, 'wel meer boetes mogelijk'
https://nos.nl/artikel/2310462-politie- ... elijk.html

Dit was te verwachten natuurlijk, politie zegt volgens mij al jaren dat ze onderbemenst zijn voor alle taken die zij er extra bij krijgen.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5834
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: 130 km/h op Nederlandse snelwegen

Bericht door Schelpenpaadje » vr 15 nov 2019, 0:13

Als de maatregel op papier maar genoeg oplevert is het goed genoeg :roll:

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21982
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: 130 km/h op Nederlandse snelwegen

Bericht door Pino » vr 15 nov 2019, 0:15

^^ Er staan nog genoeg vaste (trajectcontrole)camera’s langs de weg om dit ook in de portemonnee nog iets op te laten leveren hoor.

Meer politiemensen achter een camera zetten had ik inderdaad ook niet verwacht. Maar extra trajectcontroles verwacht ik wel. Geautomatiseerd als die zijn kun je dan ook niet klagen over onderbezetting. Maar in het artikel wordt terecht geconstateerd dat het plaatsen daarvan tijd kost. Je moet aanbesteden en dan na plaatsing nog inregelen. Ik kan me daarbij ook voorstellen dat men daar nu niet meteen budgetten op stuk gaat slaan. Eerst maar eens kijken of deze noodmaatregel een blijvertje wordt.

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1837
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: 130 km/h op Nederlandse snelwegen

Bericht door Chrysa » vr 15 nov 2019, 1:28

Pino schreef: vr 15 nov 2019, 0:15 ^^ Er staan nog genoeg vaste (trajectcontrole)camera’s langs de weg om dit ook in de portemonnee nog iets op te laten leveren hoor.
Heeft de politie uberhaupt nog iets te maken met vaste controles?

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: 130 km/h op Nederlandse snelwegen

Bericht door Basjuh1981 » vr 15 nov 2019, 7:34

jelger schreef: do 14 nov 2019, 19:04
Basjuh1981 schreef: do 14 nov 2019, 18:17 ^^ Nee, die van 1848.
Bon. Die van 2019 wil niet erg slagen wilde ik maar zeggen.
Geef het wat tijd.
Chrysa schreef: vr 15 nov 2019, 1:28
Pino schreef: vr 15 nov 2019, 0:15 ^^ Er staan nog genoeg vaste (trajectcontrole)camera’s langs de weg om dit ook in de portemonnee nog iets op te laten leveren hoor.
Heeft de politie uberhaupt nog iets te maken met vaste controles?
Die lopen via het OM. Dus nee ;)

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14382
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: 130 km/h op Nederlandse snelwegen

Bericht door Attietattie » vr 15 nov 2019, 10:43

Durashift schreef: do 14 nov 2019, 21:30Bij Sander Hoogendoorn op radio 3 belde een luisteraar in die mismoedig meedeelde op zoek te moeten naar een andere baan.. door de snelheidsverlaging krijgt hij er 20 minuten reistijd per dag bij.. over een hele week bezien de tijd die hij kwijt is aan het poetsen van het huis...
Arme stakker.. :roll:
Daar kan je lacherig over doen, maar sommige mensen zitten op de grens van wat ze acceptabel vinden qua reistijd. Als deze dude zegt dat ie er 10 minuten per rit bij krijgt (er vanuit gaande dat het waar is), zit ie al aan de flink hoge kant ten aanzien van de reistijd. Ik vind anderhalf uur per week extra toch echt wel aanzienlijk. Zet daar een gemiddeld uurtarief tegenover en je hebt gewoon honderden euro's derving per maand.

Ik zou het doorbelasten.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Vahalis
autoweg
Berichten: 1135
Lid geworden op: ma 11 jun 2012, 10:10
Locatie: 030

Re: 130 km/h op Nederlandse snelwegen

Bericht door Vahalis » vr 15 nov 2019, 11:28

^^

Er is natuurlijk altijd veel aandacht voor de extremen. Als waar is wat hij zegt heeft hij nu al enkele reis zo'n 60 km snelweg waar hij nu 130 mag plus de km's van snelweg naar huis en werkplek. Dan heb je een flinke afstand.

Gmiddeld in NL is 22,7 km totale afstand. Waarbij wel gezegd moet worden dat niet onverwacht in de Randstad het lager ligt en in oosten, noorden en zuiden hoger.

Zelf reis ik 60 km waarvan 29 (heen) en 34 km (terug) nu 120/130 is. Bij free flow gaat het mij 5 minuten extra kosten. Dat is echter alleen het geval in bepaalde vakantieperiodes en op vrijdagmorgen.

Audifanaticus
dorpsstraat
Berichten: 120
Lid geworden op: do 18 mei 2017, 17:36
Locatie: Vlaanderen

Re: 130 km/h op Nederlandse snelwegen

Bericht door Audifanaticus » vr 15 nov 2019, 12:20

Pino schreef: vr 15 nov 2019, 0:15 ^^ Er staan nog genoeg vaste (trajectcontrole)camera’s langs de weg om dit ook in de portemonnee nog iets op te laten leveren hoor.

Meer politiemensen achter een camera zetten had ik inderdaad ook niet verwacht. Maar extra trajectcontroles verwacht ik wel. Geautomatiseerd als die zijn kun je dan ook niet klagen over onderbezetting. Maar in het artikel wordt terecht geconstateerd dat het plaatsen daarvan tijd kost. Je moet aanbesteden en dan na plaatsing nog inregelen. Ik kan me daarbij ook voorstellen dat men daar nu niet meteen budgetten op stuk gaat slaan. Eerst maar eens kijken of deze noodmaatregel een blijvertje wordt.
Ik denk van niet, want anders pleegt de VVD politieke zelfmoord.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7942
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: 130 km/h op Nederlandse snelwegen

Bericht door Wesso » vr 15 nov 2019, 12:32

^^ De gezichten van prominente VVD'ers zijn de laatste dagen al erg droevig. Ik sluit een politieke zelfmoord als climax niet uit. De partij heeft zijn beste tijd gehad.

rene154
stadsweg
Berichten: 402
Lid geworden op: vr 22 jun 2007, 13:47

Re: 130 km/h op Nederlandse snelwegen

Bericht door rene154 » vr 15 nov 2019, 12:33

Vahalis schreef: vr 15 nov 2019, 11:28 ^^
Er is natuurlijk altijd veel aandacht voor de extremen. Als waar is wat hij zegt heeft hij nu al enkele reis zo'n 60 km snelweg waar hij nu 130 mag plus de km's van snelweg naar huis en werkplek. Dan heb je een flinke afstand.
Waarbij het dan ook nog eens 60 km snelweg moet zijn waar in de spits dusdanig weinig verkeer rijdt dat je ook gemiddeld die 130 km/uur kan rijden. Als je dan de kaart van Nederland erbij pakt, dan geldt dat eigenlijk alleen maar voor mensen die langs delen van de A6 of A7 wonen en werken. Op veel andere 130 km/uur (maar ook 120 km/uur wegen) wordt dat al veel lastiger, en zal de gemiddelde trajectsnelheid bij 100 km/uur veel minder dan 30 km/uur afwijken. En daarmee ook de extra reistijd.

Persoonlijk vind ik deze maatregel helemaal niet fijn, ik houd ervan om 130 km/uur te kunnen rijden. Tegelijkertijd vraag ik mij af, hoe erg is het nu werkelijk? Het is vooral gevoelsmatig vervelend dan dat het de gemiddelde Nederlander nou echt zo heel veel extra reistijd gaat opleveren. Daarbij is het het meest vervelend voor plekken waar mensen nu gewend zijn om het merendeel van de tijd wel die 130 km/uur te halen, en reistijden dus toch wel écht langer worden als ze daarbij ook nog eens lange reisafstanden hebben. Maar uiteindelijk zullen mensen er aan wennen en ook hun verplaatsingsgedrag op aanpassen... En in toenemende mate zullen mensen met adaptieve cruisecontrol en andere rijtaakondersteunende systemen op de weg zitten, waardoor ook het gevoelsmatige aspect minder een rol gaat spelen.

Dan over de maatregel zelf: het reduceert de hoeveelheid stikstofuitstoot volgens mij met 0,3% of iets dergelijks. Daarmee biedt deze maatregel geen enkele verbetering voor onze natuur en de biodiversiteit. Feitelijk is het enkel een maatregel om te voorkomen dat de Nederlandse bouw en landbouw per direct in hele grote problemen komen. En persoonlijk heb ik daar veel begrip voor, maar vraag ik mij tegelijkertijd ook af: wat voor maatregelen kunnen genomen worden om ook die natuur en biodiversiteit werkelijk verder te helpen? Want de biodiversiteit is de basis voor gezonde ecosystemen en dus voor ons als mens, en als ik dan lees dat we in Nederland nog maar 14% van onze oorspronkelijke biodiversiteit "over hebben" en "we" op werelschaal 20% (en in Europa zelfs bijna 40!!!!%) van onze biodiversiteit hebben vernietigd in slechts 100 jaar tijd, schrik ik wel een beetje. Voor politieke partijen die roepen dat er helemaal geen probleem is en dat we gewoon een noodwet moeten maken om op dezelfde voet door te kunnen gaan, heb ik inmiddels dus niet zoveel begrip meer. Dat is voor mij de ultieme vorm van wegkijken en dat maakt de situatie uiteindelijk alleen maar erger, ondanks dat we nog wat langer kunnen doen alsof alles goed gaat en rustig kunnen blijven slapen. Maar wat er dan wel moet gebeuren zonder dat wij daar als mensheid op korte termijn "last" van gaan hebben, ik heb werkelijk geen flauw idee. Afbeelding

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9082
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: 130 km/h op Nederlandse snelwegen

Bericht door Ds79m » vr 15 nov 2019, 13:02

Wesso schreef: vr 15 nov 2019, 12:32 ^^ De gezichten van prominente VVD'ers zijn de laatste dagen al erg droevig. Ik sluit een politieke zelfmoord als climax niet uit. De partij heeft zijn beste tijd gehad.
Dat is ook weer onzin natuurlijk. De VVD is momenteel gewoon wat te ver naar links opgeschoven, en zodra dat na het vertrek van Rutte resulteert in een mindere verkiezingsuitslag, corrigeert dat vanzelf weer.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7942
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: 130 km/h op Nederlandse snelwegen

Bericht door Wesso » vr 15 nov 2019, 14:42

^^ Jij hebt je glazen bol nog maar eens opgepoetst? :dyn_hyp:

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: 130 km/h op Nederlandse snelwegen

Bericht door Vinny » vr 15 nov 2019, 19:43

paolie schreef: wo 13 nov 2019, 16:49 Ondertussen gaat het sommige gemeenten blijkbaar nog niet ver genoeg, en wordt nu al geroepen om 80 ipv 100 km/u. In dit geval door de gemeenten Amstelveen en Ouder-Amstel (beide overigens traditionele VVD-gemeenten).
https://www.amstelveenz.nl/nieuws/80-km ... ister.html
En dat is dus slechter voor de stikstof en fijnstof uitstoot, want omdat de verbrandingsmotor dan niet optimaal werkt van veel auto's krijg je meer 'rommel' in de lucht. Bij een optimale verbranding wordt CHx, NHx en O2 omgezet in N2, CO2 en H2O. Alleen voor het klimaat is een optimale verbranding minder positief: CO2 belast het milieu niet maar is wel een broeikasgas.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Durashift
expressweg
Berichten: 2571
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: 130 km/h op Nederlandse snelwegen

Bericht door Durashift » vr 15 nov 2019, 20:45

Ds79m schreef: vr 15 nov 2019, 13:02
Wesso schreef: vr 15 nov 2019, 12:32 ^^ De gezichten van prominente VVD'ers zijn de laatste dagen al erg droevig. Ik sluit een politieke zelfmoord als climax niet uit. De partij heeft zijn beste tijd gehad.
Dat is ook weer onzin natuurlijk. De VVD is momenteel gewoon wat te ver naar links opgeschoven, en zodra dat na het vertrek van Rutte resulteert in een mindere verkiezingsuitslag, corrigeert dat vanzelf weer.
VVD én zeker Rutte zijn nog wel sterk hoor. Mooie analyse gehoord vanmiddag.
Het is geen leuke week voor de VVD, want de maximumsnelheid gaat terug naar 100 km/u op de snelweg. Daarmee levert de partij een oude belofte in om de woningbouw op gang te brengen. Ondertussen doet de partij er alles aan om de maatregel uit te leggen aan de achterban. En dat kan premier Rutte als een van de besten, reconstrueren Peter Kee en Joost Bekendam (..)
Luister (17:59 minuten) via onderstaande link:
https://www.nporadio1.nl/de-nieuws-bv/o ... r-100-km-u

Ja, okay, de peilingen zijn ff minder gunstig... ;)

Zoals Elias al zegt.. de andere coalitie partijen moeten hun deel van de pijnlijke koek nog slikken..
Laatst gewijzigd door Durashift op zo 17 nov 2019, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: 130 km/h op Nederlandse snelwegen

Bericht door Lekkere Kwal » zo 17 nov 2019, 10:57

Vinny schreef: vr 15 nov 2019, 19:43 En dat is dus slechter voor de stikstof en fijnstof uitstoot, want omdat de verbrandingsmotor dan niet optimaal werkt van veel auto's krijg je meer 'rommel' in de lucht. Bij een optimale verbranding wordt CHx, NHx en O2 omgezet in N2, CO2 en H2O. Alleen voor het klimaat is een optimale verbranding minder positief: CO2 belast het milieu niet maar is wel een broeikasgas.
Heb je hier een bron voor, want ik zet hier toch m'n vraagtekens bij. Ook is bij 80 km/h zones de uitstoot daadwerkelijk omlaag gegaan. Van NOx is juist de zwaardere belasting de veroorzaker niet rustig rijden. Daarom kunnen 'schone' diesels tegenwoordig tot zelfs 0 g/km uitstoten in steden icm een moderne katalysator, en zijn er veel eenvoudig te tunen naar hogere prestaties omdat ze 'inhouden' om binnen de uitstootnormen te blijven.

Ook klopt je NHx verhaalt niet, NH3 is ammoniak... Stikstof hoort geen rol the spelen in een verbrandingsmotor, die verbrandt enkel CxHy's (oftewel koolwaterstoffen) met O2. Een bijproduct is NOx omdat de stikstofmoleculen (N2) uit de lucht worden opgebroken en met zuurstof binden, waar je een hoge temperatuur en druk voor nodig hebt. Dat is de reden waarom diesel met z'n hogere compressie die meer produceert en dus ook meer 'hulp' nodig heeft om die weer uit de uitlaatgassen te verwijderen. Maar dan dus wel evenredig aan de belasting die de motor levert.

Durashift
expressweg
Berichten: 2571
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: 130 km/h op Nederlandse snelwegen

Bericht door Durashift » zo 17 nov 2019, 20:44

In het NRC even de reconstructie van dit besluit gelezen. Vind ik altijd wel mooi, als er politieke 'tikken' zijn uitgedeeld..een kijkje achter de schermen te krijgen van wat, mogelijk, het werkelijke verhaal is..

Het is pas afgelopen maandag tot een climax gekomen, tijdens het wekelijks coalitieoverleg. Het 100 km/h overdag, 130 km/h avond/nacht regime komt dus niet uit de VVD koker maar van CDA vice-premier Hugo de Jonge ;) (al zouden andere leden in dat overleg ook wel tot een dergelijk voorstel gekomen zijn, las ik).

Verder schijnt mevrouw van Niewenhuizen erg getreuzeld hebben met het aanleveren van dat aan mevrouw Schouten.. zodat er geen keuzes gemaakt konden worden.

De teneur was dus lange tijd (zoals hier ook beschreven) dat een snelheidsverlaging geen zoden aan de dijk zette..

Ik ben dus nog wel benieuwd welke 'truc' het RIVM heeft uitgehaald om tot de stikstofruimte van 75 duizend woningen te komen.. Is mij nog niet helemaal duidelijk geworden.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10324
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: 130 km/h op Nederlandse snelwegen

Bericht door Alfa » ma 18 nov 2019, 21:43

Basjuh1981 schreef: vr 15 nov 2019, 7:34
jelger schreef: do 14 nov 2019, 19:04
Basjuh1981 schreef: do 14 nov 2019, 18:17 ^^ Nee, die van 1848.
Bon. Die van 2019 wil niet erg slagen wilde ik maar zeggen.
Geef het wat tijd.
In Frankrijk zit de beweging van de Gele Hesjes ook over haar hoogtepunt heen. Uiteindelijk blijft dit een luxeprobleem. Het moet echt veel schever zitten voor echte revoluties.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: 130 km/h op Nederlandse snelwegen

Bericht door RSK » ma 18 nov 2019, 23:32

Durashift schreef: zo 17 nov 2019, 20:44 De teneur was dus lange tijd (zoals hier ook beschreven) dat een snelheidsverlaging geen zoden aan de dijk zette..

Ik ben dus nog wel benieuwd welke 'truc' het RIVM heeft uitgehaald om tot de stikstofruimte van 75 duizend woningen te komen.. Is mij nog niet helemaal duidelijk geworden.
Die 75.000 woningen leveren gemiddeld 0,3 mol/ha/jaar aan extra depositie op. Dat is een optelsommetje van bouwverkeer, en na oplevering energieverbruik en verkeersvraag. Maar die 0,3 komt dus op een depositie die nu gemiddeld iets boven de 1600 mol/ha/jaar ligt.

Merkwaardiger vind ik dat de snelheidsmaatregel 1,2 mol/ha/jaar oplevert. Als ik het sommetje aan de hand van de kamerbrief maak, kom ik op 2,6 mol ruimte voor woningen en natuur, waar 7,6 mol aan maatregelen tegenover staat. De hamvraag is dus Waar is de mol?
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

CasablancaMarocco
verkeersader
Berichten: 657
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 11:40

Re: 130 km/h op Nederlandse snelwegen

Bericht door CasablancaMarocco » ma 18 nov 2019, 23:49

Alfa schreef: ma 18 nov 2019, 21:43
Basjuh1981 schreef: vr 15 nov 2019, 7:34
jelger schreef: do 14 nov 2019, 19:04
Basjuh1981 schreef: do 14 nov 2019, 18:17 ^^ Nee, die van 1848.
Bon. Die van 2019 wil niet erg slagen wilde ik maar zeggen.
Geef het wat tijd.
In Frankrijk zit de beweging van de Gele Hesjes ook over haar hoogtepunt heen. Uiteindelijk blijft dit een luxeprobleem. Het moet echt veel schever zitten voor echte revoluties.
Een luxe probleem, of is het 't begin van een politie staat?

Kilometer heffing ( kastje in je auto die je routes noteert ) overal trajectcontrole, camera's die je gezicht herkennen.
In Amsterdam rijden scanauto's ipv parkeerwachters, echter gaan ze die scanauto's nu ook gebruiken voor anderen doeleindes.

Het is een begin van een nieuw tijdperk, en ik denk dat we door de welvaart niet helemaal doorhebben wat er nu echt gebeurd, en voordat men dat echt beseft is het denk helaas al te laat. Zelfde geldt natuurlijk ook voor Vlaanderen.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18216
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: 130 km/h op Nederlandse snelwegen

Bericht door mavas » di 19 nov 2019, 8:23

Mogelijk blijven de provinciale snelwegen hun oude snelheid behouden. Omdat de provincies nog de onderzoeken moeten uitvoeren...
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: 130 km/h op Nederlandse snelwegen

Bericht door Coen Tunnel » di 19 nov 2019, 8:43

^^ Dan is de A270 straks misschien de enige snelweg waar je overdag nog 130 mag. :emo:

EDIT: Het schijnt al 100 km/u te zijn.

En 120 op de A256, A326 en A348. Waarvan de laatste de enige echt wat langere provinciale snelweg is.
Laatst gewijzigd door Coen Tunnel op di 19 nov 2019, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4112
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: 130 km/h op Nederlandse snelwegen

Bericht door paolie » di 19 nov 2019, 9:37

mavas schreef: di 19 nov 2019, 8:23 Mogelijk blijven de provinciale snelwegen hun oude snelheid behouden. Omdat de provincies nog de onderzoeken moeten uitvoeren...
Welke onderzoeken zijn er nodig voor het verlagen van de snelheid? In principe volstaat een verkeersbesluit.

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3563
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: 130 km/h op Nederlandse snelwegen

Bericht door verfmeer95 » di 19 nov 2019, 10:11

RSK schreef: ma 18 nov 2019, 23:32 Merkwaardiger vind ik dat de snelheidsmaatregel 1,2 mol/ha/jaar oplevert. Als ik het sommetje aan de hand van de kamerbrief maak, kom ik op 2,6 mol ruimte voor woningen en natuur, waar 7,6 mol aan maatregelen tegenover staat. De hamvraag is dus Waar is de mol?
Zowel de vermindering van de stikstofdepositie als de bouw van nieuwe woningen is niet gelijk over het land verdeeld. Maar omdat de depositie nergens mag stijgen moet je dus meer maatregelen nemen dan dat aan de hand van deze berekening nodig hebt.
Want de verminderde stikstofdepositie in een natuurgebied in Drenthe helpt de woningbouw in Den Haag helemaal niet. Maar door de maximumsnelheid in Drenthe te verminderen zal er bij een oosterwind een klein beetje minder stikstof in de duingebieden bij Den Haag terecht komen. En al die kleine verminderingen bij elkaar zorgen er voor dat er ook in Den Haag weer nieuwe huizen gebouwd kunnen worden.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31587
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: 130 km/h op Nederlandse snelwegen

Bericht door Palance » di 19 nov 2019, 21:19

CasablancaMarocco schreef: ma 18 nov 2019, 23:49 of is het 't begin van een politie staat?
Oh, alsjeblieft... :roll: :nothanks:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: 130 km/h op Nederlandse snelwegen

Bericht door Basjuh1981 » wo 20 nov 2019, 7:30

^^ Een verkeerd berichtje op Facebook of Twitter en ze staan bij je op de stoep.

nickdh
autoweg
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: 130 km/h op Nederlandse snelwegen

Bericht door nickdh » wo 20 nov 2019, 8:22

^^ Inderdaad. Als je geluk hebt nemen ze alleen je gezin ook mee, maar je hele familie is ook geen uitzondering. Je lot ligt in de handen van onze Grote Superieure Leider, Kim-Mark Rutte.

/s

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31587
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: 130 km/h op Nederlandse snelwegen

Bericht door Palance » wo 20 nov 2019, 9:30

Basjuh1981 schreef: wo 20 nov 2019, 7:30 ^^ Een verkeerd berichtje op Facebook of Twitter en ze staan bij je op de stoep.
Wie zijn 'ze' en over wat voor soort berichtjes heb je het?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Piles
autoweg
Berichten: 1312
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: 130 km/h op Nederlandse snelwegen

Bericht door Piles » wo 20 nov 2019, 11:05

^^
Afbeelding

Plaats reactie